LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijkshop en service

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Kijkshop en service

Ongelezen bericht door robertr »

Begin januari heeft mijn dochter van haar , met een krantenwijk, verdiende centen een Samsung mobiele telefoon gekocht bij de Kijkshop in Beverwijk. De pret was echter van korte duur! Na 12 dagen stopte de telefoon er al mee, ondanks dat mijn dochter zich aan de gebruiksinstructies heeft gehouden en voorzichtig met het artikel is omgegaan. Omdat het artikel, zeer kort na aankoop al niet meer aan de toegzegde voorwaarden voldeed, dachten wij dat een groot concern als de Kijkshop het artikel zou omruilen voor een werkend apparaat! Helaas kwam mijn dochter (14 jaar) zonder telefoon weer thuis met de mededeling dat reparatie wel vier weken kon duren. Hierop ben ik zelf naar de winkel gegaan en heb de medewerkers aangesproken over de rechten van consumenten! Verder dan verwijzen naar hun algemene voorwaarden kon het personeel niet! Het kan wel anders! Onlangs hebben wij een video-homeset bij de Block in beverwijk gekocht. Ook deze was een week na aankoop plots defect. De bedrijfsleider van de Block heeft het defecte apparaat direct omgeruild voor een goede. Gelukkig voor mijn dochter verkoopt de Block ook mobiel telefoons!

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door henk51 »

Bron consuwijzer:
Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken
Vooral laatste zin is voor u van belang.

Waarom niet meteen met je dochter meegegaan had beter geweest dan achteraf
proberen om naar eigen inzicht je recht te gaan halen.
De verkoper mag dus de optie hanteren om hem ter reparatie aan te bieden had je dus vooraf kunnen lezen en wordt ook honderden malen in diverse topics beschreven.
De bedrijfsleider van de Block heeft het defecte apparaat direct omgeruild voor een goede.
Dan heb jij in dat geval geluk gehad zijn genoeg andere gevallen beschreven waar dat niet zo gegaan is.

gr Henk

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door Rickyman »

@Henk,
inderdaad over de Block lees je veel rottigheid, onlangs nog dit gevalletje
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 38&t=85788

Groet
Rickyman

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door berndv »

robertr schreef:en heb de medewerkers aangesproken over de rechten van consumenten!
En daarvan bent u zelf kennelijk wel op de hoogte, want in dit geval stond de winkelier zoals gezegd volledig in zijn recht. Dat de block het in uw geval wel omgeruild heeft is natuurlijk mooie service, maar niet verplicht.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door ronald g »

De kijkshop doet met garantie gevallen niet moeilijk vaak wordt het product omgeruild, bij mobiele telefoons ligt dat anders als het een prepaid toestel is kan er niet zomaar een nieuwe gegeven worden want die zijn niet symlockvrij. Hadden ze wel omgeruild had er een andere klacht gestaan in de trand van nummer en beltegoed kwijt naar omruilen telefoon.
Daarom heeft de kijkshop ook in de voorwaarden opgenomen dat gsm's geen omruilgarantie kennen. Ergo geen nieuwe maar reparatie.

robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door robertr »

ha, ha ,ha ,ha ,ha, op elk forum staan natuurlijk belanghebbende van de tegenpartij? Klanten houden is moeilijker dan ze de 1e keer binnenhalen. Wij gaan niet meer naar de Kijkshop! ff voor de 1e reactie! Als je ook kinderen hebt of nog moet krijgen, op een bepaalde leeftijd moet je ze eerst zelf zaken laten oplossen en daarna pas bijspringen. Mijn dochter heeft nu wel voor 100 euro geleerd, wat anderen het veelvoudige kost!
Laatst gewijzigd door robertr op 16 jan 2011 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door ronald g »

