LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand ervaring met online wijn kopen?
Heeft iemand ervaring met online wijn kopen?
Hallo!
Ik koop al jaren mijn wijn (meestal lekkere CHardonnay ) bij onze plaatselijke slijter maar ik heb mijn voorste kruisband gescheurd waardoor ik onmogelijk met dozen wijn kan sjouwen. Nou zag ik op de site van Villa Wijn dat je daar ook lekker witte wijn online kan bestellen. Veel wijnen die ik normaal bij mijn slijter koop verkopen zij ook tegen soms nog een lager tarief. Zij bezorgen het dan bij je thuis. Ik heb alleen nog geen ervaring met het online bestellen van wijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Worden de wijnen wel goed verpakt? Zou toch zonde zijn als ze allemaal kapot bezorgd worden.
Ik koop al jaren mijn wijn (meestal lekkere CHardonnay ) bij onze plaatselijke slijter maar ik heb mijn voorste kruisband gescheurd waardoor ik onmogelijk met dozen wijn kan sjouwen. Nou zag ik op de site van Villa Wijn dat je daar ook lekker witte wijn online kan bestellen. Veel wijnen die ik normaal bij mijn slijter koop verkopen zij ook tegen soms nog een lager tarief. Zij bezorgen het dan bij je thuis. Ik heb alleen nog geen ervaring met het online bestellen van wijn. Heeft iemand daar ervaring mee? Worden de wijnen wel goed verpakt? Zou toch zonde zijn als ze allemaal kapot bezorgd worden.
Re: Heeft iemand ervaring met online wijn kopen?
Jahoor, dat doen wij wel eens, maar dan bij een andere webshop. Die webshop verpakt ze gewoon netjes in de originele wijndozen, en als die in een vrachtwagen en/of zeecontainer vanuit het land van productie naar Nederland kunnen komen, is die verpakking ook veilig op het laatste stukje naar je huis.Petervdw schreef:Hallo!
Maar de verkoper is tot aan de overhandiging van het product verantwoordelijk ervoor, eventuele transportschade is dus voor de verkoper. Sommige webwinkels moet je even met een rechtsbijstandverzekering om de oren slaan voordat ze dat willen snappen, maar dat is enkel relevant áls het al mis gaat, en onze ervaring leert dat het prima kan.
Hallo Peter, heb überhaupt geen verstand van drank, sjohie wel, maar het onderstaande vanmorgen gelezen:
Beste wijnwebwinkel
http://www.vindict.nl
http://www.wijnadvies.nl
http://www.monega.nl
Het wijnvakblad Perswijn heeft deze 3 winkels als beste webwinkels gekozen. De jury, bestaande uit Hubrecht Duyker, Harold Hamersma, Nicolas Klei en Ronald de Groot.
bron: Telegraaf Bijlage van 2 februari 2013
Hoop dat u er iets aan heeft. Vriendelijke groet.
Beste wijnwebwinkel
http://www.vindict.nl
http://www.wijnadvies.nl
http://www.monega.nl
Het wijnvakblad Perswijn heeft deze 3 winkels als beste webwinkels gekozen. De jury, bestaande uit Hubrecht Duyker, Harold Hamersma, Nicolas Klei en Ronald de Groot.
bron: Telegraaf Bijlage van 2 februari 2013
Hoop dat u er iets aan heeft. Vriendelijke groet.
Ik weet niet met hoeveel dozen wijn en in welk tijdsbestek je moet sjouwen, maar zou je misschien aan iemand (desnoods je vertrouwde slijter) kunnen vragen of die een keer een doosje voor je mee wil nemen? Dat lijkt me veruit het makkelijkst.
Tenzij je gewoon voor de lagere prijs wilt gaan, dan zou je het gewoon 's kunnen proberen online.
Tenzij je gewoon voor de lagere prijs wilt gaan, dan zou je het gewoon 's kunnen proberen online.
-
Ik heb bij Spanje Wijn een heerlijke zoete witte wijn gevonden die in Spanje in restaurants en bars wordt geschonken en in Nederland niet te krijgen is.
Op vakantie gedronken en sindsdien blijven zoeken, tot ik hem hier vond.
Heerlijk wijntje, en prima bezorging.
Ik heb dus goede ervaringen!
Op vakantie gedronken en sindsdien blijven zoeken, tot ik hem hier vond.
Heerlijk wijntje, en prima bezorging.
Ik heb dus goede ervaringen!
Wat kan ik soms jaloers worden als ik lees wat een lekker wijntje er weer is genuttigd en vraag ik me af waarom ik niets lust. Geen Cola, sinas, tonic. Eén vleugje van "zoetigheid, zelfs in tonic" en yak. Alleen maar water, thee en koffie. Tuurlijk geprobeerd, begrijp zelf niet het waarom. Mis misschien een gen in mijn lijf. Vraag me stiekem wel eens af of ik de enige ben met die afwijking.
