LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Een tijdje terug had ik bij Pearl proeflenzen, voor 35 euro, gekocht. Dat vond ik best vreemd omdat mijn vriend bij een ander Pearl filiaal proeflenzen gratis had gehad. Maar goed, de medewerker legde me uit dat het geld in mindering zou worden gebracht indien ik een half jaar setje zou kopen. Dat vond ik prima.
Echter een tijd later, bij het bestellen van dat setje was deze afspraak ineens vergeten. De medewerkler probeerde me, op een erg onvriendelijke manier, voor te houden dat zo'n afspraak niet mogelijk was. Ze deden net of ik zelf iets had verzonnen en met iets stoms aankwam. Volgens hem waren de 35 euro bovendien niet voor de lenzen betaald maar voor het aanpassen??!!
Ik weet niet van hun, maar ik hoor voor het eerst dat je voor het passen moet betalen... Ik vond al de 35 euro voor een paar lenzen erg veel, 1 paar maar! Bovendien, was ik niet in mijn eentje toen ik het af had gerekend en heb dus een getuige van wat me nou werkelijk verteld is. Ik voel me in de maling genomen en begrijp niet hoe een verkoper op zo'n grove manier met een klant kan communiceren. Slechte kwaliteit lopende band productie noem ik dat.
Echter een tijd later, bij het bestellen van dat setje was deze afspraak ineens vergeten. De medewerkler probeerde me, op een erg onvriendelijke manier, voor te houden dat zo'n afspraak niet mogelijk was. Ze deden net of ik zelf iets had verzonnen en met iets stoms aankwam. Volgens hem waren de 35 euro bovendien niet voor de lenzen betaald maar voor het aanpassen??!!
Ik weet niet van hun, maar ik hoor voor het eerst dat je voor het passen moet betalen... Ik vond al de 35 euro voor een paar lenzen erg veel, 1 paar maar! Bovendien, was ik niet in mijn eentje toen ik het af had gerekend en heb dus een getuige van wat me nou werkelijk verteld is. Ik voel me in de maling genomen en begrijp niet hoe een verkoper op zo'n grove manier met een klant kan communiceren. Slechte kwaliteit lopende band productie noem ik dat.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Je had natuurlijk ook kunnen kiezen voor vriendelijk bedanken en weggaan.
Er zijn tenslotte mer "brilllenwinkels".
Maar nee, ondanks dat je het allemaal vreemd en raar vond ga je accoord met al hun eisen/voorwaarden....
Eerste keer dat je in een winkel komt?
Er zijn tenslotte mer "brilllenwinkels".
Maar nee, ondanks dat je het allemaal vreemd en raar vond ga je accoord met al hun eisen/voorwaarden....
Eerste keer dat je in een winkel komt?
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
ninachika
Informatie van de site van Pearle:
Informatie van de site van Pearle:
Sukses, Maxiem.Bent u ontevreden over onze dienstverlening?
Wanneer er een vervelende situatie is ontstaan en u hier met de winkel niet naar tevredenheid uitkomt, dan kunt u uw ongenoegen kenbaar maken door een brief te sturen naar:
Pearle Opticiens Klachtafhandeling
Antwoordnummer 3004
3760 VD Soesterberg
(een postzegel is niet nodig)
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 10 okt 2010 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
1x plaatsen is genoeg hoor.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
@ninachikaMAXIEM schreef:ninachika
Bent u ontevreden over onze dienstverlening?
Wanneer er een vervelende situatie is ontstaan en u hier met de winkel niet naar tevredenheid uitkomt, dan kunt u uw ongenoegen kenbaar maken door een brief te sturen naar:
Pearle Opticiens Klachtafhandeling
Antwoordnummer 3004
3760 VD Soesterberg
(een postzegel is niet nodig)
Maxiem.
Laat je niet door Maxiem op een dwaalspoor zetten, want deze is geen medewerker van Pearle!
snepke heeft gelijk, 1 X plaatsen is genoeg.
Laatst gewijzigd door tennis op 10 okt 2010 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Maxiem heeft voor TS de contactinfo op de pearlsite letterlijk gekopieerd.
http://www.pearle.nl/over_pearle/contact/
Dus gewoon een goed antwoord.
