LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bicyclespeelkaarten.nl levert bestelling andere klant

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jacco Walraven

Bicyclespeelkaarten.nl levert bestelling andere klant

Ongelezen bericht door Jacco Walraven »

Beste allemaal,
Afgelopen dinsdag heb ik op webshop Bicyclespeelkaarten.nl een bestelling gedaan en gelijk via iDEAL betaald. De volgende dag, woensdag, heb ik van deze webshop een pakketje ontvangen, echter zaten hier de verkeerde artikelen in, met wel de goede factuur. Het pakketje was verwisseld met het pakketje van een andere klant. Dit kan natuurlijk gebeuren en de webshop zou het oplossen. Ze stuurde mij per e-mail een retour etiket zodat ik kosteloos de verkeerde artikelen retour kon zenden. Als ze het pakket binnen hadden zouden ze mij de juiste artikelen opsturen. Donderdag jl heb ik het pakket retour gestuurd, maar omdat dit brievenbus post betrof heb ik hier geen zendbewijs van. Nu ben ik bang dat de retourzending zoek is, en ik op mijn bestelling moet blijven wachten. Onderstaande mail is wat ik de webshop als laatste heb verstuurd. Hierin stel ik hem in de gelegenheid om nog tot een oplossing te komen. Hier heb ik nog geen reactie op gekregen.
-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: [e-mailadres verwijderd]
Datum: 07-08-17 12:30 p.m. (GMT+01:00)
Aan: [e-mailadres verwijderd]
Onderwerp: RE: #36081 - incorrecte artikelen

Beste [naam verwijderd], 

Dank.voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me dan een beetje zorgen maak over de retour zending. Deze is donderdag jl verzonden en zou dus al binnen moeten zijn. Omdat het 'brievenbus post' betreft he  ik hier helaas geen zendbewijs van. Ik zou het niet eerlijk vinden als ik mijn bestelling niet krijg terwijl ik er wel voor betaald heb omdat de retour zending bij de post zoek raakt o.i.d. Dan zou ik als consument de dupe zijn door fouten die ik niet gemaakt heb. Ik voel me nu al enigszins de dupe omdat een bestelling die de volgende dag binnen  zou moeten komen nu al bijna een week op zich laat wachten.  
Ik hoop en verwacht dat ik ongeacht het wel of niet terecht komen  van de retour zending ik wel zo snel mogelijk mijn bestelling krijg

Met vriendelijke groet 
Jacco Walraven 
Maar mijn vraag is: hoe zit dit juridisch en welke vervolg stappen kan en moet ik nemen om toch mijn bestelling te krijgen als de reactie op deze laatste mail negatief is.

Alvast bedankt voor de antwoorden,
Met vriendelijke groet,
Jacco Walraven.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2017 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam, emailadres en hyperlink verwijderd

Nijogeth

Re: Bicyclespeelkaarten.nl levert bestelling andere klant

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als men aangeeft niets te hebben ontvangen, dan zul je een probleem hebben, denk ik. Dan is het aan jou om de vervoerder aansprakelijk te stellen, maar aangezien het waarschijnlijk niet verzekerd verzonden is, zal je geen poot hebben om op te staan.

Jacco Walraven

Dank voor je reactie,
Kijk daar wringt bij mij de schoen. Ik heb niet de verkeerde artikelen gestuurd, dat heeft de webshop gedaan. Ik heb ze slechts geretourneerd met het door de webshop verstrekte retour etiket. Als de webshop hun artikelen terug willen hebben en een verzekerde retourzending daarvoor eisen, zullen ze ook een retour etiket moeten verstrekken voor een verzekerde zending lijkt mij. Ik heb artikelen besteld en betaald en ik denk niet dat het zo kan zijn dat ik die niet krijg omdat de webshop verkeerde artikelen opstuurt en dat de post een retour zending kwijt raakt.
Ik kan me logischer wijs indenken dat de webshop de zekerheid wil dat die de artikelen waar ik niet voor betaald heb terug wil, maar ik wil wel de artikelen waar ik voor betaald heb.
En dan kan toch niet ineens de verantwoording bij mij liggen? Of denk ik nu krom?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Wel eens gehoord van geduld hebben.
12.30 mail gestuurd 14.34 hier al gepost dat u nog geen antwoord heeft gehad. U kunt ze ook bellen.U bent bang dat pakket niet aangekomen is terwijl dat niet eens zo hoeft te zijn 99.9% van de post komt aan.
Wacht eerst eens reactie af van de webshop alvorens u zo druk te maken over wat als.
Beter voor de gezondheid ook.

groeten Henk

Jacco Walraven

Hallo Henk,

Dank voor je reactie. Ik ben me niet, zoals je aangeeft, druk aan het maken. Ik stel alleen vooraf de vraag wat de mogelijkheden zijn, en hoe het juridisch zit. Ik wil dus weten of de webshop de door mij betaalde producten mag onthouden in het geval de retour zending niet aan zou komen. Die kan namelijk bij die 0,1% horen die dan niet aankomt. Dus ik ben nog steeds geduldig in afwachting, ik ben me alleen ook alvast aan het oriënteren op eventuele vervolg stappen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jacco Walraven schreef:Hallo Henk,

Dank voor je reactie. Ik ben me niet, zoals je aangeeft, druk aan het maken. Ik stel alleen vooraf de vraag wat de mogelijkheden zijn, en hoe het juridisch zit. Ik wil dus weten of de webshop de door mij betaalde producten mag onthouden in het geval de retour zending niet aan zou komen. Die kan namelijk bij die 0,1% horen die dan niet aankomt. Dus ik ben nog steeds geduldig in afwachting, ik ben me alleen ook alvast aan het oriënteren op eventuele vervolg stappen.
Of het hoort bij het grote aantal brieven wat nooit verzonden is. U heeft een verkeerd product ontvangen van de webshop, deze moet u retourneren (op hun kosten). Als ze deze niet retour ontvangen is dit UW probleem. Iedereen kan zeggen dat ze iets hebben gestuurd maar zonder bewijs is het niets waard.

Gesloten