LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gifstoffen in matrassen Beter Bed

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
16again

Re: gifstoffen in matrassen Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Het onderzoek is nog niet afgesloten, volgens jouw bron. Het is inderdaad schadelijk als het je organen bereikt, maar ik neem aan dat iedereen snapt dat je de matrassen niet op dient te eten. Dus nogmaals, waaruit blijkt dit?
Bij organen worden ook de longen genoemd. En deze stof vervliegt vrij snel.
Dus als je 's nachts 8 uur lang je adem kan inhouden....is deze stof onschadelijk

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het ligt NIET aan mij, wanneer deze topic lang wordt, maar aan diegenen die steeds weer ontkennen en/of vragen stellen die al eerder werden aangesproken (hier uit de allereerste post):

De reukloze stof kan irriterend zijn voor huid, ogen en luchtwegen en staat onder verdenking dat het kankerverwekkend is. :oops:

sergi.romano
Contacteer:

Ongelezen bericht door sergi.romano »

Waarom Leveren ze de matrassen dan niet uit als het niet giftig is! ? Probeer morgen eens de klantenservice van Beter bed te bereiken, 20 wachtenden voor u! Mij werd verteld dat het nog enige dagen gaat duren voordat er duidelijkheid is, Hoezo duidelijkheid? Het was toch niet giftig?!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

sergi.romano schreef:Waarom Leveren ze de matrassen dan niet uit als het niet giftig is! ? Probeer morgen eens de klantenservice van Beter bed te bereiken, 20 wachtenden voor u! Mij werd verteld dat het nog enige dagen gaat duren voordat er duidelijkheid is, Hoezo duidelijkheid? Het was toch niet giftig?!
Ik denk dat er een logistiek infarct is.
Al die klanten die niets hebben ontvangen moeten naast de klanten die al een bezorgafspraak hadden staan geleverd worden.
Dat in combinatie met de herfstvakantie waardoor er mogelijk minder chauffeurs zijn kan tot flinke logistieke problemen leiden.

Het blijft echter gokken en dat zou in deze fase van het incident niet meer nodig moeten zijn.

hänschen klein

Onderbouwd bericht dat de gifcrisis ook economische gevolgen voor de retail gaat krijgen, zoals een koersdaling:

https://www.boerse.de/nachrichten/Origi ... en/7818150

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de hysterie op fora als dit een groter probleem is voor de beddenfabrikanten dan de feiten.

Een mooi voorbeeld is wat er met Exota gebeurde, indertijd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Exota

hänschen klein

@witte angora

Naast de problemen die de vraagsteller heeft en die nog steeds niet opgelost worden door Beter Bed door een niet-communicatie, probeer ik chronologisch op te tekenen wat er achter de schermen (niet) gebeurd ... dat is onderzoek en beslist géén hysterie!

witte angora

Echt onderzoek gaat heel anders Hansje. Dan ga je eerst eens alle feiten bij elkaar zoeken, proeven nemen, dat in een team bespreken, check check dubbelcheck, dan eens conclusie trekken, dan nog eens proeven nemen, nog eens checken, en dan pas publiceren. Dát onderzoek is nog in volle gang.

Jij onderzoekt niks, maar zet alleen maar alle informatie op dit forum die je kunt vinden. Dat is heel wat anders. Temeer omdat de echte onderzoeken nog steeds lopen, en jij niet kunt inschatten of de gepubliceerde informatie wel of niet waarheidsgetrouw ofwel overeenkomstig de feiten is.

hänschen klein

Sorry, maar ik heb het niet over wetenschappelijk onderzoek, maar bedien een vraagsteller en klaarblijkelijk andere geïnteresseerden, zèlfs insiders, met het nieuws dat vooral in het land van herkomst van die giftige stof geventileerd wordt. Meer niet, maar ook niet minder ...
Veel topics worden met one-liners afgedaan en weer vroeg afgesloten. Zolang er geen matrassen geleverd worden is er toch echt iets ergers aan de hand! Opvallend is de frictie die ontstaan is nadat de Consumentenbond eerst een waarschuwing uitzet en die kort erna weer terugroept en andere media in navolging hetzelfde patroon volgen. Ook opvallend, dat ik steeds meer berichten zie, waarin de kwaliteit van het BASF-onderzoek wordt aangetwijfelt.

Hysterie? In ieder geval geen woord op de websites van de beddenzaken ... die ook kleden verkopen om één en ander onder te kunnen wegvegen?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 17 okt 2017 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

hänschen klein schreef:Sorry, maar ik heb het niet over wetenschappelijk onderzoek, maar bedien een vraagsteller en klaarblijkelijk andere geïnteresseerden, zèlfs insiders, met het nieuws dat vooral in het land van herkomst van die giftige stof geventileerd wordt. Meer niet, maar ook niet minder ...

Teveel topic worden met one-liners afgedaan en te vroeg afgesloten. Zolang er geen matrassen geleverd worden is er toch echt iets ergers aan de hand!
Ik denk eerder dat er in teveel topics veel te lang wordt doorgezaagd, hier ook...

Dat er geen matrassen worden geleverd lijkt eerder een logistiek probleem te zijn, en zolang mensen als jij fora met dit soort 'informatie' vol plempen heeft de klantenservice de handen vol om mensen gerust te stellen, met als gevolg lange wachttijden voor degenen die nog niet aan de beurt zijn.

