LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen
Re: DHL zegt dat pakket bezorgd is maar ik heb niks ontvangen
Bijna letterlijk zoals ik het schrijf. Er zijn als je even zoekt wel voorbeeldbrieven te vinden.
- betwist dat de handtekening van jou is en dat je de levering hebt ontvangen;
- geef ze een termijn om alsnog te leveren;
- stel ze alvast in gebreke voor het geval ze niet leveren;
- en eis voor het geval dat ze niet leveren je held terug.
Als ze geen van alle doen, zul je zelf moeten gaan procederen.
-
- Contacteer:
Ze negeren mij nu al zo'n een beetje de webshop waar ik het heb besteld. Dus dit kan best een lange rit worden. Ik vind dit heel incident heel jammer.Moneyman schreef:Bijna letterlijk zoals ik het schrijf. Er zijn als je even zoekt wel voorbeeldbrieven te vinden.
Ik word weggezet als de boosdoener terwijl ik hier ver buiten sta. Mijn naam staat genoteerd bij ''Handtekening ontvanger'' maar dat is toch niet bewijs dat iemand iets daadwerkelijk ontvangen heeft. Een voornaam?
Nee, dat is geen bewijs, zeker niet als die voornaam ook gebruikt is in de adressering. Bovendien geef je aan dat je kunt bewijzen dat jij op dat moment in gesprek was (je hebt dus getuigen). Geef dat ook aan in je laatste brief als argument waarom jij een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
-
- Contacteer:
Moneyman schreef:Nee, dat is geen bewijs, zeker niet als die voornaam ook gebruikt is in de adressering. Bovendien geef je aan dat je kunt bewijzen dat jij op dat moment in gesprek was (je hebt dus getuigen). Geef dat ook aan in je laatste brief als argument waarom jij een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet.
Ik heb ze net een bericht gestuurd we zullen zien wat voor reactie.
Ze hebben mij gezegd dat ik een foto van mijn paspoort moet sturen zodat zij dat kunnen gebruiken om aan te tonen dat de handtekening niet van mij is.
Niet doen. BCC mag het helemaal zelf uitzoeken met DHL en heeft jouw hulp daar in principe niet bij nodig. En een foto van je paspoort versturen is nooit handig. Slechts in enkele gevallen moet je dat doen, en dit is er niet een van.jack.washington schreef:Ze hebben mij gezegd dat ik een foto van mijn paspoort moet sturen zodat zij dat kunnen gebruiken om aan te tonen dat de handtekening niet van mij is.
-
- Contacteer:
Oké gelukkig dat ik dit op tijd kreeg te horen. Wat moet ik dan doen want de oorspronkelijke webshop waar ik het product kocht, heeft mij verteld dat zij ook met de handen in 't haar zitten. Omdat het mijn woord tegen dat van DHL zou zijn. En verder weten ze ook niet wat ze ermee zouden moeten?JvandeW schreef:Niet doen. BCC mag het helemaal zelf uitzoeken met DHL en heeft jouw hulp daar in principe niet bij nodig. En een foto van je paspoort versturen is nooit handig. Slechts in enkele gevallen moet je dat doen, en dit is er niet een van.jack.washington schreef:Ze hebben mij gezegd dat ik een foto van mijn paspoort moet sturen zodat zij dat kunnen gebruiken om aan te tonen dat de handtekening niet van mij is.
Ik heb de mevrouw ook verteld aan de telefoon dat ik 100% waterdicht ben en dat zo nodig ook kan aantonen. Verder zei ze ook niet veel om het probleem direct te kunnen oplossen. Ook heb ik haar uitgelegd dat er langs elkaar heen gewerkt zou worden door de partijen.
Ik vind het ook nogal vreemd dat ze vroeg om een foto van mijn paspoort..??
Dag Jack, hoe kunnen we in contact komen met je? Zou je ons kunnen mailen op [email protected] met je gegevens? Dank!
