LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Beste mede-wereldverbeteraars,
Mijn vraag gaat over wanneer een winkelverbod mag worden gegeven.
Ik was namelijk enige tijd terug in de Jumbo te Leeuwarden met een goede vriend en mijn partner en hier was een nogal gefrustreerde slager aan het werk. Bij het afrekenen bij de kassa liet ik samen met mijn entourage zien aan de kassamedewerker dat er een product over datum was. Hij vertelde dat wij hiervoor in de plaats een vervangend product meekregen met de goede datum. De slager kwam aangesneld naar de kassa om te zeggen dat dit niet zo was. Toen wij hem vertelden dat het in het informatieboekje van de Jumbo staat dat dit één van de 7 zekerheden was, namelijk vers is vers, werd hij nogal gefrustreerd. Hij liep mij van mijn voeten en probeerde mijn vriend een klap de verkopen. Net op tijd kon ik de slager van mijn vriend af trekken. Wij waren nogal van slag van het gebeuren en wilden met de manager in gesprek.
De manager vertelde ons dat de slager een nogal moeilijke thuissituatie had en dat dit de reden was voor zijn gedrag. Alles leuk en aardig, maar wij vinden niet dat een medewerker van een supermarkt te pas en te onpas een klant aan mag vliegen. Dus stuurden wij een klacht naar de consumentenservice van de Jumbo. Hierna ben ik nog enkele malen mijn boodschappen doen bij de Jumbo, totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen.
Op grond van de klacht die ik had ingediend, heeft hij mij toegang tot de winkel ontzegd.
Is dit een rechtmatige daad?
Voor zover ik informatie kan vinden mag alleen een individueel winkelverbod opgelegd worden indien de persoon een winkeldief is of tot grote onrust in de winkel leidt.
Ik voel me nogal voor schut gezet, zo midden in de winkel een winkelverbod van de manager krijgen alsof ik een crimineel ben. Sta je dan mooi met je mond vol tanden.
Graag meer informatie, bedankt alvast!
Mijn vraag gaat over wanneer een winkelverbod mag worden gegeven.
Ik was namelijk enige tijd terug in de Jumbo te Leeuwarden met een goede vriend en mijn partner en hier was een nogal gefrustreerde slager aan het werk. Bij het afrekenen bij de kassa liet ik samen met mijn entourage zien aan de kassamedewerker dat er een product over datum was. Hij vertelde dat wij hiervoor in de plaats een vervangend product meekregen met de goede datum. De slager kwam aangesneld naar de kassa om te zeggen dat dit niet zo was. Toen wij hem vertelden dat het in het informatieboekje van de Jumbo staat dat dit één van de 7 zekerheden was, namelijk vers is vers, werd hij nogal gefrustreerd. Hij liep mij van mijn voeten en probeerde mijn vriend een klap de verkopen. Net op tijd kon ik de slager van mijn vriend af trekken. Wij waren nogal van slag van het gebeuren en wilden met de manager in gesprek.
De manager vertelde ons dat de slager een nogal moeilijke thuissituatie had en dat dit de reden was voor zijn gedrag. Alles leuk en aardig, maar wij vinden niet dat een medewerker van een supermarkt te pas en te onpas een klant aan mag vliegen. Dus stuurden wij een klacht naar de consumentenservice van de Jumbo. Hierna ben ik nog enkele malen mijn boodschappen doen bij de Jumbo, totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen.
Op grond van de klacht die ik had ingediend, heeft hij mij toegang tot de winkel ontzegd.
Is dit een rechtmatige daad?
Voor zover ik informatie kan vinden mag alleen een individueel winkelverbod opgelegd worden indien de persoon een winkeldief is of tot grote onrust in de winkel leidt.
Ik voel me nogal voor schut gezet, zo midden in de winkel een winkelverbod van de manager krijgen alsof ik een crimineel ben. Sta je dan mooi met je mond vol tanden.
Graag meer informatie, bedankt alvast!
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Denk dat de winkelier zelf mag bepalen wie hij een winkelverbod geeft.
Wij waren er niet bij dus lastig oordelen of het terecht is.
