LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gaat inderdaad ver, maar.... waar ga je die leeftijdsgrens trekken? 2 Jaar? 3 Jaar? En dat weer checken aan de hand van de legitimatie van de peuter?

Ik denk dat we er nu keihard mee geconfronteerd worden dat er teveel geregeld wordt, en misschien ook wel moet worden, omdat teveel mensen simpelweg hun gezonde verstand niet gebruiken c.q. hun verantwoordelijkheid niet nemen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Had het gisteren op Facebook gezet, de link van Jolijn. PLUS reageerde gelijk en vroeg mijn privé gegevens toe te sturen. Ben benieuwd of ik er nog iets over hoor, hoewel ik natuurlijk niets met Waspik te maken heb. Stond trouwens een leuk stukje in de Televaag over dit voorval door columnist Bert Dijkstra. Die begint met "lokbaby" en eindigt met: "zuip-baby-zuip". Dus slaap kindje slaap, haha.

carlyjack
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:35

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door carlyjack »

Helaas is het erg genoeg maar moet dat inderdaad een maatregel die overigens NIET bij de supermarkten vandaan komt maar vanuit de regering ik heb er het een en ander van een bekende over gehoord en die hebben deze regels opgelegd dus als jullie willen klagen stuur dan allemaal jullie klachten naar Rutte toe.
Doordat die regels zo zijn aangescherpt sinds 1 januari mag dus inderdaad zelfs in het bijzijn van een ouder en wanneer het bepaald soort boodschappen zijn geen alcohol of tabak worden meegegeven als de jongere zich niet kan legitimeren zelfs al betaald de ouder en ja het slaat behoorlijk door maar dat doet toch alles hier in Nederland? Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.
Onthou dus wel dat het zo is dat wanneer ze dit niet in een supermarkt vragen degene die dus het niet vraagt en betrapt word de baan kan kwijt raken en wat ik ook heb gehoord dat wanneer in een supermarkt meerdere keren word betrapt kan het zijn vergunning kwijt raken om alcohol en tabak te verkopen voor enkele weken. Dus jullie moeten een andere kant ook begrijpen en gaan klagen bij de personen waar dit vandaan komt gezien het voor de winkeliers ook een must is en ze dit ook niet gewild hebben.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.

Vlgs mij heb jij het goed begrepen.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

carlyjack schreef:Helaas is het erg genoeg maar moet dat inderdaad een maatregel die overigens NIET bij de supermarkten vandaan komt maar vanuit de regering ik heb er het een en ander van een bekende over gehoord en die hebben deze regels opgelegd dus als jullie willen klagen stuur dan allemaal jullie klachten naar Rutte toe.
Doordat die regels zo zijn aangescherpt sinds 1 januari mag dus inderdaad zelfs in het bijzijn van een ouder en wanneer het bepaald soort boodschappen zijn geen alcohol of tabak worden meegegeven als de jongere zich niet kan legitimeren zelfs al betaald de ouder en ja het slaat behoorlijk door maar dat doet toch alles hier in Nederland? Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.
Onthou dus wel dat het zo is dat wanneer ze dit niet in een supermarkt vragen degene die dus het niet vraagt en betrapt word de baan kan kwijt raken en wat ik ook heb gehoord dat wanneer in een supermarkt meerdere keren word betrapt kan het zijn vergunning kwijt raken om alcohol en tabak te verkopen voor enkele weken. Dus jullie moeten een andere kant ook begrijpen en gaan klagen bij de personen waar dit vandaan komt gezien het voor de winkeliers ook een must is en ze dit ook niet gewild hebben.

Maar supermarkten kunnen WEL een vuist maken en lobbyen dat de uitvoering in praktijk anders is als in theorie bedacht is.

En euuuh wat zijn "normale weekboodschappen" ?? daar kan toch ook alcohol bijzitten voor het komende weekend ? Of wellicht is het een aanbieding.

Een klant heeft als laatste met de kassadame te maken en deze zal op een dusdanige wijze hiermee moeten omgaan ( training ? ). Ongetwijfeld zal in sommige plaatsen het gedrag van klanten niet acceptabel zijn maar dat kan ik ook van sommige winkelmedewerkers of zelfs ( assistent )filiaal leijers zeggen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
carlyjack schreef: Doordat die regels zo zijn aangescherpt sinds 1 januari mag dus inderdaad zelfs in het bijzijn van een ouder en wanneer het bepaald soort boodschappen zijn geen alcohol of tabak worden meegegeven als de jongere zich niet kan legitimeren zelfs al betaald de ouder en ja het slaat behoorlijk door maar dat doet toch alles hier in Nederland? Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.

