LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medewerkers Albert Heijn opgesloten geïntimideerd + bedrogen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sjohie

Re: Medewerkers Albert Heijn opgesloten geïntimideerd + bedrogen

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:Dan hadden ze ze beter 1 voor 1 op staande voet kunnen ontslaan ipv 20 tegelijk.
Een lid van het management is (door dit akkefietje ?) op non-actief gesteld.
Ik kan me voorstellen dat ze dieven niet aan het werk willen houden, en het zou ook een verkeerd/zwak signaal zijn naar de rest v/d medewerkers.

Maar goed, er loopt een onderzoek, dus dan komt de waarheid linksom of rechtsom wel boven water.

Persoonlijk denk ik dat er wél gestolen is, maar dat er een (assistent) bedrijfsleider wat uit de bocht is gevlogen, en die zal daarvoor ook aangepakt worden, want dit soort KGB gedrag is niet te verdedigen.

Dat doet niks af aan het feit dat je zo'n ploeg puberale hormoonpleisters niet in gareel kan houden zonder heldere regels, en ze er duidelijk aan te houden, met de consequenties zwart op wit voor beide partijen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als er 20 in 1 keer zijn ontslagen (en het zou terecht zijn), heeft het al veel te lang gesudderd en werd het blijkbaar oogluikend toegezien.
Je gaat dan toch niet wachten tot je 20 er bij elkaar hebt en dan in 1 keer?

louella

Ongelezen bericht door louella »

AH in Made beste Albert Heijn
Formules

MADE – De Albert Heijn in Made mag zich voor de tweede keer in drie jaar tijd de beste AH van Nederland noemen. Bij de formule AH XL zijn de filialen in Ede en Maastricht op de gedeelde eerste plek beland, terwijl in Eindhoven de beste AH to go staat.
001_food-image-DIS142010I01.jpg

De prijsuitreiking van de interne winkelwedstrijd van Albert Heijn was gisteravond in Carré in Amsterdam. De supermarkt in Made, die onder leiding staat van Twan van Meel, werd in 2009 ook al verkozen tot de beste Albert Heijn. Toen was AH Made de beste van 275 franchise-winkels. Deze keer deden 800 AH-winkels mee en won de Brabantse winkel wederom.
Fans

‘Het was een fantastische ervaring, met 1600 mensen zat de zaal helemaal vol’, zegt Van Meel in een reactie tegen Distrifood.nl. ‘We kunnen ons nu echt dé beste Albert Heijn van Nederland noemen.’ Volgens Van Meel heeft de winkel in Made de prijs ontvangen, omdat de winkel van de klanten 'fans' probeert te maken. ‘We organiseren veel leuke acties en hebben ook een speciale taxi waar oudere klanten gratis gebruik van kunnen maken. Daarnaast hebben we vorig jaar november een actie georganiseerd waarbij klanten kans maakten op een dinnershow. Die dinnershow bestaat uit een 3-gangen menu en een cabaretvoorstelling. In totaal zijn er zeventien voorstellingen geweest en hebben we tweeduizend klanten blij kunnen maken met deze show.’
Vakantie

Het personeel in Made heeft van Albert Heijn zelf een tweedaagse skivakantie gekregen in Duitsland. De komende dagen hangt de winkel vol met slingers en ballonnen. Volgens Van Meel zal de winkel het aankomende weekend acties voor de klanten organiseren vanwege de overwinning.

Jolijn

Een correctie op mijn bericht dat overwerk niet betaald wordt: bijv. als je opgeroepen wordt om tot 10 uur te werken, moet je je betalingsspecificaties in de gaten houden of er ook tot 10 uur wordt betaald.
Er wordt nog al eens tot 9.00 of 9.30 betaald, als je dit bij je chef aangekaart wordt het wel recht gezet.
Dus zelf je uren noteren en controleren.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nou bij mij ook..mijn kinderen konden dan echt wel rekenen op een behoorlijke straf.
Hahah, nou met ruzie in de tent bedoelde ik natuurlijk dat als de kids inderdaad gestolen hadden ze flink straf gekregen hadden (en dat zou ze dan echt nog lang heugen.)