Wij waren er niet bij dus lastig oordelen of het terecht is.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Je had ook genoegen kunnen nemen met de verklaring van de manager en hem z'n werk kunnen laten uitvoeren.
Wat had je gewild met je klacht hogerop? Dat de slager zou worden ontslagen?
Het lijkt me verder niet dat jij in de winkel voor onrust zorgt? dus het winkelverbod is wellicht onterecht.
Praat het uit met die manager.
Wat had je gewild met je klacht hogerop? Dat de slager zou worden ontslagen?
Het lijkt me verder niet dat jij in de winkel voor onrust zorgt? dus het winkelverbod is wellicht onterecht.
Praat het uit met die manager.
-
- Berichten: 32360
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Ieder verhaal heeft twee kanten. Daarom is het erg lastig om een goed advies te geven, omdat we de kant van het verhaal van de slager en de supermarktmanager niet kennen.Graag meer informatie, bedankt alvast!
Daarbij, je vertelt er niet bij wat je precies in de klacht geschreven hebt... En juist die klacht lijkt aanleiding te zijn tot dat winkelverbod...
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
het is lastig inschatten wat er nu allemaal is gebeurt daar bij de jumbo.Ik kan me slecht voorstellen dat een slager( je kan beter geen ruzie hebben met de slager!), of welke andere medewerker van de Jumbo zomaar een klant aanvliegt.
maar ik denk dat een Jumbo je best wel een winkel verbod mag geven, het is uiteindelijk geen openbaar gebouw.
maar ik denk dat een Jumbo je best wel een winkel verbod mag geven, het is uiteindelijk geen openbaar gebouw.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Je bevindt je niet op een openbaar terrein, maar op priveterrein, daar mag je geweigerd worden. Mijn idee is dat dit niet onder discriminatie valt, je wordt niet op grond van afkomst, geloof of overtuiging geweigerd. Dus lijkt mij dat je als persoon geweigerd mag worden door een winkel,
Is het netjes? Nee, is het klantvriendelijk? Nee. Is het goede reclame voor de jumbo? Nee. Maar er is geen wetgeving voor fatsoen. Ook horen we hier maar 1 kant van het verhaal, en weten we niet hoe de zaken precies zijn voorgevallen. En ook niet hoe de klacht was opgebouwd en waarom die alsnog is ingestuurd naar het hoofdkantoor. Wat het doel was om het hogerop te zoeken weet ik niet.
Is het netjes? Nee, is het klantvriendelijk? Nee. Is het goede reclame voor de jumbo? Nee. Maar er is geen wetgeving voor fatsoen. Ook horen we hier maar 1 kant van het verhaal, en weten we niet hoe de zaken precies zijn voorgevallen. En ook niet hoe de klacht was opgebouwd en waarom die alsnog is ingestuurd naar het hoofdkantoor. Wat het doel was om het hogerop te zoeken weet ik niet.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
misschien dacht die slager wel dat je zelf het (over datum) product mee had genomen van thuis, zodat je van de jumbo voor niets een nieuw pak kreeg.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
[quote]Wij waren nogal van slag van het gebeuren en wilden met de manager in gesprek.
De manager vertelde ons dat de slager een nogal moeilijke thuissituatie had en dat dit de reden was voor zijn gedrag. totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen.
Op grond van de klacht die ik had ingediend, heeft hij mij toegang tot de winkel ontzegd.[quote]
Begrijp uw betoog niet goed. U schrijft dus dat u de manager had gesproken en wat hij u uitlegde over privé situatie van slager thuis en en paar regels lager totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen. Hier klopt het verhaal dus niet. En voor dit akkefietje zou je in principe geen winkelverbod krijgen, integendeel, een tierende slager (ook al heeft hij privé problemen) zou toegesproken moeten worden door de manager. Natuurlijk niet met klanten erbij. Ik geloof dat er iets meer speelt; kan me er niets bij voorstellen dat alleen dit voorval een winkelverbod heeft opgelevert. M.a.w. ik (sorry) geloof niet dat dit verhaal waar is, tenminste onvolledig.
De manager vertelde ons dat de slager een nogal moeilijke thuissituatie had en dat dit de reden was voor zijn gedrag. totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen.
