LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor pinnen..
Betalen voor pinnen..
Het valt me op dat het er nog steeds is.. Wat vinden jullie hiervan?
Ook vind ik het erg gek dat winkelpersoneel je raar aankijkt als je bv een eurootje wil pinnen..
Ook vind ik het erg gek dat winkelpersoneel je raar aankijkt als je bv een eurootje wil pinnen..
Re: Betalen voor pinnen..
nu ik er over nadenk word het hier juist steeds minder ben het al een hele tijd niet tegen gekomen en ook het stickertje dat je bij een transactie onder de 5 of 10 euro bij moet betalen heb ik al een tijd niet gezien..
de laatste bij wie ik dat heb moeten doen was de Xenos
er is hier wel 1 winkel in de stad die nog steeds hardnekking weigert een pinmachine aan te schaffen
de laatste bij wie ik dat heb moeten doen was de Xenos
er is hier wel 1 winkel in de stad die nog steeds hardnekking weigert een pinmachine aan te schaffen
ow dat is ook wel zo. Het is nu meer de niet winkels zeg maar,dus bijvoorbeeld attracties enz.. Maar het was meer een algemene vraag
blijft vreemd, aangezien pinnen over het algemeen goedkoper is als wisselgeld in je la.
moet afgestort worden, kans op diefstal/overval en kleingeld kost behoorlijk wat om te kopen.
moet afgestort worden, kans op diefstal/overval en kleingeld kost behoorlijk wat om te kopen.
Komt vaker voor, dat je bij bedragen beneden € 10,00 een bedrag van € 0,25 extra moet betalen.
Ja,maar ik vind dit echt belachelijk. Er wordt zo mee gepromoot en toch zijn er bedrijven die dit nog doen in deze tijd..
Klopt, en over deze winkel, waar ik het over heb, is pas nog overvallen, en geld uit de Kassa.mich24 schreef:Ja,maar ik vind dit echt belachelijk. Er wordt zo mee gepromoot en toch zijn er bedrijven die dit nog doen in deze tijd..
Maar het beleid blijft hetzelfde!
Dat promoten doet de overheid, en de winkelier is de l*l.mich24 schreef:Ja,maar ik vind dit echt belachelijk. Er wordt zo mee gepromoot en toch zijn er bedrijven die dit nog doen in deze tijd..
Pintransacties kosten geld.
En dat moet ergens van betaald worden.
Dus je gebruikt de stortingskosten als excuus om niet voor het pinnen te hoeven betalen?blijft vreemd, aangezien pinnen over het algemeen goedkoper is als wisselgeld in je la.
Deze discussie is zeer gemakkelijk te stoppen:
De winkelieren verrekenen gewoon de pinkosten in de verkoop prijs.
Anders krijg je die andere discussie:
"ik pin, en ik wil de prijs van de storting van contant geld niet betalen die verborgen zit in de verkoop prijs."
Gewoon bij iedere product 10 cent bijtellen en geen gedonder meer.
Simpel toch?
Is wel de slimste oplossing
-
Ik was verbaasd, toen ik overlaatst bij de Primera in Ugchelen, voor 48 cent aan postzegels 10 cent extra moest betalen, omdat er niet verdiend wordt op postzegels. Het bedrag werd nog afgerond naar 50 cent. Ik vind het absurd, dat dergelijke kosten doorberekend worden aan de consument.
Bij de Novy in Ugchelen had ik al eens te horen gekregen, dat bedragen onder de 10 Euro niet gepind konden worden. Dat zou te kostelijk zijn voor de winkelier en dan zou er toegelegd moeten worden, i.p.v. dat er aan verdiend wordt.
Spijtig, dat je nog niet overal kleine bedragen kunt pinnen. Ik heb nooit meer geld bij, ook voor de veiligheid. Ik mijd nu de winkels waarvan ik weet, dat het niet kan. Er is nl. altijd wel een alternatief te vinden
Bij de Novy in Ugchelen had ik al eens te horen gekregen, dat bedragen onder de 10 Euro niet gepind konden worden. Dat zou te kostelijk zijn voor de winkelier en dan zou er toegelegd moeten worden, i.p.v. dat er aan verdiend wordt.
Spijtig, dat je nog niet overal kleine bedragen kunt pinnen. Ik heb nooit meer geld bij, ook voor de veiligheid. Ik mijd nu de winkels waarvan ik weet, dat het niet kan. Er is nl. altijd wel een alternatief te vinden
Dit is blijkbaar het beleid van Primera.
Ook hier moet je 50 cent extra betalen, als je bedragen benden 10 euro pinnt!
Zolang het duidelijk is aangegeven lijkt me dat geen probleem. Je kan dan altijd ergens anders heen gaan.tennis schreef:Dit is blijkbaar het beleid van Primera.
Misschien een beetje drastische manier, maar misschien dat iedere winkelier een keer moet worden overvallen in de winkel of tijdens het wegbrengen van het contant geld naar de bank. Dan ziet men de werkelijke kosten van contant geld.
GJvdZ schreef:
Zolang het duidelijk is aangegeven lijkt me dat geen probleem. Je kan dan altijd ergens anders heen gaan.
Wel als Primera ook nog de functie als postkantoor heeft, en je maar een velletje postzegels nodig hebt.
Dus is er weinig alternatief!
vogels schreef:
Ik vraag me af, of ze pinkosten mogen berekenen als je bij het TNT punt wat koopt. Tenslotte handelen zij i.o.v. TNT en bij de oude postkantoren werden ook nooit pinkosten berekend.
volgens mij niet , in ieder geval sla ik een winkel over waar ik moet betalen voor pinnen.
In deze Primera heeft geen aparte afdeling van TNT, dus alles gaat over de toonbank en kassa van Primera, ook de pinautomaat!
-
waarom zou je in hemelsnaam een euro gaan pinnen?mich24 schreef:Het valt me op dat het er nog steeds is.. Wat vinden jullie hiervan?
Pareltje31 schreef:waarom zou je in hemelsnaam een euro gaan pinnen?mich24 schreef:Het valt me op dat het er nog steeds is.. Wat vinden jullie hiervan?
Voorbeeld:
Als je het portemonnee hebt vergeten, en alleen het pasje mee, om een winkelwagentje te nemen!
Dan moet je een euro pinnen!
vogels schreef:Raar, ik weet niet beter of er is een apart hokkie voor TNT zaken.tennis schreef:In deze Primera heeft geen aparte afdeling van TNT, dus alles gaat over de toonbank en kassa van Primera, ook de pinautomaat!
Helaas in deze zaak niet!