LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Voor € 5.500,- :
180x210 boxspring Royal Nexus electro,
Nature Triplepocket matrassen (medium+firm)
SPLIT-topmatras Royal 451
Beddegoed.
Sinds de levering is onze nachtrust slecht. Last van onze rug en we worden regelmatig stram wakker, terwijl we fit waren gaan slapen. We hebben nadrukkelijk gesproken met de verkoper over ons slaappatroon. Hij adviseerde twee éénpersoons boxsprings met een tweepersoons topper.
Na twee maanden draaien, ook van de matrassen, was wat ons betreft de ‘gewenningsperiode’ voorbij.
29 dec 2015 geleverd
26 feb 2016 gebeld met klacht; scheef en niet goed liggen
22 mrt servicemonteur heeft het bed beoordeeld, de klacht ongegrond verklaard. de vloer was scheef zei hij
apr gebeld over de beoordeling en het advies gekregen zelf een blokje onder de poten van het bed te schuiven
sept in een ander filiaal advies gevraagd: ondanks pogingen met een blokje onder de poten, een plank tussen onderstel en matras en regelmatig keren van de matrassen bleef onze nachtrust slecht; advies was weer te bellen, en anders in filiaal X te gaan proefliggen
03 okt gebeld, nieuw servicebezoek werd ingepland
18 okt monteur heeft het bed beoordeeld, geconstateerd dat de zijbalken van de matrassen stuk waren en twee vervangende matrassen besteld
10 nov Nature Triplepocket matrassen omgeruild voor nieuwe exemplaren
24 jan 2017 gebeld en foto’s gestuurd omdat we, ondanks de nieuwe matrassen, het regelmatige keren en alle eerdere pogingen, nog steeds het gevoel hadden scheef te liggen en dus geen goede nachtrust hadden
07 mrt monteur heeft het bed beoordeeld, geconstateerd dat de matrassen er goed uitzagen, dat het onderstel niet goed stond en een betere set poten besteld; tegelijk heeft hij nieuwe afstandsbediening besteld omdat hij zag dat het batterijvak niet dichtklikt
12 april er is een nieuwe set poten gemonteerd en twee nieuwe afstandsbedieningen geleverd (momenteel weer stuk)
aug 2 in filiaal X een nieuw advies gevraagd omdat we nog altijd niet goed sliepen. Een ander type matras zou ons beter zou passen was het advies. De Pocket 1000 Comfort, voor ons alle twee firm nu.
08 nov Nature Triplepocket matrassen omgeruild voor Pocket 1000 Comfort matrassen
jan 2018 We slapen nog steeds slecht en hebben weer gemaild met verzoek om ons een heel ander type bed te leveren (geen boxspring meer); na twee jaar proberen hebben wij geen vertrouwen meer in het blijven sleutelen aan een – duur – bed dat gewoon geen goede nachtrust wil bieden;
27 feb nieuw servicebezoek in om te beoordelen of het om een ‘comfortklacht’ of een ‘technisch mankement’ gaat
12 mrt monteur heeft de matrassen beoordeeld en geconstateerd dat de zijbalk van één matras stuk is (kuilvorming aan één kant); de monteur heeft niet de tijd genomen het bed als geheel te beoordelen omdat dit al vaak en grondig genoeg was gebeurd.
12 mrt na het bezoek van de monteur gebeld om te overleggen over een oplossing, dat kon pas nadat het serviceformulier verwerkt zou zijn; we zouden worden teruggebeld
23 maart 2018 "wij" hebben gebeld om – alsnog – te overleggen over een oplossing, nl een ander soort bed; na overleg met de teamleider kon hij niets anders bieden dan het omruilen van het defecte matras; wij zeiden dat – gegeven de voorgeschiedenis en alle goede pogingen van dien – niet als een passende oplossing te beschouwen: dit is de tweede keer in ruim 2 jaar tijd dat ons een matras is geleverd dat binnen een paar maanden stuk is, we zitten er niet op te wachten weer een periode in te gaan van wachten, omruilen en hopen dat een nieuw matras deze keer wel goed is.
