LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ik heb officieel antwoord van Albert Heijn. Lees hier mee. Ook de mensen die mij niet geloven. Als het kan dus gewoon naar de concurrent gaan. Hoogvliet is wel klantvriendelijk. Deen ook.

------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht van 20-1-2013.

Albert Heijn is verplicht om alle jongeren tot 20 jaar naar hun identificatie te vragen wanneer zij alcohol en/of tabak willen kopen, ook wanneer zij in gezelschap zijn van een volwassene ouder dan 20 jaar. Wanneer een groepje jongeren zich bij de kassa meldt dan dienen ze zichzelf allemaal te legitimeren.

Als één van de jongeren jonger is dan 16 jaar of als één van de jongeren zich niet kan legitimeren dan mag de caissière de alcohol en/of tabak niet verkopen. Ook niet wanneer degene die betaalt 16 jaar of ouder is.

Bovenstaande situatie kan ook ontstaan indien een ouder met kind aan de kassa alcohol en/of tabak afrekent. Als twijfel bestaat over de leeftijd van het kind moet de caissière om legitimatie vragen. Onze caissières hebben strikte instructies ontvangen voor het naleven van de regels.

Albert Heijn wil en mag geen alcohol en/of tabak aan jongeren onder de 16 verkopen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als mama overdag met haar kleuter van 3 naar de appie gaat voor de boodschappen, heeft papa 's avonds geen biertje...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Albert Heijn wil en mag geen alcohol en/of tabak aan jongeren onder de 16 verkopen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Daarvoor heb ik wel begrip, maar niet als dat leidt tot dat de ouders geen alcohol mogen kopen in het bijzijn van een kind. AH gaat voorbij aan het feit dat de alcohol NIET door de jongere onder de 16 gekocht wordt en het (in elk geval in het geval bij TD) ook niet de intentie was, mede gezien de rest van de boodschappen, dat de jongere ( die toevallig wel 16+ is) onder de alcoholregel probeerde uit te komen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Albert Heijn zou de pot op kunnen als dit mij zou zijn overkomen !
Als ik daar bier wilde kopen en ik zou daar met mijn kindje zijn en ik zou dat niet
mee krijgen om de reden dat er een kind bij is.........dan hebben ze pech.
Mogen ze hun bier houden en zou er nooit meer naar terug gaan.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

Frank445 schreef:Ik heb officieel antwoord van Albert Heijn. Lees hier mee. Ook de mensen die mij niet geloven. Als het kan dus gewoon naar de concurrent gaan. Hoogvliet is wel klantvriendelijk. Deen ook.

------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht van 20-1-2013.

Albert Heijn is verplicht om alle jongeren tot 20 jaar naar hun identificatie te vragen wanneer zij alcohol en/of tabak willen kopen, ook wanneer zij in gezelschap zijn van een volwassene ouder dan 20 jaar. Wanneer een groepje jongeren zich bij de kassa meldt dan dienen ze zichzelf allemaal te legitimeren.

Als één van de jongeren jonger is dan 16 jaar of als één van de jongeren zich niet kan legitimeren dan mag de caissière de alcohol en/of tabak niet verkopen. Ook niet wanneer degene die betaalt 16 jaar of ouder is.

Bovenstaande situatie kan ook ontstaan indien een ouder met kind aan de kassa alcohol en/of tabak afrekent. Als twijfel bestaat over de leeftijd van het kind moet de caissière om legitimatie vragen. Onze caissières hebben strikte instructies ontvangen voor het naleven van de regels.

Albert Heijn wil en mag geen alcohol en/of tabak aan jongeren onder de 16 verkopen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

volgens mij staat hier dat ze aan de JONGERE geen alcohol mogen verkopen
er staat niet dat ze aan de OUDER geen alcohol mogen verkopen

Frank445
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Frank445 »

@ruud_a Dit is een standaardtekst die ze naar iemand toe sturen die een vraag/klacht stuurt en ongeveer over het onderwerp gaat.

Nu kun je wel allerlei tekstanalyses loslaten, feit is dat je geen alcoholhoudende producten meekrijgt als je met een kind jonger dan 16 aan komt zetten. Ook al ben je zelf 85.

Laten we maar wachten tot de volgende ervaring.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Frank445 schreef:@ruud_a Dit is een standaardtekst die ze naar iemand toe sturen die een vraag/klacht stuurt en ongeveer over het onderwerp gaat.

Nu kun je wel allerlei tekstanalyses loslaten, feit is dat je geen alcoholhoudende producten meekrijgt als je met een kind jonger dan 16 aan komt zetten. Ook al ben je zelf 85.

Laten we maar wachten tot de volgende ervaring.
Dit slaat toch werkelijk nergens op !

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Dit slaat toch werkelijk nergens op !
Natuurlijk wel: "tang op varken".

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:
Dit slaat toch werkelijk nergens op !
Natuurlijk wel: "tang op varken".
Klopt ! :P

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

Frank445 schreef:@ruud_a Dit is een standaardtekst die ze naar iemand toe sturen die een vraag/klacht stuurt en ongeveer over het onderwerp gaat.

Nu kun je wel allerlei tekstanalyses loslaten, feit is dat je geen alcoholhoudende producten meekrijgt als je met een kind jonger dan 16 aan komt zetten. Ook al ben je zelf 85.

