LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Teunbosseman schreef:

Wat zou TS dan moeten lezen ? Dat jij zegt dat die niet moet zeuren ??

Ach net als jij kan en mag een ieder zijn probleem hier neerzetten, en dat jij geen probleem hebt bij AH wil niet zeggen dat dat voor elke AH geld.

Maar we gaan off topic, dus graag weer terug naar AH.
Het alcoholbeleid geldt in elke AH filiaal.
Ik schrijf het nog eens.
Als je met het beleid en de regels van een winkel/bedrijf niet eens bent, dan ga elders kopen, maar zeur niet achteraf, wat duidelijk overal vermeld staat.

Niet we gaan offtopic, maar jij!

En ik zeg net ook nog eens, daar gelden de regels ook !! Alleen draaft AH in deze regel door en daar is dit topic mee gestart.
Er staat NERGENS dat je niet in bijzijn van een minderjarige geen alcohol mag kopen maar dat er geen alcohol verkocht mag worden

Wat ben je toch weer aan het eikelen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:[Er staat bij de filialen van AH dit:
Samen alcohol kopen, samen legitimeren”
Dat je een bericht zonder schelden of beledigen niet kunt afsluiten, zijn wij hier intussen gewend. :twisted:

Juist en das niet wat de wet zegt he...en daar gaat dit topic over.
Er wordt niet altijd samen gekocht, er is gewoon soms een kind bij aanwezig; gewoon samen boodschappen doen.
Dat samen kopen samen legitimeren, kan niet opgaan als er een baby/peuter/kleuter bij is. Dan wordt nergens naar gevraagd, maar waar leg je dan de grens?
Als je dan in het bijzijn van je kind (bijv. 15 jr) alcohol koopt, kun je maar het beste zeggen 'maar zij is pas 12, zij hoeft nog niet eens zich altijd te kunnen legitimeren?"

Manus99
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013 17:43

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Manus99 »

Ik als vader ging met mijn 15 jarige dochter naar de ah.
Bij de boodschappen zat ook blikjes bier.
Ik kreeg alleen de bier mee als mijn dochter buiten de winkel zou gaan staan.
Dit vindt ik een belachelijk regel van de ah.

Manus99
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013 17:43

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Manus99 »

nevermind schreef:
Shine schreef:Kan allemaal zo zijn, maar het is duidelijk dat AH de eigen verantwoordelijkheid afschuift op haar klanten en daarmee alles maar over die 1 kamt scheert.
Als ik dus met mijn dochter van 13 AH binnen stap en een flesje wijn koop voor bij het avondeten, krijg ik het niet mee omdat dochterlief geen 16 is. En precies dit beleid door AH is van de pot gerukt en volkomen doorgeslagen. Voor dit beleid is geen enkel excuus gerechtvaardigd.
Dunkt me dat een cassiere dit onderscheidt wél kan maken, maar AH dít zelfs niet toelaat door haar belachelijk recht-toe-recht aan beleid uit angst voor...
AH is niet verplicht aan jou iets te verkopen.
Als iemand niet met de regels/beleid van het bedrijf eens is, moet deze persoon naar de concurrent gaan, heel simpel.
Mijn dochter gaat vaak mee voor de gezelligheid en om te helpen de boodschappen te dragen.
Als daar toevallig dan alcohol bij zit, vind ik het belachelijk dat ik het dan niet mee mag nemen.
Moet ik dan alleen alles kopen en dragen.
Dan zou de ah net zo goed mij kunnen verbieden om bijvoorbeeld speelgoed te kopen.
Ze moest ook laatst net als een hond maar buiten gaan staan dan zou ik de alcohol wel kunnen meenemen, rare regel dus.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:[Er staat bij de filialen van AH dit:
Samen alcohol kopen, samen legitimeren”
Dat je een bericht zonder schelden of beledigen niet kunt afsluiten, zijn wij hier intussen gewend. :twisted:

Juist en das niet wat de wet zegt he...en daar gaat dit topic over.

Wie is wij ?? Spreek jij nu ook al voor anderen ??
Ach dezelfde WIJ zijn ook veel van jou gewend.....veels teveel. :twisted: tveel om op te noemen. :mrgreen:

Het topic gaat over : bier kopen met kind onmogelijk bij AH.

Niet wat de wet zegt.

Als bij een winkel bij de ingang staat, tassen zijn niet toegelaten!
Dan is dat geen wet, maar een huisregel van de winkel.

Er is een topic geweest om een tassencontrole in de winkel, want daar staat, er wordt tassencontrole gedaan.

Dit is ook geen wet, maar een huisregel.


Bij AH staat:

Samen alcohol kopen, samen legitimeren”

Dan is dat geen wet, maar een huisregel.

