LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC wil niet meewerken
BCC wil niet meewerken
Aantal weken geleden combi-tv aangeboden ter reparatie. De bevestigingsplaat van de ophangbeugel zat daar nog aan. In de veronderstelling dat deze tv gemaakt ging worden. Wij hebben een volledige garantie bijgekocht dus dat ging wel goed komen. Na enige weken zelf bcc gebeld. En de tv kon niet meer gemaakt worden dus mochten wij een vervangende tv uitzoeken. Alleen willen wij heel graag de bevestigingsplaat terug. Na een week gebeld te hebben met BCC melde de reparatieafdeling dat er GEEN bevestigingsplaat aan de tv zat. Dus zaak afgedaan. Vanmiddag weer gebeld maar er komt geen enkele service van de kant van BCC. Wij kunnen ook onze tv niet terughalen om daar zelf dan maar de plaat af te schroeven. We hebben nog geen andere tv uitgezocht omdat we de bevestigingsplaat terug willen en een evt. nieuwe tv toch niet kunnen ophangen. Nu zijn we na een week bellen weer terug verwezen naar het filiaal, waar alles is begonnen. Dit is een hele slechte service. Zelfs het terughalen van onze oude tv is volgens BCC niet mogelijk. Het is toch onze tv? Een muurbeugel kosten net zo veel als een combi-tv in ons geval. Ik vind het een trieste zaak!!! Er komt gewoon geen oplossing.
Met vriendelijk groet,
Krijna van der Marel
Met vriendelijk groet,
Krijna van der Marel
Re: BCC wil niet meewerken
Punt 1; het is onze tv nog wel. Ik heb geen ander product ter vervanging. Plus ik heb het product "ter reparatie" aangeboden NIET "ter inname". En ja duh... dat we die plaat eraf hadden moeten halen snap ik ook wel. Het gaat om een beetje service nietwaar. Onzin reactie....
Re: BCC wil niet meewerken
Zet het op http://www.klacht.nl/bcc/
Misschien kom je daar verder dan in de winkel. Succes.
Misschien kom je daar verder dan in de winkel. Succes.
Re: BCC wil niet meewerken
Bedankt, ga ik proberen tenormin, wie weet...
Re: BCC wil niet meewerken
dat hebben wij dus niet gedaan, omdat wij eerst onze bevestingsplaat terug wilde. Dus wij hebben GEEN vervangende tv. Wij willen de onze terug, met plaat. Excuus dat ik dat niet duidelijk heb vermeld.
Re: BCC wil niet meewerken
De oplossing is vrij simpel. BCC moet u gewoon de bevestigingsplaat vergoeden of een nieuwe leveren.
Re: BCC wil niet meewerken
+1. Helemaal mee eens.olaf79 schreef:De oplossing is vrij simpel. BCC moet u gewoon de bevestigingsplaat vergoeden of een nieuwe leveren.
@marel1000: bij uw klacht (als u het daar op de site zet) goed duidelijk vermelden over die dure beugel, heel belangrijk!
Re: BCC wil niet meewerken
Bij de meeste bedrijven staat een duidelijke waarschuwing op de site of in de winkel dat eventuele accessoires niet mee moeten worden ingeleverd bij een reparatie. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de afstandbediening van de TV, muis van een PC, het koffertje van een boormachine, accu van een telefoon, de lenzen van een camera. Ik kan daarover bij BCC niets vinden.marel1000 schreef:Aantal weken geleden combi-tv aangeboden ter reparatie. De bevestigingsplaat van de ophangbeugel zat daar nog aan. In de veronderstelling dat deze tv gemaakt ging worden.
Ik kan me echter goed voorstellen dat zoiets bij BCC niet opvalt als u een TV ter repararatie aanbiedt. Als de TV inderdaad op de reparatie afdeling als niet te repararen wordt beschouwd, gaat deze op een grote hoop.
BCC heeft u ter compensatie een vervangende TV aangeboden, geheel correct van ze. Dat ze echter extra kosten moeten maken door uw verzuim goed te maken en de ingeleverde TV mèt plaat aan u terug te zenden, kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Ook demonteren van de plaat om die terug te sturen gaat ze geld kosten.