Ben inmiddels wel van mijn "afwijking" af en drink zo nu en dan wel een glas rode wijn. Ze hebben het me leren drinken. Dronk het eerst net zoals water, dat viel niet lekker, nu wel, kleine slokjes.
Ben inmiddels wel van mijn "afwijking" af en drink zo nu en dan wel een glas rode wijn. Ze hebben het me leren drinken. Dronk het eerst net zoals water, dat viel niet lekker, nu wel, kleine slokjes.
Laatst gewijzigd door tenormin op 02 nov 2013 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb wel eens besteld bij wijnvoordeel.nl.
Ging op zich prima. De flessen werden gewoon per 6 verpakt in de originele doos geleverd.
Ging op zich prima. De flessen werden gewoon per 6 verpakt in de originele doos geleverd.
Die bedoelde ik ook. Maar ook andere wijnhandels waar we kopen bezorgen de flessen in de originele dozen, die zijn toch al bedoeld voor het transport per weg, daar hoeven ze niks voor te doen.Flipkees schreef:Ik heb wel eens besteld bij wijnvoordeel.nl.
Bel gewoon je vaste slijter op. Die wil het vast wel komen bezorgen zolang jij niet kan sjouwen. Wel zo aardig voor de lokale middenstand....
Da's op zich een prima idee, maar dan blijf je wel iedere keer binnen de wijnen van die slijter. Als je je wijn-horizon wilt verbreden, dan is het ook wel eens leuk om bij een ander te kopen.GJvdZ schreef:Bel gewoon je vaste slijter op. Die wil het vast wel komen bezorgen zolang jij niet kan sjouwen. Wel zo aardig voor de lokale middenstand....
Mee eens, maar de reden voor de vraag van TS zijn de gescheurde kruisbanden die sjouwen onmogelijk maken. Vandaar mij antwoord. Als de vraag was geweest of er goede online wijnwinkels zijn omdat hij een keer wat anders wilde proeven, dan had ik een ander antwoord gegeven. www.wijnbeurs.nl bijvoorbeeld. Ik heb daar door de jaren heen al veel besteld (meestal de verzamelpakketten en restpartijen en dat viel nooit tegen.sjohie schreef:Da's op zich een prima idee, maar dan blijf je wel iedere keer binnen de wijnen van die slijter. Als je je wijn-horizon wilt verbreden, dan is het ook wel eens leuk om bij een ander te kopen.GJvdZ schreef:Bel gewoon je vaste slijter op. Die wil het vast wel komen bezorgen zolang jij niet kan sjouwen. Wel zo aardig voor de lokale middenstand....
Ik hoop voor TS, dat nu, ~10 maanden na het openen van dit topic, het weer wat beter gaat met de kruisbanden..GJvdZ schreef:Mee eens, maar de reden voor de vraag van TS zijn de gescheurde kruisbanden die sjouwen onmogelijk maken. Vandaar mij antwoord. Als de vraag was geweest of er goede online wijnwinkels zijn omdat hij een keer wat anders wilde proeven, dan had ik een ander antwoord gegeven. http://www.wijnbeurs.nl bijvoorbeeld. Ik heb daar door de jaren heen al veel besteld (meestal de verzamelpakketten en restpartijen en dat viel nooit tegen.sjohie schreef:Da's op zich een prima idee, maar dan blijf je wel iedere keer binnen de wijnen van die slijter. Als je je wijn-horizon wilt verbreden, dan is het ook wel eens leuk om bij een ander te kopen.GJvdZ schreef:Bel gewoon je vaste slijter op. Die wil het vast wel komen bezorgen zolang jij niet kan sjouwen. Wel zo aardig voor de lokale middenstand....
Dat hoop ik dan ook met jeIk hoop voor TS, dat nu, ~10 maanden na het openen van dit topic, het weer wat beter gaat met de kruisbanden..
