LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Afgelopen maandag heb ik een prachtige telescoop gekocht in een fysieke winkel van Kamera-Express (dus niet via de webwinkel) voor ruim €2500. De volgende dag werd ik echter met een enorme financiële tegenvaller geconfronteerd en kan ik me de telescoop eigenlijk niet meer veroorloven. Dus ben ik woensdag meteen terug naar de winkel gegaan, nadat ik even gezocht heb naar het retourbeleid van Kamera-Express. Op de factuur staat duidelijk vermeld 'voor de leverings- en garantievoorwaarden, zie onze website'. Maar in de voorwaarden op de website wordt enkel en alleen gesproken over retourneren in geval van een webaankoop. In die gevallen heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd, zoals ook in deze voorwaarden staat. Maar er staat niets over aankopen in de winkel.
http://www.kamera-express.nl/klantenser ... orwaarden/
Dus mag ik er volgens mij van uitgaan dat bij Kamera-Express dezelfde voorwaarden gelden in geval van een winkelaankoop, nietwaar?
Helaas kreeg ik in de winkel te horen dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Ik heb dat geld nodig! Dus heb ik de winkelbediende geconfronteerd met de voorwaarden zoals die op de factuur en op de website staan en moest na lang lezen toegeven dat er niets te vinden is over tegoedbonnen of überhaupt winkelaankopen! Hij heeft zelfs nog met de directie geprobeerd te bellen, maar die namen niet op. Dus moest ik onverrichterzake weer naar huis met de telescoop en enkel de belofte dat hij dit zou laten uitzoeken en ik hierover gebeld zou worden.
Het is inmiddels zondag en ik heb nog niets vernomen en vrees dat dat ook niet gaat gebeuren voor de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn, die - volgens mij - toch echt van toepassing zijn.
Kan Kamera-Express weigeren het aankoopbedrag terug te geven zonder dat dit in de voorwaarden terug te vinden is?
Ik weet dat het gebruikelijk is dat je een tegoedbon krijgt bij een retour na een winkelaankoop, maar het staat nergens in de algemene voorwaarden. Het staat overigens wel vermeld op een klein briefje ca. een halve meter onder het pinautomaat in de winkel, zo werd mij woensdag door de winkelbediende getoond. Dat had ik uiteraard absoluut niet zien staan en geldt volgens mij niet boven de algemene voorwaarden. Tijdens de aankoop was ik hier ook niet op gewezen.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
http://www.kamera-express.nl/klantenser ... orwaarden/
Dus mag ik er volgens mij van uitgaan dat bij Kamera-Express dezelfde voorwaarden gelden in geval van een winkelaankoop, nietwaar?
Helaas kreeg ik in de winkel te horen dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Ik heb dat geld nodig! Dus heb ik de winkelbediende geconfronteerd met de voorwaarden zoals die op de factuur en op de website staan en moest na lang lezen toegeven dat er niets te vinden is over tegoedbonnen of überhaupt winkelaankopen! Hij heeft zelfs nog met de directie geprobeerd te bellen, maar die namen niet op. Dus moest ik onverrichterzake weer naar huis met de telescoop en enkel de belofte dat hij dit zou laten uitzoeken en ik hierover gebeld zou worden.
Het is inmiddels zondag en ik heb nog niets vernomen en vrees dat dat ook niet gaat gebeuren voor de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn, die - volgens mij - toch echt van toepassing zijn.
Kan Kamera-Express weigeren het aankoopbedrag terug te geven zonder dat dit in de voorwaarden terug te vinden is?
Ik weet dat het gebruikelijk is dat je een tegoedbon krijgt bij een retour na een winkelaankoop, maar het staat nergens in de algemene voorwaarden. Het staat overigens wel vermeld op een klein briefje ca. een halve meter onder het pinautomaat in de winkel, zo werd mij woensdag door de winkelbediende getoond. Dat had ik uiteraard absoluut niet zien staan en geldt volgens mij niet boven de algemene voorwaarden. Tijdens de aankoop was ik hier ook niet op gewezen.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Kamera-Express doet niets fout. Als ze ook geld terug zouden geven bij retour van producten die in de winkel zijn gekocht had dit expliciet in de voorwaarden gestaan. Nu geven ze alleen maar aan dat ze aan de wet "Kopen op Afstand" voldoen.