Als er echt iets aan de hand is komt dat vanzelf wel naar buiten en zal Beter Bed dat heus wel communiceren, als het hun matrassen betreft. Tot die tijd zullen mensen gewoon rustig moeten afwachten tot hun matras geleverd wordt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:Zolang er geen matrassen geleverd worden is er toch echt iets ergers aan de hand!
Mooi voorbeeld van de tunnelvisie die optreedt in dit topic. Je verbindt hier een oorzaak en gevolg onlosmakelijk aan elkaar, terwijl er legio andere oorzaken zijn. De door WA al genoemde logistieke issues is daar het meer sprekende voorbeeld van. Dat BB daar vervolgens over zou moeten/ kunnen communiceren is evident, maar maakt niet ineens dat jouw conclusies en gevolgtrekkingen juist zijn.

hänschen klein

Moneyman schreef:
hänschen klein schreef:Zolang er geen matrassen geleverd worden is er toch echt iets ergers aan de hand!
Mooi voorbeeld van de tunnelvisie die optreedt in dit topic. Je verbindt hier een oorzaak en gevolg onlosmakelijk aan elkaar, terwijl er legio andere oorzaken zijn. De door WA al genoemde logistieke issues is daar het meer sprekende voorbeeld van. Dat BB daar vervolgens over zou moeten/ kunnen communiceren is evident, maar maakt niet ineens dat jouw conclusies en gevolgtrekkingen juist zijn.
Ik verbaas me over de harde aanpak bij de foute eieren en een soort van ongeïnteresseerdheid bij deze kwestie. Juist omdat eventuele gevolgen niet direct aantoonbaar zijn en de economische gevolgen ook rampzalig kunnen worden ... scherp houden dus, ook met een tunnelvisie.

PS. Ik hoop, dat de optimistenhun gelijk krijgen, dat wèl! Maar de informatiepolitiek is tot vandaag absoluut een ramp.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 17 okt 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eieren?

Het probleem is dat vrijwel alle matrassen in plastic worden verpakt voor schoon en stofvrij houden, en nog droog ook...
Dan is uit ademen zeer lastig en kun je als er schadelijke stoffen uitdampen die in jou slaapkamer krijgen!

Verder heb ik het maar niet over Ikea, vele matrassen worden extra strak opgerold waardoor de gassen die vrij komen nog langer in de kleine verpakking blijven.

Het schuim wat uit wasemde na productie tot matras, vaak dikke lagen en er blijven resten achter en tussen schuim maken en inpakken zit niet zoveel tijd.

Mijn advies, eest plastic openen in schuurtje en dagje wachten.
De persoon die hier eerder reageerde en zijn/haar oude al weg had gedaan...... omdat ze vandaag zouden leveren??????
Ik wil niet slapen in stank van chemische fabriek.

hänschen klein

@stofzuigertje

U heeft het over Ikea ...
opvallend, dat Ikea Germany matrassen actief terugneemt en Ikea Nederland een eigen (stilhouden-politiek) handhaaft!

sergi.romano
Contacteer:

Ongelezen bericht door sergi.romano »

hänschen klein schreef:@stofzuigertje

U heeft het over Ikea ...
opvallend, dat Ikea Germany matrassen actief terugneemt en Ikea Nederland een eigen (stilhouden-politiek) handhaaft!
Ja dat vind ik ook, in de duitse media lees je hier veel meer over. Ikea duitsland en andere retailers halen matrassen terug en zijn duidelijk naar de consument toe.

hänschen klein

@sergi.romano

VRAAG: Wat doet u bij de stand van zaken van nu, wanneer Beter Bed morgen toch onverhoopt voor de deur staat en ook daar doen alsof hun neuzen bloeden, (ingepakte) matrassen afleveren zonder commentaar ... en m.b.t. de gifkwestie zeggen verder geen aanwijzingen te hebben?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:PS. Ik hoop, dat de optimistenhun gelijk krijgen, dat wèl! Maar de informatiepolitiek is tot vandaag absoluut een ramp.
En daar ben ik het volledig mee eens.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De eieren erbij halen, wel een leuke. Daar was uiteindelijk toch ook niets aan de hand? Als ik nu 30 eieren op een dag zou eten, dan zou er inderdaad wat hebben kunnen gebeuren, maar het wordt sowieso al afgeraden om er zo veel te eten.

Hier zal het ook wel weer een storm in een glas water zijn.

hänschen klein

@Nijogeth

Speerpunt onderzoeken: vinger aan de pols of verzwijgen ...

Ook dáár (bij de foute eieren) verschillen de methoden m.b.t. het onderzoeken tussen Duitsland en Nederland. De Verbraucher Vereinigung zet zich momenteel in voor het diepere onderzoek bij producten waarin veel eieren zijn verwerkt ... en natuurlijk worden deze berichten in Nederland vanwegen de export niet geaprerecieerd, heet doodgezwegen!

hänschen klein

Tegengif ...

in de vorm van persberichten door de branche ... https://www.inretail.nl/nieuws/foutieve ... in-matras/

Opvallend de tip aan de retailers: prints van de twee Duitstalig persberichten meegeven aan consumenten met vragen, kan een gerust gevoel geven.

"Er is niets aan de hand ... "posten ook veel reageerders op deze topic, dus concentreren we ons vooreerst op de klacht van TS: het stilzwijgen en niet-leveren van Beter Bed.

Retteketet ... nog steeds géén bericht van Beter Bed!

Gesloten