LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eyes and More

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sandra1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 10:43

Eyes and More

Ongelezen bericht door sandra1966 »

Wie heeft er ook slechte ervaringen bij Eyes and More?
Ze hadden een leuke aanbieding 3 brillen voor 300 euro.
Nou om een lang verhaal kort te maken voor de tweede keer waren de brillen weer niet goed.
Dus wilde ik mijn geld terug en heb ik de brillen teruggegeven.Nu komt het mooiste kreeg mijn geld niet contant terug, dit zou op donderdag teruggestort worden door het hoofdkantoor.Volgens het meisje zou ik mijn geld dan op vrijdag op mijn rekening hebben. Ik heb nu verschillende keren contact gehad met de klantenservice via de mail.
(want ik kan geen telefoonnummer daarvan vinden)
Volgens de klantenservice is het geld overgemaakt op 18/8, gisteren geverifieerd naar welk rekeningnummer ze het gestort hadden en die klopte, vandaag weer 2 klachtenmails gestuurd maar ze reageren niet ook geprobeerd om de vestiging in almere te bellen wordt gewoon niet opgenomen en als je te vaak achter elkaar belt krijg je een in gesprek toon te horen. Wat kan ik hieraan doen om mijn geld terug tekrijgen?

sandra1966
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 10:43

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door sandra1966 »

Heb mijn geld inmiddels terug gestort gekregen.
Dus alles opgelost.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Komt vast door de vele hulp biedende reacties in dit topic! :lol:

gezondverstand01
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 23:35

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door gezondverstand01 »

IK heb juist heel goede ervaringen met deze opticien. GOede meting, hartstikke veel keus aan leuke monturen. Snel klaar, prima gemeld in de mail, goede service, had bril gekocht in Utrecht, 2 multifocaal voor 270, bleek toen ik ze ophaalde een nwe aanbieding te zijn 3 voor 300, met bijbetaling van 30 euro mocht ik er nog eentje uit zoeken. Ik woon in Bussum en ze zouden de bril doorsturen naar Hilversum. Nieuwe winkel. Dat gebeurde ook snel, ik werd zelfs nog even gebeld dat de bril klaar lag. Mooie glazen, heel helder!!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door BBCS »

sandra1966 schreef: Nou om een lang verhaal kort te maken voor de tweede keer waren de brillen weer niet goed.
Verbaast mij niets.
Ik heb de website bekeken. Daar ga ik zeker geen bril kopen.
De gehele concept van die gasten is gebaseerd op het zoveel mogelijk verkopen van trendy brillen in plaats van de ogen zelf op de eerste plaats te zetten.
De website nodigt mij niet uit om naar die zaak toe te gaan.

Je kunt beter naar een goede opticien gaan. Is misschien wat duurder, maar je krijgt echt kwaliteit en goede brillen.

madalton
Berichten: 28
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:07

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door madalton »

ben intussen enthousiast aan de tweede multifocale bril van eyes and more begonnen.
eindelijk betaalbaar, en superleuke modellen!
was altijd klant van hans anders, maar had regelmatig brillen waar de glazen niet goed recht in de montuur zaten en dat voor toch gauw 200 euro....
bij eyes and more nog geen klacht gehad, in tegendeel.
ze hadden een actie voor vaste klanten een multifocale bril met enorme korting-ik was de brief kwijt en ze hebben het gewoon geregelt dat ik de korting ook na afloop van de actie nog kreeg-super!
ik vind het echt een aanwinst op opticiengebied

Marjanne1958
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2012 13:33

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Marjanne1958 »