Als je iets in een fysieke winkel koopt heb je geen recht op geld terug, hoogstens als het product defect is (maar zelfs dan heeft de leverancier eerst nog het recht om de boel te repareren).
Misschien kan je de telescoop op Marktplaats verkopen...
Als je iets in een fysieke winkel koopt heb je geen recht op geld terug, hoogstens als het product defect is (maar zelfs dan heeft de leverancier eerst nog het recht om de boel te repareren).
Misschien kan je de telescoop op Marktplaats verkopen...
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Hier maak je een denkfout. Juist voor webwinkels geldt deze afwijkende regelgeving, vandaar dat dat bij fysieke winkels niet geldig is.Vitoth schreef:Dus mag ik er volgens mij van uitgaan dat bij Kamera-Express dezelfde voorwaarden gelden in geval van een winkelaankoop, nietwaar?
Maar dat is natuurlijk iets wat voor jouw risico komt, en niet voor die van KE. Je koopt een duur luxe-artikel, terwijl je blijkbaar geen of onvoldoende buffer hebt. Dat is niet echt verstandig, maar jouw keus en dus jouw risico.Vitoth schreef:Helaas kreeg ik in de winkel te horen dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Ik heb dat geld nodig!
Niets te vinden = niet van toepassing. Zo simpel is het, in dit geval. Als er niets aangegeven is, heb je géén recht op geld terug Je hebt immers gewoon een rechtsgeldige overeenkomst gesloten...Vitoth schreef:Dus heb ik de winkelbediende geconfronteerd met de voorwaarden zoals die op de factuur en op de website staan en moest na lang lezen toegeven dat er niets te vinden is over tegoedbonnen of überhaupt winkelaankopen! Hij heeft zelfs nog met de directie geprobeerd te bellen, maar die namen niet op.
Ja dus.Vitoth schreef:Kan Kamera-Express weigeren het aankoopbedrag terug te geven zonder dat dit in de voorwaarden terug te vinden is?
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
In een fysieke winkel is koop koop. Dat jij eigenlijk geen geld hebt om iets dergelijks te kopen is natuurlijk helemaal jouw probleem.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Eeuh, niemand kan je helpen volgens mij, tenminste niet op een manier die jou het geld terug doen krijgen. De Wet koop op afstand met zichttermijn/kosteloos retourneren is enkel voor online aankopen, bij het kopen in een fysieke winkel gelden andere wetten en eigen voorwaarden van een winkel. Eentje daarvan is dat je geen wettelijk recht op geld terug hebt binnen X dagen, zoals bij online aankopen. En bijvoorbeeld ook dat mogen/kunnen ruilen een gunst is van een winkel, waar ze dus ook voorwaarden als een tegoedbon ipv cash aan mogen verbinden.Vitoth schreef:Afgelopen maandag heb ik een prachtige telescoop gekocht in een fysieke winkel van Kamera-Express (dus niet via de webwinkel) voor ruim €2500. De volgende dag werd ik echter met een enorme financiële tegenvaller geconfronteerd en kan ik me de telescoop eigenlijk niet meer veroorloven. Dus ben ik woensdag meteen terug naar de winkel gegaan, nadat ik even gezocht heb naar het retourbeleid van Kamera-Express. Op de factuur staat duidelijk vermeld 'voor de leverings- en garantievoorwaarden, zie onze website'. Maar in de voorwaarden op de website wordt enkel en alleen gesproken over retourneren in geval van een webaankoop. In die gevallen heb je wettelijk 14 dagen bedenktijd, zoals ook in deze voorwaarden staat. Maar er staat niets over aankopen in de winkel.
http://www.kamera-express.nl/klantenser ... orwaarden/
Dus mag ik er volgens mij van uitgaan dat bij Kamera-Express dezelfde voorwaarden gelden in geval van een winkelaankoop, nietwaar?
Helaas kreeg ik in de winkel te horen dat ik alleen een tegoedbon kan krijgen. Daar heb ik natuurlijk niets aan. Ik heb dat geld nodig! Dus heb ik de winkelbediende geconfronteerd met de voorwaarden zoals die op de factuur en op de website staan en moest na lang lezen toegeven dat er niets te vinden is over tegoedbonnen of überhaupt winkelaankopen! Hij heeft zelfs nog met de directie geprobeerd te bellen, maar die namen niet op. Dus moest ik onverrichterzake weer naar huis met de telescoop en enkel de belofte dat hij dit zou laten uitzoeken en ik hierover gebeld zou worden.
