LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jul 2018 11:29
Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Hoi
Ik heb zakelijk een pc besteld bij de mediamarkt .
Hierbij kreeg ik een track & trace dat de bezorging op zaterdag tussen 10:05 en 12:05 zou komen .
Echter om 13:00 uur was er nog geen bezorger . Na telefonisch contact mijn bezorgdheid uitgesproken , met als uitkomst dat ik deze vraag net zo goed tegen de muur had kunnen stellen ,zat er niets op dan nog te wachten . Antwoord die ik kreeg was dat de bezorger een vertraging had op de route .
Net of je niets anders te doen hebt ! ik ben werkzaam in de bouw als zelfstandige dus erg druk !
Nu na een aantal telefoontjes kwam eindelijk de bezorger aanzetten om 16:25 uur. de bezorger stond voor de deur en zette zijn bus achter uit en wilde weer aan rijden . ik snel naar buiten en riep de chauffeur terug .
Toen hij er eindelijk stond met zijn bus zei ik nou je heb een behoorlijke vertraging gehad of niet ? hij antwoordde nee ik heb helemaal geen vertraging gehad, ik ben net begonnen. het pakket let net in de bus .
ik heb mijn beklacht gedaan bij de mediamarkt en na een week kreeg ik de volgende reactie :
Dit komt doordat de tijdsindicatie (die gepland staat voor de bezorging) een schatting is.
nu ben ik dus de hele dag niet van huis kunnen gaan en ook inkomsten misgelopen door hun inschattings vermogen .
als ik dan even een voorbeeld aan haal . ik had een kapotte telefoon opgestuurd en de bezorger kon ik mijn klok op gelijk zetten dat de geschatte tijd ook daadwerkelijk precies was . Daarbij ontving ik ook nog een melding wanneer de bezorger er zou zijn .
nu is echter mijn vraag wat zijn de regels hierover het niet na leven van de gegeven bezorgtijd ?
Ik heb zakelijk een pc besteld bij de mediamarkt .
Hierbij kreeg ik een track & trace dat de bezorging op zaterdag tussen 10:05 en 12:05 zou komen .
Echter om 13:00 uur was er nog geen bezorger . Na telefonisch contact mijn bezorgdheid uitgesproken , met als uitkomst dat ik deze vraag net zo goed tegen de muur had kunnen stellen ,zat er niets op dan nog te wachten . Antwoord die ik kreeg was dat de bezorger een vertraging had op de route .
Net of je niets anders te doen hebt ! ik ben werkzaam in de bouw als zelfstandige dus erg druk !
Nu na een aantal telefoontjes kwam eindelijk de bezorger aanzetten om 16:25 uur. de bezorger stond voor de deur en zette zijn bus achter uit en wilde weer aan rijden . ik snel naar buiten en riep de chauffeur terug .
Toen hij er eindelijk stond met zijn bus zei ik nou je heb een behoorlijke vertraging gehad of niet ? hij antwoordde nee ik heb helemaal geen vertraging gehad, ik ben net begonnen. het pakket let net in de bus .
ik heb mijn beklacht gedaan bij de mediamarkt en na een week kreeg ik de volgende reactie :
Dit komt doordat de tijdsindicatie (die gepland staat voor de bezorging) een schatting is.
nu ben ik dus de hele dag niet van huis kunnen gaan en ook inkomsten misgelopen door hun inschattings vermogen .
als ik dan even een voorbeeld aan haal . ik had een kapotte telefoon opgestuurd en de bezorger kon ik mijn klok op gelijk zetten dat de geschatte tijd ook daadwerkelijk precies was . Daarbij ontving ik ook nog een melding wanneer de bezorger er zou zijn .
nu is echter mijn vraag wat zijn de regels hierover het niet na leven van de gegeven bezorgtijd ?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Het bezorg moment is een indicatie en geen garantie. Trouwens lekker slim een chauffeur tegen te houden, nu komen de pakketjes van de volgende ook later omdat jij zo nodig je beklacht wilde doen aan de chauffeur.Jorg Marinus schreef:Hoi
Ik heb zakelijk een pc besteld bij de mediamarkt .
Hierbij kreeg ik een track & trace dat de bezorging op zaterdag tussen 10:05 en 12:05 zou komen .
