LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] beloften BCC

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
stroper

beloften BCC

Ongelezen bericht door stroper »

Ik heb bij de BCC een laptop gekocht die binnen 14 dagen bij de buurman (mediamarkt) meer dan 150 euro goedkoper in de aanbieding was. Dit heb ik de BCC op de 17e dag verteld, in hun voorwaarden staat immers:
Mocht u binnen een straal van 20 kilometer rond uw BCC winkel toch nog een lagere prijs zien, zelfs tot 14 dagen na aankoop, vertel het ons dan. Wij passen na controle de prijs direct aan en betalen u het verschil terug. Dit is onze Beste Prijs Garantie.
Aan deze voorwaarden voldoe ik:
- het product was bij de buurman (mediamarkt) ruim 150 euro goedkoper
- het product was binnen 14 dagen na mijn aankoop goedkoper bij de buurman (mediamarkt)
- dit is geverifieerd door een medewerker van BCC
- ik heb het de BCC winkel verteld

Ik heb het echter op de 17e dag verteld, BCC zegt echter dat ik het ook binnen 14 dagen moet vertellen.
Dit staat niet zo in hun beloften. In hun beloften staat niet WANNEER je het moet vertellen.

Ik snap dat BCC het anders bedoeld maar volgens hun beloften heb ik toch gelijk?

tenormin

Re: beloften BCC

Ongelezen bericht door tenormin »

Hallo stroper, voldoet alles aan hun voorwaarden:
http://www.bcc.nl/info/altijd-de-beste-prijs.html
Lees alles even goed door, is dit allemaal zo, print het uit en duw het onder de neus.
daar ga je dan wel de mist mee in.Die 14 dagen, jammer.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sorry hoor! Dat kan je toch zeker zelf wel bedenken dat je het dan ook binnen 14 dagen moet melden!
Neem het echt niet serieus!!

Als je dit echt meent,dan.....ja bedenk het zelf maar,nou ja ,lukt dat?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

maar volgens hun beloften heb ik toch gelijk?
Nee.
Als je dat niet snapt kun je beter een telraam kopen ipv een laptop...

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Als ze dit soort regels helemaal uitschrijven dat het mr. Spong-proof is klaag je zeker over de kleine juridische lettertjes?

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Onzin snuffel, ze zeggen duidelijk tot 14 dagen na aankoop. Dan houdt het gewoon op. Het anders interpreteren is leuk, maar het is duidelijk genoeg vermeld.

Die ene klant die op z'n strepen gaat staan door de klemtoon anders te leggen, of in dit geval, het dik-gedrukte lettertype, zijn ze liever kwijt dan rijk.

Dit is gewoon een onzin topic, 14 dagen laagste prijsgarantie is 14 dagen prijsgarantie, 17 dagen valt hier gewoon buiten.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS laagste prijs garantie schreef:Mocht u binnen een straal van 20 kilometer rond uw BCC winkel toch nog een lagere prijs zien, zelfs tot 14 dagen na aankoop, vertel het ons dan. Wij passen na controle de prijs direct aan en betalen u het verschil terug.
Het gaat hier om een beding dat voor meerdere uitleggen vatbaar is.

Uitleg 1: BCC belooft de eerste 14 dagen de prijs te zullen aanpassen indien (...).
Uitleg 2: BCC belooft de prijs aan te passen wanner u het product binnen 14 dagen elders goedkoper ziet.

In dergelijke gevallen moet de voor de consument gunstigste uitleg worden gehanteerd. Hier dus uitleg 2. Zuiver taalkundig staat dat er overigens ook. De uitbreidende bijvoeglijke bijzin heeft betrekking op het zien van een lagere prijs.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

In dergelijke gevallen moet de voor de consument gunstigste uitleg worden gehanteerd. Hier dus uitleg 2. Zuiver taalkundig staat dat er overigens ook. De uitbreidende bijvoeglijke bijzin heeft betrekking op het zien van een lagere prijs.
Als je taalkundig gaat mierenneuken om juridisch TS in het gelijk te stellen dan kan BCC dit vast ook wel. Namelijk de betekenis van dit deel van de zin:
zelfs tot 14 dagen na aankoop, vertel het ons dan.
Wat is de betekenis van het woordje 'dan' in deze zin?

dan
[bijwoord, voegwoord]• na dat andere
vb:eerst tanden poetsen en dan naar bed
synoniemen: daarna toen vervolgens verder voorts nadien

• op die tijd
vb:tot vanmiddag, dan praten we verder!
• tot dan! [tot op de afgesproken tijd]

1. op dat tijdstip in de toekomst Kom straks naar me toe, dan gaan we lekker koffie drinken.
zo nu en dan - soms af en toe Zo nu en dan regent het.
tot dan - tot die tijd We zien elkaar morgen. Tot dan.

Oftewel, 'vertel het ons dan' als ze het eerder hebben over 'tot 14 dagen na aankoop' lijkt mij taalkundig correct. Klant moet het melden tot 14 dagen na aankoop. Anders was het woordje 'dan' niet nodig geweest in die zin.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou idd! Goed gezegd!

alfatrion

53o schreef:Als je taalkundig gaat mierenneuken om juridisch TS in het gelijk te stellen dan kan BCC dit vast ook wel. Namelijk de betekenis van dit deel van de zin:
Ik lees die zin zo:
Mocht u binnen een straal van 20 kilometer rond uw BCC winkel toch nog een lagere prijs zien, (...), vertel het ons dan.