@ Robertr wat is dit voor een onzin.
ha, ha ,ha ,ha ,ha, op elk forum staan natuurlijk belanghebbende van de tegenpartij?
Kijkshop heeft dat duidelijk in de voorwaarden staan, het is een constatering van feiten en geen partijtrekken voor de kijkshop. Ik begrijp best dat je dochter baalt als een stekker maar het is niet anders.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door henk51 »

ff voor de 1e reactie! Als je ook kinderen hebt of nog moet krijgen, op een bepaalde leeftijd moet je ze eerst zelf zaken latenm oplossen en daarna pas
Ik hoef zelf geen kinderen meer.
Zit nu in de klein kinder fase. Ik heb het ook te druk met alle bedrijven waaraan ik verbonden zou zijn. Mijn CV beslaat nu 10 pagina's.
Probeer ook eens je ongelijk te bekennen. Het is in het leven zo dat niet alles gaat zoals jij graag zou willen vandaar dat er bepaalde regels/wetten/voorwaarden zijn opgesteld.


gr Henk

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door sephora30 »

Slaat echt nergens op die reactie van Robert.
Kijkshop heeft gewoon juist gehandeld. Elke winkel heeft het recht om eerst te repareren.
Dat jij niet weet hoe de wereld in elkaar zit is jouw zaak, moet je niet de Kijkshop gaan afvallen :roll:

robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door robertr »

ha , ha ,ha ik ga steeds meer lachen met jullie! Sommige bedrijven kijken elke dag op forums en reageren dan op hun zelf! Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Goede winkeliers hebben op dit forum niets te zoeken, want die komen alleen in aanmerking voor de warme douche!

Nog ff de stelling! Als ik iets koop en direct betaal, dan mag ik wat verwachten van dit product? Gaat het kapot, dan is er een bepaalde garantie periode. Maar wat als iets direct na aankoop kapot is? Dus wel betalen, een paar dagen plezier en daarna mag je weken/maanden op je product wachten. Ondertussen verschuil je jezelf achter de kleine lettertjes en kan de klant barsten. Dat moet je niet willen? Goede winkeliers doen dit ook niet en regelen dit zelf met de leverancier. Maar blijkbaar denken jullie hier anders over? Succes hiermee en dit is mijn laatste reactie!

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door henk51 »

De bedrijfsleider van de Block heeft het defecte apparaat direct omgeruild voor een goede.
Ondertussen verschuil je jezelf achter de kleine lettertjes en kan de klant barsten. Dat moet je niet willen? Goede winkeliers doen dit ook niet en regelen dit zelf met de leverancier
Nu snap ik de opmerkingen van robertr hij werkt bij de Block en maakt nu reclame voor zijn eigen winkelketen.

gr Henk

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja en wij zijn allemaal medewerkers van Kijkshop :mrgreen:

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door wiseger »

sephora30 schreef:Slaat echt nergens op die reactie van Robert.
Kijkshop heeft gewoon juist gehandeld. Elke winkel heeft het recht om eerst te repareren.
Dat jij niet weet hoe de wereld in elkaar zit is jouw zaak, moet je niet de Kijkshop gaan afvallen :roll:
Jouw reactie slaat juist nergens op. TS klaagt niet dat Kijkshop onrechtmatig handelt maar vindt het geen service dat een telefoon die het al na 12 dagen niet meer doet, niet gewoon kosteloos vervangen wordt. Natuurlijk kan kijkshop zich op haar algemene voorwaarden beroepen maar het is niet bepaald klantvriendelijk te noemen.

Beltegoed etc. staan gewoon op de SIM kaart dus die kan zo in een ander prepaid toestel gestopt worden van dezelfde telecom aanbieder.

En mocht later blijken dat de telefoon door ondeskundig gebruik stuk is, dan kan kijkshop dit altijd nog verhalen op de klant.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het is precies de service die je overal krijgt, dus laten we alle ander winkelconcerns en webshops dan hier ook maar aan de schandpaal nagelen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door wiseger »

sephora30 schreef:Het is precies de service die je overal krijgt, dus laten we alle ander winkelconcerns en webshops dan hier ook maar aan de schandpaal nagelen.
Nee hoor, dat is helemaal niet de service die je overal krijgt. Dat is juist het hele punt van TS. Hij meldt juist dat ie onlangs een hele positieve ervaring had bij een ander bedrijf en dat de service van kijkshop hem tegen valt.

