Magnetron Tomado stuk door DHL

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
lvoosterhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2022 06:38

Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door lvoosterhout »

Mijn vader heeft online een magnetron gekocht bij Tomado. Deze is verzonden door DHL. Bij het uitpakken bleek de achterkant verbogen en de magnetron niet te werken. De magnetron kan alleen maar retour verzonden met behulp van een verzendlabel of QRcode. Nu is mijn vader niet in het bezit van een printer of smartphone. Gebeld met DHL en Tomado. Beiden zeggen dat er geen andere mogelijkheid is. De medewerker bij Tomado zei zelfs dat oudere mensen dan maar gewoon in de winkel moesten kopen.
Er zal vast wel iemand zijn die het label uit kan printen. Maar het gaat mij hier om de klantvriendelijkheid van beide organisaties.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En alternatieve oplossingen aangeboden gekregen?

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Klantonvriendelijk? Ik vind het vanuit de klant gezien moeilijk doen terwijl deze manier van retourneren heel normaal is.
Als er iemand in de buurt is die het label kan printen, doen dan.
En anders voortaan inderdaad maar naar een winkel gaan en de magnetron gelijk meenemen.

mirtax
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:55

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door mirtax »

Om goederen op deze wijze retour te zenden is heel normaal. En uw vader is ook in staat het online te bestellen. Hij kan het ook even door iemand laten printen. Dit heeft m.i. niets met leeftijd te maken.

Ron5300
Berichten: 413
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Uw vader is wel in staat om online een magnetron te kopen maar zoals wel meer mensen niet in het bezit van een printer.
Een verzendlabel met daarop het adres e.d. wordt in PDF leesbaar zichtbaar op het scherm getoond en dan is het in bezit hebben van papier en een pen voldoende om zo'n verzendlabel aan te maken. Ergens in een la is wel plakband te vinden en als dat niet het geval is plakken ze er bij het inleverpunt het verzendlabel er wel op.
Het wordt wel wat triest om ouderen als zijnde incapabel en ouderwets neer te zetten want dat zijn ze sowieso niet en saillant detail die ouderen van nu hebben het begin van de homecomputer omarmt en de kennis die ze hebben aan de kinderen doorgegeven.

BL2
Berichten: 4994
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoe heeft vader de magnetron besteld ?
Als hij dit niet zelf heeft gedaan zal diegene welke het wel heeft besteld ook het retourzenden wel even kunnen afhandelen. We A doet, mag voor een ouder iemand ook B doen, als het onverhoopt fout gaat.

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ron5300 schreef:
30 aug 2024 14:48
Uw vader is wel in staat om online een magnetron te kopen maar zoals wel meer mensen niet in het bezit van een printer.
Een verzendlabel met daarop het adres e.d. wordt in PDF leesbaar zichtbaar op het scherm getoond en dan is het in bezit hebben van papier en een pen voldoende om zo'n verzendlabel aan te maken. Ergens in een la is wel plakband te vinden en als dat niet het geval is plakken ze er bij het inleverpunt het verzendlabel er wel op.
Het wordt wel wat triest om ouderen als zijnde incapabel en ouderwets neer te zetten want dat zijn ze sowieso niet en saillant detail die ouderen van nu hebben het begin van de homecomputer omarmt en de kennis die ze hebben aan de kinderen doorgegeven.
En de barcode teken je dan ook na?

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het aantal mensen zonder smartphone is procentueel te verwaarlozen. Juist voor die kleine groep is er nog een mogelijkheid om te printen. De kans dat iemand die nog gewoon meedraait in het leven geen smartphone heeft en nergens de mogelijkheid heeft om te printen is zo klein dat er daar geen extra’s voor gezocht word. Dat is simpelweg te duur. Is dat klantonvriendelijk?
Mocht u zelf niets kunnen regelen voor uw vader kan uw vader natuurlijk ook contact opnemen met een DHL punt met de vraag of ze het daar even kunnen uitprinten.

Overigens lees ik nergens de onderbouwing dat DHL de magnetron kapot heeft gemaakt.

Lowieze
Berichten: 6861
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Lowieze »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 15:58
Het aantal mensen zonder smartphone is procentueel te verwaarlozen. Juist voor die kleine groep is er nog een mogelijkheid om te printen. De kans dat iemand die nog gewoon meedraait in het leven geen smartphone heeft en nergens de mogelijkheid heeft om te printen is zo klein dat er daar geen extra’s voor gezocht word. Dat is simpelweg te duur. Is dat klantonvriendelijk?
Mocht u zelf niets kunnen regelen voor uw vader kan uw vader natuurlijk ook contact opnemen met een DHL punt met de vraag of ze het daar even kunnen uitprinten.

Overigens lees ik nergens de onderbouwing dat DHL de magnetron kapot heeft gemaakt.
DHL: “Als je een pakketje verstuurt met DHL, druk je zelf je label af. Heb je geen printer in huis? Kies dan de optie ‘Geen printer in huis’. Geef je pakket af in een winkel met een DHL ServicePoint en laat de QR-code op je mobiel scannen”

Dat wordt moeilijk zonder smartphone.

Papegaaiduiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Misschien denk ik wat te simpel, maar waarom niet aan de buurman/-vrouw vragen of uw vader gebruik mag maken van de printer? Of anders naar de bibliotheek? Een derde optie kan ook zijn dat u het label voor uw vader uitprint/u het pakket bij een verzendpunt van DHL brengt. Ik neem aan dat u wel een smartphone heeft, dus waarom uw vader niet een handje helpen? (Als u in de buurt woont, tenminste.)

In mijn beleving is dit beren op de weg zien die er niet zijn.

Papegaaiduiker

Moneyman
Berichten: 31053
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 14:02
Maar het gaat mij hier om de klantvriendelijkheid van beide organisaties.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En alternatieve oplossingen aangeboden gekregen?
Waarom moet het altijd een ander zijn die iemands problemen moet oplossen? Jouw vader is degene die niet over gebruikelijke hulpmiddelen beschikt, om wat voor reden dan ook. Niet Tomado of DHL.

Het leven is écht een stuk makkelijker en gezelliger als je denkt in mogelijkheden in plaats van problemen.

Los daarvan onderbouwt je verhaal op geen enkele manier de stevige claim in de topictitel.

de auditu
Berichten: 796
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door de auditu »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 15:58
Het aantal mensen zonder smartphone is procentueel te verwaarlozen. Juist voor die kleine groep is er nog een mogelijkheid om te printen. De kans dat iemand die nog gewoon meedraait in het leven geen smartphone heeft en nergens de mogelijkheid heeft om te printen is zo klein dat er daar geen extra’s voor gezocht word. Dat is simpelweg te duur. Is dat klantonvriendelijk?
Mocht u zelf niets kunnen regelen voor uw vader kan uw vader natuurlijk ook contact opnemen met een DHL punt met de vraag of ze het daar even kunnen uitprinten.

Overigens lees ik nergens de onderbouwing dat DHL de magnetron kapot heeft gemaakt.
Wat is er moeilijk voor een bedrjf om het verzendlabel per post te sturen?

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lowieze schreef:
30 aug 2024 16:04
NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 15:58
Het aantal mensen zonder smartphone is procentueel te verwaarlozen. Juist voor die kleine groep is er nog een mogelijkheid om te printen. De kans dat iemand die nog gewoon meedraait in het leven geen smartphone heeft en nergens de mogelijkheid heeft om te printen is zo klein dat er daar geen extra’s voor gezocht word. Dat is simpelweg te duur. Is dat klantonvriendelijk?
Mocht u zelf niets kunnen regelen voor uw vader kan uw vader natuurlijk ook contact opnemen met een DHL punt met de vraag of ze het daar even kunnen uitprinten.
Overigens lees ik nergens de onderbouwing dat DHL de magnetron kapot heeft gemaakt.
DHL: “Als je een pakketje verstuurt met DHL, druk je zelf je label af. Heb je geen printer in huis? Kies dan de optie ‘Geen printer in huis’. Geef je pakket af in een winkel met een DHL ServicePoint en laat de QR-code op je mobiel scannen”
Dat wordt moeilijk zonder smartphone.
Vandaar dat ik ook schreef dat er ook contact gezocht kon worden met een DHL punt met de vraag of ze daar kunnen printen.

de auditu schreef:
30 aug 2024 16:54
Wat is er moeilijk voor een bedrjf om het verzendlabel per post te sturen?
Het zal niet moeilijk zijn, maar de uitdaging zit in wie het gaat doen, wie de kosten gaat betalen en wie het risico gaat nemen als het fout gaat.

de auditu
Berichten: 796
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door de auditu »

Is dit wat wel 'ondernemersrisico' wordt genoemd?

lvoosterhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2022 06:38

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door lvoosterhout »

mirtax schreef:
30 aug 2024 14:43
Om goederen op deze wijze retour te zenden is heel normaal. En uw vader is ook in staat het online te bestellen. Hij kan het ook even door iemand laten printen. Dit heeft m.i. niets met leeftijd te maken.
Ook al is het normaal. Tomado verwijst naar DHL en andersom. DHL heeft het pakket beschadigd. Het gaat mij om de onvriendelijkheid van de klantenservice.

lvoosterhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2022 06:38

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door lvoosterhout »

Moneyman schreef:
30 aug 2024 16:51
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 14:02
Maar het gaat mij hier om de klantvriendelijkheid van beide organisaties.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? En alternatieve oplossingen aangeboden gekregen?
Waarom moet het altijd een ander zijn die iemands problemen moet oplossen? Jouw vader is degene die niet over gebruikelijke hulpmiddelen beschikt, om wat voor reden dan ook. Niet Tomado of DHL.

Wie zegt dat ik in problemen denk. Wat een vooroordeel. DHL veroorzaakt de schade. En is niet bereid dit op te lossen. En Tomado doet geen enkel moeite om met een alternatief te komen. Als ik niet in Spanje had gewoond had ik het allang opgelost en het label uitgeprint


Het leven is écht een stuk makkelijker en gezelliger als je denkt in mogelijkheden in plaats van problemen.

