LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kijkshop
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2013 16:05
Kijkshop
Mijn zoon had een mobieltje gekocht van zijn zuurverdiende centjes. Hij is bij de kassa er niet op gewezen dat hij hem niet meer kon ruilen. Na betaling heeft de cassiere de kassabon achter in de winkel gestempeld en de bon in een gesloten boekje met voorwaarden overhandigd. Thuis aangekomen bleek er op de bon een rode stempel te staan met de tekst dat hij niet meer geruild kon worden. Het toestel bleek enorm tegen te vallen en mijn zoon ging de volgende dag terug om hem alsnog te ruilen.
Toen dit niet bleek te kunnen ging mijn vrouw verhaal halen. De cassiere werd hierop aangesproken maar een tweede cassiere ging ineens voor haar staan en bemoeide haar er mee. Beide cassieres deden lacherig en uit de hoogte en waren er volledig van overtuigd dat ze altijd een klant vertellen dat mobieltjes niet zijn te ruilen. Het staat ook aangegeven op de vitrine. Dat laatste klopt. Maar hier maakt Kijkshop ook een fout. De klant kan het niet meer overzien. De winkel hangt vol met aandacht schreeuwende posters, stickers enz. Het had ook duidelijk op het invul formulier (het formulier wat men in moet vullen om het product af te halen bij de kassa) moeten staan. Mijn vrouw kreeg het niet voor elkaar en toen was voor mij de maat vol. Ik heb de camera meegenomen en ben zelf verhaal gaan halen. Nou de twee dames wisten het wel te vertellen. Er werd mij verteld dat het anders had kunnen lopen als wij niet zo boos hadden gereageerd, waarop ik zei dat ze dat gelijk hadden kunnen doen toen mijn zoon voor de eerste keer er kwam. Ik heb aangegeven dat ik inmiddels een advocaat had geraadpleegd. Hierop werd verontwaardigd gereageerd. Dit had ik volgens haar zeggen niet moeten doen , want nu viel er niets meer te regelen. Ik zei hierop; dus u gaat mij vertellen dat ik als klant geen advocaat om raad mag vragen? Er werd mij gevraagd of ik dit alles intuusen filmde en ik zei ja. Pas na veel heen en weer gekibbel kwam de tweede cassiere en deze zei het spuugzat te zijn en wij hoeven er niet meer terug te komen! Er stonden op dat moment een zestal klanten in de winkel. Ook werd mij te kennen gegeven dat de mobiel niet geruild kon worden daar het telefoonnummer en code al gebruikt zouden zijn. Het betrof een simlock vrij toestel met een prepaid kaartje. Toen pas werd het doosje open gemaakt en de cassiere hield de prepaidkaart houder omhoog om haar collega te laten zien, waarop deze zei; ja die is gebruikt en het toestel kunnen we nu niet meer verkopen! De telefoon ging weer in de doos en het geheel werd boos achter in de zaak op een tafel gegooid. Let wel: het prepaid kaartje is nooit uit de houder gehaald! Uiteindelijk heb ik het geld terug gekregen met tegensputteren. Het bedrag is overhandigd en ik heb bedankt voor de goede afwikkeling. De cassiere zei van niet, keek mij niet meer aan en hield haar mond. Volgende klant!
