LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KRUIDVAT slechte service

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jannus
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2006 19:30

KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door jannus »

Kocht bij KRUIDVAT een tablet voor 89 euro met 2 jaar garantie. Na 1,5 jaar ging de lader kapot. Daar had ik volgens KRUIDVAT 6 mnd garantie op (stond in garantievoorwaarden) en dat was volgens hen conform de markt. Nadere informatie leerde mij dat er fabrikanten zijn die hun lader garanderen voor zelfs 10 jaar, dus van dat verhaal klopt niets. Bovendien dient KRUIDVAT zich aan de conformiteitswet te houden. Dat zag KRUIDVAT anders en ik kon bij hen een nieuwe lader aanschaffen voor 17,50 plus verzendkosten.

De lader kost dus bijna 1/3 van de aanschaf van een nieuwe tablet !!! Een slechte service van KRUIDVAT die zich blijkbaar boven de wet verheven voelt. Koop nooit meer iets bij KRUIDVAT.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door harley68 »

Als de garantievoorwaarden het beperken moet je gebruik maken van je wettelijke garantie en de fabrikant zelf aanschrijven. Probeer het gewoon.


jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door jdek »

In de korte tijd van de draagbare multy media heb ik zoveel laders en soorten verzameld dat er altijd wel eentje zou passen op het bewuste apparaat.
De apparaatjes die ik vandaag de dag koop hebben allemaal een micro USB aansluiting waarvan ik inmiddels een en dezelfde gebruik voor al mijn apparaten.
Ik zou dus nooit een externe lader voor 17,50 kopen. Wel zou ik klagen bij de fabrikant en wijzen op de EU garantie regels

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door Wim2007 »

jannus schreef:Kocht bij KRUIDVAT een tablet voor 89 euro met 2 jaar garantie. Na 1,5 jaar ging de lader kapot. Daar had ik volgens KRUIDVAT 6 mnd garantie op (stond in garantievoorwaarden) en dat was volgens hen conform de markt. Nadere informatie leerde mij dat er fabrikanten zijn die hun lader garanderen voor zelfs 10 jaar, dus van dat verhaal klopt niets. Bovendien dient KRUIDVAT zich aan de conformiteitswet te houden. Dat zag KRUIDVAT anders en ik kon bij hen een nieuwe lader aanschaffen voor 17,50 plus verzendkosten.

De lader kost dus bijna 1/3 van de aanschaf van een nieuwe tablet !!! Een slechte service van KRUIDVAT die zich blijkbaar boven de wet verheven voelt. Koop nooit meer iets bij KRUIDVAT.
Kruidvat heeft zich inderdaad gewoon te houden aan de wetgeving op het gebied van conformiteit. Een wettelijke garantie is daarom, ook al is het niet letterlijk in de wet opgenomen, tenminste 2 jaar. De garantievoorwaarden (met beperkende inhoud voor de consument) zijn daarom niet van toepassing.

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door Jered »

Kruidvat biedt op elk front een slechte service. Kocht een aantal artikelen bij het Kruidvat in Rotterdam. Ik woon daar niet. Thuisgekomen ontdekte ik dat de cassiere een aantal artikelen niet in de tas had gedaan. Mail gestuurd naar de klantenservice van kruidvat. Krijg je van hen een nietszeggende no-reply mail. Dat is alweer meer dan 14 dagen geleden, maar verder wordt er niets ondernomen. Zeer klantonvriendelijk en een absoluut slechte service.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door dhc »

En je controleert je eigen tas/aankopen niet? Dan houdt het dus op, ze gaan dat echt niet nog een keer verstrekken...De tijd dat winkeliers op hun knieën gaan voor consumenten die denken hun recht te krijgen door zichzelf als een zombie te gedragen is voorbij.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: KRUIDVAT slechte service

Ongelezen bericht door gilas »

Jered schreef:Kruidvat biedt op elk front een slechte service. Kocht een aantal artikelen bij het Kruidvat in Rotterdam. Ik woon daar niet. Thuisgekomen ontdekte ik dat de cassiere een aantal artikelen niet in de tas had gedaan. Mail gestuurd naar de klantenservice van kruidvat. Krijg je van hen een nietszeggende no-reply mail. Dat is alweer meer dan 14 dagen geleden, maar verder wordt er niets ondernomen. Zeer klantonvriendelijk en een absoluut slechte service.
Als jezelf niet controleert of je alle je artikelen hebt,dan is dat niet de schuld van Het Kruidvat maar van jezelf.
Daarnaast sta je er toch zelf bij als je afrekent bij de verkoopster,dus je had gewoon moeten zien dat niet alles in de tas ging.
Maar ja,het is makkelijker om Het Kruidvat de schuld te geven dan zelf verantwoording nemen.

Gesloten