Eyes en more nooit meer.
Mijn man en mijn dochter en ik hebben brillen gekocht bij eyes en more Amsterdam Noord. Mijn dochter is tevreden, maar wij niet.
Eerst de brillen die geleverd moesten worden, wat zeer traag verliep. Eerst waren de glazen verkeerd geleved en toen weer naar een ander fliaal en toen weer dit en toen weer dat. Toen de brillen geleved waren bleek er weer een fout te zijn dus zouden zij het allemaal oplossen(jaja). In november heb ik mijn brillen eindelijk gekregen. Aankoop datum was 26 09 2011. Mijn oude bril heb ik achter gelaten in de winkel, want die zouden zij naar arme landen sturen. Alleen ik kreeg hoofdpijn en ben in december mijn ogen na laten meten bij mijn oude opticien waar ik voor heen kwam. Alleen vanwegen een groot prijsverschil dachten wij goed af te zijn bij eyes en more. Onze oude opticien keek mijn bril en ogen na, en deed een ontdekking, mijn ogen waren totaal niet goed opgemeten bij eyes en more zou ik rechts een cylinder hebben maar die heb ik helemaal niet en zo waren er nog een paar fouten. Wij weer contact met eyes en more want ik moest een nieuwe bril nemen die mijn ruim 900 euro kost. Ik had al wel geld terug gehad van Eyes en More, maar niet het volledig bedrag. Als ik mijn oude bril nog had voor die van Eyes en more. Was ik nooi zoveel geld kwijt geweest en had ik nog zeker gewacht met een nieuwe bril. Iedere keer beloven zij dat ze zullen terug bellen maar dat gebeurd niet of nauwelijks. In de winkel in Amsterdam Noord staan steeds verschillende mensen. Ik heb een goed gesprek gehad met een van de jongens die daar werkt en vertelde mij dat zij eigenlijk niet bevoegd zijn om ogen te meten, en dat zij een opleiding(instructie) krijgen van een paar dagen. Mijn man gaat volgende week naar naar de oude opticien en kijken wat zij zeggen van zijn ogen en bril van Eyes en More. Mijn man is suiker patient en er werdt niets over gevraagd terwijl bij een erkende opticien minstens de oogdruk wordt opgemeten en verder gecontroleerd. :( :( :( :(

mmp
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2012 20:07

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door mmp »

Ik ben erg tevreden bij eyes and more en ga er zeker terug.
Ook ik heb te maken gehad met een vertraging op de levering.
Er is me netjes een e-mail gestuurd dat er vertraging zat op de levering wegens de drukte, dat ze hun best deden zsm te kunnen leveren.
Ipv 3 weken die normaal zijn, had ik ze na 4 weken, voor die prijs en kwaliteit wil ik zeker wel een week langer wachten.
Waar je zeker aan moet denken, om terug te komen op wat ik in de laatste reactie lees, een duurdere opticien, die concurrentie voelt van dit soort grote ketens, kan ook wel eens verkeerde informatie aan je geven, zodat je daar terug gaat komen.
Daarbij komt, degene die je oogdruk meet, is een optometrist (als ik dat goed spel zo), deze is hoger opgeleid als een opticien.
Een opticien mag absoluut geen oogdruk meten of andere ziektes/afwijkingen verder onderzoeken, die zullen je altijd verwijzen naar een oogarts.
Dus ik vind wat dat betreft de reactie niet helemaal juist.
Ik zelf heb ook altijd veel betaald voor mijn brillen. Ben blij dat ik deze winkel gevonden heb, want wat wordt je eigenlijk in de maling genomen met allerlei toeslagen etc terwijl al die opticiens in een dikke auto rijden en een dik huis hebben, terwijl je dezelfde kwaliteit voor een lage prijs kunt krijgen.
De keten bestaat overigens al 7jaar, dus als dit niet goed zou zijn, zouden zij al lang niet meer kunnen bestaan.
Ik ben een tevreden klant!

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

mmp schreef: Een opticien mag absoluut geen oogdruk meten of andere ziektes/afwijkingen verder onderzoeken, die zullen je altijd verwijzen naar een oogarts.
Dus ik vind wat dat betreft de reactie niet helemaal juist.
Hier wil ik toch even op inspringen: een opticien mag zéker wel oogdruk meten. Dat van het verwijzen klopt inderdaad wel.
Helaas is opticien in Nederland een 'vrij' beroep, wat betekent dat een slager bij wijze van spreken vandaag zijn toko mag sluiten en morgen een optiekzaak mag beginnen. Ik werk zelf in de optiek, en hier wordt al jaren tegen geprotesteerd, het gaat tenslotte wel om je ogen, en rondlopen met een verkeerde sterkte kan écht problemen veroorzaken (helaas maar al te vaak gezien).
Natuurlijk krijg ik met onderstaande anekdote meteen een reactie 'ja, maar jij werkt bij een concurrent dus je bent negatief'....maar ik wil het toch even gezegd hebben.
Ik ben een paar weken terug 'voor de gein' binnengelopen bij eyes and more, en heb, zonder verdere info, mijn ogen eens op laten meten. Verbazingwekkend: bijna een hele dioptrie te weinig in mijn sterkte! (en ook de cylinder totáál anders) ....ook geen wonder als er geen 'normale' meetapparatuur wordt gebruikt, maar enkel een autorefractor, een apparaat dat wordt gebruikt om een algemene sterktebepaling te doen, die een opticien, optrist of optometrist vervolgens vaak bij moet stellen. Ook was er geen pasbril aanwezig om me even te laten 'zien' hoe ik met mijn "nieuwe sterkte" zou kijken, ik zou er maar op moeten vertrouwen dat het goed is. Wat normaal gesproken ook zo zou moeten zijn, maar hier schrok ik er echt van. Natuurlijk zou ik niet zo snel bij een concurrent een bril gaan kopen, en ik weet dat iedereen ook gewoon maar z'n brood probeert te verdienen, maar ik ga me geen bril aan laten smeren die gewoon voor geen meter klopt....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door tenormin »