Toen dit niet bleek te kunnen ging mijn vrouw verhaal halen. De cassiere werd hierop aangesproken maar een tweede cassiere ging ineens voor haar staan en bemoeide haar er mee. Beide cassieres deden lacherig en uit de hoogte en waren er volledig van overtuigd dat ze altijd een klant vertellen dat mobieltjes niet zijn te ruilen. Het staat ook aangegeven op de vitrine. Dat laatste klopt. Maar hier maakt Kijkshop ook een fout. De klant kan het niet meer overzien. De winkel hangt vol met aandacht schreeuwende posters, stickers enz. Het had ook duidelijk op het invul formulier (het formulier wat men in moet vullen om het product af te halen bij de kassa) moeten staan. Mijn vrouw kreeg het niet voor elkaar en toen was voor mij de maat vol. Ik heb de camera meegenomen en ben zelf verhaal gaan halen. Nou de twee dames wisten het wel te vertellen. Er werd mij verteld dat het anders had kunnen lopen als wij niet zo boos hadden gereageerd, waarop ik zei dat ze dat gelijk hadden kunnen doen toen mijn zoon voor de eerste keer er kwam. Ik heb aangegeven dat ik inmiddels een advocaat had geraadpleegd. Hierop werd verontwaardigd gereageerd. Dit had ik volgens haar zeggen niet moeten doen , want nu viel er niets meer te regelen. Ik zei hierop; dus u gaat mij vertellen dat ik als klant geen advocaat om raad mag vragen? Er werd mij gevraagd of ik dit alles intuusen filmde en ik zei ja. Pas na veel heen en weer gekibbel kwam de tweede cassiere en deze zei het spuugzat te zijn en wij hoeven er niet meer terug te komen! Er stonden op dat moment een zestal klanten in de winkel. Ook werd mij te kennen gegeven dat de mobiel niet geruild kon worden daar het telefoonnummer en code al gebruikt zouden zijn. Het betrof een simlock vrij toestel met een prepaid kaartje. Toen pas werd het doosje open gemaakt en de cassiere hield de prepaidkaart houder omhoog om haar collega te laten zien, waarop deze zei; ja die is gebruikt en het toestel kunnen we nu niet meer verkopen! De telefoon ging weer in de doos en het geheel werd boos achter in de zaak op een tafel gegooid. Let wel: het prepaid kaartje is nooit uit de houder gehaald! Uiteindelijk heb ik het geld terug gekregen met tegensputteren. Het bedrag is overhandigd en ik heb bedankt voor de goede afwikkeling. De cassiere zei van niet, keek mij niet meer aan en hield haar mond. Volgende klant!
Re: Kijkshop
Knap dat u toch met veel kabaal rechten af heeft weten te dwingen die u niet heeft en er ook nog trots op bent.
Zo zie je maar waar een grote b*k al niet goed voor is.
Zo zie je maar waar een grote b*k al niet goed voor is.
Re: Kijkshop
Altijd fijn, zo'n grote bek in je winkel die niet weet wat zijn rechten zijn. Zeer goed dat je nooit meer in die winkel hoeft te komen.
Re: Kijkshop
Een winkel mag zelf bepalen of je kunt ruilen/terugbrengen en Kijkshop had duidelijk aangegeven dat de mobiel niet terug mocht. Neem aan dat je zoon kan lezen.
Ik vind dat jullie je misdragen hebben en als ik Kijkshop was had ik 1 ding gezegd................toedeledoki met je mobiel
Ik vind dat jullie je misdragen hebben en als ik Kijkshop was had ik 1 ding gezegd................toedeledoki met je mobiel
Re: Kijkshop
Calimero doet zijn naam geen eer aan, (die was klein) zo te lezen. Maar heel jammer dat de Kijkshop zich heeft laten ringeloren door iemand met een grote mond toch maar zijn zin te geven: het benadrukt wel dat je met dreigen een eind kan komen. Is kennelijk de toekomst. Staat heel duidelijk aangegeven dat een telefoon niet geruild kan worden, maar die regels waren op "meneer" kennelijk niet van toepassing. http://www.kijkshop.nl/info/79/garantie ... telefoons/
Re: Kijkshop
En dan ook nog naar een advocaat stappen. Als ie ff had gegoogeld had ie gelijk geweten dat ruilen/terugbrengen in een winkel geen recht is.
Tha shame
Tha shame
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2013 16:05
Re: Kijkshop
Dit bedoel ik nu juist. Weer mensen die zich door een winkelier laten bedonderen.bprosman schreef:Knap dat u toch met veel kabaal rechten af heeft weten te dwingen die u niet heeft en er ook nog trots op bent.
Zo zie je maar waar een grote b*k al niet goed voor is.
Als jullie goed hadden gelezen en de wet goed begrijpen dan zou je kunnen snappen
dat regels die meerder winkeliers hanteren niet volgens de wet zijn.
Het zijn hun eigen regeltjes.
Ook voor jullie geld dat je niet goed leest.
Hier hebben spijtig genoeg alle mensen last van.
Ik heb eerder zulke zaken gehad en het klopt wat ik hier schrijf.
Jullie zijn het slag mensen: Als de koning zegt dat het blauw is, dan is het voor ons ook blauw
Ondanks dat het rood was.
Laatst gewijzigd door Calimero1970 op 10 jul 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kijkshop
Ook voor jou geld dat je niet goed leest.
Hier hebben spijtig genoeg alle mensen last van.
