Online kledingwinkel Vintello

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Stephanie_83
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2024 13:33

Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Stephanie_83 »

Na voor een bruiloft een jurk te hebben gegoogled kwam ik op een webwinkel met de naam Vintello terecht. Het lijkt in eerste instantie om een Nederlandse winkel uit Amsterdam te gaan. Ik heb daar een bestelling gedaan en het pakket ook netjes ontvangen. De jurken kwamen alleen totaal niet overeen met de jurken op de foto, qua kwaliteit en uiterlijk en kwamen uit China. Ik had gelezen dat je moest mailen om retour aan te vragen en daarop kreeg ik al een gek aanbod, ik hoefde dan niet te retourneren en mocht iets nieuws uitzoeken tegen betaling van 25 euro. Ik gaf aan dat niet te willen en heb sindsdien geen reactie meer ontvangen. Heel dom heb ik het pakket retour gestuurd naar China (voor 20 euro), daar is het ook aangekomen. Ik hoor helemaal niets meer en lees nu op internet dat meer mensen dat hebben ervaren en ik kan fluiten naar mijn geld. Heeft er nog iemand tips wat ik kan doen, het gaat namelijk om een aanzienlijk bedrag. De retourkosten snap ik, maar het geld van de aankoop wil ik terug.

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen adres, geen KVK nummer en dropshitter nummer tienduizend en zoveel.
Een consument heeft rechten, maar om het recht te halen is in vele gevallen nagenoeg onmogelijk.
Het meest banale mist op de site, namelijk de identiteit van de ondernemer. Iets dat overigens verplicht is. Hierdoor is niet te weten wie er achter het bedrijf zit en kan je niemand aanschrijven. Leergeld dus.

Voor de volgende keer dat u zomaar ergens wilt gaan bestellen, controleer eerst een aantal zaken:
*Wat is de identiteit van de ondernemer en Google het adres. Hier is enkel een PO box bekend.
*Wat is de levertijd? Hier loopt het op tot 8 werkdagen wat bijna 2 weken is. Dat is te lang voor een normale verkoper.
*Hoe gaan de retouren? In dit geval staat er op de site een retouradres in China.
Al met al enkel rode vlaggen.

rvjapio
Berichten: 1023
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door rvjapio »

en winkel met 100% negatieve reviews. Dat is nog nooit vertoond. Knap om juist daar uw geld weg te gooien. En nee, dat krijgt u nooit meer terug. Maar dat wist u al.

Dagkoers
Berichten: 805
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Misschien kan je iets met het 06 nummer die op de website staat.
Er wordt hier al jaren voor gewaarschuwd en toch zijn er steeds weer ´´mensen´´ die erin trappen.

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door witte angora »

Stephanie_83 schreef:
13 mei 2024 13:40
Heeft er nog iemand tips wat ik kan doen, het gaat namelijk om een aanzienlijk bedrag. De retourkosten snap ik, maar het geld van de aankoop wil ik terug.
IJdele hoop dat die tips er zijn. Als ze er waren dan waren die tips hier al vele malen in diverse topics voorbij gekomen. Maar dat is dus niet het geval.

MsBlack
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2024 08:56

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door MsBlack »

Advies: Niet bestellen bij Vintello.
Ook ik heb een bestelling gedaan met een vooruitbetaling . De kleding lijkt goed op de foto, maar de kwaliteit is niet best. Na aanvraag voor retourneren geen reactie ontvangen. Ik kan wel naar mijn geld fluiten! Hoe kan het dat dit soort bedrijven gewoon kunnen blijven functioneren. Zitten ver weg en gaan gewoon hun gangetje!! 😒

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

MsBlack schreef:
09 jun 2024 21:40
Hoe kan het dat dit soort bedrijven gewoon kunnen blijven functioneren. Zitten ver weg en gaan gewoon hun gangetje!! 😒
Hoe kan het dat normale winkelketens failliet gaan? Als consumenten eerst kopen en daarna pas gaan kijken houden ze dit in stand. De macht ligt dus helemaal bij de consument.

Arizonakid
Berichten: 1228
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Hoe kan het dat mensen klakkeloos iets kopen zonder te kijken of de site goeie recensies heeft, zou de vraag moeten zijn.

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Erthanax »

witsiemens schreef:
08 jul 2024 10:14
(...)
Mag dat juridisch?
Wat denkt u zelf?

