LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2011 13:38
Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Geachte Heer/Mevrouw,
Klacht in het kort:
Boodschappen door te weinig saldo op pinpas niet kunnen betalen. 4 dagen later is het bedrag toch afgeschreven!
Op 6 mei 2011 ben ik naar supermarkt Jumbo te Broekhovenseweg, TIlburg gegaan om boodschappen te doen, het bedrag was 12,65 en ik probeerde te pinnen. Het pinautomaat zei dat ik geen saldo had, dus ik probeerde het nog een keer (dit keer door de schuif). Nogmaals zei de automaat dat ik geen saldo had op de pas. De kassamedewerker zei dat de spullen terug werden gelegd als ik niet kon betalen. Dus ging ik ZONDER BOODSCHAPPEN weer naar huis. Thuis aangekomen keek ik via internetbankieren waarom ik geen geld had. Er bleek inderdaad niet genoeg op te staan. (niet in de min!) Maar ik zag ook staan dat er een zogenoemd 'gereserveerd' bedrag bij de Jumbo opstond van 12,65. Wat gereserveerd inhield begreep ik niet goed. Dus ik vroeg het aan huisgenoten, die vertelde dat het er alsnog afgeschreven zou worden. Dat kan natuurlijk niet! Dus ik terug naar de Jumbo, de informatie opgeschreven. Werd ik naar huis gestuurd omdat ik geen bewijs op papier had staan.
Ik heb geen printer en kon mijn bank niet bellen. Zonder boodschappen in huis, van ellende mijn moeder naar mijn huis laten komen om wat boodschappen te brengen omdat ik anders niets te eten had (schaamte). Zo had ze die zondag ook een bedrag op mijn rekening gestord. En inderdaad werd die maandag de 10e het bedrag van 12,65 er inderdaad vanaf gehaald!!!! Ik had geen idee wat ik moest doen en had via een internetcafé een kopie kunnen maken van het afschrift. Dinsdag 11 mei terug gegaan naar de Jumbo met de kopie. Werd ik weer weg gestuurd omdat de persoon die mij kon helpen alleen op donderdag aanwezig zou zijn. Ik was helemaal in de war, omdat ik niet kon begrijpen dat het er afgeschreven werd en ik geen boodschappen had meegekregen. Ik had wat rond gevraagd of dat vaker gebeurt, maar ik kreeg van ieder te horen dat ze daar nog nooit van gehoord hadden. Ging ik donderdag terug naar de Jumbo voor Marion, die niet meer aanwezig bleek te zijn. Toch werd ik nu wel serieus genomen. Waarschijnlijk omdat ik een huisgenoot mee had genomen, die daar gewerkt had. En ik liet mijn gegevens voor de 2e keer achter en iemand schreef mijn verhaal op en omschreef ik de persoon aan de kassa en het kassanummer die ik nog wist. Er werd openlijk gediscusseerd door de medewerkers en ik hoorde een medewerkster zeggen dat zij dat vaker gehoord had. Ik zou de volgende ochtend gebeld worden nadat ze het besproken hadden. Ik had ook gevraagd of ze de videobeelden konden bewaren, maar de bewaker zei: Die beelden hebben we niet meer, dat is 6 dagen geleden. Terwijl ik later van een kassamedewerker hoorde, die hem aan de telefoon sprak, dat hij niet wist hoe hij het terug moest zien. Die beelden zijn er dus nog wel! Werd ik vanochtend gebeld (13 mei). Werd er gezegd dat de kassamedewerker zei dat ik wél mijn boodschappen heb meegekregen(!) Ik word dus als leugenaar beschouwd. Maar toch worden mij twee waardebonnen aangeboden een van 10 euro en een van 5 euro. Met het argument dat ik er nog 3 euro winst op maak. Toch ben ik heel boos dat de fout niet word toegekend en dat ik mijn geld niet terug krijg maar waardebonnen krijg. Daarnaast durf ik niet meer te pinnen.. daar zit ik erg mee.
In de bijlage ziet u het afschrift. Ik heb mijn rekeningnummer voor de zekerheid doorgestreept. Ook heb ik via mijn bank een onderzoek gestart, maar wat ze doen weet ik niet.
