Afgelopen week heb ik een Parasol aangeschaft via een veiling van BVA-Auctions. Ik dacht met 100 euro een goede deal te hebben voor een Zweefparasol van 3,5m (ik weet dat dergelijke, goede parasols, al snel 400 euro kosten) maar voel mij nu toch wel een beetje misleid.
Het gaat namelijk om het volgende:
De veilingsite stuurt mij een bevestiging dat de producten geleverd gaan worden, helemaal prima. Net even later krijg ik van koopgoedkoop.nl een email met aankoopbevestiging van - je raad het al - de parasol. Vreemd dacht ik nog even.
Vandaag even op koopgoedkoop.nl gekeken omdat ik er nog niet eerder van gehoord had. Het blijkt een website te zijn met allerlei spotgoedkope producten. Vooralsnog geen probleem, maar als ik dan vervolgens kijk bij de zonwering (het vermoeden bekroop mij al), staat mijn aangeschafte parasol voor 68 euro te koop (https://www.koopgoedkoop.nl/zweefparaso ... 50cm-blauw). Geen normale prijs voor een zweefparasol van die maat, maar ik voel mij toch wel een beetje misleid. Ik vermoed dus ook dat er weinig kwaliteit zit in het product (ik heb m nog niet ontvangen).
Ik begrijp heel goed dat er waarschijnlijk geen onjuiste handeling plaats heeft gevonden van BVA-Auctions maar het toch voelt het als misleiding. Juist omdat je bij het lezen van de veiling niet verteld wordt dat het hier gaat om een soort samenwerking tussen de twee winkels - en je dus niet goed kan voorbereiden op een bepaalde prijsstelling. Ik betaal nu dus ruim 30 euro te veel voor iets waarvan ik dacht dat van veel hogere prijs te zijn. Eigen schuld dikke bult natuurlijk - maar ik ga wel even de consumentenbond raadplegen of dit wel mag zoals ze dat aanpakken.
Laat dit daarom maar een waarschuwing zijn voor anderen. Ik bereid mij vast voor op de eigen-schuld kritiek
Ik houd jullie op de hoogte.