LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dixons verandert spelregels.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
neigesan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2010 09:41

Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door neigesan »

In het verleden kreeg ik bij deze zaak mijn geld terug, wanneer een gekocht artikel niet voldeed, mits je hun voorwaarden eerbiedigde.
De info van de verkoper klopte echter niet, nadat ik op Internet informatie had gezocht. Zelfs de doos had ik niet geopend.

Dus na 4 (vier) dagen ging ik terug naar de winkel met het artikel.
Mijn verbazing was groot toen ik een waarde/tegoedbon kon krijgen.
Dit weigerde ik, en na enkele onvriendelijkheden deelde ik mee de winkel niet te verlaten alvorens ik mijn geld kreeg.

Vervolgens kreeg ik van het personeelslid een afgescheurd papiertje met daarop een email-adres, waarop de man mij verzocht naar huis te gaan, het bedrijf te mailen, en dan kwam HET misschien (!!!) wel voor elkaar.
Dat weigerde ik.

Op mijn vraag hoe ik moest weten dat zij een andere policy hadden, trok de man van onder de toonbank twee geplastificeerde kaarten, en toonde mij de nieuwe regels.
Op mijn volgende vraag hoe ik bekend moest zijn van het bestaan van deze kaarten, kreeg ik als antwoord:
"Ja, daar had U naar kunnen vragen ".
Vooral het daarbij behorende lachje maakte me boos.
Ik deelde hem mee, dat ik in deze maand 71 jaar word, dat ik nog nooit van een gevecht ben weggelopen, en dat ik daar ook vandaag niet aan zou beginnen.

Kortom de sfeer werd van begin aardig (ik kreeg koffie en/of een stoel aangeboden, wat ik overigens weigerde) steeds grimmiger.

Na 2 1/2 uur ging de zaak sluiten en verliet ik de winkel, met de mededeling de volgende dag weer terug te komen.

De volgende dag arriveerde ik, en mijn geld lag klaar.

Balans voor mij:
2 1/2 uur verloren, die ik nooit meer terug krijg.
Een nacht toch slecht geslapen.

Dus als U een artikel aanschaft bij Dixons, stel U (alvorens te betalen) op de hoogte van hun regels.
In de winkel of achter de kassa is niets te vinden.

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Algemene Voorwaarden

De voorwaarden zijn gewoon op de site aanwezig en daarmee inzichtelijk.
Het personeel hoeft u daar niet op te wijzen maar het moet wel getoond worden als u daar om vraagt. Ook hebben zij de voorwaarden bij de balie dus aan die wens kunnen zij ook voldoen.
Stelt u zich eens voor hoe een aankoop eruit zou zien als elke winkelier alle algemene voorwaarden aan u door zou geven bij alles wat u koopt. Dat kunt u dus niet verwachten.

En zoals Vogels al zei: ruilen is een gunst, het staat Dixons vrij u geen geld retour te geven.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vat iets niet, ts koopt een artikel bij Dixons en zonder te proberen, immers de doos is nog niet open geweest! stelt ts vast dat het niet bevalt. Gaat bij Dixons stampij maken want ts wil geld terug, waarom koop je iets waarvan je weet dat het niet gaat bevallen, impulsaankoop misschien?. Ruilen of geld terug in de vorm van cash of tegoedbon is een service die Dixons verleend maar niet verplicht is.
Dixons is nu wel een klant kwijt maar geheid dat daar nu de vlag uit hangt want een klant zoals ts wil niemand.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Jullie lezen ergens overheen :
De info van de verkoper klopte echter niet, nadat ik op Internet informatie had gezocht.
In deze situatie hebben de AV hier niets mee te maken, ook al zou de doos open en zelfs weg zijn, als die zin waar is mag de koop ontbonden worden en dat houdt in dat de TS geld terug krijgt, geen waardebonnen of iets dergelijks. Tenzij hij dat zelf wilt.

Dave007
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:14

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door Dave007 »

De koper mag alleen de koopovereenkomst ontbinden als de verkopende partij een ondeugdelijk product heeft geleverd.
Dixons heeft een deugdelijk product geleverd dus zijn de AV van toepassing.

Succes!

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Ouwe aap,
Koper heeft ook informatieplicht en had dus liever vtv op internet moeten kijken.
Verkoper had natuurlijk geen onjuiste info mogen geven, maar hoever week hij van de juiste info af.
En is de info die niet correct bleek van groot belang voor de klant en heeft deze ernaar gevraagd? Ging het om een specifieke eigenschap/wens van de klant? Of was het een kliene bijzaak die niet bleek te kloppen. We hebben dus te weinig info voor een goed oordeel en of Dixons dit nog anders op had kunnen lossen.
Feitelijk blijft koop=koop als product in orde was.

Rick

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door dhc »

Mensen, neem een man van 71 niet kwalijk dat ie het allemaal niet meer kan volgen...Dat ie 2 1/2 uur is verloren, ach heeft toch alle tijd
Hoe ben je zelf op die leeftijd?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Dixons verandert spelregels.

Ongelezen bericht door poespas »

Ik kocht een paar maanden geleden een fotocamera bij Dixons en mijn eerste vraag was: krijg ik mijn geld terug als ik hem terug wil brengen.

Het antwoord was nee.
Moraal van het verhaal, altijd voor de zekerheid even vragen :D

Gesloten