LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mango jas retour

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ciske

Re: Mango jas retour

Ongelezen bericht door ciske »

Emmy75 schreef:
ciske schreef: er zijn ergere dingen in het leven.
Dat kunnen we wel van elke klacht op dit forum stellen. Het maakt deze klacht niet minder terecht. Waarom moet dat hier dan wel geroepen worden en wordt in een ander topic gereageerd met schandalig hoe dat bedrijf handelt ?

van mij mag dat in meerdere topics, gezeur over een rits of dergelijke flutdingen , vind ik ( eigen mening) kleinzielig.

maar goed Nederlanders klagen nou eenmaal graag :mrgreen:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske
24 jan 2012 13:03

kijk Jolijn, dat is dus het zielige van sommige mensen.

Bedoel je: als jij een klacht hebt, is die helemaal terecht, je opent je een topic en gebruikt om de 3 woorden 'flut' en dat is geen klagen, dat is niet kleinzielig enz. ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Emmy75 schreef:Ciske en Sephora lijken in dit topic meer de mening zijn toegedaan dat het gewoon pech is en men maar te accepteren heeft dat de rits het binnen een maand of 2 begeeft. Dat kan natuurlijk, want meningen kunnen nu eenmaal verschillen. Ergens heb ik wel het gevoel dat ze een andere mening zijn toegedaan als dit hen overkomt met een jas van 2 maandjes oud.
Het voelt ook anders wanneer iets anderen overkomt dan wanneer het jezelf overkomt. Dat laatste wil nog wel eens als erger worden ervaren.

ciske

Jolijn schreef:
.

Bedoel je: als jij een klacht hebt, is die helemaal terecht, je opent je een topic en gebruikt om de 3 woorden 'flut' en dat is geen klagen, dat is niet kleinzielig enz. ?

nee dat bedoel ik dus niet Jolijn, ik heb hier duidelijk geschreven dat het mijn mening is en dat ik het kleinzielig vind hoe mensen kennen zeuren over een rits...een aanbieding in de winkel, of een krant niet ontvangen

dat beste Jolijn is mijn mening en dan hoef je niet persoonlijk te worden.

Jolijn

ciske schreef:
Jolijn schreef: Bedoel je: als jij een klacht hebt, is die helemaal terecht, je opent je een topic en gebruikt om de 3 woorden 'flut' en dat is geen klagen, dat is niet kleinzielig enz. ?
nee dat bedoel ik dus niet Jolijn, ik heb hier duidelijk geschreven dat het mijn mening is en dat ik het kleinzielig vind hoe mensen kennen zeuren over een rits...een aanbieding in de winkel, of een krant niet ontvangen

dat beste Jolijn is mijn mening en dan hoef je niet persoonlijk te worden.
Het is mijn mening dat ik vind dat degenen die hier zelf klagen (en daar alle gelegenheid en ruimte voor krijgen) een klacht van een ander niet als kleinzielig hoeven af te doen. Zo, nu staat het er even iets algemener (btw: wat persoonlijk worden betreft: die staan d'r hier wel meer, maar aan anderen gericht...wat het anders maakt? )
Het bedrag dat gemoeid zou zijn met een nieuwe rits inzetten, is misschien wel groter dan anderen met een andere klacht tegoed hebben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jolijn schreef:Het is mijn mening dat ik vind dat degenen die hier zelf klagen (en daar alle gelegenheid en ruimte voor krijgen) een klacht van een ander niet als kleinzielig hoeven af te doen.
Ik ben het helemaal met je eens. Daarnaast: ga met anderen om zoals je wilt dat er met jou wordt omgegaan.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 24 jan 2012 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef: van mij mag dat in meerdere topics, gezeur over een rits of dergelijke flutdingen , vind ik ( eigen mening) kleinzielig.

maar goed Nederlanders klagen nou eenmaal graag :mrgreen:
Mijn persoonlijke mening is dat het niet helemaal zuiver discussiëren is als de mening ineens anders is als het iemand anders overkomt. Als het u zou overkomen zou u ook klagen, dan moet u het niet afdoen als zeuren als anderen dat ook doen. Dan ook niet klagen dat univé een beetje laat antwoord geeft, er zijn immers ergere dingen en de financiële schade ach dat is vergelijkbaar met die rits.

Emmy75

alfatrion schreef:
Jolijn schreef:Het is mijn mening dat ik vind dat degenen die hier zelf klagen (en daar alle gelegenheid en ruimte voor krijgen) een klacht van een ander niet als kleinzielig hoeven af te doen.
Ik ben je helemaal met je eens. Daarnaast: ga met anderen om zoals je wilt dat er met jou wordt omgegaan.
Daar sluit ik me graag bij aan.

ciske

Mijn persoonlijke mening is dat het niet helemaal zuiver discussiëren is als de mening ineens anders is als het iemand anders overkomt. Als het u zou overkomen zou u ook klagen, dan moet u het niet afdoen als zeuren als anderen dat ook doen. Dan ook niet klagen dat univé een beetje laat antwoord geeft, er zijn immers ergere dingen en de financiële schade ach dat is vergelijkbaar met die rits
weet je Emmy , ik zou toch niet gauw vergelijken met of providers of met zorgverzekeraars, mens wat een toestand om een rits, en dan alfa die nog wel een rechstzaak zou aanraden

moet niet gekker worden :mrgreen:

Emmy75

ciske schreef:weet je Emmy , ik zou toch niet gauw vergelijken met of providers of met zorgverzekeraars, mens wat een toestand om een rits, en dan alfa die nog wel een rechstzaak zou aanraden
Waarom zou ik dat vergelijk niet mogen maken dan ? Omdat het niet precies hetzelfde is of omdat het u niet in het straatje past ?

