LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet accepteren van retour kapotte blouse

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: niet accepteren van retour kapotte blouse

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:
Blouse van 109 welke 54,50 was
De originele prijs van de blouse was 109,- , dan verwacht je ook kwaliteit voor 109,-. Dat de winkelier daar 54,50 van gemaakt heeft was alleen met het doel het ding snel kwijt te zijn en volgend jaar met de nieuwe collectie niet met een winkeldochter te zitten. Dit wil niet zeggen dat je qua kwaliteit ineens nog maar de helft mag verwachten.... of.... zoals ik al aanhaalde , het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt.

Joh, ik zeg nergens dat de kwaliteit verschillend is of mag zijn bij afprijzingen, dat maak jij ervan.
Ik schrijf dat TS niet alles neerzet, winkelier doet zijn verhaal en de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Doet er niet toe waar en door wie de blouse is gemaakt en met welke marges. Start daar lekker ff een ander topic over dan hier een verkapte mening hierover te geven...prut opmerking.

Teunbosseman
Contacteer:

VioletPrue schreef:
fashiochik schreef:Daar zit hem juist!

De winkel kan zeker bewijzen dat het verkeerd is gewassen!! Ik neem aan dat ze nog wat van die blousen hebben hangen. Dan moeten ze maar een zelf met de hand gaan wassen.
Laat ze dat dan doen, maar niet de klant met een kluitje in het riet sturen.
Leuk dat jij in een luxe kledingwinkel werkt, ik heb ook in kledingwinkels gewerkt.
Daar hadden wij een stukje service naar de klant toe.
Een klant die je netjes behandelt komt terug, een klant waar je tegen zegt 'het zal je eigen schuld wel zijn' niet.
De bewijslast ligt bij de winkel, dus moeten ze dat ook doen en niet op basis van aannames iemand dik € 50,- door de neus boren.

En wat als de klant niet zo netjes was.......neem aan dat jij ook wel voorbeelden te over hebt daarover.

Als klanten bij mij uitvallen kunnen ze ook het heen en weer krijgen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Teunbosseman schreef: En wat als de klant niet zo netjes was.......neem aan dat jij ook wel voorbeelden te over hebt daarover.

Je kunt iemand inwendig diep vervloeken, je kunt aangeven op die manier geen discussie te willen voeren en je kunt de baas er bij halen.
Maar je kunt iemand niet haar wettelijke recht ontzeggen omdat diegene brutaal is.
Daar moet je helaas tegen kunnen als je in een winkel werkt.
Je hoeft het echt niet lachend te accepteren, maar je kunt niet zelf bepalen dat iemand geen recht heeft op geld terug, terwijl diegene dat (zoals ik het hier lees) wel heeft.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Doet er niet toe waar en door wie de blouse is gemaakt en met welke marges. Start daar lekker ff een ander topic over dan hier een verkapte mening hierover te geven...prut opmerking.
Het doet er wel toe, of het een merk blouse geweest is of niet, van een merk mag je wat verwachten en of het wel of geen merk is geweest kun je niet aan de prijs afleiden. Dus niks verkapte mening, gewoon de vraag of het een merk is geweest of niet. Dit ook nav deze opmerking :

Ik werk zelf in een winkel in Amsterdam wij verkopen uisluitend art. van hoog kwaliteit denk aan satijn, zijde enz. meestal als er een hoog prijsje aan vast zit is het 9 van 10 keer merk of hoog kwalitatief product.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

En wat als de klant niet zo netjes was.......neem aan dat jij ook wel voorbeelden te over hebt daarover.

hier ben ik het helemaal mee eens, en VP , sorry maar inwendig heeft een verkoper/ster niks aan, je hebt ook als klant je netjes te gedragen.

fashiochik

Ongelezen bericht door fashiochik »

Zo als ik het zie, werken ze alleen met bekende Italiaanse merken. Personlijk ben ik bekend met Love is Love is een top merk met een hoog prijskaart. Stel dat dit blouse van Love is Love geweest is dat ben ik 100% van overtuigd dat die verkeerd is gewassen want Love is Love werkt met de fijnste wol en angora in de winter en zijde en satijn in de zomer en als je zo een art. te heet wast krimpt hij van een xl naar een kinder maat. En zelfs als dat van een ander merk geweest is. Met dat soort stoffen moet je gewoon voorzichtig zijn dat is een punt. Heeft niks met kwaliteit te makken!!!
En wat stukje service berteft dan vind ik persoonlijk dat Divino Vesti het zeker heeft laten zien door te komen met een oplossing die simpel weg geweigerd werd.