Daarmee komen wij tot de conclusie dat Swiss sense blijkbaar niet in staat is een bed te leveren dat voldoet aan de verwachtingen zoals we die met de oorspronkelijke verkoper hebben besproken.
De communicatie na klachtenkompas:
23 Maart heb ik via FB contact gezocht omdat niemand beter wordt van een op komst zijnde juridische afhandeling. Er werd erkend dat het een vervelende situatie is. Ze zou er naar kijken. De medewerker die dit soort klachten afhandelt was niet in huis maar Swiss Sense zou na het weekend contact met mij opnemen. De woensdag daarna (5 dagen) heb ik maar gevraagd wat naar hun idee dan "na het weekend was". Ik had nog niets gehoord.Er werd aangegeven dat de klacht in goede orde was ontvangen en dat er vandaag een collega mee aan de slag ging. De vrijdag daarop (7 dagen)contact opgenomen via de chat. Het antwoord: De collega heeft i.v.m. pasen geen toegang tot het dossier helaas......en er is gezegd dat er volgende week contact wordt opgenomen... We zijn inmiddels april, ik weet niet hoor maar dit klinkt niet goed en is typerend voor de eerdere klachtenafhandeling van Swiss sence. En zo kan het traject rondom een slecht bed jaren duren, voordat constructief gereageerd wordt, een monteur langskomt, een matras vervangen wordt......
180x210 boxspring Royal Nexus electro,
Nature Triplepocket matrassen (medium+firm)
SPLIT-topmatras Royal 451
Beddegoed.
Sinds de levering is onze nachtrust slecht. Last van onze rug en we worden regelmatig stram wakker, terwijl we fit waren gaan slapen. We hebben nadrukkelijk gesproken met de verkoper over ons slaappatroon. Hij adviseerde twee éénpersoons boxsprings met een tweepersoons topper.
Na twee maanden draaien, ook van de matrassen, was wat ons betreft de ‘gewenningsperiode’ voorbij.
29 dec 2015 geleverd
26 feb 2016 gebeld met klacht; scheef en niet goed liggen
22 mrt servicemonteur heeft het bed beoordeeld, de klacht ongegrond verklaard. de vloer was scheef zei hij
apr gebeld over de beoordeling en het advies gekregen zelf een blokje onder de poten van het bed te schuiven
sept in een ander filiaal advies gevraagd: ondanks pogingen met een blokje onder de poten, een plank tussen onderstel en matras en regelmatig keren van de matrassen bleef onze nachtrust slecht; advies was weer te bellen, en anders in filiaal X te gaan proefliggen
03 okt gebeld, nieuw servicebezoek werd ingepland
18 okt monteur heeft het bed beoordeeld, geconstateerd dat de zijbalken van de matrassen stuk waren en twee vervangende matrassen besteld
10 nov Nature Triplepocket matrassen omgeruild voor nieuwe exemplaren
24 jan 2017 gebeld en foto’s gestuurd omdat we, ondanks de nieuwe matrassen, het regelmatige keren en alle eerdere pogingen, nog steeds het gevoel hadden scheef te liggen en dus geen goede nachtrust hadden
07 mrt monteur heeft het bed beoordeeld, geconstateerd dat de matrassen er goed uitzagen, dat het onderstel niet goed stond en een betere set poten besteld; tegelijk heeft hij nieuwe afstandsbediening besteld omdat hij zag dat het batterijvak niet dichtklikt
12 april er is een nieuwe set poten gemonteerd en twee nieuwe afstandsbedieningen geleverd (momenteel weer stuk)
aug 2 in filiaal X een nieuw advies gevraagd omdat we nog altijd niet goed sliepen. Een ander type matras zou ons beter zou passen was het advies. De Pocket 1000 Comfort, voor ons alle twee firm nu.