U heeft het risico genomen door zonder enige basis te veronderstellen dat de TV zou terugkomen en u kunt nu niet uw verzuim op kosten van BCC laten goedmaken.
Over het eigendom van de TV: als u het aanbod accepteert, is de ingeleverde TV met alles wat erbij ingeleverd werd, niet meer van u. Als u de TV met als wat er aan vast zat terug wilt, zal het aanbod van BCC niet meer gelden. De keuze is aan u.
Re: BCC wil niet meewerken
Alleen in ons geval, hadden wij een volledig garantie van 5 jaar afgesloten. Voor reparatie/vervanging hadden wij ons dus al ingedekt neem ik aan. Dus dat is geen compensatie van BCC maar daar hadden wij al voor betaald. Het gaat mij dus om de verdere service. En nogmaals ik begrijp heus wel dat het handiger had geweest dat wij die plaat eraf hadden gehaald. Maar dat is achteraf. Het is alleen helaas ook niet mogelijk bij BCC om de hele tv terug te laten halen. Dat gaat mijn inziens nergens over, omdat het vooralsnog onze tv is toch? Bij een reparatie komt een tv ook terug naar het filiaal, dus dat kunnen de kosten niet zijn.
Re: BCC wil niet meewerken
De TV is inderdaad uw eigendom. U doet daar van pas afstand op het moment dat u de nieuwe vervangende TV accepteerd. Als het om de kosten te doen is kunt u afspreken dat u de transportkosten betaald. Dit zal hooguit een paar tientjes kosten.marel1000 schreef:Alleen in ons geval, hadden wij een volledig garantie van 5 jaar afgesloten. Voor reparatie/vervanging hadden wij ons dus al ingedekt neem ik aan. Dus dat is geen compensatie van BCC maar daar hadden wij al voor betaald. Het gaat mij dus om de verdere service. En nogmaals ik begrijp heus wel dat het handiger had geweest dat wij die plaat eraf hadden gehaald. Maar dat is achteraf. Het is alleen helaas ook niet mogelijk bij BCC om de hele tv terug te laten halen. Dat gaat mijn inziens nergens over, omdat het vooralsnog onze tv is toch? Bij een reparatie komt een tv ook terug naar het filiaal, dus dat kunnen de kosten niet zijn.
Re: BCC wil niet meewerken
Vreemd, ik heb nog nooit transportkosten moeten betalen bij een volledig bijgekochte garantie/verzekering. Maar het is inderdaad wel goedkoper dan een nieuwe ophangsteun. Maar ja, volgens BCC kan de tv sowieso niet terug.
Re: BCC wil niet meewerken
Toch maar weer bij het filiaal zelf langs geweest omdat we telefonisch niet verder komen. Wat schets onze verbazing, we lopen tegen een verkoper aan die ons verhaal meteen begrijpt en met ons samen WEL een oplossing wil zoeken. Onze mond viel open, na ruim een week heen en weer gebel dat er niets mogelijk is. Deze meneer vertelt ons dat alles via CallCenters gaat en zij handelen volgens het boekje. Vandaar dat er geen service te verwachten valt. De week ervoor kon er bij dit zelfde filiaal danwel met andere medewerkers ook niets geregeld worden, maar dat terzijde. Deze verkoper ging voor ons aan de slag en wilde ons een ophangsteun leveren, maar dit was niet te ophangsteun die wij hebben hangen (luxere model, maar daar is een reden voor) maar hij kwam ons in ieder tegemoet. Zo blij.... dan krijg je dus al een heel ander gevoel bij service bij BCC. Omdat wij in onze "ophangsituatie" niet wegkomen met een plat standaardmodel hebben we besloten om een nieuw luxer model aan te schaffen en de verkoper bood aan om de helft daarvan te vergoeden. Kijk.... zo komen ze de klant tegemoet. En dat was wat ik bedoelde. Een oplossing dus, in ons geval "water bij de wijn" en daar heeft een klant een veel beter gevoel bij. Er werkt bij dit filiaal dus wel een meneer die de slogan van BCC waar wil maken. We zijn erg blij dat we die toevallig tegenkwamen.