Teunbosseman
Contacteer:

VioletPrue schreef:
Teunbosseman schreef: En wat als de klant niet zo netjes was.......neem aan dat jij ook wel voorbeelden te over hebt daarover.

Je kunt iemand inwendig diep vervloeken, je kunt aangeven op die manier geen discussie te willen voeren en je kunt de baas er bij halen.
Maar je kunt iemand niet haar wettelijke recht ontzeggen omdat diegene brutaal is.
Daar moet je helaas tegen kunnen als je in een winkel werkt.
Je hoeft het echt niet lachend te accepteren, maar je kunt niet zelf bepalen dat iemand geen recht heeft op geld terug, terwijl diegene dat (zoals ik het hier lees) wel heeft.

Wel, de baas is erbij gehaald, maar TS eiste dr geld terug, kwam met dreigementen, ook is er volgens winkelier wel degelijk contact geweest.

Nogmaals, ik zou een ander aanbod hebben gedaan ivm het twijfelen.

Helaas tegen kunnen als je in een winkel werkt dat er minder vriendelijke klanten zijn ?? Maakt dit deel uit van het tegenwoordige arbeidsproces of is het meer dat je er tegenwoordig tegen moet kunnen in de tegenwoordige maatschappij ??

Wel / geen recht hebben is dus nu de discussie...

Hoop dat TS nog een reactie geeft

Teunbosseman
Contacteer:

bprosman schreef:
Het doet er wel toe, of het een merk blouse geweest is of niet, van een merk mag je wat verwachten en of het wel of geen merk is geweest kun je niet aan de prijs afleiden. Dus niks verkapte mening, gewoon de vraag of het een merk is geweest of niet. Dit ook nav deze opmerking :

Ik werk zelf in een winkel in Amsterdam wij verkopen uisluitend art. van hoog kwaliteit denk aan satijn, zijde enz. meestal als er een hoog prijsje aan vast zit is het 9 van 10 keer merk of hoog kwalitatief product.
Nee, nee, nee.......wederom verdraai jij een en ander.....nu haal je de term - merkblouse - erbij. Nogmaals van een blouse in deze prijsklasse ga ik automatsich al van een hogere kwaliteit uit dan die van de wibra / zeeman.

Wel geen merk kan je niet aan de prijs afleiden ????????? Daar ga ik niet eens op reageren....pppppfffffff.

Mijn opmerking betreffende verkapte mening doelt op jouw opmerking van - het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt -

Beetje minder selectief lezen aub en geheel quoten en niet alleen een klein gedeelte en daar een draai aangeven.

Teunbosseman
Contacteer:

fashiochik schreef:Zo als ik het zie, werken ze alleen met bekende Italiaanse merken. Personlijk ben ik bekend met Love is Love is een top merk met een hoog prijskaart. Stel dat dit blouse van Love is Love geweest is dat ben ik 100% van overtuigd dat die verkeerd is gewassen want Love is Love werkt met de fijnste wol en angora in de winter en zijde en satijn in de zomer en als je zo een art. te heet wast krimpt hij van een xl naar een kinder maat. En zelfs als dat van een ander merk geweest is. Met dat soort stoffen moet je gewoon voorzichtig zijn dat is een punt. Heeft niks met kwaliteit te makken!!!
En wat stukje service berteft dan vind ik persoonlijk dat Divino Vesti het zeker heeft laten zien door te komen met een oplossing die simpel weg geweigerd werd.