Maar supermarkten kunnen WEL een vuist maken en lobbyen dat de uitvoering in praktijk anders is als in theorie bedacht is.

En euuuh wat zijn "normale weekboodschappen" ?? daar kan toch ook alcohol bijzitten voor het komende weekend ? Of wellicht is het een aanbieding.
Ja er zit ook alcohol bij.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

En euuuh wat zijn "normale weekboodschappen" ?? daar kan toch ook alcohol bijzitten voor het komende weekend ? Of wellicht is het een aanbieding.
Volgens mij kan men aanbiedingen (ook alcohol) de hele week kopen, hoor. http://www.reclamefolder.nl/aanbieding/wijn
Ja er zit ook alcohol bij.
Eh ja, of het nu wasmiddel of alcohol is: dan sla je die aanbieding toch niet over, als je graag een wijntje drinkt? Of graag voordeliger wast natuurlijk :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jolijn schreef:
Teunbosseman schreef:
carlyjack schreef: Doordat die regels zo zijn aangescherpt sinds 1 januari mag dus inderdaad zelfs in het bijzijn van een ouder en wanneer het bepaald soort boodschappen zijn geen alcohol of tabak worden meegegeven als de jongere zich niet kan legitimeren zelfs al betaald de ouder en ja het slaat behoorlijk door maar dat doet toch alles hier in Nederland? Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.

Maar supermarkten kunnen WEL een vuist maken en lobbyen dat de uitvoering in praktijk anders is als in theorie bedacht is.

En euuuh wat zijn "normale weekboodschappen" ?? daar kan toch ook alcohol bijzitten voor het komende weekend ? Of wellicht is het een aanbieding.
Ja er zit ook alcohol bij.
carlyjack schreef:Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.

Dus doordeweeks is volgens -carlyjack- akkoord zolang de kassadame maar nergens uit leid dat voor een jongere is :roll: ?

Grote onzin natuurlijk!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Teunbosseman schreef:
Maar supermarkten kunnen WEL een vuist maken en lobbyen dat de uitvoering in praktijk anders is als in theorie bedacht is.

En euuuh wat zijn "normale weekboodschappen" ?? daar kan toch ook alcohol bijzitten voor het komende weekend ? Of wellicht is het een aanbieding.

Een klant heeft als laatste met de kassadame te maken en deze zal op een dusdanige wijze hiermee moeten omgaan ( training ? ). Ongetwijfeld zal in sommige plaatsen het gedrag van klanten niet acceptabel zijn maar dat kan ik ook van sommige winkelmedewerkers of zelfs ( assistent )filiaal leijers zeggen.
Helemaal mee eens, hoe wil een kassa medewerker van net 16 jaar kunnen beoordelen of
het voor de minderjarige is of niet.
Overduidelijk zal het niet te zien zijn, althans lijkt me dat de minderjarige het de kassa medewerker
echt niet duidelijk gaat maken dat de alcohol voor hem/haar bedoeld is.

chachi78
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2014 18:59

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door chachi78 »

Graag wil ik een nieuw voorbeeld toevoegen aan dit forum. Mijn vriendin (25 jr) en ik (36 jaar) zijn vandaag bij de locale albert hein in de buurt (Oude Dijk , Rotterdam) geweest om wat boodschappen en flesjes wijn voor thuis te halen bij het eten.

Voor de duidelijkheid: ik kom bijna dagelijks bij deze winkel. Het meisje achter de kassa vroeg om mijn legitimatie. Ik had hem bij me, maar mijn vriendin had geen tas mee, dus die was haar legitimatie thuis vergeten.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik geen wijn mee.
De reden was, dat ze niet zeker wisten dat mijn vriendin wel boven de 18 was.
En als aannemelijk is dat wij de alcohol samen zouden nuttigen, moeten beiden legitimatie laten zien !

Ondanks dat ik mijn legitimatie WEL bij me had. Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben 36 jaar. Ik zie er misschien jonger uit, een compliment, maar toch lijkt het me aannemelijk, dat mijn vriendin boven de 18 is. Anders bestempelt Albert Heinnmij eigenlijk als pedofiel. Schandalig!!! En bedankt !!!

Met verzoek of er een manager kon bijkomen kwam een collega, die achter de sigaretten/medicijnen kassa stond, en die vertelde hetzelfde. Gewoon een medewerker dus. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik 36 ben en dat het aannemelijk is dat mijn vriendin boven de 18 jr is. Ik heb gevraagd of ze logisch konden nadenken. NIET DUS! Ik kreeg de flessen niet mee.