Ik hoop heel erg dat dit probleem aandacht krijgt. Zodat mensen voorzichtiger zijn met pinnen. En in het gevolg misschien hulp kunnen krijgen of in iedergeval serieus kunnen worden genomen.
Met vriendelijke groet
Klacht in het kort:
Boodschappen door te weinig saldo op pinpas niet kunnen betalen. 4 dagen later is het bedrag toch afgeschreven!
Op 6 mei 2011 ben ik naar supermarkt Jumbo te Broekhovenseweg, TIlburg gegaan om boodschappen te doen, het bedrag was 12,65 en ik probeerde te pinnen. Het pinautomaat zei dat ik geen saldo had, dus ik probeerde het nog een keer (dit keer door de schuif). Nogmaals zei de automaat dat ik geen saldo had op de pas. De kassamedewerker zei dat de spullen terug werden gelegd als ik niet kon betalen. Dus ging ik ZONDER BOODSCHAPPEN weer naar huis. Thuis aangekomen keek ik via internetbankieren waarom ik geen geld had. Er bleek inderdaad niet genoeg op te staan. (niet in de min!) Maar ik zag ook staan dat er een zogenoemd 'gereserveerd' bedrag bij de Jumbo opstond van 12,65. Wat gereserveerd inhield begreep ik niet goed. Dus ik vroeg het aan huisgenoten, die vertelde dat het er alsnog afgeschreven zou worden. Dat kan natuurlijk niet! Dus ik terug naar de Jumbo, de informatie opgeschreven. Werd ik naar huis gestuurd omdat ik geen bewijs op papier had staan.
Ik heb geen printer en kon mijn bank niet bellen. Zonder boodschappen in huis, van ellende mijn moeder naar mijn huis laten komen om wat boodschappen te brengen omdat ik anders niets te eten had (schaamte). Zo had ze die zondag ook een bedrag op mijn rekening gestord. En inderdaad werd die maandag de 10e het bedrag van 12,65 er inderdaad vanaf gehaald!!!! Ik had geen idee wat ik moest doen en had via een internetcafé een kopie kunnen maken van het afschrift. Dinsdag 11 mei terug gegaan naar de Jumbo met de kopie. Werd ik weer weg gestuurd omdat de persoon die mij kon helpen alleen op donderdag aanwezig zou zijn. Ik was helemaal in de war, omdat ik niet kon begrijpen dat het er afgeschreven werd en ik geen boodschappen had meegekregen. Ik had wat rond gevraagd of dat vaker gebeurt, maar ik kreeg van ieder te horen dat ze daar nog nooit van gehoord hadden. Ging ik donderdag terug naar de Jumbo voor Marion, die niet meer aanwezig bleek te zijn. Toch werd ik nu wel serieus genomen. Waarschijnlijk omdat ik een huisgenoot mee had genomen, die daar gewerkt had. En ik liet mijn gegevens voor de 2e keer achter en iemand schreef mijn verhaal op en omschreef ik de persoon aan de kassa en het kassanummer die ik nog wist. Er werd openlijk gediscusseerd door de medewerkers en ik hoorde een medewerkster zeggen dat zij dat vaker gehoord had. Ik zou de volgende ochtend gebeld worden nadat ze het besproken hadden. Ik had ook gevraagd of ze de videobeelden konden bewaren, maar de bewaker zei: Die beelden hebben we niet meer, dat is 6 dagen geleden. Terwijl ik later van een kassamedewerker hoorde, die hem aan de telefoon sprak, dat hij niet wist hoe hij het terug moest zien. Die beelden zijn er dus nog wel! Werd ik vanochtend gebeld (13 mei). Werd er gezegd dat de kassamedewerker zei dat ik wél mijn boodschappen heb meegekregen(!) Ik word dus als leugenaar beschouwd. Maar toch worden mij twee waardebonnen aangeboden een van 10 euro en een van 5 euro. Met het argument dat ik er nog 3 euro winst op maak. Toch ben ik heel boos dat de fout niet word toegekend en dat ik mijn geld niet terug krijg maar waardebonnen krijg. Daarnaast durf ik niet meer te pinnen.. daar zit ik erg mee.
In de bijlage ziet u het afschrift. Ik heb mijn rekeningnummer voor de zekerheid doorgestreept. Ook heb ik via mijn bank een onderzoek gestart, maar wat ze doen weet ik niet.
