LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Het komt steeds vaker voor dat bij het terug brengen van een gekocht product niet altijd meer geld word terug gegeven. Vaak moet je genoegen nemen met een cadeaubon.
Maar als ik hiermee aankom in een winkel kan ik zeggen wat ik wil maar mijn geld terug krijg ik zelden. Zo is dit mij gebeurd bij schoenen winkel Dolcis en bij Boeken Voordeel in Delft.
Ik wil geen cadeaubon van een winkel waar ik zelden iets koop. Een cadeaubon voelt als weggegooid geld.
Het zou niet meer geaccepteerd moeten worden dat winkels je geld niet terug geven.
Maar als ik hiermee aankom in een winkel kan ik zeggen wat ik wil maar mijn geld terug krijg ik zelden. Zo is dit mij gebeurd bij schoenen winkel Dolcis en bij Boeken Voordeel in Delft.
Ik wil geen cadeaubon van een winkel waar ik zelden iets koop. Een cadeaubon voelt als weggegooid geld.
Het zou niet meer geaccepteerd moeten worden dat winkels je geld niet terug geven.
Laatst gewijzigd door janita_88 op 06 apr 2010 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Beste leek:
Als je niet weet hoe het consumentenrecht in elkaar steekt, ga dan geen wartaal uitslaan!
Een winkel is nooit of te nimmer verplicht een artikel om te ruilen simpel en alleen omdat u dat wilt.
Ruilen is een gunst, koop=koop en is het aan de winkel te bepalen of u uw geld terugkrijgt of niet. De winkel staat volkomen in zijn recht om u een tegoedbon aan te bieden, zelfs dat hoeven ze niet te doen.
Waar U het vandaan haalt dat het een recht van de koper is om zomaar goederen ter ruiling aan te bieden of terug te geven is mij een raadsel!
Voordat U weer onzin op consumentenrecht verkoopt, neem eens een kijkje op www.consuwijzer.nl
Als je niet weet hoe het consumentenrecht in elkaar steekt, ga dan geen wartaal uitslaan!
Een winkel is nooit of te nimmer verplicht een artikel om te ruilen simpel en alleen omdat u dat wilt.
Ruilen is een gunst, koop=koop en is het aan de winkel te bepalen of u uw geld terugkrijgt of niet. De winkel staat volkomen in zijn recht om u een tegoedbon aan te bieden, zelfs dat hoeven ze niet te doen.
Waar U het vandaan haalt dat het een recht van de koper is om zomaar goederen ter ruiling aan te bieden of terug te geven is mij een raadsel!
Voordat U weer onzin op consumentenrecht verkoopt, neem eens een kijkje op www.consuwijzer.nl
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
zoals hierboven al gezegd... winkels zijn niets verplicht en hierover is ook al vanalles te vinden op de site. Door te kopen verbind jij je aan de voorwaarden van de betreffende winkel, en als die de service biedt dat je mag ruilen, maar dat je dan een tegoedbon krijgt, dan moet je het daar mee doen.
maarre... hoezo komt het steeds vaker voor? ik merk daar niks van?
ik breng namelijk niet zo vaak (eigenlijk nooit, tenzij er iets aan mankeert) iets terug, ik denk na voor ik iets koop.
maarre... hoezo komt het steeds vaker voor? ik merk daar niks van?
ik breng namelijk niet zo vaak (eigenlijk nooit, tenzij er iets aan mankeert) iets terug, ik denk na voor ik iets koop.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
ze heeft gedeeltelijk gelijk en een bekend voorbeeld daarvan is de Action...die geven dus ook geen geld terug als iets kapot blijkt of niet goed werkt...daar hangt het zelfs boven de kassa terwijl dat eigenlijk niet mag...ik zal daar dus ook niet snel iets electrisch kopen want als dit niet deugt en ze hebben hetzelfde niet meer op voorraad krijg je dus niet je geld terug om het ergens anders te gaan kopen maar word je verplicht het daar weer te besteden..brieziet schreef:zoals hierboven al gezegd... winkels zijn niets verplicht en hierover is ook al vanalles te vinden op de site. Door te kopen verbind jij je aan de voorwaarden van de betreffende winkel, en als die de service biedt dat je mag ruilen, maar dat je dan een tegoedbon krijgt, dan moet je het daar mee doen.
maarre... hoezo komt het steeds vaker voor? ik merk daar niks van?
ik breng namelijk niet zo vaak (eigenlijk nooit, tenzij er iets aan mankeert) iets terug, ik denk na voor ik iets koop.
voor de rest heb ik er verder eigenlijk nooit problemen mee, bij de kruidvat breng ik nog wel eens iets terug omdat mijn kids het niet mooi vinden en daar doen ze nooit moeilijk...je krijgt zonder verder vragen je geld terug...
als ik iets van kleding koop voor de kids vraag ik bij de kassa altijd eerst of ik geld terug krijg als ze het niet willen of passen en zo niet dan koop ik het niet en stuur eerst de kinderen er zelf heen maar kom dat eigenlijk zelden tegen.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Onzin.janita_88 schreef:Als een klant een product koopt en om wat voor reden dan ook van de koop afziet is de winkel verplicht geld terug te geven.