Juist door zowel goede service als slechte service van bedrijven te benoemen op een consumenten forum maakt het dat bedrijven zich met service kunnen onderscheiden i.p.v. alleen op prijs concurreren.

robertr
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011 16:37

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door robertr »

wiseger schreef:
sephora30 schreef:Het is precies de service die je overal krijgt, dus laten we alle ander winkelconcerns en webshops dan hier ook maar aan de schandpaal nagelen.
Nee hoor, dat is helemaal niet de service die je overal krijgt. Dat is juist het hele punt van TS. Hij meldt juist dat ie onlangs een hele positieve ervaring had bij een ander bedrijf en dat de service van kijkshop hem tegen valt.

Juist door zowel goede service als slechte service van bedrijven te benoemen op een consumenten forum maakt het dat bedrijven zich met service kunnen onderscheiden i.p.v. alleen op prijs concurreren.
kan het toch niet nalaten om te vermelden dat wisenger wel over genoeg hersens beschikt!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door ronald g »

Allemaal leuk en aardig maar de kijkshop kan gewoonweg geen nieuwe gsm geven. Een prepaid gsm wordt geleverd door de provider en is geen product van de kijkshop ansich. Daarom kent de kijkshop geen omruil garantie logisch lijkt me. Koop je een boormachine of zoiets dan doen ze niet moeilijk, wordt meteen geruild.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door tiptoo »

ronald g schreef: Koop je een boormachine of zoiets dan doen ze niet moeilijk, wordt meteen geruild.

dat klopt ook niet helemaal want als het produkt niet op voorraad is krijg je een tegoed bon , geld terug krijg je niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door berndv »

denk dat ik binnenkort maar eens een factuur ga sturen naar alle bedrijven waar ik volgens dit forum in dienst ben(geweest). Toch jammer dat iedereen dat meteen roept als ze geen gelijk krijgen. Maar daar is al genoeg over gezegd.

Vaak wordt gezegd in je recht staan en in je recht krijgen zijn 2 verschillende zaken. Meestal sta je er maar krijg je het niet. TS stond er niet, maar kreeg wel zijn recht.

Over het feit of dit wel of geen service is kunnen de meesten vast beamen dat het zo is. Ik zou ook het liefst de service van een omruiling krijgen, helaas is dit service, en niet ieder bedrijf doet hier aan op de manier die ik het liefst zou willen.

Maar ik vind niet dat je iets moet eisen waar je geen recht op hebt, zoals je schrijft wat je in de winkel gedaan hebt:
robertr schreef:heb de medewerkers aangesproken over de rechten van consumenten!
Want die rechten had je niet.

Je hebt absoluut je punt gemaakt dat de block hier betere service verleend heeft dan de kijkshop, en dat ben ik met je eens.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Kijkshop en service

Ongelezen bericht door wiseger »

ronald g schreef:Allemaal leuk en aardig maar de kijkshop kan gewoonweg geen nieuwe gsm geven. Een prepaid gsm wordt geleverd door de provider en is geen product van de kijkshop ansich. Daarom kent de kijkshop geen omruil garantie logisch lijkt me. Koop je een boormachine of zoiets dan doen ze niet moeilijk, wordt meteen geruild.
Natuurlijk kan Kijkshop dat wel doen, het kost hun alleen een stukje marge. Dan is het de vraag hoeveel van de telefoons die Kijkshop verkoopt zullen binnen twee weken defect terug komen ? Eerlijk gezegd denk ik dat dit er heel weinig zullen zijn dus het zal nauwelijks iets kosten.

Gesloten