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witsiemens schreef:
08 jul 2024 10:14

Wat is nu verstandig, de politie doet sowieso niks, dan maar met een knuppel naar locatie en een paar schenen breken?
Mag dat juridisch?
“ Winkel naam: Vintello
Adres: PO BOX 51311, Amsterdam, Noord-Holland, 1007 EH Nederland
Telefoon Nummer: +31647197965
E-mail: [email protected]

Tja, waar wilt u gaan staan? Nu maar hopen dat er iemand komt naar die postbus en dat het ook echt de juiste persoon is. Er zijn namelijk een hoop bedrijven te vinden die hetzelfde postbusnummer gebruiken.

Watertuin
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2016 09:37

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Watertuin »

Wanneer wordt Vintello aangepakt? Wat zijn de mogelijkheden??? Dagelijks trappen mensen hierop in... helaas heeft het mij ook geld gekost. Stom want ik heb zelf ook een webshop. Vintello maakt misbruik door Trustpilot! te gebruiken. Het blijft op de site staan en heeft totaal geen consequenties! Het ziet er gelikt uit. De webshop is opgezet via Shopify. Ik heb bij Shopify (zitten in Canada) een klacht ingediend. Ook bij ACM een klacht ingediend. Misschien wordt het tijd, dat wij met z'n allen actie ondernemen i.p.v. ieder voor zich... :x

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door kuklos »

............. schreef:
08 jul 2024 16:45
Stom want ik heb zelf ook een webshop. V
En met je nickname kan je deze mooi even spammen hier.

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Website Groenconcepten : Geen adres, geen kvk, geen identiteit van de ondernemer.
Alleen e mail en telefoon.

Tja...

PGros
Berichten: 1188
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door PGros »

Adres en KVK staan in de algemene voorwaarden. Hoe je daar moet komen als klant? Geen idee.
https://groenconcepten.nu/pages/groenco ... oorwaarden

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PGros schreef:
08 jul 2024 18:58
Adres en KVK staan in de algemene voorwaarden. Hoe je daar moet komen als klant? Geen idee.
https://groenconcepten.nu/pages/groenco ... oorwaarden
Inderdaad een erg amateuristische site. Naast dat er geen link is naar de algemene voorwaarden heb ik onderaan 3 keer dezelfde linkjes staan. Je zal iets moeten doen om aan klanten te komen he.

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

NeoDutchio schreef:
08 jul 2024 19:24
PGros schreef:
08 jul 2024 18:58
Je zal iets moeten doen om aan klanten te komen he.
De soap gaat door. Ik krijg nu een pb of ik nog vragen heb over groenconcepten.

NeoDutchio
Berichten: 12553
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
08 jul 2024 22:56
NeoDutchio schreef:
08 jul 2024 19:24
Je zal iets moeten doen om aan klanten te komen he.
De soap gaat door. Ik krijg nu een pb of ik nog vragen heb over groenconcepten.
Geluk voor u, ik krijg alleen maar boze reacties in mijn inbox van deze persoon.

Erthanax
Berichten: 9993
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Erthanax »

Boze reacties, meer dan één dus? Dat is wel heel ongebruikelijk. En dat voor uw opmerking over de ontbrekende link naar de algemene voorwaarden en driemaal een link naar de startpagina? Daar zou eerder een bedankje passen, lijkt me.

Van mij toch ook nog een tip: witte tekst over wit met roze bloemen is moeilijk leesbaar, zoals de startpagina laat zien. Er zijn overigens wel meer teksten op foto’s die minder goed leesbaar zijn, maar deze springt het meest in het oog.

woutergpiet
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2024 12:11

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door woutergpiet »

Blijkt maar weer dat je een webshop moet controleren. Vintello is een synoniem voor geld weggooien.
Ik had zelfs een fraude melding / charge back op mijn credit card en die hebben ze weer teruggedraaid.
Ik zou eigenlijk juridische stappen willen ondernemen, maar dat is € 89 niet waard.
Ik kan alleen maar waarschuwen. Koop hier nooit wat, je gooit je geld weg.

Speedy123
Berichten: 1676
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Online kledingwinkel Vintello

Ongelezen bericht door Speedy123 »

woutergpiet schreef: Ik kan alleen maar waarschuwen. Koop hier nooit wat, je gooit je geld weg.
Dropshippers bestaan nu al jaren, het Internet staat vol waarschuwingen.

Het heeft alleen zo weinig zin. Kopers slaan zelfs de meest bassale checks over zoals adres en kvk controle van de webshop. Tis een minuutje werk en scheelt zoveel ellende.

Plaats reactie