LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bikkembergs

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ksj
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:07

Bikkembergs

Ongelezen bericht door ksj »

4 weken geleden heb ik voor mijn zoontje van 2 jaar een paar Bikkembergs gekocht. Nu is na 4 weken (!!) de linkerzool totaal versleten. Hij loopt met zijn linkerhiel al op het leer. Het leer aan de voorkant begint ook al los te raken. Ik vind dat heel slecht en in plaats van een nieuw paar of reparatie wil ik mijn geld terug. De winkelier wil hiervan niks weten en wil de schoenen naar de schoenmaker sturen en 50% korting op een nieuw paar schoenen geven. Volgens hem is de slijtage volkomen normaal maar geeft toe het teleurstellend te vinden dat dit al na 4 weken is. Wat vinden jullie van zijn oplossing? Heb ik recht op mijn geld terug? Alvast bedankt voor jullie reacties.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bikkembergs

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Aangezien er ook op schoenen een redelijke levensduur zit, zou ik hier niet mee akkoord gaan.
Je hebt na 4 weken best recht op een nieuw paar schoenen.
Even voor de duidelijkheid, dit is mijn mening en geen wet ofzo.
Ik zou in ieder geval niet akkoord gaan met de voorgestelde oplossing en zeggen dat het niet redelijk is dat een paar schoenen na 4 weken al af is.
Of geld terug, of gratis een nieuw paar lijkt mij redelijk.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Bikkembergs

Ongelezen bericht door maybe »

Als de winkelier echt zo koppig is neem dan gewoon eens contact met de fabrikant op. Waarschijnlijk kunnen zij wel wat voor je doen. Ik weet dat dit niet de normale gang van zaken is, maar he waar een wil is, is een weg.

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: Bikkembergs

Ongelezen bericht door evilkitty »

een probleem wat wel vaker voor komt met kinderschoenen omdat sommige kinderen nog wel eens sloffen of slepen met hun voetjes. als de winkelier gewoon netjes zou zijn zou die gewoon nieuwe schoentjes aanbieden.

hier op t dorp zit een ook een schoenwinkel waar de ook kinder schoentjes verkopen waar dit soort dingen ook wel eens voorkomen alleen hun verzolen die schoentjes gewoon zonder kosten.

ksj
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2009 13:07

Re: Bikkembergs

Ongelezen bericht door ksj »

Bedankt voor jullie reacties. Mijn zoontje loopt normaal. Hij sleept niet maar loopt misschien ietsje met zijn ene voetje naar binnen. Ik heb inmiddels contact met Bikkembergs zelf gehad en zij vertelden mij dat ze zelf minstens 4 weken garantie geven en dat zo'n zooltje niet zo snel versleten mag zijn. Dan is het ofwel geld terug of een nieuw paar. Zij raadden mij aan de winkelier te vertellen contact op te nemen met zijn agentschap en de schoentjes zodoende terug te sturen zodat zij het zelf konden beoordelen. Dit vroeg ik dan ook de winkelier te doen waarop die heel kwaad werd. Hij wilde me dan ook geen 50% korting meer geven. Nou ja ik vond dat zo raar. Voor hem zijn er dan geen reparatiekosten plus zijn 50% korting op een nieuw paar aan verbonden. Inmiddels heb ik ook contact met zijn agentschap gehad en ook die vertelden mij dat ze in een dergelijk geval tot vergoeding over gaan. Ik ben benieuwd wat ik van de winkelier te horen krijg.. wordt vervolgd..

Gesloten