Laten we maar wachten tot de volgende ervaring.
dat wist ik al, dat heb ik namelijk al eens gevraagd aan de hand van het bordje
de vraag is alleen of het nu beleid is van AH of beleid van een filiaal
ik heb de indruk dat er bij AH zelf flink wat verwarring heerst

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:
Dit slaat toch werkelijk nergens op !
Natuurlijk wel: "tang op varken".
je mag varkens niet slaan met tangen
daar heb je van die electrische varkensprikkers voor

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:
Frank445 schreef:Ik heb officieel antwoord van Albert Heijn. Lees hier mee. Ook de mensen die mij niet geloven. Als het kan dus gewoon naar de concurrent gaan. Hoogvliet is wel klantvriendelijk. Deen ook.

------------------------------------------------------------
Hartelijk dank voor uw bericht van 20-1-2013.

Albert Heijn is verplicht om alle jongeren tot 20 jaar naar hun identificatie te vragen wanneer zij alcohol en/of tabak willen kopen, ook wanneer zij in gezelschap zijn van een volwassene ouder dan 20 jaar. Wanneer een groepje jongeren zich bij de kassa meldt dan dienen ze zichzelf allemaal te legitimeren.

Als één van de jongeren jonger is dan 16 jaar of als één van de jongeren zich niet kan legitimeren dan mag de caissière de alcohol en/of tabak niet verkopen. Ook niet wanneer degene die betaalt 16 jaar of ouder is.

Bovenstaande situatie kan ook ontstaan indien een ouder met kind aan de kassa alcohol en/of tabak afrekent. Als twijfel bestaat over de leeftijd van het kind moet de caissière om legitimatie vragen. Onze caissières hebben strikte instructies ontvangen voor het naleven van de regels.

Albert Heijn wil en mag geen alcohol en/of tabak aan jongeren onder de 16 verkopen. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Albert Heijn Klantenservice

volgens mij staat hier dat ze aan de JONGERE geen alcohol mogen verkopen
er staat niet dat ze aan de OUDER geen alcohol mogen verkopen

Ik heb op internet rond gekeken, maar ik kan nergens een wet vinden, waar een volwassene met kind geen drank mag kopen, als het kind zich niet kan legitimeren. :shock:
In de wet staat dit:
Verbod op verkoop alcohol onder de 18

Het kabinet-Rutte-Asscher zet het beleid van het vorige kabinet voort om drinkende jongeren strenger aan te pakken. Het kabinet wil dat alcohol alleen nog wordt verkocht aan jongeren van 18 jaar en ouder. Het gaat hier om voorgenomen beleid. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel nog goedkeuren. Het streven is de verhoging in 2013 in te laten gaan.
Vanaf 1 januari is zelf verboden:
Jongeren onder de 16 jaar zijn vanaf 1 januari 2013 strafbaar als ze alcohol in bezit hebben.
In feit mag een kind dan geen fles bier, na opa om de hoek brengen. :lol:

AH heeft blijkbaar dit strenge beleid zelf ingevoerd, want na 3 overtredingen, kan de zaak door de burgemeester gesloten worden.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

en waar moet ik dan mijn boodschappen doen?
misschien komt de burgemeester dan met een karretje mijn boodschappen langsbrengen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

ruud_a schreef:en waar moet ik dan mijn boodschappen doen?
misschien komt de burgemeester dan met een karretje mijn boodschappen langsbrengen?

Ik had het al eens eerder vermeld, nog nooit problemen gehad bij AH, ook niet in het bijzijn van een kind.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

nevermind schreef:
ruud_a schreef:en waar moet ik dan mijn boodschappen doen?
misschien komt de burgemeester dan met een karretje mijn boodschappen langsbrengen?

Ik had het al eens eerder vermeld, nog nooit problemen gehad bij AH, ook niet in het bijzijn van een kind.
daarom stel ik ook dat er bij AH zelf flinke verwarring heerst

swabber01
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:16

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door swabber01 »

Nou niet alleen in Amsterdam gebeurt dat hoor! Ook bij de ah XL in Heerhugowaard! Ging een keer met mijn moeder mee boodschappen doen. Zij kocht gewoon wat bier en 2 flesjes wijn en had nog een fles safari mee. Ik( toen 24) moest mijn ID laten zien anders kreeg ze het niet mee. Ik kocht niks, was gewoon even mee voor de gezelligheid. Klacht ingediend en toen was het antwoord dat ze aan iedereen bij wie ze twijfelde Id moesten vragen ook als jij zelf niet kocht, want mijn moeder had het voor mij kunnen kopen en dat mag niet.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

@swabber01, zie je er toch goed uit voor je leeftijd? Kan je ook als een compliment zien :lol:

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Roned70 »

Ze slaan een beetje door met hun regels.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

hoe zou het eigenlijk zitten met kersenbonbons en rumbonen?

w0174
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:48

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door w0174 »

Dit zelf ook ervaren, vandaag, band vol boodschappen. Biefstuk, wijn, witlof etc. Ik legitimeer mij (24jaar), mijn vriendin (21 jaar) moet zich ook legitimeren, heeft alleen haar portemonnee niet bij zich.
Na enige vragen en reacties (zonder ophef) zegt de caissière tegen mijn vriendin als jij nou even buiten gaat staan kan ik het wel meegeven. We hebben de boodschappen achtergelaten en bij de BAS gehaald.

Gesloten