De oplossing zou naar mijn mening moeten zijn ivm de twijfel.......--> tegoedbon van aankoopwaarde of zelfde blouse.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoor veel mensen zeggen, ja maar je mag wel wat kwaliteit verwachten voor een prijs van 109 euro. Juist omdat het art. zo duur is moet je voorzichtig en zuinig mee omgaan.
Ik heb iemand gekend die nooit anders kocht dan Zeeman, Wibra, tweedehands. Liefst met gaten er in, dan kreeg ze het voor niks.

Op een dag kocht ze een wollen rok van 70 euro. Zoveel geld had ze nog nooit aan één enkel kledingstuk uitgegeven. Ze was ook helemaal niet gewend met wol om te gaan. Dus wat deed ze? In de wasmachine, net zoals ze altijd gewend was, en het ding kon meteen de container in. (Die rok dan, niet de wasmachine. :wink: ) Het lag natuurlijk aan de rok, ondanks dat op het etiket stond dat het ding alleen chemisch gereinigd kon worden, maar dat was haar weer te duur.

'Duur' betekent inderdaad niet automatisch dat het overal tegen kan. Wasetiketten zitten er niet voor niets in. Een wit katoenen t-shirt van 3 euro dat volgens het etiket op 40 graden gewassen mag worden, kun je meestal zonder problemen op 60 graden doen, is mijn ervaring. Maar dat betekent nog niet dat duurdere stoffen dat ook aankunnen, juist niet.

bprosman

en geheel quoten en niet alleen een klein gedeelte en daar een draai aangeven.
Doe dat dan zelf ook niet.... ik zei :
of.... zoals ik al aanhaalde , het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt.
Als je het woordje OF weghaalt staat er namelijk ineens iets anders.

Teunbosseman
Contacteer:

bprosman schreef:
en geheel quoten en niet alleen een klein gedeelte en daar een draai aangeven.
Doe dat dan zelf ook niet.... ik zei :
of.... zoals ik al aanhaalde , het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt.
Als je het woordje OF weghaalt staat er namelijk ineens iets anders.

In een eerder citaat zeg je eerst:
Als een blouse voor 109,- verkocht wordt verwacht je er iets van, of de winkel moet zo'n gigantische winstmarge op de kleding draaien dat de prijs niet meer in overeenstemming is met de kwaliteit en ook dan ga je je vraagtekens zetten.
Kort daarna worden er Chinese scharrelhandjes genoemd wat naar mijn mening een verkapte ongefundeerde mening is want het - OF- haal je niet aan in je eerdere posting.
Dit wil niet zeggen dat je qua kwaliteit ineens nog maar de helft mag verwachten.... of.... zoals ik al aanhaalde , het moet een blouse geweest zijn die in China door scharrelkindjes in elkaar is gezet en met een achtelijke winstmarge verkocht wordt.

Daarmee

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Positief dat er nu twee kanten van het verhaal weergegeven zijn.

Typisch dat TS niet meer reageert op het verhaal van de winkel. Misschien voorbarig, maar vooralsnog leidt ik daarvan af dat TS het niet gaat weerspreken en dat de zaken dus iets anders liggen dan ze aangaf.

De prijs van het product vind ik niet zo heel boeiend.
Het aanbod om korting te geven vind ik heel genereus.

"omstandigheden van het geval"!

Ten aanzien van de bewijslast sta ik toch echt aan de kant van de winkel. Waar het om gaat is op het product niet voldoet aan de eisen die er aan worden gesteld. De winkel stelt dat TS verkeerd heeft gewassen. Sommigen geven hier aan dat de winkel nooit kan bewijzen dat TS verkeerd heeft gewassen. Daar ben ik het niet mee eens.

Het feit dat er (niet bekend in ieder geval) niet meer blousjes zijn geretourneerd met dezelfde klacht is hier wel mede een indicatie voor. Verder zal de winkel (of de producent) waarschijnlijk de eigenschappen van het materiaal door en door kennen en wellicht weten wat er mis kan gaan met het wassen. Een gekrompen en gescheurde blouse is dan het gevolg van het niet goed opvolgen van het wasvoorschrift.