Het is inmiddels zondag en ik heb nog niets vernomen en vrees dat dat ook niet gaat gebeuren voor de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn, die - volgens mij - toch echt van toepassing zijn.
Kan Kamera-Express weigeren het aankoopbedrag terug te geven zonder dat dit in de voorwaarden terug te vinden is?
Ik weet dat het gebruikelijk is dat je een tegoedbon krijgt bij een retour na een winkelaankoop, maar het staat nergens in de algemene voorwaarden. Het staat overigens wel vermeld op een klein briefje ca. een halve meter onder het pinautomaat in de winkel, zo werd mij woensdag door de winkelbediende getoond. Dat had ik uiteraard absoluut niet zien staan en geldt volgens mij niet boven de algemene voorwaarden. Tijdens de aankoop was ik hier ook niet op gewezen.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
-
- Berichten: 32333
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Wat al gezegd is: in een fysieke winkel geldt: koop=koop. Niks geen bedenktijd. Je kon immers, in tegenstelling tot de webwinkel, van tevoren het product al bekijken, uitproberen, vragen stellen, enzovoorts.
Ruilen en terugbrengen in een fysieke winkel is een gunst, geen recht. Als je een tegoedbon kunt krijgen mag je eigenlijk al je handjes dicht knijpen. Maar daar heb je dus niks aan, zeg je.
Je zult dus een andere oplossing moeten zien te vinden om dat gat te dichten.
Ruilen en terugbrengen in een fysieke winkel is een gunst, geen recht. Als je een tegoedbon kunt krijgen mag je eigenlijk al je handjes dicht knijpen. Maar daar heb je dus niks aan, zeg je.
Je zult dus een andere oplossing moeten zien te vinden om dat gat te dichten.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Bedankt voor alle reacties. Helaas gaan jullie volgens mij (bijna) allemaal voorbij aan de essentie van mijn vraag. Wellicht had ik die dus anders moeten formuleren.
Zoals ik al aangaf weet ik heus wel dat het gebruikelijk is een tegoedbon te krijgen als ik iets inruil. Ik ben bekend met de wettelijke bepalingen. Dat is dus niet mijn vraag.
Dat het mijn eigen risico was om zo'n 'duur luxe artikel' te kopen is evident en staat dus niet ter discussie. Het heeft dus ook geen zin om hier opmerkingen over te maken. Ik ben dom geweest, dat klopt, maar dat is nu niet relevant.
Dus als op de website niet specifiek gesproken wordt over winkelaankopen, dan gelden (volgens mij dus) dezelfde voorwaarden! Het kan immers best zo zijn dat KE dezelfde voorwaarden hanteert omwille van klantvriendelijkheid of eenvoud. Dat dat een naieve denkwijze is besef ik, maar het is zeker niet onmogelijk. Het gaat er om dat er op de website helemaal NIETS staat over winkelaankopen, terwijl hier expliciet wél naar verwezen wordt op de factuur.
Als die verwijzing niet op de factuur had gestaan, dan was impliciet duidelijk geweest dat alleen de wettelijke bepalingen van toepassing zijn op deze aankoop en had ik deze vraag niet gesteld.
Zoals ik al aangaf weet ik heus wel dat het gebruikelijk is een tegoedbon te krijgen als ik iets inruil. Ik ben bekend met de wettelijke bepalingen. Dat is dus niet mijn vraag.
Dat het mijn eigen risico was om zo'n 'duur luxe artikel' te kopen is evident en staat dus niet ter discussie. Het heeft dus ook geen zin om hier opmerkingen over te maken. Ik ben dom geweest, dat klopt, maar dat is nu niet relevant.
Daar kom je in de buurt van de essentie van mijn vraag. Zoals ik al schreef wordt op de factuur verwezen naar de voorwaarden op de website. Dus: op deze aankoop zijn de voorwaarden van toepassing zoals die op de website staan. Ik kan dat op geen enkele andere manier uitleggen.Niets te vinden = niet van toepassing. Zo simpel is het, in dit geval. Als er niets aangegeven is, heb je géén recht op geld terug Je hebt immers gewoon een rechtsgeldige overeenkomst gesloten...