Ik ben een grote fan van online wijn kopen, simpelweg omdat het aanbod zo groot is en de prijzen vaak lager zijn. Ik wil je wel aanraden om selectief te zijn met de websites waar je wijnen gaat bestellen. Ik kocht in het verleden altijd de wijnen via wijnvoordeel maar sinds die met Selektvracht werken is de verzending gewoonweg dramatisch. Zelfs een keer gehad dat de wijnen in zijn geheel niet werden bezorgd. Ik wil je ook aanraden om geen wijnen te bestellen bij sites die werken met ofwel TNT ofwel PostNL, kans dat je dan breuk ontvangt is vrij groot. Sinds oktober van dit jaar bestel ik mijn wijnen altijd bij de website hetchateau, meer dan 300 echt goede wijnen terwijl de bezorging wordt gedaan middels speciale wijndozen via DPD.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 dec 2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
TNT Express en PostNL zijn niet synoniem. De eerste is een koeriersdienst zoals ook DHL, UPS en Fed-Ex dat zijn, en PostNL is het welbekende postbedrijf wat ook pakjes bezorgt naar particulieren.Mattijs87 schreef:Ik ben een grote fan van online wijn kopen, simpelweg omdat het aanbod zo groot is en de prijzen vaak lager zijn. Ik wil je wel aanraden om selectief te zijn met de websites waar je wijnen gaat bestellen. Ik kocht in het verleden altijd de wijnen via wijnvoordeel maar sinds die met Selektvracht werken is de verzending gewoonweg dramatisch. Zelfs een keer gehad dat de wijnen in zijn geheel niet werden bezorgd. Ik wil je ook aanraden om geen wijnen te bestellen bij sites die werken met ofwel TNT ofwel PostNL, kans dat je dan breuk ontvangt is vrij groot. Sinds oktober van dit jaar bestel ik mijn wijnen altijd bij de website hetchateau, meer dan 300 echt goede wijnen terwijl de bezorging wordt gedaan middels speciale wijndozen via DPD.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 dec 2013 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd (uit quote)
Reden: Commerciële link verwijderd (uit quote)
bericht 1 jaar oud....
En online, als ze een doos horizontaal vervoeren bij de post kan wijn zuur worden als Azijn....
Vele die van vakantie terug kwamen hebben deze ervaring ook al gehad....
Dus hoe garandeer je staande transport flessen?
En online, als ze een doos horizontaal vervoeren bij de post kan wijn zuur worden als Azijn....
Uh..Gozik: Nooit gehoord dat je wijn liggend moet bewaren...als er een echte kurk op zit? Wijn wordt soms pas na -tig jaar zuur. In dit geval gaat het niet om bewaarwijnen. Je praat dus weer peop...
En waarom reageer je op een spambericht?
En waarom reageer je op een spambericht?
Je loopt best een beetje achter: http://eten-en-drinken.infonu.nl/bier-e ... -kurk.html Voordeel is dat, als er kurk op zit waar lucht bij komt je de fles met inhoud alleen nog kan gebruiken om te koken of weg te gooien, de draaidop ook bij duurdere wijnen behoorlijk in opkomst is. Brrr...sjohie zal het wel totaal met me oneens zijn, als wijnkenner.stofzuigertje schreef:bericht 1 jaar oud....
horizontaal bewaren ja....
Maar tijdens transport gaat een horizontale fles klotsen en daardoor kan deze zuur worden.
Elke supermarkt en vooral Aldi en Lidl laten toch duidelijk zien dat de dozen de flessen rechtop houden.....
Als een fles rechtop staat klotste het nauwelijks en liggende kregen enorme luchtbel aan de zijkant fles waardoor het kan klotsen en schuimen en zuur kan worden.
Ik weet het echt wel, schuin met kurk licht naar beneden bewaren maar zo niet vervoeren....
En bij aankoop worden ze vervoerd en de vervoerder legt een doos willekeurig neer...
Ja, de winkel transporten gaan goed maar Post NL of DHL houden hier geen rekening mee van rechtop houden....
Daarom gaat de soms dure en zeer goede wijnen die per post verstuurd worden vaak erg veel achteruit, tot soms ondrinkbaar aan toe als je niet thuis was en het soms meerdere dagen achter elkaar word aangeboden....
Maar tijdens transport gaat een horizontale fles klotsen en daardoor kan deze zuur worden.
Elke supermarkt en vooral Aldi en Lidl laten toch duidelijk zien dat de dozen de flessen rechtop houden.....
Als een fles rechtop staat klotste het nauwelijks en liggende kregen enorme luchtbel aan de zijkant fles waardoor het kan klotsen en schuimen en zuur kan worden.
Ik weet het echt wel, schuin met kurk licht naar beneden bewaren maar zo niet vervoeren....
En bij aankoop worden ze vervoerd en de vervoerder legt een doos willekeurig neer...
Ja, de winkel transporten gaan goed maar Post NL of DHL houden hier geen rekening mee van rechtop houden....
Daarom gaat de soms dure en zeer goede wijnen die per post verstuurd worden vaak erg veel achteruit, tot soms ondrinkbaar aan toe als je niet thuis was en het soms meerdere dagen achter elkaar word aangeboden....
@ DHC,
Ik reageerde niet op de reclame link maar waarschuwde voor alle online verzonden en door postbodes bezorgde flessen wijn.....
Bier kan wel maar wijn,.....
zie bericht boven.
Ik reageerde niet op de reclame link maar waarschuwde voor alle online verzonden en door postbodes bezorgde flessen wijn.....
Bier kan wel maar wijn,.....
zie bericht boven.