Echter, als een werkgever mijn kinderen tegen hun wil vasthield, hun niet naar huis liet bellen en zonder dat daar een volwassene van hun kant bijzat een verklaring probeerden te laten ondertekenen hadden ze toch ook goed een probleem gehad. Dat zij ergens werken maakt het niet opeens meerderjarig.
De werkgever had gewoon de politie kunnen bellen, in plaats van zelf die kinderen te gaan ondervragen, hun contact met hun ouders te weigeren en hun een verklaring te laten ondertekenen. Dat is niet de taak van een filiaal manager, dat is de taak van de politie. Ik vind simpelweg dan vreemden (ookal is dat een werkgever) geen kinderen van anderen mogen vasthouden zonder dat hun ouders geinformeerd worden of dat zij mogen bellen. Ik vind, ongeacht of de kinderen wel of niet gestolen hebben dat deze filiaal manager zwaar buiten zijn boekje gegaan is. Je mag minderjarige kinderen niet zomaar vasthouden zonder hun ouders te informeren.
Tsja die 'kinderen" roepen net als al hun leeftijdsgenoten thuis natuurlijk om de haverklap dat ze volwassen zijn, en daarom later thuis mogen komen etc etc. Dus dan mogen ze zich ook wel een beetje houden de heldere afspraken in hun arbeidscontract en wat ik maar even de huisregels noem van de AH, en nog belangrijker, leren leven met de gevolgen van hun eigen keuzes. En een relevante in dit geval, is dat bij constatering van diefstal er op staande voet ontslag volgt, dat stond er 20 jaar geleden al in toen ik vakkenvuller was. Blijf dan met je tengels uit de schappen, en neem genoegen met de 10% medewerkerskorting. Want dat is 1 van de dingen die de concurrenten van AH niet hebben volgens mij?
Het argument dat een 15 of 16 jarige thuis roept dat hij al volwassen is vind ik niet terecht, een drie jarige roept ook dat hij al groot is. Dat betekent niet dat een vreemde een 3 jarige zonder dat de ouders daarvan op de hoogte zijn uren mag vasthouden. Ook niet als hij denkt dat dat kind gestolen heeft.
Ik ben het er natuurlijk helemaal mee eens dat kinderen niet dienen te stelen en dat een 15 jarige zich best prima aan zijn contract zou moeten kunnen houden. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat de filiaalmanager iets gedaan heeft wat echt niet kan.

Ik heb vroeger toen mijn kinderen die leeftijd hadden altijd heldere afspraken gemaakt hoe laat ze thuis zouden zijn. Als een of ander iemand van de albert heijn bedacht zou hebben mijn kinderen ergens vast te houden zonder dat ik dat wist en zonder dat ze mij konden bereiken, was ik naast dat ik heel erg bezorgd was geweest (mijn kinderen hielden zich aan de tijd dat afgesproken was) ook woest zijn geweest.

Isabel

Iemand101

Ongelezen bericht door Iemand101 »

Zoals ik het zie is het de vraag: voor hoeveel mochten zij pakken? En als er geen prijs is afgesproken (wat erg stom zou zijn van de leidinggevende die dat niet gedaan heeft), dan is de vraag: wanneer kan je het met volledige zekerheid misbruik noemen, en is die grens overschreden?

Verder was er duidelijk erg verkeerd gehandeld. Als het echt zo gebeurde als het geschreven is: zoiets zou ik eerder verwachten van de Mexicaanse politie: intimideren tot je een bekentenis op papier hebt. Het verschil is dat ze weg mochten gaan (maar: geen rechten, zoals bellen, zolang ze daar blijven), maar als dat artikel de waarheid spreekt en geen belangrijke info weglaat, dan is er duidelijk sprake van corruptie (de AH die net doet of ze niets meer weten van de afspraak "spullen ipv overuren"), en dan wordt weggaan wel heel erg gevaarlijk als je geen hard bewijs hebt.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Iemand101 schreef:Zoals ik het zie is het de vraag: voor hoeveel mochten zij pakken? En als er geen prijs is afgesproken (wat erg stom zou zijn van de leidinggevende die dat niet gedaan heeft), dan is de vraag: wanneer kan je het met volledige zekerheid misbruik noemen, en is die grens overschreden?
Dit is eenvoudig.

U mag helemaal niks uit de winkel pakken zonder af te rekenen. Het zijn immers niet uw goederen.

Ook een leidinggevende mag geen produkten uit de winkel pakken zonder af te rekenen. Het zijn immers ook niet zijn goederen.

Ben ik nu zo slim of ....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
Ik denk het. :wink:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

vogels schreef:
Chocomelk schreef:
Barman schreef:Leuk.

Wat is het nut van dit bericht voor de forum bezoekers?
Zodat consumenten weten waar ze niet hun boodschappen moeten doen !
Hoezo? Is het al vastgesteld dan dat deze vakkenvullers de waarheid vertellen?
het is niet belangrijk of de medewerkers hebben gestolen of niet

AH heeft niet het recht om mensen op te sluiten
hooguit om mensen die op heterdaad zijn betrapt op diefstal vast te houden om over te dragen aan de politie
dat is in dit geval ook niet van toepassing omdat iedereen met naam en adres bekend is
AH heeft dus een misdrijf gepleegd

als het waar is dat bekentenissen zijn afgedwongen wordt het nog erger
die bekentenissen zullen overigens waarschijnlijk geen enkele waarde hebben in de rechtbank als ze onder druk zijn afgelegd

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

ruud_a schreef: die bekentenissen zullen overigens waarschijnlijk geen enkele waarde hebben in de rechtbank als ze onder druk zijn afgelegd
Alsof ze daar ooit terecht zullen komen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Leo The Emperor schreef:
Iemand101 schreef:Zoals ik het zie is het de vraag: voor hoeveel mochten zij pakken? En als er geen prijs is afgesproken (wat erg stom zou zijn van de leidinggevende die dat niet gedaan heeft), dan is de vraag: wanneer kan je het met volledige zekerheid misbruik noemen, en is die grens overschreden?
Dit is eenvoudig.