Tennis leest posts maar half en heeft als doel forumleden af te zeuren en topics te vervuilen.
Niet op letten en/of reageren dus.
Ik ben zelf erg tevreden over de Pearl. Klantvriendelijk, deskundig en behulpzaam. Maar dit is misschien per vestiging verschillend
http://www.pearle.nl/over_pearle/contact/
Dus gewoon een goed antwoord.
Tennis leest posts maar half en heeft als doel forumleden af te zeuren en topics te vervuilen.
Niet op letten en/of reageren dus.
Ik ben zelf erg tevreden over de Pearl. Klantvriendelijk, deskundig en behulpzaam. Maar dit is misschien per vestiging verschillend
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Read sprokkelt overal info vandaan, knipt en plakt dat het een lieve lust is en komt voor de leek over als "deskundig".
Een beetje google levert dezelfde resultaten.....
Een beetje google levert dezelfde resultaten.....
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Ik zeur niemand af, want Maxiem geeft den indruk, dat hij een medewerker van Pearle is.Abarth schreef:Maxiem heeft voor TS de contactinfo op de pearlsite letterlijk gekopieerd.
http://www.pearle.nl/over_pearle/contact/
Dus gewoon een goed antwoord.
Tennis leest posts maar half en heeft als doel forumleden af te zeuren en topics te vervuilen.
Niet op letten en/of reageren dus.
Ik ben zelf erg tevreden over de Pearl. Klantvriendelijk, deskundig en behulpzaam. Maar dit is misschien per vestiging verschillend
Maar blijkbaar lees je de berichten niet.
Dan kijk eens naar mijn quote, of dit hetzelfde was, als het nu is, voor je hier onzin schrijft!
Maxiem heeft zijn bericht aangepast, want zo stond het niet vanaf het begin.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Heb mijn eigen gedachte over tennis
maar in deze moet ik hem wel gelijk geven.
maar in deze moet ik hem wel gelijk geven.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Allemaal offtopic
Tennis,
Ik heb de eerste post van Maxiem wel gezien, maar dit terzijde
Er is een verschil tussen de 'webmedewerker' die meestal de TS verzoekt om vooral haar gegevens op te sturen en het dan op te lossen of iemand die google
gebruikt en zo de informatie die op de site staat hier (onduidelijk) neer plant.
Dat jij de conclusie trekt dat de poster hiervan de indruk geeft dat deze een medewerker van het betreffende bedrijf is doe jij zelf.
Je waarschuwt de TS dus voor je egen conclusies.
Maar we zijn gelukkig goed bezig om 3 pagina's met antwoorden neer te zetten waar TS niet aan heeft...ja ik doe er nu ook aan mee.
Tennis,
Ik heb de eerste post van Maxiem wel gezien, maar dit terzijde
Er is een verschil tussen de 'webmedewerker' die meestal de TS verzoekt om vooral haar gegevens op te sturen en het dan op te lossen of iemand die google
gebruikt en zo de informatie die op de site staat hier (onduidelijk) neer plant.
Dat jij de conclusie trekt dat de poster hiervan de indruk geeft dat deze een medewerker van het betreffende bedrijf is doe jij zelf.
Je waarschuwt de TS dus voor je egen conclusies.
Maar we zijn gelukkig goed bezig om 3 pagina's met antwoorden neer te zetten waar TS niet aan heeft...ja ik doe er nu ook aan mee.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Gelukkig ben je tevreden over Pearle, dat maakt het voor de poster wat makkelijker, en voor TS is het treurig, om niet zo een goede relatie met Pearle te hebben, zoals je!
Maar voor jou nog eens ingekort:
ninachika
Bent u ontevreden over onze dienstverlening?
Pearle Opticiens Klachtafhandeling
Antwoordnummer 3004
3760 VD Soesterberg
(een postzegel is niet nodig)
Maxiem.
En dit alles on topic, want het is na te lezen wanneer de off topic berichten begonnen zijn!
Helaas kan ik geen 3 pagina's vinden, maar blijkbaar moet ik voor een bril naar ....!
Maar voor jou nog eens ingekort:
ninachika
Bent u ontevreden over onze dienstverlening?