Ik hoop heel erg dat dit probleem aandacht krijgt. Zodat mensen voorzichtiger zijn met pinnen. En in het gevolg misschien hulp kunnen krijgen of in iedergeval serieus kunnen worden genomen.
Met vriendelijke groet
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Kristina, wat erg dat je dit hebt moeten meemaken. Ik begrijp ook niet hoe het kan maar ik zou als ik jou was via de site van de Jumbo wel een heel boze brief schrijven! Kopieer gewoon het verhaal dat je hier hebt neergezet. Ik heb goede ervaringen met de klantenservice via de site.
En je hoeft je nergens voor te schamen hoor!
En je hoeft je nergens voor te schamen hoor!
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Kristina,
Wat een verhaal en ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk raar voelt als je dat overkomt. Wat er gebeurd is iets wat volgens de processen inderdaad helemaal niet kan.
Wat is er gebeurd bij jou: Je hebt 12,65 geprobeerd te pinnen waarvan één maal per maestro chip en één maal via de magneetstrip. In beide gevallen heb je een zogeheten 1251 teruggehad (onvoldoende saldo).
Daarmee eindigt het proces bij een normaal verloop. Een standaard pinautomaat kent namelijk geen reservering deze is voorbehouden aan automaten waarbij een soort borg wordt gesteld voordat er tot aflevering van een product overgegaan wordt (onbemande tankstations bijvoorbeeld waar eerst een bedrag gereserveerd wordt en vervolgens na het tanken het echte bedrag afgeschreven wordt).
Ik heb zo geen bijlage bij jou gezien, ben ook erg benieuwd of je de oorspronkelijke pinbon nog hebt waarop staat dat je niet betaald hebt. Dit is wel iets om even in te duiken aangezien het niet moet kunnen.
Blijf vooral gewoon pinnen maar trek er in zoverre lering uit dat je de pinbonnetjes waar iets vreemds mee is (zoals onvoldoende saldo) wel bewaard (als je dat al niet gedaan had). Fouten zijn altijd mogelijk maar dat soort kleine dingen bewaren zorgt wel voor een makkelijkere afhandeling.
Wat een verhaal en ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk raar voelt als je dat overkomt. Wat er gebeurd is iets wat volgens de processen inderdaad helemaal niet kan.
Wat is er gebeurd bij jou: Je hebt 12,65 geprobeerd te pinnen waarvan één maal per maestro chip en één maal via de magneetstrip. In beide gevallen heb je een zogeheten 1251 teruggehad (onvoldoende saldo).
Daarmee eindigt het proces bij een normaal verloop. Een standaard pinautomaat kent namelijk geen reservering deze is voorbehouden aan automaten waarbij een soort borg wordt gesteld voordat er tot aflevering van een product overgegaan wordt (onbemande tankstations bijvoorbeeld waar eerst een bedrag gereserveerd wordt en vervolgens na het tanken het echte bedrag afgeschreven wordt).
Ik heb zo geen bijlage bij jou gezien, ben ook erg benieuwd of je de oorspronkelijke pinbon nog hebt waarop staat dat je niet betaald hebt. Dit is wel iets om even in te duiken aangezien het niet moet kunnen.
Blijf vooral gewoon pinnen maar trek er in zoverre lering uit dat je de pinbonnetjes waar iets vreemds mee is (zoals onvoldoende saldo) wel bewaard (als je dat al niet gedaan had). Fouten zijn altijd mogelijk maar dat soort kleine dingen bewaren zorgt wel voor een makkelijkere afhandeling.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Als je niet zeker weet of je wel geld hebt kun je dit ook van te voren controleren op internet.Thuis aangekomen keek ik via internetbankieren waarom ik geen geld had. Er bleek inderdaad niet genoeg op te staan. (niet in de min!
Verder vindt ik het behoorlijk zeurtopic, want je hebt tenslotte voor 15 euro tegoedbonnen gehad. Meer kun je echt niet wensen, je hebt tenslotte ook geen enkel bewijs dat je de boodschappen niet hebt meegenomen.