fleurtjuu666, als je toch bij een opticien werkt: 19 juni a.s. krijg ik eerste staar operatie (jammergenoeg doen ze het niet tegelijkertijd, toen ik daarom vroeg) de oogarts antwoordde olijk: we leveren geen geleidehonden erbij!! haha, maar hoe lang moet ik dan wachten vóór ik een nieuwe bril kan laten aanmeten? Of adviseer je om ook eerst de tweede operatie af te wachten? Natuurlijk kan ik dat ook aan de oogarts vragen, maar meer meningen, meer ideeën, toch? Hoop op een antwoordje van je.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik begrijp dat de oogarts daarover nog niets heeft gezegd. Maar dat dat gaat hij/zij vast doen na de operatie. Of misschien krijg je binnenkort (voor de operatie) nog meer informatie erover. Dat lijkt me toch wel zo netjes.
Heb nooit anders gehoord dan dat er gewacht wordt tot (een aantal) weken na de tweede operatie.
http://www.rdgg.nl/index.php?id=1186
http://www.hanzekliniek.nl/oogheelkunde/staar/een-bril/
http://oogziekenhuiszonnestraal.nl/pati ... ratie.aspx

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:Ik begrijp dat de oogarts daarover nog niets heeft gezegd. Maar dat dat gaat hij/zij vast doen na de operatie. Of misschien krijg je binnenkort (voor de operatie) nog meer informatie erover. Dat lijkt me toch wel zo netjes.
Heb nooit anders gehoord dan dat er gewacht wordt tot (een aantal) weken na de tweede operatie.
http://www.rdgg.nl/index.php?id=1186
http://www.hanzekliniek.nl/oogheelkunde/staar/een-bril/
http://oogziekenhuiszonnestraal.nl/pati ... ratie.aspx
Jolijn, bedankt voor alle links. Heel interessante zaken te lezen. Heb uiteraard al papierwerk ingevuld en overhandigd (heb diabetes) en krijg Sub Tenon verdoving, maar zoals ik schreef, hoe meer ik weet, hoe beter. Hoewel het filmpje op You Tube me niet erg op mijn gemak stelde is het toch prettig te lezen over het een en ander. (Ben oude angsthaas). Nogmaals dank, hoor. Fijne Pinksterdagen.

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door SaritaX »

Ik ben erg tevreden over Eyes + More. Ik ben bij het filiaal in Maastricht geweest en de bril was dezelfde dag nog klaar en ik zie er heel goed mee, beter dan voorheen door mijn bril van Pearl. Ik kreeg ook een volledige meting net als bij Hans Anders.
Ik denk dat bij de verschillende opticiens het uiteindelijke resultaat ook heel erg ligt aan de opticien die je helpt.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Jolijn »

@tenormin, ik neem aan dat je de benodigde info, zoals op internet te vinden, gewoon van het ziekenhuis krijgt.

Eyes & More, zal per filiaal verschillen misschien. Als je niet te moeilijke ogen hebt en voor (relatief) weinig geld 1,2,3 modieuze brillen wilt, zul je daar best kunnen slagen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:@tenormin, ik neem aan dat je de benodigde info, zoals op internet te vinden, gewoon van het ziekenhuis krijgt.

Eyes & More, zal per filiaal verschillen misschien. Als je niet te moeilijke ogen hebt en voor (relatief) weinig geld 1,2,3 modieuze brillen wilt, zul je daar best kunnen slagen.
"We" gaan het allemaal meemaken (ik dus) en hou de Eyes & More na operaties in gedachte; uiteraard spreekt mij (relatief) weinig geld aan. Heb nu alleen leesbril, dus...geen idee hoe of dat dit zal veranderen. Heb info maar de links voegden toe!

linje
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2012 09:02

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door linje »