Pearle Opticiens Klachtafhandeling
Antwoordnummer 3004
3760 VD Soesterberg
(een postzegel is niet nodig)
Maxiem.
En dit alles on topic, want het is na te lezen wanneer de off topic berichten begonnen zijn!
Helaas kan ik geen 3 pagina's vinden, maar blijkbaar moet ik voor een bril naar ....!
Maar we zijn gelukkig goed bezig om 3 pagina's met antwoorden neer te zetten waar TS niet aan heeft...ja ik doe er nu ook aan mee.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 okt 2010 17:06
- Contacteer:
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Beste Ninachika,
Wat vervelend dat deze situatie is ontstaan.
Normaliter wordt er € 35,- berekend voor de aanpassing die wordt gedaan. Op basis van deze uitvoerige meting wordt een setje proeflenzen meegegeven en vindt er na 1 á 2 weken een controle plaats om te bekijken of de lenzen goed aansluiten. Mocht dit niet het geval zijn dan kan er nog een setje proeflenzen van een ander type worden meegegeven om uit te proberen en wordt hier wederom na 1 á 2 weken een controle op uitgevoerd.
Het is dus correct van de winkel dat ze kosten in rekening brengen, echter dient dit wel van tevoren duidelijk gecommuniceerd te worden. Je moet immers kunnen kiezen of je dat geld eraan wenst te spenderen.
Je geeft aan dat je vriend helemaal niets heeft hoeven betalen voor de aanpassing. Voor hem is dat een meevaller geweest, want zoals ik al aangaf moet er normaal gesproken altijd worden betaald voor een aanpassing. Dit bedrag behoort nimmer in mindering gebracht te worden op de aanschaf van een eventueel halfjaarpakket. Het is gewoon een dienst waarvoor dient te worden betaald.
Zoals de anderen al hebben omschreven kun je een klacht indienen bij ons hoofdkantoor met alle gegevens van jezelf en de betreffende winkel. Een van mijn naaste collega's zal de klacht oppakken en contact opnemen met de betreffende winkel.
gr,
Linda
Wat vervelend dat deze situatie is ontstaan.
Normaliter wordt er € 35,- berekend voor de aanpassing die wordt gedaan. Op basis van deze uitvoerige meting wordt een setje proeflenzen meegegeven en vindt er na 1 á 2 weken een controle plaats om te bekijken of de lenzen goed aansluiten. Mocht dit niet het geval zijn dan kan er nog een setje proeflenzen van een ander type worden meegegeven om uit te proberen en wordt hier wederom na 1 á 2 weken een controle op uitgevoerd.
Het is dus correct van de winkel dat ze kosten in rekening brengen, echter dient dit wel van tevoren duidelijk gecommuniceerd te worden. Je moet immers kunnen kiezen of je dat geld eraan wenst te spenderen.
Je geeft aan dat je vriend helemaal niets heeft hoeven betalen voor de aanpassing. Voor hem is dat een meevaller geweest, want zoals ik al aangaf moet er normaal gesproken altijd worden betaald voor een aanpassing. Dit bedrag behoort nimmer in mindering gebracht te worden op de aanschaf van een eventueel halfjaarpakket. Het is gewoon een dienst waarvoor dient te worden betaald.
Zoals de anderen al hebben omschreven kun je een klacht indienen bij ons hoofdkantoor met alle gegevens van jezelf en de betreffende winkel. Een van mijn naaste collega's zal de klacht oppakken en contact opnemen met de betreffende winkel.
gr,
Linda
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Dat is geen antwoord natuurlijk.
Het gaat toch om het bedrag waar het over gaat.
Je ben van Pearle blijkbaar,en alsnog moet TS een klacht indienen.
Dat vind ik klantontvriendelijk..
Het gaat toch om het bedrag waar het over gaat.
Je ben van Pearle blijkbaar,en alsnog moet TS een klacht indienen.
Dat vind ik klantontvriendelijk..
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Ja inderdaad, de klacht staat toch al duidelijk vermeld! In plaats van:mich24 schreef:Dat is geen antwoord natuurlijk.
Het gaat toch om het bedrag waar het over gaat.