08 nov Nature Triplepocket matrassen omgeruild voor Pocket 1000 Comfort matrassen
jan 2018 We slapen nog steeds slecht en hebben weer gemaild met verzoek om ons een heel ander type bed te leveren (geen boxspring meer); na twee jaar proberen hebben wij geen vertrouwen meer in het blijven sleutelen aan een – duur – bed dat gewoon geen goede nachtrust wil bieden;
27 feb nieuw servicebezoek in om te beoordelen of het om een ‘comfortklacht’ of een ‘technisch mankement’ gaat
12 mrt monteur heeft de matrassen beoordeeld en geconstateerd dat de zijbalk van één matras stuk is (kuilvorming aan één kant); de monteur heeft niet de tijd genomen het bed als geheel te beoordelen omdat dit al vaak en grondig genoeg was gebeurd.
12 mrt na het bezoek van de monteur gebeld om te overleggen over een oplossing, dat kon pas nadat het serviceformulier verwerkt zou zijn; we zouden worden teruggebeld
23 maart 2018 "wij" hebben gebeld om – alsnog – te overleggen over een oplossing, nl een ander soort bed; na overleg met de teamleider kon hij niets anders bieden dan het omruilen van het defecte matras; wij zeiden dat – gegeven de voorgeschiedenis en alle goede pogingen van dien – niet als een passende oplossing te beschouwen: dit is de tweede keer in ruim 2 jaar tijd dat ons een matras is geleverd dat binnen een paar maanden stuk is, we zitten er niet op te wachten weer een periode in te gaan van wachten, omruilen en hopen dat een nieuw matras deze keer wel goed is.
Daarmee komen wij tot de conclusie dat Swiss sense blijkbaar niet in staat is een bed te leveren dat voldoet aan de verwachtingen zoals we die met de oorspronkelijke verkoper hebben besproken.
De communicatie na klachtenkompas:
23 Maart heb ik via FB contact gezocht omdat niemand beter wordt van een op komst zijnde juridische afhandeling. Er werd erkend dat het een vervelende situatie is. Ze zou er naar kijken. De medewerker die dit soort klachten afhandelt was niet in huis maar Swiss Sense zou na het weekend contact met mij opnemen. De woensdag daarna (5 dagen) heb ik maar gevraagd wat naar hun idee dan "na het weekend was". Ik had nog niets gehoord.Er werd aangegeven dat de klacht in goede orde was ontvangen en dat er vandaag een collega mee aan de slag ging. De vrijdag daarop (7 dagen)contact opgenomen via de chat. Het antwoord: De collega heeft i.v.m. pasen geen toegang tot het dossier helaas......en er is gezegd dat er volgende week contact wordt opgenomen... We zijn inmiddels april, ik weet niet hoor maar dit klinkt niet goed en is typerend voor de eerdere klachtenafhandeling van Swiss sence. En zo kan het traject rondom een slecht bed jaren duren, voordat constructief gereageerd wordt, een monteur langskomt, een matras vervangen wordt......
-
- Berichten: 5466
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Kunt u even samenvatten, dit lange epistel gaat niemand lezen
-
- Berichten: 5050
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Simpel samengevat, TS heeft iets gekocht in een winkel en nu bevalt hem het niet want hij ligt scheef. Swiss Sence stuurt meerdere monteurs maar die stellen dit niet vast, wel wat andere zaken.juliomariner schreef:Kunt u even samenvatten, dit lange epistel gaat niemand lezen
TS wilt 2 jaar na dato een ander bed en Swiss Sence wilt inhoudelijk naar het dossier kijken na de passen maar het is nu begin april dus meneer zet nu het verhaal online, ondanks de toezegging na de feestdagen erna te kijken.
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Bedankt voor de samenvatting.
Inderdaad even wachten tot na de Pasen......
Inderdaad even wachten tot na de Pasen......
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Samenvatting is lastig Brahms. Dit duurt al een aantal jaren er is dus veel gebeurd. We hebben blijkbaar te lang vertrouwen gehad in een goede oplossing. O en silvesterb.......Swiss sense is 2 weken geleden op de hoogte gesteld dat we niet anders kunnen dan het openbaar te maken. Zij kiezen het meerdere malen uit te stellen. Ook hebben zij minstens al drie keer naar het dossier gekeken, wat voor waarde dat dan ook heeft....
-
- Berichten: 5466
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
En daar waren ze ook erg van onder de indruk.GHEr schreef:......Swiss sense is 2 weken geleden op de hoogte gesteld dat we niet anders kunnen dan het openbaar te maken. ..
