LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote prijsverhoging Euroshoper Cola Light bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
miracle_t

Grote prijsverhoging Euroshoper Cola Light bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door miracle_t »

Albert Heijn heeft recent de prijs van een 1,5 literfles Euroshopper Cola Light met bijna 70% verhoogd!
Voorheen kostte dit € 0,29 en nu is het plotseling € 0,49!!!

Aangezien ik mij niet kan voorstellen dat dit heeft te maken met stijgende grondstoffen, ben ik vooralsnog van mening dat dit puur gedaan is om meer winst te maken. Ik denk dat dit product te populair is waardoor bijvoorbeeld AH Cola Light te weinig verkocht werd...

Dus 'ook voor de prijs naar Albert Heijn' is voor dit product een zeer loze belofte. Jammer van AH: wel groot op de website allemaal producten melden die een paar cent minder zijn gaan kosten, maar ondertussen andere producten met bijna 70% in prijs verhogen :(

Chocomelk

Re: Grote prijsverhoging Euroshoper Cola Light bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

70% verhoging op een fles cola, schandalig ! :shock:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lidl heeft ook onlangs gedaan.......2 ltr flessen van 0,52 naar 0,62.
In % lijkt het veel, in geld is het "slechts" 2 duppies, maar tig flessen keer 2 duppies loopt snel op.

Daarbij zijn de grondstoffen wel degelijk duurderd geworden, zij het de fles waar de cola inzit.

miracle_t

Zijn alle grondstoffen de afgelopen tijd 70% (!!!!) duurder geworden?

smartjean

Ongelezen bericht door smartjean »

Gefeliciteerd, je hebt eindelijk door dat prijsverlagingen worden gefinancierd met verhogingen aan de andere kant.

Het staat de AH (en alle andere supermarkten) vrij prijzen te verhogen/verlagen evenals het de consument vrij staat wel of niet te kopen bij de AH.

Zelfs als grondstoffen goedkoper worden kan een winkel besluiten de prijs te verhogen. In het geval van cola zal de appie denken dat de vraag prijsinelastisch is.

Teunbosseman
Contacteer:

miracle_t schreef:Zijn alle grondstoffen de afgelopen tijd 70% (!!!!) duurder geworden?
Zoals reeds vermeld, in % lijkt het veel, daadwerkelijk in geld niet.
70% over 0,29 voel je minder in je portomonee dan 70% over bv 2,90 of 290,-

En ind zoals vermeld wordt, andere artikelen zullen weer goedkoper zijn geworden.
Gaat altijd weer ten koste van iets.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kan best zijn dat AH verlies maakte op dit product. €0.29 is natuurlijk absurd weinig. Sommige producten worden bewust met verlies verkocht om klanten naar de winkel te krijgen (die dan ook producten kopen waar wél aan wordt verdiend). http://en.wikipedia.org/wiki/Loss_leader

miracle_t

Bekend verhaal. Maar dan loopt AH deze keer toch de kans dat ik voortaan mijn cola-light (ik drink er nogal wat van, lust geen koffie en thee) bij een andere supermarkt haal. En als ik daar dan toch ben misschien ook wel de rest van mijn aankopen....

Prijsverhogingen vind ik niet zo erg, en regelmatig paar cent hoger ook niet, maar ik vind het niet kunnen om een prijs bijna te verdubbelen in één keer.

Teunbosseman
Contacteer:

miracle_t schreef:Bekend verhaal. Maar dan loopt AH deze keer toch de kans dat ik voortaan mijn cola-light (ik drink er nogal wat van, lust geen koffie en thee) bij een andere supermarkt haal. En als ik daar dan toch ben misschien ook wel de rest van mijn aankopen....

Prijsverhogingen vind ik niet zo erg, en regelmatig paar cent hoger ook niet, maar ik vind het niet kunnen om een prijs bijna te verdubbelen in één keer.

En bij de andere supermarkten doen ze precies hetzelfde. Wellicht is je cola daar goedkoper maar andere zaken weer duurder dan bij je appie.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

20 cent prijsverhoging is een extra reden om dat bocht te laten staan. Ik heb het 1 keer gekocht en na een half glas is de rest door de gootsteen gegaan. Voortaan weer gewoon Coca Cola En als je er zoveel van drinkt dat de prijs van belang is, moet je daar wat aan gaan doen. Ook Cola Light is vergif.

Teunbosseman
Contacteer:

GJvdZ schreef:20 cent prijsverhoging is een extra reden om dat bocht te laten staan. Ik heb het 1 keer gekocht en na een half glas is de rest door de gootsteen gegaan. Voortaan weer gewoon Coca Cola En als je er zoveel van drinkt dat de prijs van belang is, moet je daar wat aan gaan doen. Ook Cola Light is vergif.

Tis allemaal troep.....we kennen vast wel de vastgeroestte bouten en moeren, gooi er een beetje cola overheen en hoppa.....weer los.

