Die hebben niet volledig de vrije hand in het assortiment, ze mogen er wel wat dingen aan toevoegen, denk aan lokale producten, maar in het geval van AH moeten ze de door het hoofdbureau afgegeven schapindeling volgen, wat dus automatisch betekend dat ze die producten ook voeren. Afwijken geeft sowieso fysieke problemen, die indeling is tot op de cm nauwkeurig passend gemaakt voor een strekkende meter, daar past in veel gevallen niet eens zomaar een ander product tussen.tenormin schreef:Als het een franchise ondernemer betreft (bij welke super dan ook) die beslist wat wel of niet loopt. "Klaag" ook wel eens bij PLUS over een niet meer bestaand artikel, daar dan, antwoord is standaard dat dit gewoon is bij zelfstandige ondernemers die, onder welke supermarkt naam ook, werken/toko runnen.kweenie schreef:Lijkt mij inderdaad simpelweg te maken te hebben met het aflopen van het seizoen. Er moeten nu weer meer pepernoten en rookworsten liggen. En daar moet ruimte voor worden gemaakt.
Overigens heb ik zeer regelmatig dat een artikel of merk ineens verdwijnt uit de schappen, ook als het nog gewoon bestaat. Blijkbaar zijn de contracten met Ahold en dergelijke dan niet gunstig, zodat ze alleen nog maar na veel zoeken terug te vinden zijn. En soms komen ze na een tijdje toch weer terug.
Nog los van de afnemende efficiëntie als je producten gaat voeren buiten het geautomatiseerde bestelsysteem.