LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
olaf79

Re: Gall & Gall prijs : € 11,49 , toch € 13,49 moeten afrekenen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Misschien omdat hij wil kunnen aantonen dat het zo gelopen is als het gelopen is omdat anders forumgebruikers gaan stellen dat het vast niet zo is geweest, dat het allemaal zijn eigen schuld is, dat hij beter had moeten opletten, dat hij eerst had moeten googlen omdat dit op google al lang bekend is, dat dit heel normaal is, dat er geen enkele reden tot klagen is...etc...etc...

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:Is dat wel zo?
Waarom dan vermelden dat hij de kassabon nog heeft en oh ja, wel de fles aangebroken?
Wellicht toch van plan de fles terug te brengen ( met bon, he ****, aangebroken :cry: )
Ik denk dat TS eerst even wat meningen wilde horen en zijn vraag hier daarom post. Het was ook geen klacht , maar een vraag immers??
Misschien om dan na het lezen van div meningen , vandaag alsnog nd G&G had kunnen/ willen gaan :" kijk dit is de bon v.d. fles die ik hier zaterdagavond vlak voor sluitingstijd heb gekocht voor € 13,49 terwijl hij in het schap al geprijsd stond voor € 11.49 :o

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
angel1978 schreef:Is dat wel zo?
Waarom dan vermelden dat hij de kassabon nog heeft en oh ja, wel de fles aangebroken?
Wellicht toch van plan de fles terug te brengen ( met bon, he ****, aangebroken :cry: )
Ik denk dat TS eerst even wat meningen wilde horen en zijn vraag hier daarom post. Het was ook geen klacht , maar een vraag immers??
Misschien om dan na het lezen van div meningen , vandaag alsnog nd G&G had kunnen/ willen gaan :" kijk dit is de bon v.d. fles die ik hier zaterdagavond vlak voor sluitingstijd heb gekocht voor € 13,49 terwijl hij in het schap al geprijsd stond voor € 11.49 :o

Dat denk ik ook idd :wink:

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zou zomaar kunnen. En wat dan nog? Is het verboden om voor je rechten op te komen en achter je principes te staan? Zouden meer mensen moeten doen. Het gaat niet om de 2 euro. Het gaat erom dat Gall en Gall dit verkeerd heeft opgelost.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

jfortron schreef:Producten, die pas de volgende dag in de aanbieding zijn, kunnen nog niet gekocht worden, ook niet in de Lidl!

Waarom, omdat de prijzen in het systeem nog niet aangepast zijn, dus nog de oude prijs aan de kassa wordt gehandhaafd.

Nog een keer, als de prijs, die ik als consument niet wens te betalen niet goed is, koop ik niet!
Jawel hoor, het is me al regelmatig overkomen dat ik de dag voor de actie inging nog even in de winkel moest zijn voor het één of ander, het actieproduct zag liggen, en het gewoon voor de aanbiedingsprijs kon kopen.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:
eddyb schreef:Mijn enige vraag is:

Is de winkelier hieraan gebonden, als er een lagere prijs staat, wanneer deze binnen het redelijke valt ?

Ik zit niet op meningen te wachten..... Wil gewoon een juridisch kloppend antwoord.
Ja de prijs zoals aangegeven op het product of in een reclame is de prijs waarvoor het artikel te koop is en waarvoor de verkoper het moet verkopen. Het is zijn risico dat er 15 min voor sluitingstijd iemand komt om het product te kopen waarvan de prijs eigenlijk pas morgen in gaat. Alleen indien er sprake is van een (duidelijke) fout dan kan de aangeboden prijs worden geweigerd.
Ik heb wel wat moeite waarop ts communiceert.

Hoezo zit hij niet op meningen te wachten ?

Hoe beoordeelt hij of een antwoord juridisch kloppend is wanneer hij het ook niet weet ?

Wat wil hij eigenlijk met het antwoord doen ?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk eerlijk gezegd dat we nu te diep op de materie in gaan.

Feit is: schapprijs is leidend, tenzij blijkt dat de prijs op het schap niet kan kloppen. Als er een verschil is gaat het inderdaad vaak maar om een paar dubbeltjes, in dit geval 2 euro. Naar mijn mening is het de moeite waard er aan de kassa iets van te zeggen. Maar het gebeurt niet altijd dat je ook je recht krijgt. In sommige winkels is het nu eenmaal: 'Wat de kassa zegt klopt en daar houden we ons aan'. Kun je hoog en laag springen wat je wilt: je krijgt het niet voor de schapprijs.

Frustrerend? Ik vind van wel. Is er wat aan te doen? Nou... voor die paar dubbeltjes?

Eigenlijk denk ik dat de topicstarter alleen maar een discussie op gang wil brengen. Want het is niet alleen G&G met deze reclame; het komt in meer winkels voor, ook als er geen reclame is. En wie weet leidt een dergelijke discussie er uiteindelijk toe dat sommige winkels hun beleid hierin zullen aanpassen.

