Een kennis van mij, op wat oudere leeftijd had een Tom Tom gekocht. Deze Tom Tom bleek niet te werken omdat de Tom Tom geen GPS signaal kon ontvangen. Er bleek een software update nodig te zijn, om het apparaat goed werkend te kunnen krijgen. Hij vroeg bij de ANWB winkel of zij, zijn apparaat wilde gaan updaten. Dat bleek niet mogelijk te zijn in de ANWB winkel. Waarom dan niet?
De computers zijn in de ANWB winkel zodanig beveiligd dat er geen installatie mogelijk is voor de Tom Tom. Dus geen service bij de winkel bij de ANWB. Ze verkopen Tom Tom's en verder niet. Het zou de ANWB sieren dat ze een computer hebben waarop de software van de Tom Tom op staat zodat een winkel medewerker van de ANWB voor kan doen om het apparaat te updaten.
Tevens wordt niet duidelijk weergegeven op het apparaat (ten tijde van de installatie van de update), wanneer de update naar behoren is geïnstalleerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen service bij de ANWB winkel Tom Tom: Geen GPS signaal
Re: Geen service bij de ANWB winkel Tom Tom: Geen GPS signaal
Sorry maar ik vind dat ook geen onderdeel van de service in de winkel.
Dat weet ik, maar een beetje meer service kan toch wel? Het apparaat heb je gekocht in de winkel van de ANWB. Daar moet je zijn indien er problemen zijn. Je hebt het apparaat niet gekocht via de winkel van de Tom Tom. De vraag is of ze wel wisten dat ten tijde van de verkoop het apparaat onbruikbaar was zonder die update. Dan was dat netjes geweest dat ze dit er bij vertelden dat het apparaat onbruikbaar is zonder deze update. Het is een kleine moeite om een programma te installeren op hun computer. Even 5 minuten aansluiten, klaar terwijl u wacht.
Wat een onzin. Als je een TV of DVD recorder koopt verwacht je toch ook niet dat alles van tevoren voor je wordt ingesteld.
De klant had denk ik beter gewoon terug kunnen gaan en zeggen: hij doet het niet (aannemende dat hij nog garantie had). Hij hoeft niet te weten of zelf uit te zoeken waaraan de fout ligt, dat hoort de leverancier te doen. Die zorgt er ook maar voor dat het ding gerepareerd of vervangen wordt voor een goede.verzendingen schreef:Een kennis van mij, op wat oudere leeftijd had een Tom Tom gekocht. Deze Tom Tom bleek niet te werken omdat de Tom Tom geen GPS signaal kon ontvangen. Er bleek een software update nodig te zijn, om het apparaat goed werkend te kunnen krijgen. Hij vroeg bij de ANWB winkel of zij, zijn apparaat wilde gaan updaten. Dat bleek niet mogelijk te zijn in de ANWB winkel. Waarom dan niet?
Zal wel het schrikkeljaar debacle zijn geweest van ome Tom.
http://www.nu.nl/internet/2779969/tomto ... bleem.html
Ben het wel eens met de TS dat het geitenwollensok gehalte van de ANWB miepen weer wordt bevestigd.
Dit soort artikelen moet je ook nooit kopen bij een dergelijke winkel indien je een digibeet bent.
http://www.nu.nl/internet/2779969/tomto ... bleem.html
Ben het wel eens met de TS dat het geitenwollensok gehalte van de ANWB miepen weer wordt bevestigd.
Dit soort artikelen moet je ook nooit kopen bij een dergelijke winkel indien je een digibeet bent.
-
- Contacteer:
verzendingen schreef:Dat weet ik, maar een beetje meer service kan toch wel? Het apparaat heb je gekocht in de winkel van de ANWB. Daar moet je zijn indien er problemen zijn. Je hebt het apparaat niet gekocht via de winkel van de Tom Tom. De vraag is of ze wel wisten dat ten tijde van de verkoop het apparaat onbruikbaar was zonder die update. Dan was dat netjes geweest dat ze dit er bij vertelden dat het apparaat onbruikbaar is zonder deze update. Het is een kleine moeite om een programma te installeren op hun computer. Even 5 minuten aansluiten, klaar terwijl u wacht.
En hoe wil je dat in de toekomst doen als je mapshare aan hebt staan ? Neem toch aan dat je dan niet elke keer naar de anwb winkel gaat.
Als je een tomtom koopt bij mediamerkt, bcc, scheer fop etc etc en je hebt laatste kaart garantie dan zal je dat toch echt wel via een thuispc moeten installeren.
Gewoon ff tomtomhome downloaden / installen en tommie eraan hangen en dan gaat bijna de rest vanzelf.
Daarbij lijkt het mij onwaarschijnlijk dat een winkel weet of een tommie reeds onbruikbaar is, zou inhouden dat uit doos is geweest en opgestart etc etc