Op grond van de klacht die ik had ingediend, heeft hij mij toegang tot de winkel ontzegd.[quote]
Begrijp uw betoog niet goed. U schrijft dus dat u de manager had gesproken en wat hij u uitlegde over privé situatie van slager thuis en en paar regels lager totdat de manager zo'n anderhalve week later van de klacht te horen had gekregen. Hier klopt het verhaal dus niet. En voor dit akkefietje zou je in principe geen winkelverbod krijgen, integendeel, een tierende slager (ook al heeft hij privé problemen) zou toegesproken moeten worden door de manager. Natuurlijk niet met klanten erbij. Ik geloof dat er iets meer speelt; kan me er niets bij voorstellen dat alleen dit voorval een winkelverbod heeft opgelevert. M.a.w. ik (sorry) geloof niet dat dit verhaal waar is, tenminste onvolledig.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
@tenormin. Het verhaal van TS zou ook zo te lezen kunnen zijn: na anderhalve week dat de manager van de klacht ( Dus stuurden wij een klacht naar de consumentenservice van de Jumbo. ) had gehoord.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Het is privé terrein dat tot de openbare ruimte behoort, want het is toegankelijk voor het publiek. Daarmee zeg ik niet dat TS in deze zaak niet geweigerd had mogen worden.berndv schreef:Je bevindt je niet op een openbaar terrein, maar op priveterrein, daar mag je geweigerd worden.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Ja, zo zou ik het verhaal ook kunnen lezen. Alleen staat er niet echt een winkelverbod in de wet. Dus is het op persoonlijke titel gegaan dat de manager de klant niet meer in zijn zaak wil heben. Okay, ook goed.Jolijn schreef:@tenormin. Het verhaal van TS zou ook zo te lezen kunnen zijn: na anderhalve week dat de manager van de klacht ( Dus stuurden wij een klacht naar de consumentenservice van de Jumbo. ) had gehoord.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Je kan ook een winkelverbod krijgen voor belediging of bedreiging van het winkelpersoneel. Ik denk dat het verbod hier op gebaseerd is.
Laatst gewijzigd door aerox op 19 jan 2013 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Het verhaal van TS klopt wel: de manager hoort meteen in de winkel de klacht van TS aan en na anderhalve week krijgt de manager te horen dat TS bij de consumentenservice een klacht ingediend heeft. Omdat de manager dat blijkbaar niet terecht/overbodig/..... vindt, besluit hij tot een winkelverbod voor TS. ( misschien ook omdat hij (de manager) vindt/weet dat de klacht niet helemaal omschreven is zoals hij het ter plekke heeft waargenomen?)tenormin schreef:Ja, zo zou ik het verhaal ook kunnen lezen. Alleen staat er niet echt een winkelverbod in de wet. Dus is het op persoonlijke titel gegaan dat de manager de klant niet meer in zijn zaak wil heben. Okay, ook goed.Jolijn schreef:@tenormin. Het verhaal van TS zou ook zo te lezen kunnen zijn: na anderhalve week dat de manager van de klacht ( Dus stuurden wij een klacht naar de consumentenservice van de Jumbo. ) had gehoord.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Ah, artikel 138 wvstr.
Kunnen we kort over zijn,....nee, wat de manager van de winkel heeft gedaan, u een winkelverbod geven is onterecht. Sterker nog hij overtreed de wet hierin.
Schriftelijk winkelverbod
Wilt u iemand voor langere tijd uit uw winkel weren, dan kunt u een schriftelijk winkelverbod afgeven. Daarvoor gelden wel meer regels. U moet bijvoorbeeld contact opnemen met de politie voor u het winkelverbod stuurt. Andere aandachtspunten bij het schriftelijk winkelverbod:
-Een schriftelijk winkelverbod is 1 jaar geldig en geldt alleen voor uw winkel.
-Neem vooraf contact op met de politie en met een advocaat.
-Een schritelijk winkelbod kan alleen als de personalia bij u bekend zijn.
-U verstuurt het winkelverbod per aangetekende post.
-Stuur een afschrift van uw brief naar het politiebureau.
-Komt iemand met een schriftelijk winkelverbod toch in uw winkel, dan verzoekt u deze persoon om weg te gaan. Als iemand daar geen gehoor aan geeft, pleegt hij of zij huisvredebreuk. U kunt dan de politie bellen.