Los daarvan onderbouwt je verhaal op geen enkele manier de stevige claim in de topictitel.

Papegaaiduiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 19:37
mirtax schreef:
30 aug 2024 14:43
Om goederen op deze wijze retour te zenden is heel normaal. En uw vader is ook in staat het online te bestellen. Hij kan het ook even door iemand laten printen. Dit heeft m.i. niets met leeftijd te maken.
Ook al is het normaal. Tomado verwijst naar DHL en andersom. DHL heeft het pakket beschadigd. Het gaat mij om de onvriendelijkheid van de klantenservice.
Punt 1, uw vader heeft een koopovereenkomst met de verkoper: als dat Tomado is, dan moet uw vader bij Tomado zijn. Met DHL heeft u niks te maken.

Punt 2, er zijn een aantal ideeën voorgesteld. Als u of uw vader daar niets mee wil doen, ook goed, dat is een keus die gemaakt kan worden. Maar dan moet u ook stoppen met uw vinger wijzen naar Tomado/DHL.

Tevens vind ik wel dat Tomado een logische oplossing heeft geboden: defecte magnetron terugsturen en wie weet krijgt uw vader zijn geld terug of een ander exemplaar.

Papegaaiduiker

NeoDutchio
Berichten: 12584
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoeveel alternatieven zou Tomado dan moeten hebben? Moet aan elke wens van elke klant voldaan worden, of volstaat het gebruikelijke?
Hoe lastig is het om in de vriendenkring, de bieb of bij een DHL punt het te laten printen?
En met een zoon op flinke afstand, hoe mooi zou het zijn om contact te houden via bv whatsapp. Zo krijgt een smartphone ineens meer opties.

lvoosterhout
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2022 06:38

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door lvoosterhout »

NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 19:58
Hoeveel alternatieven zou Tomado dan moeten hebben? Moet aan elke wens van elke klant voldaan worden, of volstaat het gebruikelijke?
Hoe lastig is het om in de vriendenkring, de bieb of bij een DHL punt het te laten printen?
En met een zoon op flinke afstand, hoe mooi zou het zijn om contact te houden via bv whatsapp. Zo krijgt een smartphone ineens meer opties.


Zoon op afstand? Ik ben een vrouw

ZeerPrivé
Berichten: 6028
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 20:19
NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 19:58
Hoeveel alternatieven zou Tomado dan moeten hebben? Moet aan elke wens van elke klant voldaan worden, of volstaat het gebruikelijke?
Hoe lastig is het om in de vriendenkring, de bieb of bij een DHL punt het te laten printen?
En met een zoon op flinke afstand, hoe mooi zou het zijn om contact te houden via bv whatsapp. Zo krijgt een smartphone ineens meer opties.
Zoon op afstand? Ik ben een vrouw
Dat kan toch niemand weten? Je vader kan ook een printer kopen, die zijn er al voor 50 euro. Hij kan jou ook de betreffende mail doorsturen, jij print de label uit en stopt het in een envelop richting je vader.

Dat iemand geen printer heeft EN geen smartphone komt nauwelijks nog voor. Dat is een eigen keuze en de consequentie is o.a. dat waar je vader nu tegen aan loopt.

Papegaaiduiker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jun 2024 17:59

Re: Magnetron Tomado stuk door DHL

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

ZeerPrivé schreef:
30 aug 2024 20:25
lvoosterhout schreef:
30 aug 2024 20:19
NeoDutchio schreef:
30 aug 2024 19:58
Hoeveel alternatieven zou Tomado dan moeten hebben? Moet aan elke wens van elke klant voldaan worden, of volstaat het gebruikelijke?
Hoe lastig is het om in de vriendenkring, de bieb of bij een DHL punt het te laten printen?
En met een zoon op flinke afstand, hoe mooi zou het zijn om contact te houden via bv whatsapp. Zo krijgt een smartphone ineens meer opties.
Zoon op afstand? Ik ben een vrouw
Dat kan toch niemand weten? Je vader kan ook een printer kopen, die zijn er al voor 50 euro. Hij kan jou ook de betreffende mail doorsturen, jij print de label uit en stopt het in een envelop richting je vader.

Dat iemand geen printer heeft EN geen smartphone komt nauwelijks nog voor. Dat is een eigen keuze en de consequentie is o.a. dat waar je vader nu tegen aan loopt.

En het mooie is dat het niet ter zake doende is wat TS is. Zoals ik al zei, het is een keus die u (TS) maakt of u wat met de adviezen doet. Dit is meer een zeurtopic dan een nuttige, adviezen zijn gegeven en toch maar proberen het onderste uit de kan te halen terwijl dit allang met een kleine investering (smartphone (dat hoeft niet eens honderden euro's te kosten) of een printer van vijf tientjes) opgelost had kunnen worden. :roll:

Gesloten