LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt Ede en slechte service (maar nu goed opgelost)

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
awanner

Mediamarkt Ede en slechte service (maar nu goed opgelost)

Ongelezen bericht door awanner »

Na 6.5 maand is mijn Packard Bell PC nog steeds niet goed gerepareerd.
Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonde dat het probleem ect wordt opgelost. Doordat ik redelijk wat computer en ICT kennis heb, kunnen ze mij niet zomaar om de tuin lijden.
Hieronder een opsomming van feiten

De PC is bij Mediamarkt Ede gekocht op 24-10-2007 (aanschafprijs 799 euro) . Deze PC is gekocht inclusief extra garantie voor 3 jaar. Bij deze PC is enige maanden later een extra videokaart gekocht (Asus). De PC heeft (tezamen met deze videokaart) tot en met 16 maart 2010 vlekkeloos gewerkt en mijn zoon heeft er goed mee kunnen gamen.
PC is op 16-3-2010 bij u aangeboden, met de klacht dat de PC niet meer opstart.
PC is gerepareerd ( nieuw MB Berkelley FX moederboard). Kosten waren 258,40 euro. Deze zijn betaald via de garantie verzekering (Actua). PC kwam pas op 10-5-2010 terug bij mediamarkt daar deze PC enige weken zoek is geweest (hij was in Luik ipv Goes)
De PC is op 10-5-2010 opgehaald maar op 19-5-2010 teruggebracht. Klacht: Pc met videokaart start heel erg langzaam op (duurt meer dan een ½ uur), zonder videokaart start hij normaal op, maar dit is niet het gewenste gedrag.
PC enige weken later weer retour. Niets opgelost (reden volgens Acer: videokaart defect, PC oké).
PC en videokaart thuis door mij getest. Conclusie: videokaart is niet defect, PC nog steeds erg traag met deze goed werkende videokaart. Bovenstaande conclusie van Acer klopt dus niet.
PC opnieuw ter reparatie aangeboden op 18-6-2010 (Klacht: probleem nog niet opgelost. PC uitgebreid getest door mediamarkt zelf op 18-6. Personeel mediamarkt bevestigd mijn klacht dat het niet goed is en gerepareerd moet worden. PC dus weer aangeboden ter reparatie
PC retour op 12-7-2010 , Acer heeft niets gedaan (reden: PC voldoet aan fabrieksspecificaties)
PC op 13-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie en 28-7-2010 terug zonder dat er iets aan veranderd is. (reden volgens ACER: PC start normaal op). PC met meerdere videokaarten getest door personeel van mediamarkt (geen enkele werkte), dus conclusie van Acer klopt niet.
PC op de 30-7-2010 opnieuw aangeboden ter reparatie met nu uitdrukkelijk het verzoek dat het nu echt gerepareerd moet worden (Service manager in Ede zou dit persoonlik in de gaten houden) . Het is duidelijk dat nieuwe moederboard niet aan de specificaties voldoet (geen enkele videokaart werkt nu meer). Je mag verwachten dat zo’n PC minimaal een aantal videokaarten ondersteund.
PC op 23-8-2010 kwam de PC terug (nieuw moederboard, geheugen en harde schijf). PC wederom bij mediamarkt tezamen met mij getest. Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Geen enkele videokaart werkt op deze moederboard.
Mediamarkt zegt nu niets meer te kunnen doen.
Hierop hebeen aangetekende brief gestuurd met het uitdrukkelijke verzoek om met een pasklare oplossing te komen binnen 2 weken (pas na 3 weken antwoord gekregen). Het voorstel dat er op hun kosten onderzocht zou worden welke videokaart er nu wel ondersteund zou worden. Hier hebben ze afgelopen week 4 dagen mee aan het werk gewees. Zaterdag 25 septmber de PC opgehaald. Hij zou nu goed werken (was een software probleem, lag aan windows en niet aan de hardware). Ik kon dit niet geloven, want het zou aan Norton Antivirus en aan Google toolbar liggen. Ik dit weekend met hun aanbevolen videokaart aan het testen geweest. Heb hiervoor ook nog moeten betalen. Conclusie ze proberen mij af te schepen met smoesjes. Want hun redenen kloppen niet. Vandaag ze weer aan de telefoon gehad. Ze zullen mij mogen weer terug bellen. Wordt nu echt tijd om juridische bijstand te gaan inschakelen.
Mediamarkt is niet echt service gericht, ze proberen het zo lang mogelijk te rekken totdat je het opgeeft. dat zal dus bij mij niet gaan gebeuren

Zie posting onderaan
Laatst gewijzigd door awanner op 19 okt 2010 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.

thobe

Re: Mediamarkt Ede en slechte service (maar nu goed opgelost)

Ongelezen bericht door thobe »

Even voor de duidelijkheid, je hebt een Packard Bell pc met een Asus videokaart, en deze wordt bij Acer gerepareert?