U begrijpt dat wij zeer ontstemd zijn hierdoor. Sterker nog...behoorlijk pissed.
Ik vind het schandalig en zeer onbeschoft.


In het zelfde filiaal zit een Gall en Gall, daar kreeg ik hetzelfde verhaal. Anders konden ze erg veel problemen krijgen. Uiteindelijk kon de heer een uitzondering maken als mijn vriendin eerst naar buiten ging en op de parkeerplaats ging wachten. Uiteindelijk heb ik dat maar gedaan, maar het is van de zotte dat wij als pubers van 16 werden behandeld. Volgende keer moet ik mijn vriendin maar misschien buiten laten wachten. Je laat een klein kind van 6 toch ook niet buiten wachten als haar moeder of vader een kratje bier of wat flesjes wijn gaat halen.


Stel je voor: Ik ben 36 en ik had een 13 jaar oud zusje gehad. Dan is zij nog niet legitimatie plichtig. Krijg ik dan ook geen wijn mee? Volgens de wet zou die zich namelijk niet hoeven te legitimeren. Of wat als ik 21 was geweest en mijn zusje 13 en ik heb wel een legitimatie mee.

Is het beleid van Albert Hein zo dat medewerkers geen inschatting meer kunnen/mogen maken van zo'n situatie en niet meer logisch en zelfstandig mogen nadenken. Ik vind de wijze waarop Albert Hein de regels interpreteert behoorlijk ver gaan. Laat desnoods de storemanager erbij komen en de beslissing maken. Vraag erbij of we de volgende keer beiden legitimatie willen meenemen. Maar kom op.

Ik heb overigens direct de AH klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat de regels voor medewerkers strikt is, maar dat ze wel een inschattingsfout hadden gemaakt. Toen ik vroeg of Albert Hein haar medewerkers niet capabel acht om zo'n inschatting te kunnen maken en daarom de regels zo streng zijn , gaf ze aan dat dat niet het geval was. De medewerker mag dus volgens haar WEL een inschatting maken.

Vreemd verhaal dus. Graag meer reacties van lezers die dit ook hebben meegemaakt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Nog een keer om het bovenaan te krijgen
En jij denkt dat je jouw verhaal nu bovenaan krijgt? Mag je wel 36 zijn (?) maar verstand een beetje op nul, of zo :lol:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door eleven »

In het zelfde filiaal zit een Gall en Gall, daar kreeg ik hetzelfde verhaal. Anders konden ze erg veel problemen krijgen
Dan heeft de medewerker van AH toch goed haar werk gedaan en een goede inschatting van de leeftijd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

chachi78 schreef:Graag wil ik een nieuw voorbeeld toevoegen aan dit forum. Mijn vriendin (25 jr) en ik (36 jaar) zijn vandaag bij de locale albert hein in de buurt (Oude Dijk , Rotterdam) geweest om wat boodschappen en flesjes wijn voor thuis te halen bij het eten.

Voor de duidelijkheid: ik kom bijna dagelijks bij deze winkel. Het meisje achter de kassa vroeg om mijn legitimatie. Ik had hem bij me, maar mijn vriendin had geen tas mee, dus die was haar legitimatie thuis vergeten.

Tot mijn grote verbazing kreeg ik geen wijn mee.
De reden was, dat ze niet zeker wisten dat mijn vriendin wel boven de 18 was.
En als aannemelijk is dat wij de alcohol samen zouden nuttigen, moeten beiden legitimatie laten zien !

Ondanks dat ik mijn legitimatie WEL bij me had. Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben 36 jaar. Ik zie er misschien jonger uit, een compliment, maar toch lijkt het me aannemelijk, dat mijn vriendin boven de 18 is. Anders bestempelt Albert Heinnmij eigenlijk als pedofiel. Schandalig!!! En bedankt !!!

Met verzoek of er een manager kon bijkomen kwam een collega, die achter de sigaretten/medicijnen kassa stond, en die vertelde hetzelfde. Gewoon een medewerker dus. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik 36 ben en dat het aannemelijk is dat mijn vriendin boven de 18 jr is. Ik heb gevraagd of ze logisch konden nadenken. NIET DUS! Ik kreeg de flessen niet mee.

U begrijpt dat wij zeer ontstemd zijn hierdoor. Sterker nog...behoorlijk pissed.
Ik vind het schandalig en zeer onbeschoft.


In het zelfde filiaal zit een Gall en Gall, daar kreeg ik hetzelfde verhaal. Anders konden ze erg veel problemen krijgen. Uiteindelijk kon de heer een uitzondering maken als mijn vriendin eerst naar buiten ging en op de parkeerplaats ging wachten. Uiteindelijk heb ik dat maar gedaan, maar het is van de zotte dat wij als pubers van 16 werden behandeld. Volgende keer moet ik mijn vriendin maar misschien buiten laten wachten. Je laat een klein kind van 6 toch ook niet buiten wachten als haar moeder of vader een kratje bier of wat flesjes wijn gaat halen.