Zwart wit zeggen dat het een recht is van TS om geld terug te krijgen en stellen dat het een verplichting is van de winkel om te bewijzen is dus een algemeen antwoord wat hier geen toepassing zal vinden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

fashiochik schreef:De winkel kan zeker bewijzen dat het verkeerd is gewassen!!
Ik mag toch aannemen dat ze daar geen camerabeelden of getuigenverklaringen van hebben.
fashiochik schreef:Ik neem aan dat ze nog wat van die blousen hebben hangen. Dan moeten ze maar een zelf met de hand gaan wassen.
Daarmee zouden ze inderdaad het verhaal van TS mee kunnen bevestigen of ontkrachten.
fashiochik schreef:Als ik Divino Vesti was zou ik naar de rechter stappen en een heel hoog schadevergoeding eisen.
Voor welke schade?
VioletPrue schreef:Je kunt iemand inwendig diep vervloeken, je kunt aangeven op die manier geen discussie te willen voeren en je kunt de baas er bij halen.
Daar ben ik het in principe wel mee eens, maar je hoeft dan natuurlijk nog niet meteen voor die klant te gaan rennen.
Teunbosseman schreef:De oplossing zou naar mijn mening moeten zijn ivm de twijfel.......--> tegoedbon van aankoopwaarde of zelfde blouse.
Maar bij twijfel heeft de koper recht op vervanging en, in tweede instantie, ontbinding. Een tegoedbon voldoet dan niet.

bprosman

of de winkel moet zo'n gigantische winstmarge op de kleding draaien dat de prijs niet meer in overeenstemming is met de kwaliteit en ook dan ga je je vraagtekens zetten.
Ook in mijn eerste post stond wel degelijk het woordje OF.

ciske

Maar bij twijfel heeft de koper recht op vervanging en, in tweede instantie, ontbinding. Een tegoedbon voldoet dan niet.
Dat klopt niet.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ciske schreef:
Dat klopt niet.
natuurlijk klopt dat wel

ciske

tufima schreef:Positief dat er nu twee kanten van het verhaal weergegeven zijn.

Typisch dat TS niet meer reageert op het verhaal van de winkel. Misschien voorbarig, maar vooralsnog leidt ik daarvan af dat TS het niet gaat weerspreken en dat de zaken dus iets anders liggen dan ze aangaf.

De prijs van het product vind ik niet zo heel boeiend.
Het aanbod om korting te geven vind ik heel genereus.

"omstandigheden van het geval"!

Ten aanzien van de bewijslast sta ik toch echt aan de kant van de winkel. Waar het om gaat is op het product niet voldoet aan de eisen die er aan worden gesteld. De winkel stelt dat TS verkeerd heeft gewassen. Sommigen geven hier aan dat de winkel nooit kan bewijzen dat TS verkeerd heeft gewassen. Daar ben ik het niet mee eens.

Het feit dat er (niet bekend in ieder geval) niet meer blousjes zijn geretourneerd met dezelfde klacht is hier wel mede een indicatie voor. Verder zal de winkel (of de producent) waarschijnlijk de eigenschappen van het materiaal door en door kennen en wellicht weten wat er mis kan gaan met het wassen. Een gekrompen en gescheurde blouse is dan het gevolg van het niet goed opvolgen van het wasvoorschrift.

Zwart wit zeggen dat het een recht is van TS om geld terug te krijgen en stellen dat het een verplichting is van de winkel om te bewijzen is dus een algemeen antwoord wat hier geen toepassing zal vinden.

Ben het helemaal met je eens.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is wel hoe de wet in elkaar zit..
Zeggen dat dat dan hier niet van toepassing is slaat kant noch wal.

Teunbosseman
Contacteer:

bprosman schreef:
of de winkel moet zo'n gigantische winstmarge op de kleding draaien dat de prijs niet meer in overeenstemming is met de kwaliteit en ook dan ga je je vraagtekens zetten.
Ook in mijn eerste post stond wel degelijk het woordje OF.

Maar niet datgene wat je in je 2de post erbij haalt en wat er geheel niet toe doet.

Gesloten