U mag helemaal niks uit de winkel pakken zonder af te rekenen. Het zijn immers niet uw goederen.

Ook een leidinggevende mag geen produkten uit de winkel pakken zonder af te rekenen. Het zijn immers ook niet zijn goederen.

toen ik vroeger bij AH werkte was het ook al zo dat als je de koopavond werkte er ook op kosten van AH gegeten werd. datgene wat je dan uit de winkel haalde werd genoteerd en betaald door de filiaalhouder. het wordt dus wel afgerekend, alleen niet bij de kassa.

kokka

Barman schreef:
ruud_a schreef: die bekentenissen zullen overigens waarschijnlijk geen enkele waarde hebben in de rechtbank als ze onder druk zijn afgelegd
ik denk dat het enige wat AH wilde bereiken is dat ze al deze pubers weg wilde hebben zonder het risico op dat er een paar beroep aan zouden tekenen tegen hun al dan niet terechte ontslag.
een rechtszaak zou voor geen van de partijen een goede oplossing bieden.

Jolijn

Leo The Emperor schreef:
Dit is eenvoudig.

Hoe 1 en ander administratief geregeld is, ligt aan de afspraken.
Bij producten tijdens pauzes op kosten van de baas, kan het best zijn dat iedere medewerker daarvoor niet zelf langs de kassa moet, maar dat het anders is geregeld.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

kokka schreef:
Barman schreef:
ik denk dat het enige wat AH wilde bereiken is dat ze al deze pubers weg wilde hebben zonder het risico op dat er een paar beroep aan zouden tekenen tegen hun al dan niet terechte ontslag.
een rechtszaak zou voor geen van de partijen een goede oplossing bieden.
wel als de medewertkers onschuldig waren
en als er geen bewijs is van diefstal zijn ze dat
vervolgens kun je tegen AH een civiele procedure starten
bovendien is er niets mis met een strafrechterlijke vervolging als AH mensen opsluit

Iemand101

Ongelezen bericht door Iemand101 »

Leo The Emperor schreef:
Dit is eenvoudig.

Als het onderdeel is van hun loon mag het zeker. Zoals het artikel zegt: in plaats van geld voor overuren, mochten zij artikelen kiezen uit de winkel voor overuren. Het is dus onderdeel van hun loon. Een loon krijgen staat per definitie niet gelijk aan stelen. Stel je eens voor als je je loonstrookje in handen krijgt, en dan ineens in de boeien geslagen wordt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:
Leo The Emperor schreef:
Dit is eenvoudig.

toen ik vroeger bij AH werkte was het ook al zo dat als je de koopavond werkte er ook op kosten van AH gegeten werd. datgene wat je dan uit de winkel haalde werd genoteerd en betaald door de filiaalhouder. het wordt dus wel afgerekend, alleen niet bij de kassa.
En dat is nu alleen nog maar belangrijker, aangezien wat er gescand wordt bij de kassa, aan de achterkant automatisch besteld wordt door de computer. De medewerkers checken dus alleen nog de computer, en sturen bij waar nodig, denk aan extra snert en rookworst als het gaat vriezen etc. Als er te veel producten niet gescand worden, loopt dat hele systeem in de war. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat een supermarktmanager ze zomaar dingen uit de winkel liet halen als loon, dat druist tegen alle AH systemen en werkvoorschriften in.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

kokka schreef:toen ik vroeger bij AH werkte was het ook al zo dat als je de koopavond werkte er ook op kosten van AH gegeten werd. datgene wat je dan uit de winkel haalde werd genoteerd en betaald door de filiaalhouder. het wordt dus wel afgerekend, alleen niet bij de kassa.
Het gaat hier, volgens het artikel van RTV-Utrecht, om bier kauwgum en deodorant. Niet echt artikelen voor een maaltijd tijdens het werken op de koopavond.

Overigens hebben ze voor dit soort zaken personeelspasjes bedacht, waarbij de artikelen wel normaal worden gescand, maar tegen een geringere prijs worden betaald/verrekend.

Als een medewerker een personeelspas heeft, is toch echt een beetje dom om te denken dat daarnaast ook nog artikelen mogen worden meegenomen zonder te scannen.

kokka

Leo The Emperor schreef:
kokka schreef:toen ik vroeger bij AH werkte was het ook al zo dat als je de koopavond werkte er ook op kosten van AH gegeten werd. datgene wat je dan uit de winkel haalde werd genoteerd en betaald door de filiaalhouder. het wordt dus wel afgerekend, alleen niet bij de kassa.
Het gaat hier, volgens het artikel van RTV-Utrecht, om bier kauwgum en deodorant. Niet echt artikelen voor een maaltijd tijdens het werken op de koopavond.

Overigens hebben ze voor dit soort zaken personeelspasjes bedacht, waarbij de artikelen wel normaal worden gescand, maar tegen een geringere prijs worden betaald/verrekend.

Als een medewerker een personeelspas heeft, is toch echt een beetje dom om te denken dat daarnaast ook nog artikelen mogen worden meegenomen zonder te scannen.
nou bier en kaugum kom je al een eind mee op de donderdag avond :lol:

Gesloten