Maar als eenling begin je niks, daar was de topicstarter ook al achter.

Mucha

angel1978

witte angora schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat we nu te diep op de materie in gaan.

Feit is: schapprijs is leidend, tenzij blijkt dat de prijs op het schap niet kan kloppen. Als er een verschil is gaat het inderdaad vaak maar om een paar dubbeltjes, in dit geval 2 euro. Naar mijn mening is het de moeite waard er aan de kassa iets van te zeggen. Maar het gebeurt niet altijd dat je ook je recht krijgt. In sommige winkels is het nu eenmaal: 'Wat de kassa zegt klopt en daar houden we ons aan'. Kun je hoog en laag springen wat je wilt: je krijgt het niet voor de schapprijs.

Frustrerend? Ik vind van wel. Is er wat aan te doen? Nou... voor die paar dubbeltjes?

Eigenlijk denk ik dat de topicstarter alleen maar een discussie op gang wil brengen. Want het is niet alleen G&G met deze reclame; het komt in meer winkels voor, ook als er geen reclame is. En wie weet leidt een dergelijke discussie er uiteindelijk toe dat sommige winkels hun beleid hierin zullen aanpassen.

Maar als eenling begin je niks, daar was de topicstarter ook al achter.
Deels mee eens.
Klagen erover helpt op zich wel ( niet zozeer als eenling ). In veel supermarkten zie je nu de dag van te voren ( als ze de schappen al aan het inpakken zijn, met een supermarkt is het haast ondoenlijk om dat buiten winkeltijden voor de hele winkel te regelen ) bij binnenkomst al aankondigingen liggen dat de actieprijs(prijzen) ook pas die en die dag geldig zijn. Daarmee is het voor iedereen duidelijk hoe het zit.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Enkele supermarkten bij mij zetten nog geen reclame prijskaartjes bij de aktie stellingen en reguliere vak. Dit gebeurd in de ochtend voordat de winkel open is of bv avond ervoor nadat winkel is gesloten.

Als GenG hetzelfde doet heb je deze discussie's niet aan de kassa.

moederslink

Nou dat is natuurlijk ook zo.
In geval van TS : ik denk dat als het mij was overkomen dat ik
* overdonderd zou zijn geweest en
* zo vlak voor sluitingstijd er geen gedoe over wilde hebben en gewoon deze borrel wilde hebben om relaxt aan mn weekend te beginnen , dus afrekenen
en snel naar huis.

Maarrrr ......ik had ook wel de bon bewaard en was er toch op maandag op teruggekomen en dan bv met de bedrijfsleider willen spreken, zodat zij er mogelijk wat lering uit konden trekken misschien , ook al had ik er niks mee gewonnen.
In geval van TS vind ik het behoorlijk flauw vd verkoper om hem niet deze fles mee te geven voor de actieprijs.
De fles stond al geprijsd met de nieuwe actieprijs nb. Dat is dan toch leidend?
En de zaak ging 5- 10 minuten later dicht voor de rest vh weekend !
Wat is er mis met een beetje klantvriendelijkheid en gewoon een aardig gebaar maken?

Mucha

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mucha schreef:
moederslink schreef:In geval van TS vind ik het behoorlijk flauw vd verkoper om hem niet deze fles mee te geven voor de actieprijs.
De fles stond al geprijsd met de nieuwe actieprijs nb. Dat is dan toch leidend?
En de zaak ging 5- 10 minuten later dicht voor de rest vh weekend !
Wat is er mis met een beetje klantvriendelijkheid en gewoon een aardig gebaar maken?
Mee eens dat het flauw is van Gall & Gall. Maar misschien staan de prijzen voor de gehele Gall & Gall keten vast, en mag de verkoper daar niet van af wijken.
Ik vermoed inderdaad dat daar het probleem zit. En of het dan "niet mogen afwijken" of "niet durven afwijken" laat ik maar in het midden ;)

moederslink

Tja dat kan ook natuurlijk nog....
Maar heeft niet ieder filiaal zn eigen " zetbaas " ?
Als TS er zaterdagmorgen om 9.45u was geweest , ja dan snap ik dat uiteraard , dat kan natuurlijk niet , dan zijn de dan geldende prijzen nog leidend , maar 5-10 minuten voor sluitingstijd met al een nieuwe actieprijs ? Het zou ook nog zomaar kunnen dat de kassa alvast was ingesteld voor de maandag qua datum misschien?
Enniewee....ik hoop dat de TS nog reageert en dat we horen of hij er misschien toch nog iets mee gedaan heeft.

