LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Wollie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 16:46

Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Wollie71 »

Enige tijd terug bij Asics.com schoenen besteld en ook weer geretourneerd. Hiervan heeft Asics een ontvangstbevestiging gestuurd. Echter het is nu een maand geleden en nog steeds geen terugbetaling ontvangen.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en via een contactformulier en email krijg je wel een bevestiging met nummer. Maar er wordt daarna nooit contact opgenomen.
Op trustpilot zie ik veel meer klachten over Asics.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hoe kan ik toch mijn geld terugkrijgen?

Aygulf
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Aygulf »

Hier kunt u ze vinden/bereiken:

ASICS Benelux – Nederland B.V.. Vestigingsadres, Taurusavenue 125. Postcode en plaats, 2132 LS Hoofddorp. Telefoon, 088 2742634 of 0204469699
Vestigingsadres: Taurusavenue 125 Hoofddorp
E-mailadres: [email protected]

Wollie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 16:46

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Wollie71 »

Bedankt. Ik ga ze contacten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Heb ja na passen schoenen buiten gelopen en waarom retour, snel kapot vervangen ze vaak,
maar vuil en stof van de straat, dat is vaak uitgesloten, binnen proberen dus.

Wollie71
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2020 16:46

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Wollie71 »

Niet gedragen, alleen gepast, waren te klein. Dus een grotere maat gekregen, maar geen geld retour van de te kleine maat.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je kon ze dus niet gewoon omwissellen voor de grotere maat, dan stel ze in gebreken en verlang daarin dat ze terugbetalen binnen 14 dagen, is de termijn verstreken dan kontakt een deurwaarder en geef deze de vordering om te innen....

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door MauHe »

Je geeft aan dat je ze hebt geruild voor een grotere maat, maar waarom zou je dan ook nog geld terug krijgen? Of ging het in het tweede geval om een goedkoper paar?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je grotere bestelde en betaalde en kleine retour, vermoedelijk foutje medewerker.....

Terug en grotere maat vragen zonder te betalen was juiste weg.
Denk dat ze hiermee in de fout ging.

Verder vraag ik me al of je wel je eigen maten weet, heb al jaren zelfde maat schoenen,
en voor lastige brede poten, Lengte 41, breedte 43 dus ik pas in winkel want soms 42, maar sport of veiligheidsschoenen.
Ik koop daarom nooit online schoenen.

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Asics reageert en betaalt niet uit na retourzending

Ongelezen bericht door MauHe »

Komkommertijd schreef:
26 mei 2020 09:31
Verder vraag ik me al of je wel je eigen maten weet, heb al jaren zelfde maat schoenen,
en voor lastige brede poten, Lengte 41, breedte 43 dus ik pas in winkel want soms 42, maar sport of veiligheidsschoenen.
Ik koop daarom nooit online schoenen.
Probleem is dat er blijkbaar niet zoiets als een "standaardmaat" lijkt te zijn. Ik heb normaal maat 42 en bij de meeste merken passen de schoenen dan ook, maar bij sommige merken moet ik een maat 41 hebben (bijv. Geox, Clarks en Ecco) en bij andere zelfs een maat 43 of groter (bijv. Salomon). Als ze dat nou eens voor elkaar zouden krijgen...

Gesloten