Echter om 13:00 uur was er nog geen bezorger . Na telefonisch contact mijn bezorgdheid uitgesproken , met als uitkomst dat ik deze vraag net zo goed tegen de muur had kunnen stellen ,zat er niets op dan nog te wachten . Antwoord die ik kreeg was dat de bezorger een vertraging had op de route .
Net of je niets anders te doen hebt ! ik ben werkzaam in de bouw als zelfstandige dus erg druk !
Nu na een aantal telefoontjes kwam eindelijk de bezorger aanzetten om 16:25 uur. de bezorger stond voor de deur en zette zijn bus achter uit en wilde weer aan rijden . ik snel naar buiten en riep de chauffeur terug .
Toen hij er eindelijk stond met zijn bus zei ik nou je heb een behoorlijke vertraging gehad of niet ? hij antwoordde nee ik heb helemaal geen vertraging gehad, ik ben net begonnen. het pakket let net in de bus .
ik heb mijn beklacht gedaan bij de mediamarkt en na een week kreeg ik de volgende reactie :
Dit komt doordat de tijdsindicatie (die gepland staat voor de bezorging) een schatting is.
nu ben ik dus de hele dag niet van huis kunnen gaan en ook inkomsten misgelopen door hun inschattings vermogen .
als ik dan even een voorbeeld aan haal . ik had een kapotte telefoon opgestuurd en de bezorger kon ik mijn klok op gelijk zetten dat de geschatte tijd ook daadwerkelijk precies was . Daarbij ontving ik ook nog een melding wanneer de bezorger er zou zijn .
nu is echter mijn vraag wat zijn de regels hierover het niet na leven van de gegeven bezorgtijd ?
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Misschien dan in het vervolg iets ‘s avonds laten bezorgen of op zondag. Kan bijvoorberld bij Coolblue. Of zelf naar de winkel gaan.
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
nu is echter mijn vraag wat zijn de regels hierover het niet na leven van de gegeven bezorgtijd ?
Er wordt een schatting ( = een te verwachten tijd, maar geen garantie tijd) gemaakt, en er wordt met mensen gewerkt. Niemand en geen enkel systeem is feilloos. En wees blij dat u nu een pc heeft. Maar u kunt natuurlijk ook "ouderwetsch" in de bedrijfsauto stappen en naar de winkel toe rijden. Dan weet u vrij precies wanneer u de pc in huis heeft.
Er wordt een schatting ( = een te verwachten tijd, maar geen garantie tijd) gemaakt, en er wordt met mensen gewerkt. Niemand en geen enkel systeem is feilloos. En wees blij dat u nu een pc heeft. Maar u kunt natuurlijk ook "ouderwetsch" in de bedrijfsauto stappen en naar de winkel toe rijden. Dan weet u vrij precies wanneer u de pc in huis heeft.
-
- Berichten: 12839
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Van te voren wordt een indicatie gemaakt. Dit op basis van vaste ritten die gereden worden. Het kan altijd voorkomen dat een auto te vol zit, of een chauffeur om wat voor reden uit valt, of simpelweg vertraging op de route zit. Vandaag kan niet gezien worden hoe het morgen gaat lopen.
Heel vervelend voor u natuurlijk dat u zit te wachten, maar als u zo afhankelijk bent van het moment van ophalen had u de bestelling ook op een afleverpunt kunnen laten bezorgen. Dan had u na het werk het daar gewoon kunnen ophalen. Met de openingstijden van de AH tegenwoordig zou dat een goede tip voor de volgende keer zijn.
Heel vervelend voor u natuurlijk dat u zit te wachten, maar als u zo afhankelijk bent van het moment van ophalen had u de bestelling ook op een afleverpunt kunnen laten bezorgen. Dan had u na het werk het daar gewoon kunnen ophalen. Met de openingstijden van de AH tegenwoordig zou dat een goede tip voor de volgende keer zijn.
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Er zijn talloze manieren om een pakje te ontvangen zonder dat je daar zelf op moet wachten.nu ben ik dus de hele dag niet van huis kunnen gaan en ook inkomsten misgelopen door hun inschattings vermogen .
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
U zegt zelf werkzaam te zijn in de bouw. Was het u niet opgevallen dat alleen wegenbouwers op A-wegen hun deadline halen? Vanwege een boete van €50.000,- per uur.... De rest van bouwend Nederland lapt standaard de deadline aan hun laars. Vanwege diezelfde smoes waar u nu ook mee geconfronteerd bent.