Stel je voor: Ik ben 36 en ik had een 13 jaar oud zusje gehad. Dan is zij nog niet legitimatie plichtig. Krijg ik dan ook geen wijn mee? Volgens de wet zou die zich namelijk niet hoeven te legitimeren. Of wat als ik 21 was geweest en mijn zusje 13 en ik heb wel een legitimatie mee.

Is het beleid van Albert Hein zo dat medewerkers geen inschatting meer kunnen/mogen maken van zo'n situatie en niet meer logisch en zelfstandig mogen nadenken. Ik vind de wijze waarop Albert Hein de regels interpreteert behoorlijk ver gaan. Laat desnoods de storemanager erbij komen en de beslissing maken. Vraag erbij of we de volgende keer beiden legitimatie willen meenemen. Maar kom op.

Ik heb overigens direct de AH klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat de regels voor medewerkers strikt is, maar dat ze wel een inschattingsfout hadden gemaakt. Toen ik vroeg of Albert Hein haar medewerkers niet capabel acht om zo'n inschatting te kunnen maken en daarom de regels zo streng zijn , gaf ze aan dat dat niet het geval was. De medewerker mag dus volgens haar WEL een inschatting maken.

Vreemd verhaal dus. Graag meer reacties van lezers die dit ook hebben meegemaakt.

Wel zie de vorige pagina's voor meer reacties. Ben het met je eens maar AH voert ook alleen maar uit maar deze regel is totaal doorgeslagen.
Dat men advies geeft dat je vriendin maar ff buiten moet staan is wel de makkelijke manier van GenG.

BTW, omhoog bumpen heeft geen nut op dit forum en wordt ook niet gewaardeert en zal terecht verwijdert worden.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

tenormin schreef:
Nog een keer om het bovenaan te krijgen
En jij denkt dat je jouw verhaal nu bovenaan krijgt? Mag je wel 36 zijn (?) maar verstand een beetje op nul, of zo :lol:
:lol: :lol:

Kamilla
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2014 07:34

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Kamilla »

Ik vind het ronduit belachelijk, dat ik samen met mijn dochter (15) boodschappen ga doen, ik ben ziek dus zij is mee om mij te helpen. Neem wijntje mee voor mijn man voor na z'n werk en ook mijn dochter moet zich legitimeren!! Krijg het dus niet mee omdat mijn kind minderjarig is!! Ik werd zo pissig. Mijn dochter kwam met de oplossing dat zij zelf een chocolade reep zou betalen dan hoorde ze niet meer bij mij maar was ze aparte klant. Maar vind het een grote schande! Mag als ouder zijnde dus geen wijntje kopen. Medelijden met moeders die met hun baby boodschappen gaan doen!

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kamilla schreef:Ik vind het ronduit belachelijk, dat ik samen met mijn dochter (15) boodschappen ga doen, ik ben ziek dus zij is mee om mij te helpen. Neem wijntje mee voor mijn man voor na z'n werk en ook mijn dochter moet zich legitimeren!! Krijg het dus niet mee omdat mijn kind minderjarig is!! Ik werd zo pissig. Mijn dochter kwam met de oplossing dat zij zelf een chocolade reep zou betalen dan hoorde ze niet meer bij mij maar was ze aparte klant. Maar vind het een grote schande! Mag als ouder zijnde dus geen wijntje kopen. Medelijden met moeders die met hun baby boodschappen gaan doen!

Baby's worden uitgesloten opdat deze geen legitimatieplicht hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Julie4444 »