De wet heeft het niet over bepaalde producten(groepen) zoals een wasmachine of een jas. De wet spreekt over een zaak. Alfa heeft volgens mij nergens aangeraden een rechtszaak te beginnen in dit topic, hij geeft m.i. alleen aan waar een consument recht op heeft en soms kan dat helpen in de discussie naar een bedrijf.

ciske

Het gaat om het feit dat onbenullige dingen bij Nederlanders oh zo erg zijn, wel eens aan het personeel gedacht die dagelijks dit gezeik aan moet horen? ik dus wel.

Ik vind het personeel belangrijker dan gezeur over een onbenullig ding.

Emmy75

Daar is het personeel voor in dienst, als niemand meer zijn beklag zou doen zou weer een groot deel de laan uitvliegen. Daar al eens aan gedacht ?

[deel bericht verwijderd door de Moderator]
ciske schreef:Ik vind het personeel belangrijker dan gezeur over een onbenullig ding.
Totdat het u zelf overkomt.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jan 2012 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ciske

Daar is het personeel voor in dienst, als niemand meer zijn beklag zou doen zou weer een groot deel de laan uitvliegen. Daar al eens aan gedacht ?
Daar is het personeel niet voor in dienst

je bericht gemeld weer persoonlijk worden!!

Emmy75

Er zijn bij verschillende bedrijven hele afdelingen mensen in dienst die zich bezig houden met alleen maar klachten. Als niemand meer mag klagen, kunnen die dus ontslagen worden.

Ook winkelpersoneel is er om klachten op te lossen. Daarbij hoeven ze niet aangevallen of afgeblaft te worden maar kunnen ze gewoon netjes te woord gestaan worden. Ze zijn er ook om aanspreekpunt te zijn voor klachten, de winkelier moet namelijk klachten over ondeugdelijke producten afhandelen. Sja lijkt mij dat daar personeel voor nodig is.

Hoezo weer ??
Ah kijk dat bedoel ik, blijkbaar mag u wel vinden dat anderen over onbenullige zaken klagen maar mag ik niet vinden dat u over andere dingen klaagt die ik onbenullig vind. Is toch precies hetzelfde.

Dan zou u ook al uw eigen berichten moeten melden wegens persoonlijk worden jegens TS.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Gelieve op te houden met ruziën, anders zullen wij forum-bans moeten gaan uitdelen.

ciske

Ik reageer in dit topic nog 1 keer, TS heeft geld terug gekregen en is ook nog zo aso om het hier op het forum te pleuren!!

Winkel personeel is er niet om een grote bek van klanten te krijgen, die heb je normaal te behandelen.

Jolijn

ciske schreef:Ik reageer in dit topic nog 1 keer, TS heeft geld terug gekregen en is ook nog zo aso om het hier op het forum te pleuren!!

Winkel personeel is er niet om een grote bek van klanten te krijgen, die heb je normaal te behandelen.
Dit is de OP

hps

Bericht Mango jas retour - 20 jan 2012 17:25
2 maanden geleden een winterjas bij mango gekocht. Nu vielen de ijzertjes uit de rits. De winkel in Den Haag vond het te duur om te repareren, we konden tegoedbonnen krijgen. Dat was al iets maar daar was ik niet happy mee. Ik heb het Nederlandse hoofdkantoor in Rotterdam gebeld en deze vertelde mij dat de winkels gewoon geld moesten teruggeven en dat tegoedbonnen helemaal niet mocht. Het hoofdkantoor heeft de winkel gebeld en daar wisten ze plots niet meer dat zij tegoedbonnen hadden aangeboden, maar dat ik gewoon het geld terug kon krijgen. Dus weer naar de winkel en daar kreeg ik gewoon het geld terug. Goede service dus van het bedrijf, minder goed van de winkel. Maar al met al was ik wel tevreden. :D

Ik vind er niets aso's aan om te vermelden dat zij/hij "al met al wel tevreden was. :D "

Over een grote bek lees ik niets.

Verder ben ik het met Emmy75 eens, dat het winkelpersoneel er (ook) is om klachten aan te horen/op te lossen.
Daar ben je nou 1maal (ook) voor.
En als het goed is, zal klachtenafhandeling niet zo heel vaak voorkomen. Als het daarentegen klachten regent, zal betr. winkel niet lang meer bestaan......en valt er niks meer te verkopen voor het winkelpersoneel.

Emmy75

Jolijn schreef:Over een grote bek lees ik niets.
Daar heb ik ook nog niets over gelezen in dit topic.

In mijn optiek is klagen / je beklag doen / een klacht indienen zeker niet synoniem aan "een grote bek geven". Misschien is dit wel een heel raar concept maar een klacht kan ook ingediend worden zonder grote bek te geven. Een klacht kan ook ingediend worden en toch kan men daarbij netjes en correct het winkelpersoneel bejegenen.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Emmy75 schreef:Maar dames dames toch.

Ik zou wel eens willen weten hoe u (beiden) zou reageren als u net 2 maandjes geleden een dure jas heeft gekocht en ineens gaat de rits zomaar kapot.
Is mij overkomen met een kinderjas van 80 euro. Jas was uitverkocht, kreeg mijn geld terug.
Later bleek het eigen schuld.

Maar mij hoor je niet klagen, heb liever dat je wel wettelijk gezien garantie hebt op ritsen (kan mijn peuter tenminste s een keer zelf haar laarzen en jas dichtmaken) :D

Gesloten