En zo zijn er nog meer van dit soort voorbeelden.

Als iemand de winkel/bedrijf betreed, dan gaat hij/zij akkoord met deze huisregels.


Ben je niet eens met deze regels, dan blijf je buiten en moet je helaas een winkel zoeken, waar geen huisregels zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef: Het topic gaat over : bier kopen met kind onmogelijk bij AH.
Niet wat de wet zegt.
Als bij een winkel bij de ingang staat, tassen zijn niet toegelaten!
Dan is dat geen wet, maar een huisregel van de winkel.
Er is een topic geweest om een tassencontrole in de winkel, want daar staat, er wordt tassencontrole gedaan.
Dit is ook geen wet, maar een huisregel.

Bij AH staat:
Samen alcohol kopen, samen legitimeren”
Dan is dat geen wet, maar een huisregel.
En zo zijn er nog meer van dit soort voorbeelden.
Als iemand de winkel/bedrijf betreed, dan gaat hij/zij akkoord met deze huisregels.

Ben je niet eens met deze regels, dan blijf je buiten en moet je helaas een winkel zoeken, waar geen huisregels zijn.
Zoals TS zegt: Uiteraard staat AH vrij om aan iedereen niet te verkopen, maar volgens mij snappen zien ze de idioterie van hun eigen regels niet in.

Met TS eens.
Er wordt niet altijd samen gekocht, er is gewoon soms een kind bij aanwezig; gewoon samen boodschappen doen.
Dat samen kopen samen legitimeren, kan niet opgaan als er een baby/peuter/kleuter bij is. Dan wordt nergens naar gevraagd, maar waar leg je dan de grens?
Als je dan in het bijzijn van je kind (bijv. 15 jr) alcohol koopt, kun je maar het beste zeggen 'maar zij is pas 12, zij hoeft nog niet eens zich altijd te kunnen legitimeren?"

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

Heb ik al gelezen, staat ergens boven, bericht had je al geplaatst! :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:Heb ik al gelezen, staat ergens boven, bericht had je al geplaatst! :mrgreen:
:mrgreen: Dan wordt het tijd voor m'n Nutricia Alzheimer drankje.

Als je het niet met regels eens bent, kun je natuurlijk er tegen in gaan, zoals bijv. hier op dit topic.
Niet iedereen hoeft domme regels altijd maar klakkeloos te aanvaarden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door nevermind »

Jolijn schreef:
nevermind schreef:Heb ik al gelezen, staat ergens boven, bericht had je al geplaatst! :mrgreen:
:mrgreen: Dan wordt het tijd voor m'n Nutricia Alzheimer drankje.
Bespaar je centen, helpt geen meter! :lol:
Ik bedoel het drankje! :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

Ocharme... had de dokter niet gezegd iedere dag je pilletje te nemen ?
Is ook beter voor je pietje als dat SOA heeft, maar ach wel lief, heb je toch nog een "relatiegeschenk".
Verder veel sterkte hoor... plaats nog maar een paar berichtjes... is goed voor de verwerking van zo'n stoute Tennis.
Zal ik een domeintje voor je openen... www.ikhaattennis.nl ? Kun je daar iedere dag "ikhaattennis" berichtjes op openen.

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

@Shine je zeurt om het zeuren we zijn gewoon verplicht tegenwoordig om tot 25 jaar !!!!! legitimatie te vragen en je heb het maar te doen geen discussie mogelijk. Wekelijks interne controles (testpersonen of het gevraagd word) en geregeld de gerechtigde instanties die het controleren en owee als je het niet gevraagd heb ook al gaat d eklant tot ziektes gooien aan toe tegen je tekeer ( dit is dus het opvoeden wat veel ouders niet doen/kunnen) dus worden de medewerkers geacht de mensen op te voeden.. Ik zeg laat die jong zich lekker kapot zuipen who cares verantwoording ouders NIET een AH of Jumbo of welke winkel dan ook en zo is het...

Maarja de wet zegt anders en doe je dat niet ben je als bedrijf de sjaak hoge boetes tot sluiting aan toe en dat is zo gebeurd weet je hoe moe je word van elke dag die discussies moeten voeren met klanten/jeugd en je huid volgeschreeuwt te krijgen denk het niet dus denk dat je nu gewoon je mond moet gaan houden want volgens mij ben jij net zo aso die gaat lopen gillen en schelden waar of niet... denk het wel..