En nee, niets tegen te doen èn zaterdag is een rustdag/zwartwerk dag in de bouw. Zonder computer had u gewoon kunnen werken, met computer was u gewoon, net als altijd, lekker aan het gamen. U heeft nergens anders recht op dan hetgeen u ontvangen heeft. Iets later dan gewenst, maar keurig op tijd.
En nee, niets tegen te doen èn zaterdag is een rustdag/zwartwerk dag in de bouw. Zonder computer had u gewoon kunnen werken, met computer was u gewoon, net als altijd, lekker aan het gamen. U heeft nergens anders recht op dan hetgeen u ontvangen heeft. Iets later dan gewenst, maar keurig op tijd.
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Tut, tut, er is geen enkele reden om zo onaardig te doen over het computergebruik van TS. Zaterdag had hij misschien wel een kleine opdracht, bv bij een particulier.
De pc is zakelijk besteld, dus TS is waarschijlijk zzp'er of kleine aannemer. Offertes, facturen, planning; er zijn genoeg redenen om zakelijk achter de pc te zitten.
Dat de nieuwe pc veel later is afgeleverd, kan echt heel vervelend zijn. Dat TS dat anders had kunnen regelen is natuurlijk wel waar.
De pc is zakelijk besteld, dus TS is waarschijlijk zzp'er of kleine aannemer. Offertes, facturen, planning; er zijn genoeg redenen om zakelijk achter de pc te zitten.
Dat de nieuwe pc veel later is afgeleverd, kan echt heel vervelend zijn. Dat TS dat anders had kunnen regelen is natuurlijk wel waar.
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Het is inmiddels 10 uur geleden dat ts dit forum heeft bezocht.
Al die tijd heb ik zitten wachten op een reactie en heb daarvoor grote opdrachten gemist.
Wat gaan we daar aan doen ?
Al die tijd heb ik zitten wachten op een reactie en heb daarvoor grote opdrachten gemist.
Wat gaan we daar aan doen ?
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Bezorging MediaMarkt-pakket via PostNL later dan doorgegeven
Komisch dat uitgerekend iemand uit de bouw klaagt over niet gehaalde planningen.... Gevalletje "pot verwijt de ketel"!Jorg Marinus schreef:Hoi
Ik heb zakelijk een pc besteld bij de mediamarkt .
Hierbij kreeg ik een track & trace dat de bezorging op zaterdag tussen 10:05 en 12:05 zou komen .
Echter om 13:00 uur was er nog geen bezorger . Na telefonisch contact mijn bezorgdheid uitgesproken , met als uitkomst dat ik deze vraag net zo goed tegen de muur had kunnen stellen ,zat er niets op dan nog te wachten . Antwoord die ik kreeg was dat de bezorger een vertraging had op de route .
Net of je niets anders te doen hebt ! ik ben werkzaam in de bouw als zelfstandige dus erg druk !
Nu na een aantal telefoontjes kwam eindelijk de bezorger aanzetten om 16:25 uur. de bezorger stond voor de deur en zette zijn bus achter uit en wilde weer aan rijden . ik snel naar buiten en riep de chauffeur terug .
Toen hij er eindelijk stond met zijn bus zei ik nou je heb een behoorlijke vertraging gehad of niet ? hij antwoordde nee ik heb helemaal geen vertraging gehad, ik ben net begonnen. het pakket let net in de bus .
ik heb mijn beklacht gedaan bij de mediamarkt en na een week kreeg ik de volgende reactie :
Dit komt doordat de tijdsindicatie (die gepland staat voor de bezorging) een schatting is.
nu ben ik dus de hele dag niet van huis kunnen gaan en ook inkomsten misgelopen door hun inschattings vermogen .
als ik dan even een voorbeeld aan haal . ik had een kapotte telefoon opgestuurd en de bezorger kon ik mijn klok op gelijk zetten dat de geschatte tijd ook daadwerkelijk precies was . Daarbij ontving ik ook nog een melding wanneer de bezorger er zou zijn .
nu is echter mijn vraag wat zijn de regels hierover het niet na leven van de gegeven bezorgtijd ?