Coca cola ( de echte ) ja vindt ik ook lekerderder maar is ook tig keer duurder, kan niet iedereen zich veroorloven. Moet zeggen dat ik de Lidl cola wel te nassen vindt.
Jammer dat 2 ltr is en geen 1,5......regelmatig is net de kracht eraf met laatste halve ltrtje

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

miracle_t schreef:Albert Heijn heeft recent de prijs van een 1,5 literfles Euroshopper Cola Light met bijna 70% verhoogd!
help dit is een ramp! de wereld vergaat.! onee toch niet (pas in 2012 :P). gaan we toch naar de c1000, bassie of dirkie. Of was er ook nog golf, hoogvliet enz enz enz. waar maak jij je druk om.

even om je iets te vertellen. als er ergens verlies geleden word, word dat ergens anders vandaan gehaald, daar word de prijs aangepast aan de verkoop. er word een prijs-elastiek formule op los gelaten. maar dat is al zo oud, blijkbaar had je tijd over om even te klagen. Je had beter foldertjes kunnen kijken.

masterslave

Ongelezen bericht door masterslave »

skilltone schreef:
miracle_t schreef:Albert Heijn heeft recent de prijs van een 1,5 literfles Euroshopper Cola Light met bijna 70% verhoogd!
help dit is een ramp! de wereld vergaat.! onee toch niet (pas in 2012 :P). gaan we toch naar de c1000, bassie of dirkie. Of was er ook nog golf, hoogvliet enz enz enz. waar maak jij je druk om.

even om je iets te vertellen. als er ergens verlies geleden word, word dat ergens anders vandaan gehaald, daar word de prijs aangepast aan de verkoop. er word een prijs-elastiek formule op los gelaten. maar dat is al zo oud, blijkbaar had je tijd over om even te klagen. Je had beter foldertjes kunnen kijken.

Sluit ik mij helemaal aan.
Maar misschien voor mij makkelijk praten, want ik drink deze rotzooi niet! :wink:

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

@ Teun
Jammer dat 2 ltr is en geen 1,5......regelmatig is net de kracht eraf met laatste halve ltrtje Dan heb je toch anderhalve liter. 2L-0.5L is 1.5L.
Solved :D :D

JDII

Ongelezen bericht door JDII »

Volgens mij is dit forum bedoeld om af en toe wat zaken aan te kaarten. Als TS meldt dat een produkt bij AH zo explosief in prijs is gestegen wordt ie meteen met de bekende onzin neergesabeld (dan ga je maar naar een andere winkel, drink minder van dat vergif, oh oh de wereld vergaat).

erg zielig allemaal

Wesley08

Ongelezen bericht door Wesley08 »

Nou ik vind het eigenlijk ook wel een belachelijke prijsverhoging. Voor deze prijs kon je hiervoor bijna twee flessen halen. Verder vind ik het dan wel erg laag dat de AH (in ieder geval die bij mij in de buurt) er dan wel een kaartje onder heeft gezet met Kleinste Prijs, terwijl ze het dus net bijna twee keer zo duur hebben gemaakt.
Ik vind zelf ook Coca Cola lekkerder maar aangezien ik student ben koop ik altijd maar de goedkope merken. Dan is het toch vervelend als ze het zo erg verhogen. (ik snap ook wel dat prijzen met de tijd veranderen, maar meestal gaat het dan om een paar cent of een laag percentage)

Even off-topic maar ze hebben bijvoorbeeld ook het Euroshopper brood in prijs verhoogd.

four-eyes

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ik heb al een paar mensen hier zien beweren dat Coca Cola lekkerder is dan elke andere cola. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Pepsi Cola is een stuk lekkerder dan Coca Cola. En bij Dekamarkt verkopen ze het merk First Choice cola. Ook heel goed. Veel en veel lekkerder dan Coca Cola. Die Euroshopper cola van AH ken ik niet.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

de cola van basis van c1000 is ook van 31 naar 49 cent gegaan...

Teunbosseman
Contacteer:

four-eyes schreef:Ik heb al een paar mensen hier zien beweren dat Coca Cola lekkerder is dan elke andere cola. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Pepsi Cola is een stuk lekkerder dan Coca Cola. En bij Dekamarkt verkopen ze het merk First Choice cola. Ook heel goed. Veel en veel lekkerder dan Coca Cola. Die Euroshopper cola van AH ken ik niet.

Ik vindt pepsi niet te zuipen. Lidl cola prima te drinken, plus ook prima, goedkoopste merk dirk niet te zuipen, gemixed merk je niet zoveel.

tdja zoveel mensen zoveel wensen en smaken.

Als iemand coca cola lekkerder vindt dat elke andre cola dan is dat zijn haar mening s/ smaak.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Teunbosseman schreef:

Als iemand coca cola lekkerder vindt dat elke andre cola dan is dat zijn haar mening s/ smaak.
Cola!
Die vieze zoete troep.
Moet een beetje lachen om die prijsverhoging...in procenten schrik je, maar dan die prijs...
Het allerlekkerste (en duurste) frisdrankje is en blijft een Red-bull...
Ok, beetje off-topic, maar wou even kwijt dat over smaak inderdaad niet valt te twisten.

Gesloten