Zie Taaladvies over uitbreidende bijvoeglijke bijzin:
http://taaladvies.net/taal/advies/term/21/

Het gaat hier om een als-dan constructie:
Als je een lagere prijs ziet, vertel het ons dan.

Het gaat overigens niet puur om de taalkundige uitleg, maar om hoe TS dit redelijkerwijs kon opvatten. Als je jouw hele verdediging ophangen aan een klein woordje dan sta je al niet sterk om te beginnen. Als ze er bij hadden geschreven "U moet ons dit dan wel binnen die 14 dagen vertellen", dan was er nu geen discussie geweest.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hoe heeft u aangetoond dat het product uiterlijk 14 dagen na aankoop bij BCC, veel goedkoper bij de Mediamarkt was ?

Immers u komt dit pas op dag 17 bij BCC melden, en moet het prijsverschil dus met terugwerkende kracht aantonen.

Er zal dan toch iets van een verklaring/folder/advertentie van de Mediamarkt beschikbaar moeten zijn waarop te zien is dat dit product al, minimaal 3 dagen geleden, ook voor de goedkopere prijs is aangeboden.

Is dat het geval dan voldoet u aan datgene wat BCC beoogd heeft te garanderen

bert4321

Ongelezen bericht door bert4321 »

Als je verder leest bij de voorwaarden lijkt het me toc echt duidelijk worden:
Het prijsverschil wordt terugbetaald wanneer wordt voldaan aan de onderstaande voorwaarden:

Het artikel is door de alternatieve aanbieder in nieuwstaat en direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking.
Hoe kan je aantonen dat het artikel drie dagen geleden direct leverbaar was in gesloten verpakking? Met andere woorden, om aan deze voorwaarde te voldoen moet je het prijsverschil binnen 14 dagen melden.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is artikel 236g, BW 6 niet bruikbaar?
g. dat een wettelijke verjarings- of vervaltermijn waarbinnen de wederpartij enig recht moet geldend maken, tot een verjarings- onderscheidenlijk vervaltermijn van minder dan een jaar verkort;
De geboden garantie beoogt om prijsverschil, dat binnen 14 dagen op treedt te vergoeden.
Aan deze belangrijkste voorwaarde is voldaan, TS heeft dus recht op vergoeding prijsverschil.

Wettelijk zou consument dan 1 jaar hebben om aanspraak te maken op deze garantie.

alfatrion

bert4321 schreef:Hoe kan je aantonen dat het artikel drie dagen geleden direct leverbaar was in gesloten verpakking?
Alle bewijsmiddelen staan open. Ik denk aan foto's, folders en getuigenverklaringen. Als partijen het er over eens zijn dan dat het product toen goedkoper was dan hoeft er niet bewezen te worden.
16again schreef:Is artikel 236g, BW 6 niet bruikbaar?
Misschien, maar ik zou daar geen zaak op baseren.
16again schreef:Wettelijk zou consument dan 1 jaar hebben om aanspraak te maken op deze garantie.
Nee, 5 jaar. Onredelijk bezwarend beding kunnen door de wederpartij worden vernietigd. Vernietiging brengt met zich mee dat de voorwaarde nooit onderdeel heeft uitgemaakt van de overeenkomst. Conversie is zeker niet mogelijk als het beding op de zwarte lijst voorkomt.

bert4321

Ongelezen bericht door bert4321 »

Alle bewijsmiddelen staan open. Ik denk aan foto's, folders en getuigenverklaringen. Als partijen het er over eens zijn dan dat het product toen goedkoper was dan hoeft er niet bewezen te worden.
Het procuct moet volgens deze voorwaarde niet alleen goedkoper zijn, maar ook onmiddelijk uit voorraad en in gesloten doos leverbaar zijn.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
bert4321 schreef:Hoe kan je aantonen dat het artikel drie dagen geleden direct leverbaar was in gesloten verpakking?
16again schreef:Is artikel 236g, BW 6 niet bruikbaar?
Misschien, maar ik zou daar geen zaak op baseren.
16again schreef:Wettelijk zou consument dan 1 jaar hebben om aanspraak te maken op deze garantie.
Nee, 5 jaar. Onredelijk bezwarend beding kunnen door de wederpartij worden vernietigd. Vernietiging brengt met zich mee dat de voorwaarde nooit onderdeel heeft uitgemaakt van de overeenkomst. Conversie is zeker niet mogelijk als het beding op de zwarte lijst voorkomt.
Het gaat om een prijsverschil, niet om een moordzaak.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo »

Maar wat als je doofstom bent, dan kun je het niet vertellen.

Maar krijg je dan toch nog wel die korting dan?

Serieuze vraag...

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Neem iemand mee die wel kan praten....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Wubo schreef:Maar wat als je doofstom bent, dan kun je het niet vertellen.

Maar krijg je dan toch nog wel die korting dan?

Serieuze vraag...
Tis eerder een probleem als je blind bent. Want dan ZIE je geen lagere prijs.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Denk toch echt dat TS hier een punt heeft. Er staat mocht je het zien binnen 14 dagen. Er staats niks over wanneer je het dan moet melden. Als je het op de 14e dag ziet en de BCC is dicht (maar die andere winkel is open), wat dan?

Gesloten