Je ben van Pearle blijkbaar,en alsnog moet TS een klacht indienen.
Dat vind ik klantontvriendelijk..
"Zoals de anderen al hebben omschreven kun je een klacht indienen bij ons hoofdkantoor met alle gegevens van jezelf en de betreffende winkel. Een van mijn naaste collega's zal de klacht oppakken en contact opnemen met de betreffende winkel."
had ze beter kunnen schrijven:
"Ik heb uw klacht genoteerd. Kunt u mij een pb sturen met daarin uw persoonlijke gegevens en daarin eveneens welk filiaal het betreft. Een van mijn naaste collega's zal de klacht dan oppakken, contact opnemen met de betreffende winkel en de klacht voor u proberen op te lossen. U krijgt dan spoedig bericht of en hoe wij de klacht voor u op kunnen lossen"
Dat zou klantvriendelijk zijn! Maar ja, liever gaan we het de klagende klant nog even lastiger maken door te verlangen dat deze nogmaals het hele verhaal opnieuw verteld en opstuurt naar het hoofdkantoor.
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Juist.. Reageer dan niet, beste linda
Je zal vast een aardige mevrouw zijn hoor, alleen u antwoord betekent niets..
Je zal vast een aardige mevrouw zijn hoor, alleen u antwoord betekent niets..
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 okt 2010 17:06
- Contacteer:
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Het is absoluut niet onze bedoeling om het de klant lastig(er) te maken hoor! Ik neem jullie suggesties dan ook zeer zeker ter harte.
@Ninachika: Wil je mij alsnog een PB sturen met de jouw gegevens en de gegevens van de winkel? Ik laat het dan inhoudelijk oppakken door één van mijn collega's.
gr,
Linda
@Ninachika: Wil je mij alsnog een PB sturen met de jouw gegevens en de gegevens van de winkel? Ik laat het dan inhoudelijk oppakken door één van mijn collega's.
gr,
Linda
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Je bent dus inderdaad een aardige mevrouwLinda van Pearle schreef:Het is absoluut niet onze bedoeling om het de klant lastig(er) te maken hoor! Ik neem jullie suggesties dan ook zeer zeker ter harte.
@Ninachika: Wil je mij alsnog een PB sturen met de jouw gegevens en de gegevens van de winkel? Ik laat het dan inhoudelijk oppakken door één van mijn collega's.
gr,
Linda
Als ik nog eens een bril nodig heb dan zal ik Pearle zeker overwegen!
Re: Klantonvriendelijkheid en liegen bij Pearl
Beste Ninachika,
Het spijt mij dat alles zo gelopen is. Blijkbaar heb ik je toen niet goed ingelicht, waarvoor mijn oprechte excuses. Omdat er in de winkels geen internet is, reageer ik nu vanuit thuis.
Je hebt vandaag, of anders morgen een mail van het hoofdkantoor gehad.
Bij deze bied ik jou aan om eerst opnieuw een paar gratis proef lenzen met vloeistof bij ons op te halen. Uiteraard zonder kosten. Dit omdat het al een tijdje geleden is dat de proefpassing is geweest. Deze mag je opnieuw uitproberen. Als bij de controle blijkt dat ze niet goed zijn worden ze gratis omgeruild voor andere lenzen.
En als je dan tevreden met de lenzen bent worden die 35 euro verrekend met het half jaar pakket.
Groet,
Herman
Het spijt mij dat alles zo gelopen is. Blijkbaar heb ik je toen niet goed ingelicht, waarvoor mijn oprechte excuses. Omdat er in de winkels geen internet is, reageer ik nu vanuit thuis.
Je hebt vandaag, of anders morgen een mail van het hoofdkantoor gehad.
Bij deze bied ik jou aan om eerst opnieuw een paar gratis proef lenzen met vloeistof bij ons op te halen. Uiteraard zonder kosten. Dit omdat het al een tijdje geleden is dat de proefpassing is geweest. Deze mag je opnieuw uitproberen. Als bij de controle blijkt dat ze niet goed zijn worden ze gratis omgeruild voor andere lenzen.
En als je dan tevreden met de lenzen bent worden die 35 euro verrekend met het half jaar pakket.
Groet,
Herman