Volgens welk wetsartikel heb je recht op ruil vanwege een 'spijtaankoop' ?. Dat heeft die slimme advokaat van je vast wel verteld.Het toestel bleek enorm tegen te vallen
Post even een linkje dan lezen we m "gezamelijk" even door.Als je goed had gelezen en de wet goed begrijpt dan zou je kunnen snappen
Volgens de Koning <Hoezee> is het Rood, WIT, Blauw.Als de koning zegt dat het blauw is, dan is het voor ons ook blauw
Ondanks dat het rood was.
Laatst gewijzigd door bprosman op 10 jul 2013 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kijkshop
Tokkiegedrag beloond. Erg jammer
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2013 16:05
Re: Kijkshop
In dit verhaal getuigd het van een lakse aanpak.
Ruilen is inderdaad geen recht. Het is een gunst van de verkoper.
Elke verkoper kan met alle producten zich hier achter verschuilen.
Maar wil je dit als verkoper. Dat is de vraag. Dat er mensen zijn die
die dit normaal vinden is spijtig maar ik niet.
Ik ga hier niet uitwijden over recht hebben en krijgen, want daar ben ik zelf al jaren
mee bezig voor andere mensen en mijzelf.
Er was in dit verhaal (niet vermeld) in eerste instantie netjes gevraagd om een tegoedbon,
zodat mijn zoon een andere uit kon zoeken in dezelfde winkel.
Oh ja, drie advocaten,drie verschillende antwoorden.
Of heb ik hier alleen met leken te doen?
Ruilen is inderdaad geen recht. Het is een gunst van de verkoper.
Elke verkoper kan met alle producten zich hier achter verschuilen.
Maar wil je dit als verkoper. Dat is de vraag. Dat er mensen zijn die
die dit normaal vinden is spijtig maar ik niet.
Ik ga hier niet uitwijden over recht hebben en krijgen, want daar ben ik zelf al jaren
mee bezig voor andere mensen en mijzelf.
Er was in dit verhaal (niet vermeld) in eerste instantie netjes gevraagd om een tegoedbon,
zodat mijn zoon een andere uit kon zoeken in dezelfde winkel.
Oh ja, drie advocaten,drie verschillende antwoorden.
Of heb ik hier alleen met leken te doen?
Re: Kijkshop
Als je bij de Kijkshop iets koopt, heb je toch het nodige voorwerk gedaan en weet je wat je hebben wilt? Dan kan het toch niet meer tegenvallen?
Re: Kijkshop
Inderdaad dus sta je door een hoop stennis te schoppen een recht af te dwingen wat je niet hebt.Ruilen is inderdaad geen recht. Het is een gunst van de verkoper.
Dat maakt niet uit, of het een tegoedbon is of niet, het blijft ruilen.Er was in dit verhaal (niet vermeld) in eerste instantie netjes gevraagd om een tegoedbon,
zodat mijn zoon een andere uit kon zoeken in dezelfde winkel.
3 Advokaten geven meestal 4 verschillende antwoorden . Maar als leken onder elkaar zijn we het inmiddels wel eens dat het een gunst is van de winkelier.Oh ja, drie advocaten,drie verschillende antwoorden.
Of heb ik hier alleen met leken te doen?
Re: Kijkshop
Tsja, ik vraag me af hoe oud uw zoon was tijdens de koop. Als hij erg jong was, mocht hij sowieso zonder begeleiding van een volwassene nooit deze aankoop doen.Calimero1970 schreef:In dit verhaal getuigd het van een lakse aanpak.
Ruilen is inderdaad geen recht. Het is een gunst van de verkoper.
Elke verkoper kan met alle producten zich hier achter verschuilen.
Maar wil je dit als verkoper. Dat is de vraag. Dat er mensen zijn die
die dit normaal vinden is spijtig maar ik niet.
Ik ga hier niet uitwijden over recht hebben en krijgen, want daar ben ik zelf al jaren
mee bezig voor andere mensen en mijzelf.
Er was in dit verhaal (niet vermeld) in eerste instantie netjes gevraagd om een tegoedbon,
zodat mijn zoon een andere uit kon zoeken in dezelfde winkel.
Oh ja, drie advocaten,drie verschillende antwoorden.
Of heb ik hier alleen met leken te doen?