Mucha

moederslink

Tja dat is natuurlijk ook zo, aannemelijk natuurlijk , maar ik weet dat niet zeker. Misschien waren ze de kas al aan het opmaken om lekker snel te kunnen afsluiten daarna. Maar goed, TS heeft nu div meningen gehoord al zat ie daar ws niet op te wachten :D

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:mondelinge overeenkomsten zijn ook geldig!
Als dit om een rechtszaak zou gaan dan zou TS stellen:
Ik was op [datum] om [tijdstip] bij G&G en zag daar in een schappen een fles Jenever aangeboden voor de prijs van € 11,49 (zie bijlage 1). Ik ben op dit aanbod ingegaan door de fles Jenever mee te nemen naar de kassa en deze daar als volgend te willen afrekenen. De winkelier heeft vervolgens geweigerd om diens leveringsverplichting te voldoen tenzij ik € 13,49 zou betalen. En vorder dan € 2,- plus rente met als grondslag de onverschuldigde betaling.

Als de verkoper vervolgens aangeeft:
Het product lag op het betreffende moment inderdaad voor € 11,49 in de schappen. Deze prijs was bedoelt voor morgen.

Dan is de inhoud van de mondelingen overeenkomst de levering van een fles jenever in ruil voor de betaling van € 11,49. Je kunt gewoon op je klompen aan voelen dat een winkel van de rechter geen vrijbrief gaat krijgen om producten voor een bepaalde prijs in de schappen en te zetten en vervolgens een hoger bedrag te eisen als klanten met dat product naar de kassa komt. En moet de winkelier de € 2,- terugbetalen. Daar komt vervolgens een paar honderd euro boven op voor de juridische kosten van TS plus de eigen kosten.
angel1978 schreef:Als je dit overigens in mijn winkel op een dusdanige manier had uitgevoerd, dan had ik je (ongeacht de juridische consequenties) even laten voelen dat dit niet gepikt wordt (letterlijk).
Ik zie de kranten koppen al voor mij:
- Winkelier slaat consument na betaling van de prijs;
- Klappen volgde na betaling;
- Winkelier draait door.
witte angora schreef:Is er wat aan te doen? Nou... voor die paar dubbeltjes?
Je kunt voor ieder bedrag gaan dagvaarden. Een dergelijke zaak zal nooit voor de rechter komen, omdat G&G voor die tijd al lang heeft aangeboden om de twee euro te betalen plus de dagvaardingskosten, het griffierecht en eventueel een punt gemachtigde salaris.
witte angora schreef:En wie weet leidt een dergelijke discussie er uiteindelijk toe dat sommige winkels hun beleid hierin zullen aanpassen.
Dat gebeurt alleen als de ACM gaat optreden. En daarvoor zijn klachten nodig bij de ConsuWijzer.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het aanpassen van alle schapkaartjes met de aanbiedingen van de volgende dag/week kan een flinke klus zijn, ik was er in mijn AH tijd altijd een uur of 2½ mee bezig op de maandagmorgen. Gall&Gall zat in de whisky dagen volgens mij, dus alle schapkaartjes voor de nieuwe aanbiedingen aanpassen is dan wel even wat gepuzzel, en dat kost gewoon tijd. En dan is een Gall&Gall een stuk minder fors bemenst als wij in een supermarkt, dus ononderbroken werken hieraan is er niet bij. Dan vind ik het wel te begrijpen dat ze dit alvast 's avonds doen als het rustig is. Maar goed, tenzij ze er serieus nachtwerk van maken, zal dit altijd voor een deel tijdens openingstijd plaatsvinden, en dan kan dit incidenteel voorkomen. Ze hadden dit TS bij binnenkomst even kunnen zeggen, zo groot zijn die winkels niet, en om die tijd lijkt het me dat het ook niet zo druk was. Aan de andere kant, TS had ook zijn macht als consument kunnen gebruiken door de winkel hierop te wijzen, en zijn handel naar een beter georganiseerde winkel mee te kunnen nemen. Als je dat niet doet, dan vind ik dit hele topic wel wat kleinzerig, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

angel1978

sjohie schreef:Het aanpassen van alle schapkaartjes met de aanbiedingen van de volgende dag/week kan een flinke klus zijn, ik was er in mijn AH tijd altijd een uur of 2½ mee bezig op de maandagmorgen. Gall&Gall zat in de whisky dagen volgens mij, dus alle schapkaartjes voor de nieuwe aanbiedingen aanpassen is dan wel even wat gepuzzel, en dat kost gewoon tijd. En dan is een Gall&Gall een stuk minder fors bemenst als wij in een supermarkt, dus ononderbroken werken hieraan is er niet bij. Dan vind ik het wel te begrijpen dat ze dit alvast 's avonds doen als het rustig is. Maar goed, tenzij ze er serieus nachtwerk van maken, zal dit altijd voor een deel tijdens openingstijd plaatsvinden, en dan kan dit incidenteel voorkomen. Ze hadden dit TS bij binnenkomst even kunnen zeggen, zo groot zijn die winkels niet, en om die tijd lijkt het me dat het ook niet zo druk was. Aan de andere kant, TS had ook zijn macht als consument kunnen gebruiken door de winkel hierop te wijzen, en zijn handel naar een beter georganiseerde winkel mee te kunnen nemen. Als je dat niet doet, dan vind ik dit hele topic wel wat kleinzerig, maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
+1

Gesloten