LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Goede" service Mediamarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Wijers89

"Goede" service Mediamarkt

Ongelezen bericht door Wijers89 »

Op 6-1-2012 heb ik bij de Mediamarkt een Epson printer gekocht. Midden Juni begon deze ineens met slecht printen: veel strepen op de print. Vandaar dat ik de printer op 27-6-2012 naar het servicecentrum van de Mediamarkt gebracht heb en deze ter reparatie opgestuurd werd. Op 10-7-2012 kreeg ik alweer het bericht dat de printer klaar was. Eenmaal thuis blijkt dat de printer nog steeds met strepen print omdat er niets aan de printer gedaan is, want er was geen mankement geconstateerd. Zelfs op de testpagina (meegestuurd door Epson) waren duidelijk strepen te zien. Op 11-7-2012 nogmaals terug geweest met de printer en opnieuw opgestuurd. Met het vriendelijke, maar ook dringende verzoek om hem deze keer ook echt te maken. Op 1-8-2012 kreeg ik een brief dat de printer klaar was en dat deze opgehaald mocht worden. Eenmaal bij de mediamarkt aangekomen zegt de medewerker dat ze een nieuwe printer opgestuurd hebben. Blij ga ik weer naar huis, maar deze blijdschap blijkt van korte duur wanneer ik er thuis achterkom dat dit een ouder model is, zonder wifi en ook nog eens met gebruikerssporen. Dan maar weer terug. De medewerkers komen er al snel achter dat er in het distributiecentrum een fout is gemaakt waardoor mijn printer naar een klant in Rotterdam is gestuurd en ik dus de gebruikte printer uit Rotterdam gekregen heb. Omdat ik er nu na ruim 5 weken helemaal klaar mee ben en gewoon wil kunnen printen, dit is namelijk nodig voor mijn werk, heb ik gevraagd of het mogelijk is om mijn geld terug te krijgen. Ik zou daar vandaag over teruggebeld worden. Helaas wordt deze afspraak door de Mediamarkt op dezelfde manier na gekomen als dat mijn printer gerepareerd zou worden en heb ik om 16.55 uur dan maar zelf gebeld. De mededeling dat de Technische Dienst een nieuwe printer opstuurt en dat ik deze volgende week pas kan ophalen valt bij mij verkeerd. Volgens de medewerkster van de Mediamarkt is het wettelijk geregeld dat zij een apparaat mogen repareren en geen geld terug hoeven te geven.
Volgens mij is het ook wettelijk geregeld dat zij apparaten verkopen die werken en dat ze, wanneer er dan toch een apparaat kapot gaat, een goede service hebben om dit zo snel mogelijk weer te maken. Blijkbaar gelden deze regels dus alleen maar in hun voordeel.
Ik ben hier alles behalve blij mee en de service die zij geven kan ik geen service noemen. In ruim 5 weken ben ik al meerdere malen naar de Mediamarkt gemoeten, steeds met een teleurstellend resultaat en kan ik, door hun fouten, nog steeds niet printen. Ik heb een printer voor mijn werk nodig en wil op dit moment gewoon mijn geld terug hebben (al is het maar een tegoedbon), zodat ik dit weekend een nieuwe printer kan halen. Want over deze printer ben ik ook alles behalve tevreden!
Ik heb al een klacht ingediend bij de Mediamarkt, maar daar krijg ik het “geruststellende” bericht dat ik binnen 14 dagen antwoord krijg op mijn klacht. Dit schiet dus nog niet op. Ik wacht ongeduldig af op een reactie van de Mediamarkt en hoop dat deze eerder komt dan dat ze zeggen.

Iemand tips?

olaf79

Re: "Goede" service Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

U heeft inderdaad recht op geld terug. Doordat de media markt zijn verplichtingen niet nakomt kunt u de koop ongedaan maken. Helaas is het wel zo dat als MM niet wil meewerken u via de rechter e.e.a. moet afdwingen en het is de vraag of dat de moeite waard is. Ik zou in het filiaal in ieder geval vragen naar de filiaal manager. Die is iets hoger in rang en mag beslissingen nemen.

Gesloten