Aan de andere kant, ik begrijp het wel van kijkshop. Ruilen van dit soort producten is zeer kostbaar en tijdrovend.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 03 feb 2013 16:05
Re: Kijkshop
Dus er bestaan geen mensen die iets willen ruilen, verkopen of retourneren?Jolijn schreef:Als je bij de Kijkshop iets koopt, heb je toch het nodige voorwerk gedaan en weet je wat je hebben wilt? Dan kan het toch niet meer tegenvallen?
Wat zou dat een tijd schelen voor alle verkopende partijen over de wereld.
Nee, helaas is het niet altijd mogelijk ondanks voorwerk om tevreden te zijn met iets.
Helaas niet mensen.
Re: Kijkshop
Jawel, maar die kopen bij een winkel waar dat gewoon mag (C&A, H&M mbt kleding , of bestellen het via Internet).Dus er bestaan geen mensen die iets willen ruilen, verkopen of retourneren?
Overigens is een pre-paid toestel bijna overal uitgesloten van retournering.
Re: Kijkshop
Als het toestel gebruikt is.bprosman schreef:Overigens is een pre-paid toestel bijna overal uitgesloten van retournering.
Als je koopt per internet mag je altijd ruilen. Ben je dus niet zeker of een product je bevalt, koop dan via internet. Andere optie is een telecom winkel waar je het product kunt uitproberen.
Re: Kijkshop
Waarom vraag je dan iets aan dit "slag" mensen iets?Jullie zijn het slag mensen: Als de koning zegt dat het blauw is, dan is het voor ons ook blauw
Ondanks dat het rood was
-
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21
Re: Kijkshop
Ik weet niet hoe oud de zoon / het zoontje is, maar een bedrijf kan toch ook wel een beetje coulant zijn in dit soort zaken? Als alles er nog netjes uit ziet, waarom dan niet terugnemen? Maar dat zou dan een soort gunst zijn, waarom gevraagd kan worden, maar die niet afgedwongen kan en mag worden.
Hoe het wettelijk gezien geregeld is weet ik niet zo goed. Maar zoals gezegd: een zekere coulance is wel zo vriendelijk.
Die vervalt natuurlijk wel als je een hoop stennis begint te maken. En een filmcamera?! Hoe komt u daar in hemelsnaam bij?!
Hoe het wettelijk gezien geregeld is weet ik niet zo goed. Maar zoals gezegd: een zekere coulance is wel zo vriendelijk.
Die vervalt natuurlijk wel als je een hoop stennis begint te maken. En een filmcamera?! Hoe komt u daar in hemelsnaam bij?!
Re: Kijkshop
De Kijkshop dus wel, alleen mag dat dan schijnbaar niet.Calimero1970 schreef: Ruilen is inderdaad geen recht. Het is een gunst van de verkoper.
Elke verkoper kan met alle producten zich hier achter verschuilen.
Maar wil je dit als verkoper. Dat is de vraag.
Met een camera?Calimero1970 schreef: Ik ga hier niet uitwijden over recht hebben en krijgen, want daar ben ik zelf al jaren
mee bezig voor andere mensen en mijzelf.
Je wist natuurlijk met jouw wetskennis wel dat je in de winkel helemaal niet mag filmen, maar wat kan jou dat schelen joh! Beetje jammer dat ze daar geen actie tegen ondernomen hebben.
En dat is geen ruilen?Calimero1970 schreef:Er was in dit verhaal (niet vermeld) in eerste instantie netjes gevraagd om een tegoedbon, zodat mijn zoon een andere uit kon zoeken in dezelfde winkel.
Re: Kijkshop
De hoofdregel is dat je niet mag ruilen of retourneren. Uitzondering hierop is als men toezegt dat het wel mag.Calimero1970 schreef:Beide cassieres deden lacherig en uit de hoogte en waren er volledig van overtuigd dat ze altijd een klant vertellen dat mobieltjes niet zijn te ruilen.
Afhankelijk van de omstandigheden zou eventueel wellicht misschien toch een contractueel recht op ruilen of retourneren, maar dat hangt af van de omstandigheden en die kunnen we ik niet van afstand inschatten.Calimero1970 schreef:Het staat ook aangegeven op de vitrine. Dat laatste klopt. Maar hier maakt Kijkshop ook een fout. De klant kan het niet meer overzien. De winkel hangt vol met aandacht schreeuwende posters, stickers enz.
Nee, de hoofdregel hoeft niet vermeld te worden.Calimero1970 schreef:Het had ook duidelijk op het invul formulier (het formulier wat men in moet vullen om het product af te halen bij de kassa) moeten staan.