De ervaring hier is dat er eerst gekocht en dan pas op klachtenfora gekeken. Het zal het bedrijf dan ook waarschijnlijk aan z'n r**t roesten dat u dit "openbaar " maakt
-
- Berichten: 5050
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Maar waarom vermeld je dan dit "De collega heeft i.v.m. pasen geen toegang tot het dossier helaas......en er is gezegd dat er volgende week contact wordt opgenomen... We zijn inmiddels april". Die laatste zin is onzinnig, want het is nu 2 april en 2de paasdag, compleet nutteloos.GHEr schreef:O en silvesterb.......Swiss sense is 2 weken geleden op de hoogte gesteld dat we niet anders kunnen dan het openbaar te maken. Zij kiezen het meerdere malen uit te stellen. Ook hebben zij minstens al drie keer naar het dossier gekeken, wat voor waarde dat dan ook heeft....
Dreigen met openbaar maken (en dit ook doen) maakt nog niet dat u ergens recht op heeft of gelijk heeft. Bij sommige bedrijven werkt dit druk middel bij andere niet. Immers leert de ervaring dat mensen veelal toch niet kijken op dit soort sites. Vergeet niet alle duizenden tevreden klanten posten dit veelal niet.
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Waarom over deze bedden weer een nieuw topic met immens lange tekst.
Zo blijven de lezers echt niet scherp.
Zeker als een bedrijf al meerdere jaren aan klachtoplossing doet, en zich dus bewijsbaar inzet, werkt openbaar maken op deze manier vaak averechts.
Zo blijven de lezers echt niet scherp.
Zeker als een bedrijf al meerdere jaren aan klachtoplossing doet, en zich dus bewijsbaar inzet, werkt openbaar maken op deze manier vaak averechts.
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Een paar vraagjes.
Op wat voor een matras / bed heeft u eerst gehad en geslapen en hoelang.
Waarom wilde u een nieuw bed kopen ,was de oude versleten.
Wat is uw leeftijd , bv. 50 + 60+
Wat is het gewicht van u en uw partner.
Wat is uw beroep, bv .stratenmaker of kantoorbaan.
Als u gaat slapen heeft u dan het hoofdeind of voeteneind omhoog.
Ik kan op de site van SS niet de namen vinden van uw bed en toebehoren.
Op wat voor een matras / bed heeft u eerst gehad en geslapen en hoelang.
Waarom wilde u een nieuw bed kopen ,was de oude versleten.
Wat is uw leeftijd , bv. 50 + 60+
Wat is het gewicht van u en uw partner.
Wat is uw beroep, bv .stratenmaker of kantoorbaan.
Als u gaat slapen heeft u dan het hoofdeind of voeteneind omhoog.
Ik kan op de site van SS niet de namen vinden van uw bed en toebehoren.
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Dank voor je interesse gosewijn. We sliepen op een Ikea matras met Auping onderstel, deze twee hadden hun beste tijd gehad. Wij zijn 45, gemiddeld gewicht maar wel lang. 1 Werkt In de zorg en de ander heeft een kantoorbaan. Wij hebben geen hoofd- of voeteneind hoger staan. Ik heb geen idee waarom de types niet te vinden zijn. Misschien uit het assortiment vanwege meer klachten?
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
We mochten weer andere matrassen uitzoeken. We hebben aangegeven dat volgens ons het probleem groter is dan de matrassen alleen. Filiaalmanager heeft zich vervolgens gebogen over ons verhaal. Zoals het nu lijkt mogen we een nieuw bed uitzoeken. Blij!
Re: Onaanvaardbaar product Swiss Sense
Wat een geweldig goede service van Swiss Sense. Meermaals matras omruilen, en ook een ander matras mogen proberen en nu zelfs een nieuw bed.GHEr schreef:We mochten weer andere matrassen uitzoeken. We hebben aangegeven dat volgens ons het probleem groter is dan de matrassen alleen. Filiaalmanager heeft zich vervolgens gebogen over ons verhaal. Zoals het nu lijkt mogen we een nieuw bed uitzoeken. Blij!