Re: BCC wil niet meewerken
Het zou dus eigenlijk niet zo moeten zijn zoals u beschrijft: we zijn blij dat we DIE toevallig tegenkwamen, maar al het personeel van de BCC. Toch?Kijk.... zo komen ze de klant tegemoet. En dat was wat ik bedoelde. Een oplossing dus, in ons geval "water bij de wijn" en daar heeft een klant een veel beter gevoel bij. Er werkt bij dit filiaal dus wel een meneer die de slogan van BCC waar wil maken. We zijn erg blij dat we die toevallig tegenkwamen.
Re: BCC wil niet meewerken
Nee hoor, zeker niet al het personeel. De week ervoor kon er in dat zelfde filiaal helemaal NIETS geregeld worden. Alleen opgehaalde schouders en we zouden erover teruggebeld worden, wat uiteraard ook niet gebeurde. Naar mijn inziens kon er toen ook al een oplossing aangedragen worden, maar dat was niet aan de orde toen. En expleciet deze meneer ging er wel voor 100% voor.
Re: BCC wil niet meewerken
Heb me zeker verkeerd uitgedrukt: Al het personeel zou zo moeten zijn.marel1000 schreef:Nee hoor, zeker niet al het personeel. De week ervoor kon er in dat zelfde filiaal helemaal NIETS geregeld worden. Alleen opgehaalde schouders en we zouden erover teruggebeld worden, wat uiteraard ook niet gebeurde. Naar mijn inziens kon er toen ook al een oplossing aangedragen worden, maar dat was niet aan de orde toen. En expleciet deze meneer ging er wel voor 100% voor.
Re: BCC wil niet meewerken
Haha. Ja inderdaad. Maar goed, we hebben z'n naam. Mochten we besluiten om weer een aankoop bij BCC te doen dan gaan we natuurlijk voor deze verkoper. Duss... BCC wees zuinig op deze verkoper, die behoudt klanten...
Re: BCC wil niet meewerken
Een soort gelijke situatie hebben we met een nieuw gekochte koelvries kombinatie.
Hierbij bleek vanaf het begin het diepvries gedeelte niet te werken. Na 1 week kwam er eindelijk een monteur langs, die contstateerde dat die niet meer gemaakt kon worden. BCC wilde echter opnieuw een monteur lang laten komen, maar de 1e monteur had gezegd dat er een nieuwe geleverd moest worden.
Bij de BBC 0900 telefoon dienst schijnen we de ene keer een wasmachine te hebben gehad en een andere keer weer een magnetron.
Iedere keer wordt je aan het lijntje gehouden en zeggen ze dat ze terug zullen bellen.
Het feit is nu dat wij al 1 maand zonder diepvries zitten en tevens alle producten moesten weggooien.
Erg leuk als je op de BCC site ziet dat ze zes beloftes hebben, waarbij zij zich niet aan twee beloftes houden.
De service van BCC bij kapotte apparatuur is er totaal niet.
BCC heeft LOW services.
Hierbij bleek vanaf het begin het diepvries gedeelte niet te werken. Na 1 week kwam er eindelijk een monteur langs, die contstateerde dat die niet meer gemaakt kon worden. BCC wilde echter opnieuw een monteur lang laten komen, maar de 1e monteur had gezegd dat er een nieuwe geleverd moest worden.
Bij de BBC 0900 telefoon dienst schijnen we de ene keer een wasmachine te hebben gehad en een andere keer weer een magnetron.
Iedere keer wordt je aan het lijntje gehouden en zeggen ze dat ze terug zullen bellen.
Het feit is nu dat wij al 1 maand zonder diepvries zitten en tevens alle producten moesten weggooien.
Erg leuk als je op de BCC site ziet dat ze zes beloftes hebben, waarbij zij zich niet aan twee beloftes houden.
De service van BCC bij kapotte apparatuur is er totaal niet.
BCC heeft LOW services.