Maargoed, kijk even hier: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _ontbinden ,naar mijn menign kun je het beste de overeenkomst laten ontbinden.

Toch twee opmerkingen:
In de pc is zo te zien een wat goedkoper en/of onbekender moederbod geplaatst, kan er op wijzen dat daarom bepaalde videokaarten het niet goed doen (ivm eisen aan de PCI-E aansluiting bijv. )

Daarnaast kan software zoals de toolbar en Norton wel degelijk van negatieve invloed zijn op de opstarttijden van een pc.

Zelf weet ik niet awat er allemaal aan deh and is, maar kijk even op de door mij gegeven website. Daar staan ook andere aanwijzigen voor als je er niet uit komt met de MediaMarkt. Uit eigen ervaring weet ik dat MediaMarkt wel tegemoet komt als je duidelijk maakt wat je rechten zijn.

Kokswijk

Ongelezen bericht door Kokswijk »

@Thobe:
Daarnaast kan software zoals de toolbar en Norton wel degelijk van negatieve invloed zijn op de opstarttijden van een pc.
Mee eens, maar een opstarttijd van een half uur welke blijft bestaan is niet correct. Dit gebeurt zelfs niet in de meest vreemde situatie.

Sowieso vind ik het bijzonder dat een een moderne, standaardversie videokaart niet compatible is met een moederbord. Dit ligt in mijn ogen eerder aan de kwaliteit van het moederbord dan de keuze van de videokaart.

We praten hier niet over een situatie waarin je wat bijzonders vraagt.
Deze computer heb je aangeschaft en je ging uit van een bepaalde kwaliteit bij het kopen. Hierbij werd een moederbord geleverd van een dusdanige kwaliteit dat jij een videokaart kon kopen welke geschikt was voor het moederbord.
Hierna repareren ze de computer, vervangen ze het moederbord, en werkt ineens de kaart niet meer. In mijn interpretatie hebben ze hier een moederbord ingestopt welke van niet gelijkwaardige kwaliteit was als degene die erin zat.

Het argument dat het ding van Packard Bell is en dat zij bepalen wat voor vervangende onderdelen er in gaat doet er niet doe. De kwaliteit van het gehele apparaat is omlaag gegaan.

Net zoals met een USB printer mag je er met een standaard PCI-E kaart van uit gaan dat deze kan werken met een standaardcomputer.

awanner

Vandaag door de filiaalmanager van mediamarkt in Ede opgebeld
hij had van deze posting gehoord en wilde dit probleem graag samen met mij oplossen
vandaar van middag naar Mediamarkt in Ede
De filiaalmanager had dit issue al kordaat opgepakt.
Issue met de PC leek opgelost maar hij durfde het niet aan mij de leveren, wilde geen extra risico lopen. Verstandige beslissing
Hij kwam met een goede nieuwe oplossing. De verzekering had aangegeven dat zij compleet de pc wilde vergoeden (PC wordt total loss verklaard).
Ik ben accoord gegaan met deze oplossing en zal zo snel mogelijk van de verzekering een waardebon krijgen waarmee ik voor het aankoopbedrag een nieuwe PC kan kopen.

Zowaar een goede oplossing voor dit probleem.

Ik heb door dit kordaat optreden weer meer vertrouwen gekregen in de service van mediamarkt . Deze had een flinke deuk opgelopen.

Nu hopen dat bovenstaande daadwerkelijk gaat uitkomen

Vervolg op dit verhaal laat ik nog weten, maar de oplossing lijkt in zicht

Adriaan

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Lijkt mij eerder een brakke voeding.

Als je een standaard computer hebt en een extra videokaart erin gaat zetten, is het zeer belangrijk om de gebruiksaanwijzing te lezen van de videokaart.
Vooral de nieuwe moderne videokaarten hebben een aparte voeding nodig, dus een kabel vanaf de voeding.

Ook de wattage dient hoger te zijn.

Kortom, koop je een moderne videokaart, dan dien je ook een nieuwe zwaardere voeding te kopen.

De nieuwe generatie videokaarten vereisen toch vaak een voeding van 550W of meer, terwijl de standaard voedingen in de computers vaak tussen de 300W en 400W hebben. Dus onvoldoende voor de nieuwe generatie videokaarten.

awanner

2 weken nadat ik de oplossing met de filiaalmanager van Mediamarkt heb besproken heb ik afgelopen vrijdag (16 oktober) een vervangende PC gekocht voor het aankoop bedrag ( verzekering vergoede 749 euro en mediamarkt betaalde de eigen risico van 50 euro).

Uiteindelijk is de klacht naar tevredenheid opgelost en kan mijn zoon weer naar hartelust gamen.

De aanhouder wint
Adriaan

Gesloten