Heb ook ff gecontroleerd ( ing ) en enkele keren stond er gereserveerd.
Dit betrof 2 keer een pinopname in een supermarkt bij een RBS pinautomaat, en enkele pinbetalingen in een ziekenhuis restaurant.
Er staat een * bij de datum, nu 3 a 4 dagen later zijn de definitief verwerkt en is het * weg.
De pinopname was van RBS en heb het vermoeden dat vanwege het buitenlanndse betalingsverkeer de verificaties ietwat langer duren waardoor - gereserveert - vermeld wordt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
-
- Contacteer:
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Inderdaad. Bovendien neemt de klant hier zelf bewust het risico om te betalen met een pinpas. De oplossing om dergelijke problemen te voorkomen: contant afrekenen.Leo The Emperor schreef:Als je niet zeker weet of je wel geld hebt kun je dit ook van te voren controleren op internet. Verder vindt ik het behoorlijk zeurtopic, want je hebt tenslotte voor 15 euro tegoedbonnen gehad. Meer kun je echt niet wensen, je hebt tenslotte ook geen enkel bewijs dat je de boodschappen niet hebt meegenomen.
-
- Contacteer:
Maar, de banken (en de overheid) willen DAT nu juist het liefst afschaffen.Wim2007 schreef: Inderdaad. Bovendien neemt de klant hier zelf bewust het risico om te betalen met een pinpas. De oplossing om dergelijke problemen te voorkomen: contant afrekenen.
Waarom?
Het is veiliger, goedkoper (geen geld meer slaan/drukken) en daardoor neemt voor de banken de winst (nog meer) toe.
Voor de overheid vergroot het de optie tot controle - waar ze met de OV chipkaart al mee begonnen zijn.
Ten eerste lijkt me duidelijk dat de dame toen ze boodschappen ging doen nog wél voldoende saldo had, maar na de reservering niet meer voldoende voor een tweede maal betalen. En vandaag gebeurde een vriendin van mij hetzelfde bij Het Kruidvat(Dierenselaan, Den Haag). En ook zij werd behandeld alsof ze had geprobeert om 16,35 te stelen.
Ze pinde, er was niet voldoende saldo (al wist zij zeker van wel), dus ze gaf haar boodschappen terug. Thuisgekomen bleek er toch 16,35 te zijn gereserveerd. Ze nam haar laptop mee en bewees het, maar er werd gewoon gezegd dat iedereen dat wel kon proberen!
Ik vermoed dat het mis gaat bij de verwerking van de pinautomaat.
Kortgeleden ging het ook mis, er werd toen wél afgeschreven en er leek niets mis. Maar er was vlak voor ze pinde een auto-incasso te vroeg afgeschreven waardoor ze ongeoorloofd te rood kwam te staan. Ze moest in1 keer haar kwartaalkrediet aanvullen van ING. Gelikkig gaven ze (ING)later toe dat er iets fout was gegaan.
Het ergste is om voor leugenaar te worden versleten.
Ze pinde, er was niet voldoende saldo (al wist zij zeker van wel), dus ze gaf haar boodschappen terug. Thuisgekomen bleek er toch 16,35 te zijn gereserveerd. Ze nam haar laptop mee en bewees het, maar er werd gewoon gezegd dat iedereen dat wel kon proberen!
Ik vermoed dat het mis gaat bij de verwerking van de pinautomaat.
Kortgeleden ging het ook mis, er werd toen wél afgeschreven en er leek niets mis. Maar er was vlak voor ze pinde een auto-incasso te vroeg afgeschreven waardoor ze ongeoorloofd te rood kwam te staan. Ze moest in1 keer haar kwartaalkrediet aanvullen van ING. Gelikkig gaven ze (ING)later toe dat er iets fout was gegaan.
Het ergste is om voor leugenaar te worden versleten.