Dus als op de website niet specifiek gesproken wordt over winkelaankopen, dan gelden (volgens mij dus) dezelfde voorwaarden! Het kan immers best zo zijn dat KE dezelfde voorwaarden hanteert omwille van klantvriendelijkheid of eenvoud. Dat dat een naieve denkwijze is besef ik, maar het is zeker niet onmogelijk. Het gaat er om dat er op de website helemaal NIETS staat over winkelaankopen, terwijl hier expliciet wél naar verwezen wordt op de factuur.
Als die verwijzing niet op de factuur had gestaan, dan was impliciet duidelijk geweest dat alleen de wettelijke bepalingen van toepassing zijn op deze aankoop en had ik deze vraag niet gesteld.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Je blijft dezelfde denkfout maken.
Uiteraard wordt bij iedere aankoop, zowel fysiek als online, verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Die zijn immers op iedere verkoop van toepassing.
Als er in de voorwaarden ALLEEN bij webaankopen wordt gesproken over het recht van retourneren, is het toch helder dat dat bij aankopen in de winkel NIET van toepassing is? Anders zou dat er óók wel gestaan hebben...
je bent nu alleen maar bezig met doelredenering, maar daar kom je in dit geval echt niet verder mee. Je hebt geen gelijk, en met deze benadering ga je het zeker ook niet krijgen. In goed overleg is er vaak meer mogelijk, maar als het antwoord "nee" is, houdt het gewoon op. Je hebt géén recht op geld terug.
Uiteraard wordt bij iedere aankoop, zowel fysiek als online, verwezen naar de Algemene Voorwaarden. Die zijn immers op iedere verkoop van toepassing.
Als er in de voorwaarden ALLEEN bij webaankopen wordt gesproken over het recht van retourneren, is het toch helder dat dat bij aankopen in de winkel NIET van toepassing is? Anders zou dat er óók wel gestaan hebben...
je bent nu alleen maar bezig met doelredenering, maar daar kom je in dit geval echt niet verder mee. Je hebt geen gelijk, en met deze benadering ga je het zeker ook niet krijgen. In goed overleg is er vaak meer mogelijk, maar als het antwoord "nee" is, houdt het gewoon op. Je hebt géén recht op geld terug.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Leg mij dan eens uit waarom er op de factuur naar de website verwezen wordt voor de voorwaarden, maar dat daar alleen voorwaarden staan die alleen lijken te zijn bedoeld voor webaankopen? Er staat nergens dat ze alleen gelden voor webaankopen, dus gelden ze ook voor winkelaankopen. Dat is geen denkfout, dat is een constatering.
-
- Berichten: 32333
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Vitoth: succes met je strijd. Ik ga mijn energie elders besteden. Wat je doel is snap ik, maar als er geen weg naar dat doel toe is kun je nog zoveel wegen oplopen en uitproberen, maar het heeft geen nut. Je komt overal, behalve bij je doel.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Als er onduidelijkheid is moet je gewoon terugvallen op de wet. De wet zegt koop=koop. Bij hun algemene voorwaarden op de site noemen ze enkel dat ze zich houden aan de ThuisWinkelOrganisatie. Dat er niks staat over in de winkel gekochte artikelen houd niet in dat je ook je geld terugkrijgt.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Probeer je eigen fout niet bij een ander in de schoenen te schuiven. Accepteer nu gewoon de cadeaubon, zet die op marktplaats minus 20% en wellicht dat iemand hapt. Die kan dan kopen met 20% korting.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Nee, in deze AV staat:Vitoth schreef:Maar er staat niets over aankopen in de winkel.
http://www.kamera-express.nl/klantenser ... orwaarden/
Dus mag ik er volgens mij van uitgaan dat bij Kamera-Express dezelfde voorwaarden gelden in geval van een winkelaankoop, nietwaar?
"Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument."
dus zijn ze niet van toepassing op ander type overeenkomsten.
Dit kan alleen tot een academische discussie leiden. Als de verkoper zich niet aan zijn informatieplicht heeft gehouden dan zijn hun algemene voorwaarden niet van toepassing. Daarmee heb jij alleen niet je geldterug.Vitoth schreef:Ik weet dat het gebruikelijk is dat je een tegoedbon krijgt bij een retour na een winkelaankoop, maar het staat nergens in de algemene voorwaarden. Het staat overigens wel vermeld op een klein briefje ca. een halve meter onder het pinautomaat in de winkel, zo werd mij woensdag door de winkelbediende getoond.
