Onderstaand bericht heb ik zojuist gepost bij de klantenservice van Kruitvat. Lees, huiver en trek uw eigen conclusies of u nog producten waar garantie op zit bij het Kruitvat wilt kopen.
-
Goedendag, afgelopen middag ben ik met een defecte melkopschuimer met bijbehorende aankoopbon naar de Kruitvat winkel aan het Bastiaanplein in Delft geweest, het apparaat is 3 maanden oud. Ik heb moeten praten als brugman maar de medewerkers wilden deze niet in ontvangst nemen omdat ik ten eerste niet meer de originele verpakking in mijn bezit heb en ten tweede omdat Kruitvat klaarblijkelijk een andere manier van garantieafhandeling heeft dan dat er wettelijk bepaald is. Ik kreeg te horen dat ik mij met de melkopschuimer kan melden bij de leverancier, maar dat is het Kruitvat aan het Bastiaanplein in Delft. Alleen bedoelen de medewerkers dat ik zelf naar de fabrikant of importeur mag gaan! Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik hoef u neem ik aan er niet op te wijzen dat de verkoper wettelijk verplicht is garantieaanvragen binnen de geldende garantietermijn zelf af te handelen. Ik weet op dit moment niet meer hoe te handelen. Ik voel er weinig voor om weer naar de winkel te gaan en verwacht dan ook van jullie dat jullie 1 actie gaan ondernemen naar deze winkel en 2 er voor gaan zorgen dat mijn garantieaanvraag in behandeling genomen gaat worden zonder dat ik mij daar nog een keer voor in ga spannen. Dit bericht zal tevens aan consumentenorganisaties gestuurd worden! Groet.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEEN GARANTIE BIJ KRUITVAT!
-
rozemarijntje
Re: GEEN GARANTIE BIJ KRUITVAT!
Ik heb nog nooit van Kruitvat gehoord. Ga anders voortaan naar Kruidvat. Die hebben een prima garantieregeling. Je moet daarvoor alleen niet bij het filiaal zijn, maar bij de klantenservice.
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... eling.aspx
http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... eling.aspx
Misschien handig om de naam van het bedrijf eens goed te spellen... KruiDvat!
Heb geen zin om wetsartikelen te zoeken etc, maar zelfs als verkoper weet ik dat de verkopende partij gewoon verantwoordelijk is en de klant niet mag doorschuiven naar een andere partij. Komt er in essentie op neer dat de klant niets te maken heeft met een fabrikant, reparateur, leverancier etc, maar alleen met de verkopende partij.Ik hoef u neem ik aan er niet op te wijzen dat de verkoper wettelijk verplicht is garantieaanvragen binnen de geldende garantietermijn zelf af te handelen.
Wetsartikelen hoef je niet te zoeken. Misschien wel even de werkwijze van Kruidvat. Ze regelen de garantie niet via het filiaal, maar via de klantenservice. Mag dat als verkopende partij ook al niet?53o schreef: Heb geen zin om wetsartikelen te zoeken etc, maar zelfs als verkoper weet ik dat de verkopende partij gewoon verantwoordelijk is en de klant niet mag doorschuiven naar een andere partij. Komt er in essentie op neer dat de klant niets te maken heeft met een fabrikant, reparateur, leverancier etc, maar alleen met de verkopende partij.
-
JanTinusPlukvet
Ok, de garantie voorwaarden op de kruidvat site zijn duidelijk.
Tóch bevreemd het mij dat je je kapotte artikel niet gewoon kan inleveren bij een filiaal.
Elk filiaal krijgt één of meerdere keren per week bevoorrading vanuit een magazijn. Kleine moeite om dan dit soort artikelen mee retour te nemen.
Zo ging het ook in de winkel waar ik 10 jaar geleden werkte.
van de site:
"Je stuurt het product tezamen met de factuur of aankoopbewijs volgens onze aanwijzingen op naar Kruidvat Retail of de A-merkleverancier. We vergoeden de gemaakte verzendkosten voor het toesturen van het defecte product."
ik vraag me af hóe en wanneer ze dat vergoeden dan. Je moet het artikel opsturen. dat kost geld.
ik neem aan dat het artikel dan ook per pakketpost weer retour bij je komt (die verzendkosten betaald de reparateur/Kruidvat)
Kan je dan bij het filiaal de kosten voor jou verzending aan Kruidvat (dan wel leverancier) uitbetaald krijgen? Zo ja, dan hadden ze het kapotte artikel beter kunnen aannemen en zelf intern verzenden.
Of doen ze € 6,75 in het pakketje voor de zending die JIJ hebt moeten doen? ....daar geloof ik niets van.
Daarover geeft de site geen duidelijkheid!
Tóch bevreemd het mij dat je je kapotte artikel niet gewoon kan inleveren bij een filiaal.
Elk filiaal krijgt één of meerdere keren per week bevoorrading vanuit een magazijn. Kleine moeite om dan dit soort artikelen mee retour te nemen.
Zo ging het ook in de winkel waar ik 10 jaar geleden werkte.
van de site:
"Je stuurt het product tezamen met de factuur of aankoopbewijs volgens onze aanwijzingen op naar Kruidvat Retail of de A-merkleverancier. We vergoeden de gemaakte verzendkosten voor het toesturen van het defecte product."
ik vraag me af hóe en wanneer ze dat vergoeden dan. Je moet het artikel opsturen. dat kost geld.
ik neem aan dat het artikel dan ook per pakketpost weer retour bij je komt (die verzendkosten betaald de reparateur/Kruidvat)
Kan je dan bij het filiaal de kosten voor jou verzending aan Kruidvat (dan wel leverancier) uitbetaald krijgen? Zo ja, dan hadden ze het kapotte artikel beter kunnen aannemen en zelf intern verzenden.
Of doen ze € 6,75 in het pakketje voor de zending die JIJ hebt moeten doen? ....daar geloof ik niets van.
Daarover geeft de site geen duidelijkheid!