Ongevraagd lidmaatschap bij webwinkel LuxPlus

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Arizonakid

Re: Ongevraagd lidmaatschap bij webwinkel LuxPlus

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, als dat het niveau is, snap ik dat mensen er in trappen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cuba56 schreef:
08 aug 2025 11:58
als een ieder dit bedrijf meldt bij ACM kunnen wij deze oplichters misschien stoppen
dochter 2 keer 1 keer ietsbetselt 2 account als abo. sindssept 2022 en juni 2024 wordt er 8,95 afgeschreven
nooit een bevesting en beide op het zelfde adres en betaal wijze

het blijft voor mij onvoorspelbaar dat dit nog steeds kan i nederland

zij zijn bekend bij alle TV programmmas

div. mails ikk moest tussen door met een engels sprekende organisatie parten.. die zeiden alleen maar case closed
Dus uw dochter maakt 2 maal een account aan, al 3 jaar lang worden geen bankafschriften bekeken en (spam)mail word niet bekeken. Inderdaad, het blijft onvoorspelbaar dat dat nog steeds gebeurd in Nederland. En dan de andere partij de schuld geven?

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, ik heb het gehad met een streaming abonnement gehad, dat ik opgezegd had, maar stiekem bleek dat niet opgezegd te zijn.
En spammail nakijken, Tja dat doet niet iedereen, misschien vanwege de hoeveelheid. En bankrekening kijken doet ook niet iedereen, is ook niet altijd nodig. Een het ging in mijn geval om 2.99, nou dar merkte ik niks van, maar als je rekent 24 x 2.99 dan is het een bedrag wat wel opvalt.
Je gaat er in dit geval vanuit dat iedereen alles maar nakijkt. Maar dat is niet altijd nodig.
Het is voor sommige bedrijven goed om meer klein geld te werken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dus het is u 24 maanden niet opgevallen dat er 2,99 per maand van uw rekening werd afgehouden.
Ik adviseer u uw afschrijvingen beter bij te houden en onbekende afschrijvingen te onderzoeken.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach ja, ik zie het als een foutje. Het enige waar ik beter oplet, is dat als ik iets stopzet, dat het ook daadwerkelijk stopgezet is in mijn profiel.

cuba56

Ongelezen bericht door cuba56 »

wat staan er hier toch veel haat reacties op van mensen die denken zij boven anders staan en het heerlijk vinden dat mensen lijden
mijn dochtertje van 15 iets bestelt, die kan dat niet overzien dat je direct aan een lidmaatschap vast zit,
je ontvangt ook geen bevestiging en dan gaan zij graaien
veel plezier die het heerlijk vinden en plezier hebben van een ander
dit is de wereld waarin wij nu leven, allen maar afzeiken op anders mensen en vinden dat zij de wereld beter maken hihihi , helaas.brrrrr.
toch een fijne dag

PS het is ook schandalig dat er dit soort bedrijven ondaks alle ellende kunnen blijven opereren

doei

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

cuba56 schreef:
19 aug 2025 10:20
mijn dochtertje van 15 iets bestelt, die kan dat niet overzien dat je direct aan een lidmaatschap vast zit,
Ik ben zojuist naar die site gegaan. In Google al vermelden ze dat ze een ledenclub zijn. En letterlijk direct op de site zie je de term ledenrpijs staan. Met daarbij dat je direct vastzit aan een lidmaatschap. Oftewel, ze zijn erg duidelijk. Dit is geen clubje wat op paigna 50 in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden vermeldt dat je vastzit aan een lidmaatschap.
Als jouw dochter van 15 dat nog niet kan overzien, dan zou ik me over meer zaken zorgen gaan maken.
cuba56 schreef:
€8,95 per maand aan lidmaatschapskosten kan je moeilijk graaien noemen. Zeker niet als je daardoor goedkoper spullen kan kopen.
cuba56 schreef:
PS het is ook schandalig dat er dit soort bedrijven ondaks alle ellende kunnen blijven opereren
Wat voor soort bedrijven? Die duidelijk vermelden dat ze een lidmaatschapsmodel hebben?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

cuba56 schreef:
wat staan er hier toch veel haat reacties op van mensen die denken zij boven anders staan en het heerlijk vinden dat mensen lijden
dit is de wereld waarin wij nu leven, allen maar afzeiken op anders mensen en vinden dat zij de wereld beter maken hihihi , helaas.brrrrr.
toch een fijne dag

doei
Als u naar www.luxplus.nl gaat dan krijgt u eerst de volgende tekst te zien:
Welkom bij Luxplus
Onze ledenprijzen zijn VEEL lager dan de normale prijs. We kopen een brede selectie producten met authenticiteitsgarantie rechtstreeks van de grootste leveranciers - zodat onze leden ze voordelig kunnen krijgen.

Wil jij ook afscheid nemen van te hoge prijzen? Koop dan tegen de ledenprijs en je wordt automatisch lid bij jouw eerste bestelling.

De eerste maand ontvang je het lidmaatschap gratis, daarna wordt het Luplux lidmaatschap €8,95 per maand. Per maand opzegbaar.Lees alle voorwaarden hier
Als uw dochter van 15 niet kan overzien wat de consequenties van bestellingen zijn op het Internet, dan denk ik dat u aan de slag moet om haar uit te leggen hoe de wereld werkt. Want over slechts drie jaar is ze alweer volwassen en dan kan ze veel verder gaande beslissingen nemen dan een eenvoudig abonnementje van net geen negen euro in de maand.

Dit soort bedrijven bestaan al sinds jaar en dag. Hoeveel mensen waren er vroeger niet lid van ECI, maandelijks een vast abonnement bedrag en dan boeken en platen met behoorlijke korting kopen?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cuba56 schreef:
toch een fijne dag
Opgroeien is fouten maken en leren. Met als belangrijk leerpunt verantwoording nemen. Natuurlijk doen tieners domme dingen, maar als dat jaren duurt om te ontdekken, dan gaat het mis. Van mijn beide tienerkinderen heb ik inzicht in hun bankzaken. Je leert ze met geld omgaan. Als zij eenzelfde fout zouden maken zal het hooguit 1 keer geïncasseerd worden waarna het opvalt, actie ondernomen kan worden en het kind uitgelegd krijgt dat ze dat geld door eigen toedoen zijn kwijtgeraakt. Dan ga ik niet zoeken maar redenen om de andere partij de schuld toe te schuiven.
cuba56 schreef:
Zo lang mensen eerst doen en daarna pas kijken zal het blijven bestaan. Mensen staan huilend bij de zoveelste failliete winkelketen, maar online word nergens naar gekeken. Daar profiteren een hoop bedrijven van. Maar diezelfde mensen snappen niet dat ze zelf alles in de hand hebben.

Plaats reactie