-
- Berichten: 32333
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Het probleem is niet academisch, en het probleem is ook niet de grootte van het briefje. Het probleem is gewoon dat mensen het vertikken gewoon eens te lezen. Het is de zoveelste manier van gebrek aan fatsoen.alfatrion schreef:Dit kan alleen tot een academische discussie leiden. Als de verkoper zich niet aan zijn informatieplicht heeft gehouden dan zijn hun algemene voorwaarden niet van toepassing. Daarmee heb jij alleen niet je geldterug.Vitoth schreef:Ik weet dat het gebruikelijk is dat je een tegoedbon krijgt bij een retour na een winkelaankoop, maar het staat nergens in de algemene voorwaarden. Het staat overigens wel vermeld op een klein briefje ca. een halve meter onder het pinautomaat in de winkel, zo werd mij woensdag door de winkelbediende getoond.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er op maandagmiddag bij ons bij de kringloop aan een dichte deur zitten te rammelen, of zelfs, als de deur een halve minuut open staat omdat we nu eenmaal ons werk moeten doen, naar binnen lopen, terwijl er toch duidelijk staat dat we maandag dicht zijn. En dat gaat al bijna drie jaar lang zo. Sommige mensen hebben wat dat betreft zelfs een maandagmiddagabonnement. Ze weten het heus wel, maar ze zijn van mening dat ze toch wel bepaalde rechten hebben omdat ze een bepaald item willen hebben. Gebrek aan fatsoen dus, omdat men zich verheven voelt boven de regels (in dit geval de openingstijden) van de winkel.
En dat zie ik in dit topic weer terug. Zelf een fout maken, en dat proberen op te lossen door van alles uit de kast te halen om het probleem op het bordje van de winkelier te leggen. Terwijl datgene wat men uit de kast probeert te halen er simpelweg niet in ligt. Gebrek aan fatsoen dus.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Is de tegoedbon naamsgebonden?
Mogelijk kun je deze op marktplaats, of zelfs in de winkel, beter verpatsen dan de telescoop op marktplaats zetten.
Mogelijk kun je deze op marktplaats, of zelfs in de winkel, beter verpatsen dan de telescoop op marktplaats zetten.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Wat heeft dit in vredesnaam te maken met mijn vraag?Je wilt niet weten hoeveel mensen er op maandagmiddag bij ons bij de kringloop aan een dichte deur zitten te rammelen, of zelfs, als de deur een halve minuut open staat omdat we nu eenmaal ons werk moeten doen, naar binnen lopen, terwijl er toch duidelijk staat dat we maandag dicht zijn. En dat gaat al bijna drie jaar lang zo. ... Gebrek aan fatsoen dus, omdat men zich verheven voelt boven de regels (in dit geval de openingstijden) van de winkel.
Trouwens: je beschuldigd mij van een gebrek aan fatsoen, maar je vergeet daarbij even dat de winkel: a) mij niet fatsoenlijk heeft voorgelicht voor de aankoop, en b) onfatsoenlijk naar voorwaarden verwijst die niet bestaan. Begrijp me niet verkeerd: ik vind KE een uitstekende winkel, maar hier laten ze volgens mij toch duidelijk een steek vallen. Ondanks dat ik daar al vele jaren mijn cameraspullen koop is me dat nooit eerder opgevallen, omdat je zoiets natuurlijk pas merkt als je die informatie nodig hebt.
De meesten van jullie lijken je alleen maar te concentreren op de schuldvraag en de omstandigheden, maar daar gaat het helemaal niet om!
Voor de zoveelste keer: ja, ik weet dat IK de fout gemaakt heb, maar de schuldvraag staat hier niet ter discussie. Ik probeer alleen duidelijk te krijgen of een winkel mag verwijzen naar niet-bestaande voorwaarden. En dat lijkt mij niet. Als iemand mij kan vertellen waar die voorwaarden voor winkelaankopen staan, dan hoor ik het graag!