Ik adviseer u om hernieuwd een brief te schrijven naar het klachtencentrum van Jumbo waarin u aangeeft wat de manager's actie is geweest nadat hij vernomen heeft van uw ingediende schriftelijke klacht. Dat u daarom een winkelontzegging hebt gekregen (art. 138 WvS)
Die ontzegging hebt u vast niet volgens bovenstaande wettelijke regelgeving gekregen. Daarnaast ontbreekt iedere vorm van motivatie hiervoor. Te meer daar u na het voorval nog verschillende keren in betreffende winkel hebt gewinkeld zonder enige aanzegging of problemen. Ongetwijfeld omdat de manager toen nig niet door hoofdkantoor in kennis was gesteld.
De manager kan slecht tegen kritiek of aanzegging van het hoofdkantoor. Hij geeft u een winkelontzegging op persoonlijke titel. Vanuit zijn frustratie.
Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten. Los van het gegeven of u in de toekomst bij deze winkel nig wel/niet zult gaan winkelen.
Kunnen we kort over zijn,....nee, wat de manager van de winkel heeft gedaan, u een winkelverbod geven is onterecht. Sterker nog hij overtreed de wet hierin.
Schriftelijk winkelverbod
Wilt u iemand voor langere tijd uit uw winkel weren, dan kunt u een schriftelijk winkelverbod afgeven. Daarvoor gelden wel meer regels. U moet bijvoorbeeld contact opnemen met de politie voor u het winkelverbod stuurt. Andere aandachtspunten bij het schriftelijk winkelverbod:
-Een schriftelijk winkelverbod is 1 jaar geldig en geldt alleen voor uw winkel.
-Neem vooraf contact op met de politie en met een advocaat.
-Een schritelijk winkelbod kan alleen als de personalia bij u bekend zijn.
-U verstuurt het winkelverbod per aangetekende post.
-Stuur een afschrift van uw brief naar het politiebureau.
-Komt iemand met een schriftelijk winkelverbod toch in uw winkel, dan verzoekt u deze persoon om weg te gaan. Als iemand daar geen gehoor aan geeft, pleegt hij of zij huisvredebreuk. U kunt dan de politie bellen.
Ik adviseer u om hernieuwd een brief te schrijven naar het klachtencentrum van Jumbo waarin u aangeeft wat de manager's actie is geweest nadat hij vernomen heeft van uw ingediende schriftelijke klacht. Dat u daarom een winkelontzegging hebt gekregen (art. 138 WvS)
Die ontzegging hebt u vast niet volgens bovenstaande wettelijke regelgeving gekregen. Daarnaast ontbreekt iedere vorm van motivatie hiervoor. Te meer daar u na het voorval nog verschillende keren in betreffende winkel hebt gewinkeld zonder enige aanzegging of problemen. Ongetwijfeld omdat de manager toen nig niet door hoofdkantoor in kennis was gesteld.
De manager kan slecht tegen kritiek of aanzegging van het hoofdkantoor. Hij geeft u een winkelontzegging op persoonlijke titel. Vanuit zijn frustratie.
Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten. Los van het gegeven of u in de toekomst bij deze winkel nig wel/niet zult gaan winkelen.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Bedankt voor de behulpzame antwoorden!
Nog voor de duidelijkheid, het winkelverbod was dus gegeven nadat de manager had gehoord van de klacht die naar de algemene klantenservice was gestuurd.
Dit is gedaan wegens de reactie van de manager. Wij stonden als klanten versteld van de bevlieging van de slager. Het klinkt inderdaad onwerkelijk en dat zou het ook moeten zijn. Helaas gebeurde dit wel en in onze ogen had de manager iets aan het gedrag van de slager moeten doen. Daarentegen kon de manager zich heel goed in de slager verplaatsen en vertelde over zijn thuissituatie en daarnaast vroeg de manager ons ook begrip te hebben voor het feit dat sommige medewerkers nog niet gewend waren aan het jumbo-beleid (ze waren enkele jaren terug een super de boer).