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Leo,
Ik denk dat het meer gaat over de aanloop naar de bonnen toe dan over de bonnen. Als jou zoiets overkomt en vervolgens wordt je niet geloofd (er even vanuit gaan dat het allemaal waar is) dan kan dat een vrij grote impact hebben.
Dat Jumbo het uiteindelijk netjes oplost spreekt weer voor ze maar ik kan de logica niet ontdekken waarom ze een klant met boodschappen weg laten gaan die niet betaald heeft daarin geef ik de klant dan weer het voordeel van de twijfel.
Vreemd zaakje dat wel...
Ik denk dat het meer gaat over de aanloop naar de bonnen toe dan over de bonnen. Als jou zoiets overkomt en vervolgens wordt je niet geloofd (er even vanuit gaan dat het allemaal waar is) dan kan dat een vrij grote impact hebben.
Dat Jumbo het uiteindelijk netjes oplost spreekt weer voor ze maar ik kan de logica niet ontdekken waarom ze een klant met boodschappen weg laten gaan die niet betaald heeft daarin geef ik de klant dan weer het voordeel van de twijfel.
Vreemd zaakje dat wel...
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Nee dat is niet logisch.Dat Jumbo het uiteindelijk netjes oplost spreekt weer voor ze maar ik kan de logica niet ontdekken waarom ze een klant met boodschappen weg laten gaan die niet betaald heeft daarin geef ik de klant dan weer het voordeel van de twijfel.
Het zou echter wel kunnen dat de pintransactie wel gewoon is gelukt, (en het bedrag dus ook is afgeschreven). Daarom zijn de boodschappen ook normaal door TS meegenomen. In dat geval is het verhaal gewoon een "slimme" truc om het aankoopbedrag proberen terug te krijgen.
Enfin, ik wil alleen aangeven dat de toedracht niet meer is te achterhalen, en dat er daarom verschillende scenario's mogelijk zijn
Het verhaal is vreemd omdat de combinatie van mislukken van de pin transactie en wel afschrijven niet normaal is, en ik me goed kan voorstellen dat het winkelpersoneel hier moeite mee heeft om dat te geloven.
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
ik moet zeggen dat wij de laatste tijd ook elke keer hebben (vooral vrijdag zaterdag) als we pinnen het op internetbankieren staat als zijnde gereserveerd.. dit is sinds een aantal maanden het geval als we bij super de boer pinnen (wordt binnenkort overigens een jumbo) maar.. bij ons is de transactie wel gelukt op dat moment.
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
@Leo: klopt, de transactie zou ook gewoon geslaagd zijn en dan is het wel een hele sluwe ik ga vooralsnog even van het goede van de mens uit.
@Bianca: Heel vreemd, mag ik zo vrij zijn om te vragen welke bank je hebt? Betaal je sinds een paar maanden ook alleen met de chip of gebruik je ook de magneetstrip nog? Je ziet dat gedrag echt alleen in het weekend (vrijdag/zaterdag) en nooit doordeweeks?
Het is mij wel bekend dat Maestro (chip) transacties langer kunnen duren dan de normale pin maar er een reservering voor plaatsen komt wat vreemd over, zeker op het moment dat er een onvoldoende saldo zou zijn aangezien er dan geen reservering mogelijk is.
@Bianca: Heel vreemd, mag ik zo vrij zijn om te vragen welke bank je hebt? Betaal je sinds een paar maanden ook alleen met de chip of gebruik je ook de magneetstrip nog? Je ziet dat gedrag echt alleen in het weekend (vrijdag/zaterdag) en nooit doordeweeks?
Het is mij wel bekend dat Maestro (chip) transacties langer kunnen duren dan de normale pin maar er een reservering voor plaatsen komt wat vreemd over, zeker op het moment dat er een onvoldoende saldo zou zijn aangezien er dan geen reservering mogelijk is.
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
@aaten.. het is bij de ing (mn partner zn pasje) en sinds een aantal maanden gebruikt onze super de boer de chip ipv de strip.
op mijn rabobank heb ik het nog niet zien.. maar moet straks nog boodschappen doen dus kan kijken of het daarmee ook is.
er staat dan ook gewoon voldoende op de rekening overigens.. het bedrag is volgends internetbankieren er gewoon af maar staat als gereserveerd zijnde.
en inderdaad in het weekend
op mijn rabobank heb ik het nog niet zien.. maar moet straks nog boodschappen doen dus kan kijken of het daarmee ook is.
er staat dan ook gewoon voldoende op de rekening overigens.. het bedrag is volgends internetbankieren er gewoon af maar staat als gereserveerd zijnde.
en inderdaad in het weekend
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2011 13:38
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Bedankt voor de berichten.