Vergeet nou gewoon even de omstandigheden (die had ik achteraf gezien beter weg kunnen laten, want die informatie leidt blijkbaar alleen maar af van de eigenlijke vraag) en concentreer je op die ene vraag. Ik probeer heus de winkel niet op te lichten of zo. Ik heb de telescoop thuis heel eventjes uitgepakt (geen zegels om te verbreken want dat was in de winkel al gedaan), 's nachts laten liggen en de volgende avond direct weer netjes ingepakt. Het spul is dus probleemloos opnieuw te verkopen voor de winkel.
Maar opnieuw: dat is niet de kwestie. Het gaat niet om mijn specifieke probleem, maar om de nuchtere vraag of de winkel zich mag beroepen op voorwaarden die niet lijken te bestaan.
Een tegoedbon van €2600 voor deze specifieke winkel lijkt me heel erg moeilijk te verkopen, maar bedankt voor de suggestie. Maar voor de duidelijkheid: mijn vraag is niet wat ik nu met die telescoop aan moet, maar of de winkel naar niet-bestaande voorwaarden mag verwijzen.Is de tegoedbon naamsgebonden?
Mogelijk kun je deze op marktplaats, of zelfs in de winkel, beter verpatsen dan de telescoop op marktplaats zetten.
Een briefje aan de balie is absoluut GEEN vervanging van algemene voorwaarden, daar is de wet heel duidelijk over volgens mij.Het probleem is niet academisch, en het probleem is ook niet de grootte van het briefje. Het probleem is gewoon dat mensen het vertikken gewoon eens te lezen.
Dat heb je heel goed gezien en ben ik dan ook inderdaad met je eens. Okee: ik kan me dus niet op die voorwaarden beroepen. Helder. Maar blijft nog steeds de vraag: waar staan de algemene voorwaarden voor winkelaankopen?Nee, in deze AV staat:
"Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument."
dus zijn ze niet van toepassing op ander type overeenkomsten.
Er is geen sprake van onduidelijkheid: er is sprake van het feit dat de winkel zich beroept op voorwaarden die er niet zijn.Als er onduidelijkheid is moet je gewoon terugvallen op de wet. De wet zegt koop=koop. Bij hun algemene voorwaarden op de site noemen ze enkel dat ze zich houden aan de ThuisWinkelOrganisatie. Dat er niks staat over in de winkel gekochte artikelen houd niet in dat je ook je geld terugkrijgt.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Je gaat voorbij aan de hoofdvraag.
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
De verwijzing naar de voorwaarden op de website klopt gewoon. Dat niet alles in die voorwaarden in dit geval van toepassing is staat er ook duidelijk in vermeld. Als in jouw arbeidscontract staat dat je van maandag tot en met vrijdag werkt, dan hoeft er toch niet expliciet in te staan dat je op zaterdag en zondag niet werkt?Vitoth schreef: Dus als op de website niet specifiek gesproken wordt over winkelaankopen, dan gelden (volgens mij dus) dezelfde voorwaarden! Het kan immers best zo zijn dat KE dezelfde voorwaarden hanteert omwille van klantvriendelijkheid of eenvoud. Dat dat een naieve denkwijze is besef ik, maar het is zeker niet onmogelijk. Het gaat er om dat er op de website helemaal NIETS staat over winkelaankopen, terwijl hier expliciet wél naar verwezen wordt op de factuur.
Als die verwijzing niet op de factuur had gestaan, dan was impliciet duidelijk geweest dat alleen de wettelijke bepalingen van toepassing zijn op deze aankoop en had ik deze vraag niet gesteld.
-
- Berichten: 32333
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Nee, want dan snappen ze het wel. Wat het recht van de werknemer is, dan kan men dan nog wel zelf bedenken. Anders is het als het, zoals het ervaren wordt, om een inperking van een niet-bestaand recht gaat. Dan is het niet vermelden van dat niet bestaande recht bijna een misdaad.GJvdZ schreef:Als in jouw arbeidscontract staat dat je van maandag tot en met vrijdag werkt, dan hoeft er toch niet expliciet in te staan dat je op zaterdag en zondag niet werkt?
Re: Leveringsvoorwaarden winkelaankoop Kamera-Express
Daarin heb je mogelijk gelijk, maar daar schiet je niks mee op.Vitoth schreef:Er is geen sprake van onduidelijkheid: er is sprake van het feit dat de winkel zich beroept op voorwaarden die er niet zijn.
Want zonder algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing, daarin geldt:
koop = koop , zonder herroepingsrecht.
De tegoedbon is al meer dan je wettelijk recht.