Dit is overigens zo vaak op dit forum besproken dat dit topic ruikt naar trollen.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Janita haalt 2 dingen door elkaar.
Ruilen als je niet tevreden bent is zeker geen recht als consument. zoals al gezegd, koop=koop.
Als een artikel defect is, HOEFT een winkel ook geen geld terug te geven. Een winkel mag dat. Ze mogen je ook een nieuwe meegeven. En ze mogen het defect repareren. Dus bij een defect is een winkelier niet verplicht om je je geld terug te geven. Alleen als de koop ontbonden wordt bij een defect zou je je geld terug moeten krijgen. In flappen, en niet in een tegoedbon. Dus mogelijk is action daar mee in overtreding.
Om bij de action te blijven. Defect = vervangend artikel = garantieregeling. Dus lijkt me wettelijk goed afgedekt.
Ruilen als je niet tevreden bent is zeker geen recht als consument. zoals al gezegd, koop=koop.
Als een artikel defect is, HOEFT een winkel ook geen geld terug te geven. Een winkel mag dat. Ze mogen je ook een nieuwe meegeven. En ze mogen het defect repareren. Dus bij een defect is een winkelier niet verplicht om je je geld terug te geven. Alleen als de koop ontbonden wordt bij een defect zou je je geld terug moeten krijgen. In flappen, en niet in een tegoedbon. Dus mogelijk is action daar mee in overtreding.
Dit komt van de website van action. Action bied dus de mogelijkheid om het defecte artikel te vervangen, heeft daarmee voldaan aan de garantieverplichting. Als de consument dus niet een vervangend artikel wil, dan is ruilen wel een optie.Als een artikel ondeugdelijk is kan een klant kiezen voor een vervangend artikel of een tegoedbon.
Om bij de action te blijven. Defect = vervangend artikel = garantieregeling. Dus lijkt me wettelijk goed afgedekt.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
wat zou je bij de action moeten ruilen dan vraag ik me af ?? je weet bij voorbaat al dat het sprulzooi is van nog geen 2 euro ?!?!? gaat weer nergens over..
koop=koop ,ruilen=gunst winkelier
defect binnen korte tijd of bij aankoop is ruilen bij de meeste , sowiso garantie..
koop=koop ,ruilen=gunst winkelier
defect binnen korte tijd of bij aankoop is ruilen bij de meeste , sowiso garantie..
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Mij is het dus ook overkomen. Ik kocht een pantalon bij Giullia & Co in Den Haag en toen ik het thuis nogmaals op mijn gemak paste zat het toch niet naar wens. Toen pas las ik op de bon dat ik geen geld retour kreeg, maar een tegoedbon. Omdat dit gegeven niet overal wordt toegepast, zou het klantvriendelijk zijn om dit bij de kassa even te melden.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Omgekeerde wereld: de wet zegt : geen geld terug, en dat moeten ze van jou ook nog op een bordje zetten ?Itje schreef:Omdat dit gegeven niet overal wordt toegepast, zou het klantvriendelijk zijn om dit bij de kassa even te melden.
Dan kunnen ze nog veel meer bordjes plaatsen van zaken die algemeen bekend zijn.
Let op ! Apparaten kunnen stuk gaan.
Let op ! Deze dinerborden moet u na het eten wel eerst afwassen.
Let op ! Het verwijderen van etiketten kost u wat tijd.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Ik heb de gewoonte altijd even na te vragen of ik mn geld terug krijg mocht het artikel,om wat voor reden dan ook, niet na wens te zijn.
Meestal staat dat ook wel duidelijk aangegeven,bij het missen daarvan,altijd even navragen dus.
Zo voorkom je jezelf veel ergenis en teleurstelling en het kost je maar n kleine moeite.
Meestal staat dat ook wel duidelijk aangegeven,bij het missen daarvan,altijd even navragen dus.
Zo voorkom je jezelf veel ergenis en teleurstelling en het kost je maar n kleine moeite.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Zodat jij de nieuwe schoenen kan laten zien aan je fam? Een dag dragen of ze wel lekker zitten? En dan de winkel opzadelen met veel werk en onvolledig verpakte artikelen? Of wou je je boek terug brengen wanneer je hem eerst in een avondje uit hebt gelezen en daarna elke week het gehaalde boek weer komen omruilen? Wat heeft een winkel er nou aan als je jou je geld terug geven en je ergens anders iets gaat kopen. Waarschijnlijk zijn ze met de schoenen al een half uur met je bezig geweest wat hun tijd en dus geld kost. Even goed nadenken voordat je onzin uitkraamt.janita_88 schreef:Het komt steeds vaker voor dat bij het terug brengen van een gekocht product niet altijd meer geld word terug gegeven. Vaak moet je genoegen nemen met een cadeaubon.
Maar als ik hiermee aankom in een winkel kan ik zeggen wat ik wil maar mijn geld terug krijg ik zelden. Zo is dit mij gebeurd bij schoenen winkel Dolcis en bij Boeken Voordeel in Delft.