Nogmaals; het is niet jouw probleem dat DHL en BCC er niet met elkaar uit kunnen komen. BCC heeft DHL toevertrouwd dat zij het bestelde artikel zouden afleveren bij jou en behalve dat jij het pakket dan zou moeten aannemen en elkaar daarna mogelijk een goede dag wenst, heb jij verder niets met DHL te maken.jack.washington schreef:Oké gelukkig dat ik dit op tijd kreeg te horen. Wat moet ik dan doen want de oorspronkelijke webshop waar ik het product kocht, heeft mij verteld dat zij ook met de handen in 't haar zitten. Omdat het mijn woord tegen dat van DHL zou zijn. En verder weten ze ook niet wat ze ermee zouden moeten?JvandeW schreef:Niet doen. BCC mag het helemaal zelf uitzoeken met DHL en heeft jouw hulp daar in principe niet bij nodig. En een foto van je paspoort versturen is nooit handig. Slechts in enkele gevallen moet je dat doen, en dit is er niet een van.jack.washington schreef:Ze hebben mij gezegd dat ik een foto van mijn paspoort moet sturen zodat zij dat kunnen gebruiken om aan te tonen dat de handtekening niet van mij is.
Ik heb de mevrouw ook verteld aan de telefoon dat ik 100% waterdicht ben en dat zo nodig ook kan aantonen. Verder zei ze ook niet veel om het probleem direct te kunnen oplossen. Ook heb ik haar uitgelegd dat er langs elkaar heen gewerkt zou worden door de partijen.
Ik vind het ook nogal vreemd dat ze vroeg om een foto van mijn paspoort..??
Jij mag BCC wel helpen met het verzamelen van bewijs dat BCC weer kan gebruiken tegen DHL om aan te tonen dat er toch echt niets is geleverd. Maar in principe heb jij daar niets mee te maken en hoef jij daarin dus ook geen medewerking te tonen. Het zou echter wel netjes en menselijk zijn, maar na nog altijd het product niet te hebben ontvangen en ook geen blijk van BCC dat je het product op korte termijn ook gaat krijgen, zou ik die medewerking niet geven. Laat ze het maar lekker zelf met elkaar oplossen.
Maar het lijkt erop dat Radar dit zou willen oppakken, en dat is goed. Dan wordt er weer eens groot aandacht besteed aan het feit dat velen pakketten verloren gaan en je als consument van het kastje naar de muur wordt gestuurd omdat de verkoper geen verantwoordelijkheid blijkt te kunnen nemen voor verlies ontstaan door een derden, aangewezen door de verkoper. Dat gebeurt tegenwoordig ook weer veel te vaak.
Lees in deze post:
Ondertekend!!; wie weet, waar dit nog over gaat, mag het zeggen.Er was ondertekend met banaan. Bleek dat de bezorger het pakketje achter een bananendoos had gelegd.
Ik heb überhaupt geen idee waar je bericht over zou moeten gaan en zie de link dan ook niet. Je zou wel wat duidelijker mogen zijn in je berichten. Een aantal van je laatste berichten zijn net zo cryptisch dat ik en blijkbaar ook anderen er geen touw aan vast weten te knopen.chrisd1 schreef:Lees in deze post:Ondertekend!!; wie weet, waar dit nog over gaat, mag het zeggen.Er was ondertekend met banaan. Bleek dat de bezorger het pakketje achter een bananendoos had gelegd.
-
- Contacteer:
Ik heb alle bewijs opgestuurd omdat ik ook met een jurist gesproken heb. Die mij adviseerde om zoveel mogelijk bewijs op te sturen.
Nu zit ik te wachten op BCC die duidelijk ziet dat ik geen grappen zit te maken. Radar heb ik al een berichtje via Email gestuurd.
Een ieder van harte bedankt voor zijn hulp en dedicatie.
Nu zit ik te wachten op BCC die duidelijk ziet dat ik geen grappen zit te maken. Radar heb ik al een berichtje via Email gestuurd.
Een ieder van harte bedankt voor zijn hulp en dedicatie.
-
Hey hallo. Momenteel ga ik eenzelfde soort procedure in. Ik vroeg mij af; hoe is het bij jou afgelopen? Groetjes!