Ik had natuurlijk wel verwacht dat er mensen zijn die het niet geloven. Maar goed, dat stoort mij niet. Ik kan via een topic niets bewijzen.
Ik kom net van de Jumbo vandaan, waar ik eindelijk even met de manager heb kunnen praten.
Die gaf toe dat er respectloos met mij omgegaan was. (dingen die ik niet in het topic had gezet)
Heb de waardebonnen aangenomen en heb een bosje tulpen meegekregen. Ik heb daarnaast ook gevraagd hoe zoiets nu kan gebeuren, aangezien ik er absoluut geen verstand van heb.
Toen zei ze dat het toch misschien aan de bank lag.. wat ik betwijfel.. maargoed.. ik laat het nu rusten.
Toch begrijp ik het gewoon nogsteeds niet, en word ik nog wel nerveus als ik ergens moet pinnen. Dat zal nog wel even zo blijven.
Dan maar paar kilometer verder fietsen naar AH. Bij Jumbo kom ik even niet.
Ik had natuurlijk wel verwacht dat er mensen zijn die het niet geloven. Maar goed, dat stoort mij niet. Ik kan via een topic niets bewijzen.
Ik kom net van de Jumbo vandaan, waar ik eindelijk even met de manager heb kunnen praten.
Die gaf toe dat er respectloos met mij omgegaan was. (dingen die ik niet in het topic had gezet)
Heb de waardebonnen aangenomen en heb een bosje tulpen meegekregen. Ik heb daarnaast ook gevraagd hoe zoiets nu kan gebeuren, aangezien ik er absoluut geen verstand van heb.
Toen zei ze dat het toch misschien aan de bank lag.. wat ik betwijfel.. maargoed.. ik laat het nu rusten.
Toch begrijp ik het gewoon nogsteeds niet, en word ik nog wel nerveus als ik ergens moet pinnen. Dat zal nog wel even zo blijven.
Dan maar paar kilometer verder fietsen naar AH. Bij Jumbo kom ik even niet.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2011 13:38
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Ik heb toen ik langs ben geweest ook meerdere medewerksters horen vertellen dat ze er WEL vaker van hadden gehoord. Zij werden later door de bedrijfsleider als "dom" en "onervaren" benoemd. Tja.. ik weet het ook niet meer. Het voelt heel akelig als je bij zoiets niet geloofd wordt..bianca82 schreef:ik moet zeggen dat wij de laatste tijd ook elke keer hebben (vooral vrijdag zaterdag) als we pinnen het op internetbankieren staat als zijnde gereserveerd.. dit is sinds een aantal maanden het geval als we bij super de boer pinnen (wordt binnenkort overigens een jumbo) maar.. bij ons is de transactie wel gelukt op dat moment.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 13 mei 2011 13:38
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Helaas heb ik helemaal geen bon ontvangen toen. Ik heb er ook niet om gevraagd.. voortaan dus wel om vragen.. Bovendien vertelde de bedrijfsleider vandaag dat ze het wel op de kassabon kon zien. Maar dat de kassa natuurlijk wel gewoon klopte (omdat ik betaald had natuurlijk) maar dat bewijst niet dat ik mijn boodschappen toen niet heb gehad.aaten schreef:Kristina,
Ik heb zo geen bijlage bij jou gezien, ben ook erg benieuwd of je de oorspronkelijke pinbon nog hebt waarop staat dat je niet betaald hebt. Dit is wel iets om even in te duiken aangezien het niet moet kunnen.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Blijft het punt dat als je niet goed weet of je nog wel saldo hebt, je dit ook even van te voren op interenet kunt controleren.
Op deze manier ben je ook in de toekomst van het probleem verlost
Op deze manier ben je ook in de toekomst van het probleem verlost
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
volgende keer ( hopenlijk komt die niet meer) kassa bon meenemen en laat de cassiere erop zetten ,dat er geen boodschappen zijn meegegeven. uiteindelijk hebben ze het wel goed opgelost vind ik .
