29 mei een Ecovac Winbot X besteld € 344,66. Aangezien er geen nieuwe beschikbaar was heb ik een model met lichte gebruikerssporen besteld. Het apparaat zou helemaal compleet zijn en 100% werken. Echter na ontvangst bleek het apparaat helemaal niet te werken. Ik kreeg het vermoeden dat het apparaat niet deed opladen. Zelf na een hele nacht in de oplader wilde het apparaat niet werken. Ik heb hem dan ook op 2 juni teruggestuurd. Ik koos voor waardebonnen want dan zou ik sneller mijn geld terug ontvangen.
Ik heb van Amazon een retourlabel ontvangen en hem volgens hun instructies naar een DHL punt gebracht. Het duurde meer dan 1 week voor dat DHL het apparaat bij Amazon had afgeleverd. Mijn overtuiging is dat dit op aanwijzing van Amazon zo geregeld wordt. Na 2 dagen na die aflevering had ik nog niets terug ontvangen. Ik heb contact opgenomen met Amazon en ze hebben toen aangegeven dat het 30 dagen zou duren voordat ik een terugbetaling kon verwachten. Als dit wettelijk gezien wordt als een redelijk termijn dan vindt ik dat de wet wel aangepast mag worden.
Ik ben niet diegene die in gebreken is gebleven, en dat hun bezorger het pakket eerst een week vast houd zou natuurlijk ook niks uit mogen maken.
Zojuist nog eens contact gehad. Ze hebben aangegeven dat ik op 2 juli het geld terug kan verwachten. Het is duidelijk dat Amazon niet van goede wil is en dat ze op meerdere manieren in gebreken is gebleven.
Onder andere:
Een defect apparaat leveren.
Liegen over het feit dat ik met waardebonnen eerder mijn geld terug krijg.
Onnodig laten wachten op een vergoeding van de gelede schade.
Hoe lang mag het duren voordat je geld terugkrijgt?
-
Re: Hoe lang mag het duren voordat je geld terugkrijgt?
Het enige wat in de wet staat is dat het termijn redelijk moet zijn. Meestal wordt 14 of 30 dagen aangehouden.
-
Het zou kunnen dat DHL retouren verzameld en deze bijvoorbeeld 1 keer per week naar Amazon brengt.
Terugbetalen moet binnen redelijke termijn ( 14 dagen lijkt me redelijk)
Welke schade meent u geleden te hebben?
Terugbetalen moet binnen redelijke termijn ( 14 dagen lijkt me redelijk)
Welke schade meent u geleden te hebben?
-
Belangrijkste regels voor terugbetaling bij webwinkels
de webwinkel moet de consument die zijn aankoop ontbindt binnen 14 dagen zijn geld terug betalen; de webwinkel moet álle betalingen die hij van de consument heeft ontvangen terug betalen, dus ook de eventueel betaalde bezorg- en andere bijkomende kosten.
de webwinkel moet de consument die zijn aankoop ontbindt binnen 14 dagen zijn geld terug betalen; de webwinkel moet álle betalingen die hij van de consument heeft ontvangen terug betalen, dus ook de eventueel betaalde bezorg- en andere bijkomende kosten.
-
30 dagen kan en mag dus je zult gewoon moeten wachten. En insinuaties dat Amazon op een of andere manier een deal heeft met de post om de aankomst te laten vertragen slaat nergens op dus gewoon achterwege laten.