In de gamma folder van twee weken geleden zag ik een design radiator in de aanbieding en als je een gamma pas had kreeg je meteen 15% korting. De dag dat ik dit gezien had was toen ook de laatste dag dat deze aanbieding geldig was. Ik was meteen naar de Gamma gegaan en had gevraagd of zij drie van die radiatoren voor mij hadden. ik kreeg te horen dat ze uitverkocht waren, maar dat als ik het bestel ik ze nog kon krijgen voor dat bedrag incl. de korting. Ik moest enkel een kwart van het bedrag (107 euro) vooruit betalen. De radiatoren waren bedoeld voor de slaapkamers, echter ik kreeg van de klusser die het zou plaatsen te horen dat de radiatoren die ik besteld had te weinig wattage had voor de kamers. Dus ben ik naar de Gamma gegaan en heb dit verteld en heb gevraagd naar het vooruit betaalde bedrag. Ik kreeg toen te horen dat dat niet kan! Omdat dit speciaal voor mij is besteld kreeg ik te horen, echter deze informatie werd mij tijdens de bestelling niet kenbaar gemaakt! Ik reeg toen niet te horen dat als ik dit zou bestellen het niet meer geruild kan worden.
Hoe kan ik het bedrag wat ik heb vooruit betaald terugkrijgen? Help!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GAMMA geen geld teurg
-
Re: GAMMA geen geld teurg
normaal krijg je bij gamma en karwei(een en dezelfde tent)gewoon je geld terug.
slaat nergens op dat ze speciaal voor u besteld zijn,ze waren immers niet meer op voorraad en dat moet wel als je een folder aanbieding hebt!
het gaat anders worden als je speciale maten besteld.....?ik vind het al raar dat je 107 moet voorruit betalen?
wij hebben vaak bij karwei dure dingen besteld en pas bij aflevering betalen..je hebt toch nog niks?
ik zou het verderop zoeken....maar wat ik zeg mits het speciale maten zijn?maar dat zal wel niet?
doet de bedrijfsleider niks ,ga er persoonlijk heen,bel dan het hoofdkantoor en anders je rechtsbijstand inschakelen!
slaat nergens op dat ze speciaal voor u besteld zijn,ze waren immers niet meer op voorraad en dat moet wel als je een folder aanbieding hebt!
het gaat anders worden als je speciale maten besteld.....?ik vind het al raar dat je 107 moet voorruit betalen?
wij hebben vaak bij karwei dure dingen besteld en pas bij aflevering betalen..je hebt toch nog niks?
ik zou het verderop zoeken....maar wat ik zeg mits het speciale maten zijn?maar dat zal wel niet?
doet de bedrijfsleider niks ,ga er persoonlijk heen,bel dan het hoofdkantoor en anders je rechtsbijstand inschakelen!
-
dit is in meer winkels / autogaragemagazijnen ed ook zo hoor marietje
Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet retour genomen worden. Dus wellicht is het geen vast assortiment en dus jammer helaas.
Al moet men dat wel vertellen of duidelijk leesbaar ophangen , ook hier kotm je eigen verantwoording lees voorwaarden over leveringen , en je begint al fout door domweg iets bestellen zonder na te gaan hoeveel wattage je nodig hebt , verhaal heeft twee kanten..
Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen niet retour genomen worden. Dus wellicht is het geen vast assortiment en dus jammer helaas.
Al moet men dat wel vertellen of duidelijk leesbaar ophangen , ook hier kotm je eigen verantwoording lees voorwaarden over leveringen , en je begint al fout door domweg iets bestellen zonder na te gaan hoeveel wattage je nodig hebt , verhaal heeft twee kanten..
-
manasor
je hebt gelijk,daar had ik niet aangedacht als ze het niet in het assortiment hebben.
ja verder kan ik het alleen maar met je eens zijn...
wij zelf hebben het nog nooit meegemaakt,bij garages (maar komen dan ook al jaren bijdezelfde kopen en de beurten laten doen,en betalen bij gedane zaken)
vandaar dat ik het zeg...
alleen ja bij het bestellen van de meubels dit jaar moest ik wel 10% voorruit betalen aangezien dit heeeeeeeeeeeeeeeeel veel was ,was ik het daar niet mee eens...kom je weet het niet man dit jaar...ik betaalde maar 500 euro...was ook goed
uiteinlijk alles keurig gegaan,ik betaal nooit voorruit...
maar ja je hebt verder bij het bovenstaande helemaal gelijk!!!
maar als ze ze wel in het assortiment hebben?dan heb je wel recht op je geld terug! lijkt me..?toch
je hebt gelijk,daar had ik niet aangedacht als ze het niet in het assortiment hebben.
ja verder kan ik het alleen maar met je eens zijn...
wij zelf hebben het nog nooit meegemaakt,bij garages (maar komen dan ook al jaren bijdezelfde kopen en de beurten laten doen,en betalen bij gedane zaken)
vandaar dat ik het zeg...
alleen ja bij het bestellen van de meubels dit jaar moest ik wel 10% voorruit betalen aangezien dit heeeeeeeeeeeeeeeeel veel was ,was ik het daar niet mee eens...kom je weet het niet man dit jaar...ik betaalde maar 500 euro...was ook goed
uiteinlijk alles keurig gegaan,ik betaal nooit voorruit...
maar ja je hebt verder bij het bovenstaande helemaal gelijk!!!
maar als ze ze wel in het assortiment hebben?dan heb je wel recht op je geld terug! lijkt me..?toch
Voor uitbetalen is wettelijk niet verplicht voor koop zal men een overeenkomst tekenen als zekerheid , alleen voor een opmaat gemaakt product wat niet meer geschikt is voor de verkoop is het redelijk om een vooruitbetaling te vragen daar de winkelier het risico loopt dat het misschien niet afgenomen wordt.