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door trail46 »

Vind niet dat Shine loopt te zeuren om het zeuren hoor. Wel heb je een punt dat 1 en ander zeer streng word gecontroleerd door testpersonen en andere instanties die op deze manier het er proberen in te rammen, dus als winkelier/cassière hebt je geen keus. Gewoon controleren, punt uit.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

@ SHS: Eens met trial46, Shine zeurt niet om het zeuren. Dat er een wettelijke verplichting is, daar zul je als Ah-medewerker niet aan kunnen ontkomen. En dat jouw baas het strenger interpreteert dan nodig is, daar kun je ook weinig aan veranderen.

Maar dat wil niet zeggen dat iedereen het er maar eens moet zijn of braaf het mondje moet houden.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Preciessssssss.......AH slaat gewoon door met deze regel.

Shine zeurt niet om te zeuren. Dat legitimatie verplicht is, is prima en daar gaat het ook verder niet over.Gaat erom als je als volwassene iemand bij je hebt van 15 je je kratje bier niet meekrijgt.


Er was reeds geschreven dat dat kind ff buiten moest wachten, jaja net als een hond zeker aan een fietsenrek.

Als we dan toch over opvoeden hebben, hoe je soms te woord wordt gestaan door sommige kassa hulpen ??
Tsja geen wonder dan dat sommige klanten terug bekken.

@SHS-INC
Maar neem aan dat jij in een supermarkt werkt aangezien je schrijft:

we zijn gewoon verplicht tegenwoordig om tot 25 jaar !!!!! legitimatie te vragen en je heb het maar te doen geen discussie mogelijk

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

maar ik vind toch ook dat oma die met haar kleindochtertje kersenbonbons of rumbonen wil gaan kopen die niet mee mag krijgen
al die chocolade is helemaal niet goed voor zo'n klein kind

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:
@SHS-INC
Maar neem aan dat jij in een supermarkt werkt aangezien je schrijft:

we zijn gewoon verplicht tegenwoordig om tot 25 jaar !!!!! legitimatie te vragen en je heb het maar te doen geen discussie mogelijk
SHS is een oude bekende, die inderdaad bij Ah werkt. Ik moet zeggen dat zijn schrijfstijl ietsje netter is dan bij zijn vorige accounts. Maar desalniettemin duidelijk herkenbaar.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

ruud_a schreef:maar ik vind toch ook dat oma die met haar kleindochtertje kersenbonbons of rumbonen wil gaan kopen die niet mee mag krijgen
al die chocolade is helemaal niet goed voor zo'n klein kind
Wist je dat er in kersenbonbons ook alcohol zit? Mag die kleine helemaal niet hebben. Ik ben benieuwd of er een moment komt dat ze voor dat spul ook om een legitimatie gaan vragen. :lol: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

stond van de week in de krant!! duitsland

meisje kocht voor moeder bonbons! kreeg ze niet mee ! zat alcohol in....
politie gaf winkel medewerkster gelijk!! dus daar zijn ze heel streng! maar hier? hebben ze het niet in de gaten ....bij de appie of?

denk ik?

heb het gevonden,bron raar maar waar..

Goedmakertje mama: kein bonbon
Een Duits meisje van 17 dat haar moeder bonbons wilde geven als goedmakertje na een ruzie moet op zoek naar iets anders. Een supermarktkassière in Greifswald weigerde haar de bonbons te verkopen: in de chocolaatjes zat likeur en sterke drank mag niet aan kinderen en jongeren worden verkocht. De dochter had die dag bij het ontbijt ruzie gehad met haar moeder. Tot woede van de dochter mocht haar vriendje niet bij haar thuis blijven slapen. Later kreeg de 17-jarige spijt van haar woorden en ze ging op zoek naar de lievelingsbonbons van haar moeder. De kassière die weigerde haar de doos Mon Chéri te verkopen heeft volgens fabrikant Ferrero gelijk, meldt de krant Bild. Een krat bier als goedmakertje was wel mogelijk geweest. De minimumleeftijd voor het kopen van bier in Duitsland is 16.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat meisje had wellicht geen flauw idee dat er sterke drank in die kersenbonbons zit, die is nu door de caissière daarvan op de hoogte. :roll:
Als mensen niet in staat (mogen) zijn, naar de geest van de wet te handelen, zijn ze dom.

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bier kopen met kind onmogelijk bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:Dat meisje had wellicht geen flauw idee dat er sterke drank in die kersenbonbons zit, die is nu door de caissière daarvan op de hoogte. :roll:
Als mensen niet in staat (mogen) zijn, naar de geest van de wet te handelen, zijn ze dom.
Als mensen niet in staat zijn naar de geest van de wet te handelen, zouden ze geen verantwoordelijkheid mogen hebben. Helaas zie je regelmatig heel andere dingen. Leven, denken en oordelen naar de letter van de wet, en drammen en stampen als een ander iets verder kijkt dan zijn neus lang is. Doodmoe wordt je er soms van.

Gesloten