Een collega van mij overweegt de aanschaf van een "platte" tv. Ze weet dat ik er al een aantal jaren 1 heb en ze vroeg me wat ze het beste kon kopen. Ze belde me op en stond in een winkel te kijken naar een model van Sharp voor ongeveer 600 euro. Ik heb haar aangeraden om eens bij de Mediamarkt in Middelburg te kijken. Ik heb zelf een Panasonic plasma tv die ik 3 jaar geleden heb gekocht bij desbetreffende Mediamarkt en ben hier zelf tevreden over. Voordeel van Panasonic is dat ze 2 jaar garantie geven.
Mijn collega belde me op en had een Plasmatv 37 inch van Panasonic gezien voor 299 euro in het foldertje van de Mediamarkt. Ik was wel benieuwd en ben gaan kijken.
De Mediamarkt in Middelburg is ongeveer 5 jaar geleden geopend in Middelburg en in de hoek van de televisies hingen rondom ongeveer 50 Plasmaschermen van .....Panasonic. Deze toestellen speelden doorlopende reclames van de Mediamarkt af.
Je raad het al, vanavond kwam ik in de Mediamarkt en de toestellen hingen niet meer aan de wand maar stonden op pallets op de vloer. De aanbieding geld dus voor deze toestellen van meer als 5 jaar oud! Als je het uitrekend hebben deze toestellen dus als plusminus 19000 uur aangestaan (winkel is 6 dagen in de week open van 0900 tot 2100). Voor het gemak de koopzondagen maar even niet meegerekend. Wel werden de toestellen geleverd met 2 jaar garantie, maar zonder doos. Toen ik vroeg aan een ijverige medewerker die druk bezig was een toestel in te pakken in bubbeltjesplastic of het inderdaad deze toestellen waren beaamde hij dat. Toen ik hem vervolgens zei dat die toestellen dus al ouder dan 5 jaar waren betwiste hij dat, ze waren volgens hem 3 jaar oud, want volgens hem was de Mediamarkt er nog maar 3 jaar. Ik heb het nog eens nagezocht, maar in Februari 2005 opende dit filaal haar deuren.
Nu is het normaal dat een demomodelletje met een aantrekkelijke korting de deur uitgaat en als Hollanders zijn we er altijd als de kippen bij om van deze voordelen te profiteren, maar kom op zeg, 5 jaar oud, minimaal 19000 branduren (voor een plasmascherm is de geschatte levensduur 30.000 uur) en dan nog doodleuk voor 299 euro verkopen als (bijna) nieuwe toestellen???
Het ergste is nog, volgende week zijn ze gewoon allemaal verkocht en zitten 50 mensen thuis te kijken naar een nagenoeg versleten toestel van 300 euro. Ik vind het SCHANDALIG
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Interesante aanbieding MediaMarkt? Of niet
-
Re: Interesante aanbieding MediaMarkt? Of niet
Ik weet het niet hoor...
Je eigen toestel is 3 jaar oud, waarom zou het dan niet kunnen dat de toestellen die verkocht werden ook drie jaar oud zijn?
Zou het kunnen dat de toestellen aan de wand een jaar of drie geleden ook al een keer vervangen zijn?
Je eigen toestel is 3 jaar oud, waarom zou het dan niet kunnen dat de toestellen die verkocht werden ook drie jaar oud zijn?
Zou het kunnen dat de toestellen aan de wand een jaar of drie geleden ook al een keer vervangen zijn?
Re: Interesante aanbieding MediaMarkt? Of niet
Je hebt zelf ook zo'n toestel. Gekocht voor veel meer geld. De kopers krijgen voor die 299 nog twee jaar garantie, hun afschrijving ligt dus in het ergste geval op 150 euro per jaar. veel minder dus als gemiddeld. Als hun toestel nog 3 jaar speelt hebben ze voor 100 euro per jaar tv gekeken. Dus een prachtige deal. Daarnaast is 50,000 uur meer reel als 30.000 uur. En net als bij een auto liever 1 van 5 jaar oud met 75000 snelwegkilometers als een met 41.000 stadskilometers. Wat ik bedoel ze gaan aan, spelen de hele dag en gaan uit. Iedere keer aan uit zetten gaat ook ten koste van de levensduur. Als laatste doet de mediamarkt ook niet verzwijgen dat het om demo tv gaat.
Ik zie het probleem dus niet. Prima deal voor 299 zo'n merk tv.
Ik zie het probleem dus niet. Prima deal voor 299 zo'n merk tv.