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
het kan ook aan een storing hebben gelegen. dit hebben wij laatst ook gehad. de pin gaf aan dat er niet betaald was, maar er kwam wel een bon uit dat het wel betaald was. wij hebben toen equans gebeld waar de klant bij was, die de betalingen kunnen inzien en het was idd betaald. hadden wij niet gebeld dan had de klant nog een keer betaald. (uiteindelijk ook wel het teveel betaalde terug gekregen), maar dit was niet nodig.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
is toch anders omdat TS geen saldo had
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
Dit is nu één van de redenen dat ik niet pin in een winkel.
Heb zelf ook bij de Jumbo gehad dat de pinautomaat aangaf dat ik niet genoeg saldo had, terwijl ik zeker wist dat het wel zo was.
Ben toen direct naar het postkantoor gelopen, dicht bij de Jumbo, waar ik gewoon geld op kon nemen.
Toen moest ik weer terug om mijn kar boodschappen op te halen, ik schaamde me rot, terwijl het mijn fout niet was.
Ik pin nu altijd gewoon huishoudgeld, pin nooit of te nimmer meer in een winkel.
Heb zelf ook bij de Jumbo gehad dat de pinautomaat aangaf dat ik niet genoeg saldo had, terwijl ik zeker wist dat het wel zo was.
Ben toen direct naar het postkantoor gelopen, dicht bij de Jumbo, waar ik gewoon geld op kon nemen.
Toen moest ik weer terug om mijn kar boodschappen op te halen, ik schaamde me rot, terwijl het mijn fout niet was.
Ik pin nu altijd gewoon huishoudgeld, pin nooit of te nimmer meer in een winkel.
-
- Berichten: 1700
- Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
dan kunt u in de toekomst uw lol nog op. er komt een tijd dat u er toch weer aan moet.nooit meer pinnen in een winkel lijkt me ook erg onhandig.Rema schreef:Dit is nu één van de redenen dat ik niet pin in een winkel.
Heb zelf ook bij de Jumbo gehad dat de pinautomaat aangaf dat ik niet genoeg saldo had, terwijl ik zeker wist dat het wel zo was.
Ben toen direct naar het postkantoor gelopen, dicht bij de Jumbo, waar ik gewoon geld op kon nemen.
Toen moest ik weer terug om mijn kar boodschappen op te halen, ik schaamde me rot, terwijl het mijn fout niet was.
Ik pin nu altijd gewoon huishoudgeld, pin nooit of te nimmer meer in een winkel.
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
@superklaver. Equens kan geen klant bij zitten dit is de paymentprocessor voor Nederland waar de banken de transacties via aanbieden. Al het pinverkeer loopt hierlangs maar als normale consument heb je er niets mee van doen.
@tennis-niet. Ik ga liever naar de Jumbo dan naar de AH, heb juist continue de andersom ervaring dat je bij de Jumbo netter geholpen wordt dan bij de AH en ze zijn voor de merkartikelen ook nog eens een stuk voordeliger.
@tennis-niet. Ik ga liever naar de Jumbo dan naar de AH, heb juist continue de andersom ervaring dat je bij de Jumbo netter geholpen wordt dan bij de AH en ze zijn voor de merkartikelen ook nog eens een stuk voordeliger.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Jumbo: geen saldo; geen boodschappen mee; toch afgeschreven
@rema
Wel goed lezen ajb
Wel goed lezen ajb
Rema schreef:
Dit is nu één van de redenen dat ik niet pin in een winkel.
Heb zelf ook bij de Jumbo gehad dat de pinautomaat aangaf dat ik niet genoeg saldo had, terwijl ik zeker wist dat het wel zo was.
Ben toen direct naar het postkantoor gelopen, dicht bij de Jumbo, waar ik gewoon geld op kon nemen.
Toen moest ik weer terug om mijn kar boodschappen op te halen, ik schaamde me rot, terwijl het mijn fout niet was.
Ik pin nu altijd gewoon huishoudgeld, pin nooit of te nimmer meer in een winkel.
Thuis aangekomen keek ik via internetbankieren waarom ik geen geld had. Er bleek inderdaad niet genoeg op te staan.