Reactie op fleur 666
We leven in een vrij land en daar mag je gelukkig zeggen en vertellen wat je wil, maar het moet wel waarheid zijn vind ik. Gelukkig weten eyes and more klanten dat er helemaal geen auto refractor in de winkels staat, waar je naar een ballonnetje moet kijken. Maar dat er alleen een echte oogmeet ruimte is. Waar zo goed als mogelijk een oogmeting word gedaan. En waar de klant altijd een maand garantie op krijgt bij eyes and more. Zelfs niet tevreden geld terug binnen een maand. Geld word elke donderdag overgemaakt en moet dus na een paar dagen weer netjes op de rekening staan bij de klant.
Jammer dat concurrenten zo met elkaar moeten omgaan. Ik heb zelf bij meerder grote opticiens gewerkt, en geloof me, overal worden wel eens fouten gemaakt in metingen en glazen slijpen, het gaat erom hoe ze opgelost worden. En dan ben je vaak aangewezen op de collega die je dan te woord staat. Maar bij elke opticien is er een klanten service, klop daar aan als je niet tevreden bent met de gemaakte oplossing. Maar laten we ophouden om elkaar zwart te maken, Ik ben opticien in hart en nier en werk nu bij eyes and more ik wil niks liever dan dat elke klant voor weinig geld een goede bril heeft en ja het liefst twee of drie. Zodat elke klant eindelijk kan kopen wat hij/zij nodig heeft, en dan denk ik aan bv ook een zonnenbril ,reserve bril. enz. Dat is toch mooi dat het nu kan voor zo weinig geld. Of is dat het probleem, dat er niet uitlegt kan worden waarom er winkels zijn die wel een goed product voor een lage prijs kunnen afleveren en heel wat Opticiens vaak dubbel zo duur zijn.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Wil alleen nog even dit meegeven:
http://www.nuvo.nl
Op deze site is een lijst te vinden van alle optiekbedrijven die bij dit keurmerk aangesloten zijn. Op http://www.nuvo.nl/pages/136/Over-de-NU ... -NUVO.html kan men zien wat dit inhoudt.

lromeijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2013 18:43

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door lromeijn »

oud topic zag ik maar toch.. Het concept is niet zo veel mogelijk brillen verkopen (dat doen alle opticiens)
Hun concept is.. Een bril KAN betaalbaar zijn en bij ons is dit zo omdat we GEEN reclame maken. Dat is hun concept... oh ja.... Ook een motto bij Eyes + more. een bril is een mode artikel.. dus daarom meer dan 1.

Ik heb net 3 brillen plus een zonnebril gehaald bij ze. 2 brillen kon ik zelfs direct meenemen. Prima kwaliteit. Oog meting ook prima. Ik zeg.. JUIST bij eyes+more brillen kopen omdat de grote namen (pearl, specsavers, etc) veel te duur zijn.
Laatst gewijzigd door lromeijn op 30 mar 2013 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

lromeijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2013 18:43

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door lromeijn »

en fleurtje.. een keurmerk zegt weinig om heel eerlijk te zijn. Daarbij komt dat het hier met name om persoonlijke ervaringen gaat en niet dat het zo zeer een slecht bedrijf is. Dus met andere woorden hoort het niet echt thuis bij tros radar

beidehandje
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2013 16:27

Re: Eyes and More

Ongelezen bericht door beidehandje »

Mijn dochter en ik hebben beide brillen bij Eyes and More besteld. Bij mijn dochter met cilinder en bij mij varifocus.
Ik heb van te voren gevraagd of de maat van het montuur geschikt waren voor deze glazen en dat werd bevestigd. Mijn dochter was erg tevreden met haar brillen, bij mij zaten er de verkeerde glazen in, daarna nogmaals de verkeerde glazen en toen het eindelijk goed moest zijn heb ik de brillen een week gedragen maar zag niet veel. Op het mapje van de brillenwinkel stond in rood geschreven dat de brillen niet geschikt waren voor varifocusglazen...

Dit alles heeft in totaal drie maanden geduurd en toe heb ik mijn geld geëist en terug gekregen.
Op mijn vraag betreffende de vergoeding ziekenfonds (100 euro), kreeg ik het antwoord dat dit terug gestoord zou worden.

Dit alles ruim een jaar geleden, wou ik eens kijken of ik voor tandtechnische kosten geld van het ziekenfonds had terug gekregen op de internetsite van het CZ. Ineens zag ik staan dat er voor een bril 100 euro vergoed was, maar niet dat deze vergoeding weer retour was ontvangen. Ik heb nog geen tijd gehad voor een andere bril te kijken dus was deze vergoeding niet meer voorbij gekomen.

Hierover heb ik een email gestuurd naar het CZ en ben door een medewerker gebeld die dit hoog opnam en achter het geld aan ging. Ze werden gesommeerd het geld binnen twee weken terug te betalen, wat ook gebeurd is.
Hij vertelde mij trouwens dat Eyes and More onderdeel uitmaakt van Pearle - zijn woorden.

Tip voor iedereen die zijn geld terug krijg, ga achter je ziekenfonds vergoeding aan anders loop je deze mis als je bij een ander voor een bril ga.

Gesloten