carlyjack schreef:Doordat die regels zo zijn aangescherpt sinds 1 januari mag dus inderdaad zelfs in het bijzijn van een ouder en wanneer het bepaald soort boodschappen zijn geen alcohol of tabak worden meegegeven als de jongere zich niet kan legitimeren zelfs al betaald de ouder en ja het slaat behoorlijk door maar dat doet toch alles hier in Nederland? Heb je een kar met boodschappen wat normale weekboodschappen zijn dan mag het wel tenzij als de cassiere uit een gesprek opmaakt dat de drank of eventueel sigaretten voor de jongere is.
Dit is onzin. Wat voor boodschappen naast de alcohol gekocht worden is volledig irrelevant.
chachi78 schreef:Ondanks dat ik mijn legitimatie WEL bij me had. Nog even voor de duidelijkheid: Ik ben 36 jaar. Ik zie er misschien jonger uit, een compliment, maar toch lijkt het me aannemelijk, dat mijn vriendin boven de 18 is. Anders bestempelt Albert Heinnmij eigenlijk als pedofiel. Schandalig!!! En bedankt !!!
Medewerkers van supermarkten moeten tot 25 jaar legitimatie vragen. Dit betekent dus dat, als uw vriendin jonger dan 25 lijkt, de cassière om legitimatie moet vragen. Als uw vriendin dan vervolgens geen legitimatie heeft, mag de alcohol niet verkocht worden.
chachi78 schreef:Stel je voor: Ik ben 36 en ik had een 13 jaar oud zusje gehad. Dan is zij nog niet legitimatie plichtig. Krijg ik dan ook geen wijn mee? Volgens de wet zou die zich namelijk niet hoeven te legitimeren. Of wat als ik 21 was geweest en mijn zusje 13 en ik heb wel een legitimatie mee.
Als u er 30+ uitziet zal de cassière kunnen aannemen dat de 13-jarige uw dochter is. In dit geval is geen legitimatie nodig en wordt dit niet gevraagd. Cassières die ouders met kinderen vragen de kinderen te laten legitimeren alleen maar omdat er een minderjarige aanwezig is zitten fout en begrijpen de regelgeving niet. Helaas zijn ze niet allemaal even heldere lichten.

Als u 21 was en met uw zusje van 13 alcohol wilde kopen moet zowel u als uw zusje een geldig document hebben. In deze situatie mag de cassière de alcohol niet verkopen omdat uw zusje geen 18 is. Voor groepen jongeren geldt namelijk de regel "samen halen, samen legitimeren" - wat inhoudt dat iedereen binnen de groep jongeren zich moet legitimeren en 18+ moet zijn.

Als u dus met uw kind alcohol wilt kopen moet dit bij iedere supermarkt gewoon kunnen. De leeftijd van uw kind is hierbij niet relevant. Wat wel relevant is, is dat als de cassière reden heeft om te geloven dat de alcohol voor een (mogelijk) minderjarig persoon is, deze zich dan ondanks het feit dat er een volwassene bij is, moet legitimeren. Wanneer hier geen reden toe is hoeft de cassière dus niet om legitimatie te vragen en mag de alcohol gewoon mee.
chachi78 schreef:Ik heb overigens direct de AH klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat de regels voor medewerkers strikt is, maar dat ze wel een inschattingsfout hadden gemaakt. Toen ik vroeg of Albert Hein haar medewerkers niet capabel acht om zo'n inschatting te kunnen maken en daarom de regels zo streng zijn , gaf ze aan dat dat niet het geval was. De medewerker mag dus volgens haar WEL een inschatting maken.
Binnen AH mogen alleen leidinggevenden zo'n schatting maken. Bij twijfel mag er geen alcohol verkocht worden. In de situatie die u geschetst heeft is het begrijpelijk dat verkoop geweigerd werd omdat uw vriendin 25 is en geen legitimatie had. Het is dus mogelijk dat er geen leidinggevende aanwezig was om een schatting te maken, of dat een leidinggevende twijfelde over de leeftijd van uw vriendin.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door dhc »

Volgens mij snap je er werkelijk helemaal niets van....ik stel voor dat je het hele topic eens rustig doorleest. Het is weekend dus ga je gang. Daarna mag je met een reactie komen....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:Volgens mij snap je er werkelijk helemaal niets van....ik stel voor dat je het hele topic eens rustig doorleest. Het is weekend dus ga je gang. Daarna mag je met een reactie komen....
Mocht dit commentaar in reactie zijn op mijn bovenstaande post moet ik u teleurstellen. Ik heb het topic gelezen, en heb tevens kennis van het alcoholbeleid van AH.

Als u het oneens bent met één of meerdere van mijn uitspraken kan ik deze zeker toelichten.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door eleven »

Julie4444 schreef:
dhc schreef:Volgens mij snap je er werkelijk helemaal niets van....ik stel voor dat je het hele topic eens rustig doorleest. Het is weekend dus ga je gang. Daarna mag je met een reactie komen....
Mocht dit commentaar in reactie zijn op mijn bovenstaande post moet ik u teleurstellen. Ik heb het topic gelezen, en heb tevens kennis van het alcoholbeleid van AH.

Als u het oneens bent met één of meerdere van mijn uitspraken kan ik deze zeker toelichten.
Dan had je moeten constateren, dat jou opmerkingen al vaker langs gekomen zijn en dus niet nieuw zijn, ofwel herhaling van andere berichten.

Gesloten