Ik wil geen cadeaubon van een winkel waar ik zelden iets koop. Een cadeaubon voelt als weggegooid geld.
Het zou niet meer geaccepteerd moeten worden dat winkels je geld niet terug geven.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Precies: een winkel is om iets te verkopen, niet om uit te lenen.Jannes22 schreef:Zodat jij de nieuwe schoenen kan laten zien aan je fam? Een dag dragen of ze wel lekker zitten? En dan de winkel opzadelen met veel werk en onvolledig verpakte artikelen? Of wou je je boek terug brengen wanneer je hem eerst in een avondje uit hebt gelezen en daarna elke week het gehaalde boek weer komen omruilen? Wat heeft een winkel er nou aan als je jou je geld terug geven en je ergens anders iets gaat kopen. Waarschijnlijk zijn ze met de schoenen al een half uur met je bezig geweest wat hun tijd en dus geld kost. Even goed nadenken voordat je onzin uitkraamt.janita_88 schreef:Het komt steeds vaker voor dat bij het terug brengen van een gekocht product niet altijd meer geld word terug gegeven. Vaak moet je genoegen nemen met een cadeaubon.
Maar als ik hiermee aankom in een winkel kan ik zeggen wat ik wil maar mijn geld terug krijg ik zelden. Zo is dit mij gebeurd bij schoenen winkel Dolcis en bij Boeken Voordeel in Delft.
Ik wil geen cadeaubon van een winkel waar ik zelden iets koop. Een cadeaubon voelt als weggegooid geld.
Het zou niet meer geaccepteerd moeten worden dat winkels je geld niet terug geven.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
En zo logisch ook! Zou effe lekker wezen als iedereen maar zijn geld terug komt halen. En er is helemaal niks mis met een kadobon. Prima oplossing, prima service. Kun je lekker zelf bepalen wat je koopt en wanneer.
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
even een reactie op Miranda 66.
zij schreef: als je iets koopt bij Action en je brengt het terug dan krijg je een tegoedbon, dat klopt.
Wat niet klopt is: als je iets elektrisch koopt bij Action en het gaat stuk dat je dan een tegoedbon krijgt, als het artikel er niet meer is dan krijg je gewoon je geld terug, is laatst ook gebeurt bij het terug brengen van de Senseo koffie apparaat.
Mensen kregen gewoon hun 59,95 terug.
Ze zullen dat wel tegen de mensen zeggen: U krijgt een tegoedbon maar deze mensen hoeven dat niet te accepteren.
En als de verkoopster echt niet wil: dan gewoon bellen met het hoofdkantoor in Zwaagdijk!!
veel succes,
gr. jenren6
zij schreef: als je iets koopt bij Action en je brengt het terug dan krijg je een tegoedbon, dat klopt.
Wat niet klopt is: als je iets elektrisch koopt bij Action en het gaat stuk dat je dan een tegoedbon krijgt, als het artikel er niet meer is dan krijg je gewoon je geld terug, is laatst ook gebeurt bij het terug brengen van de Senseo koffie apparaat.
Mensen kregen gewoon hun 59,95 terug.
Ze zullen dat wel tegen de mensen zeggen: U krijgt een tegoedbon maar deze mensen hoeven dat niet te accepteren.
En als de verkoopster echt niet wil: dan gewoon bellen met het hoofdkantoor in Zwaagdijk!!
veel succes,
gr. jenren6
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
jenren6 schreef:even een reactie op Miranda 66.
zij schreef: als je iets koopt bij Action en je brengt het terug dan krijg je een tegoedbon, dat klopt.
Wat niet klopt is: als je iets elektrisch koopt bij Action en het gaat stuk dat je dan een tegoedbon krijgt, als het artikel er niet meer is dan krijg je gewoon je geld terug, is laatst ook gebeurt bij het terug brengen van de Senseo koffie apparaat.
Mensen kregen gewoon hun 59,95 terug.
Ze zullen dat wel tegen de mensen zeggen: U krijgt een tegoedbon maar deze mensen hoeven dat niet te accepteren.
En als de verkoopster echt niet wil: dan gewoon bellen met het hoofdkantoor in Zwaagdijk!!
veel succes,
gr. jenren6
Miranda 63:
Laatst bezocht: 13 jan 2011 20:09 .......
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Is dit?
Nee, het zal toch niet...
Misschien toch?
Nee, het zal toch niet...
Misschien toch?
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Neuh.....toch?
Ben net van mijn nachtmerries af...
Prettige jaarwisseling!
Ben net van mijn nachtmerries af...
Prettige jaarwisseling!
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Van hetzelfde!dhc schreef:Prettige jaarwisseling!
Zonder nachtmerries...
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
heren heren niet zo offtopic, kans is aanwezig maar klein
Re: Cadeaubon bij terug brengen artikel, niet gewenst.
Ik heb zo'n idee dat mij iets is ontgaan....adSolvendum schreef:Is dit?
Nee, het zal toch niet...
Misschien toch?