Naar mijn inziens zal het Jumbo-beleid het niet eens zijn met het gedrag van de slager en het leek mij dat de manager dit voorval niet zou melden. Hij was met de slager nogal twee handen op één buik. Dat is in principe prima, maar ik vraag me af wat er de volgende keer gebeurd als iemand een vraag of klacht bij de slager heeft. De manager gaf ook duidelijk aan dat de vrouw van de slager een "chronisch probleem" had. Dus de slager kan zijn gedrag voor lange tijd goedpraten blijkbaar.
Dat er twee kanten aan een verhaal zit klopt natuurlijk altijd. Ik heb ook alleen een samenvatting van het hele gebeuren hier kunnen plaatsen anders werd het verhaal veel te lang.
Maar op videobeelden is duidelijk te zien voor de consumentenservice dat;
- Wij met 3 man rustig boodschappen doen en bij de kassa gezellig met de kassamedewerker staan.
- De slager ongevraagd aan komt stampen en een discussie begint.
- De slager mij omver loopt en probeert mijn vriend te slaan.
- Ik hem van mijn vriend aftrek en de slager zelf wegloopt.
Daarna is er via camerabeelden ook duidelijk dat ik na dit voorval meerdere keren boodschappen doe bij de Jumbo. Tot éénmaal bij het afrekenen de manager mij komt vertellen dat ik niet welkom ben.
Wat er via de videobeelden niet hoorbaar is natuurlijk, is dat de manager duidelijk zegt dat hij mij dit verbod oplegt wegens de klacht die ik heb ingediend.
Ik hoop dat dit het verhaal een beetje verduidelijkt. Het is nogal een krom verhaal inderdaad en in eerste instantie vroeg ik mij ook af of dit echt was gebeurd of dat het een rare droom was. Daarnaast heb IK een klant ingediend en op basis daarvan zijn zowel mijn vriend en ik niet meer welkom in de winkel. De andere vriend die ook mee was heeft later geprobeerd uitleg van de manager te krijgen, maar deze was er niet van gediend. Voor zover wij weten is hij nog wel toegestaan in de winkel. Al kreeg hij enkele dagen terug van de slager de woorden "naar mijn mening mag jij hier ook niet naar binnen, maar daar zal ik het met de manager nog wel over hebben".
Ik zie graag dat dit opgelost wordt, vandaar mijn vraag op dit forum voor meer informatie.
Nog voor de duidelijkheid, het winkelverbod was dus gegeven nadat de manager had gehoord van de klacht die naar de algemene klantenservice was gestuurd.
Dit is gedaan wegens de reactie van de manager. Wij stonden als klanten versteld van de bevlieging van de slager. Het klinkt inderdaad onwerkelijk en dat zou het ook moeten zijn. Helaas gebeurde dit wel en in onze ogen had de manager iets aan het gedrag van de slager moeten doen. Daarentegen kon de manager zich heel goed in de slager verplaatsen en vertelde over zijn thuissituatie en daarnaast vroeg de manager ons ook begrip te hebben voor het feit dat sommige medewerkers nog niet gewend waren aan het jumbo-beleid (ze waren enkele jaren terug een super de boer).
Naar mijn inziens zal het Jumbo-beleid het niet eens zijn met het gedrag van de slager en het leek mij dat de manager dit voorval niet zou melden. Hij was met de slager nogal twee handen op één buik. Dat is in principe prima, maar ik vraag me af wat er de volgende keer gebeurd als iemand een vraag of klacht bij de slager heeft. De manager gaf ook duidelijk aan dat de vrouw van de slager een "chronisch probleem" had. Dus de slager kan zijn gedrag voor lange tijd goedpraten blijkbaar.
Dat er twee kanten aan een verhaal zit klopt natuurlijk altijd. Ik heb ook alleen een samenvatting van het hele gebeuren hier kunnen plaatsen anders werd het verhaal veel te lang.
Maar op videobeelden is duidelijk te zien voor de consumentenservice dat;
- Wij met 3 man rustig boodschappen doen en bij de kassa gezellig met de kassamedewerker staan.
- De slager ongevraagd aan komt stampen en een discussie begint.
- De slager mij omver loopt en probeert mijn vriend te slaan.
- Ik hem van mijn vriend aftrek en de slager zelf wegloopt.
Daarna is er via camerabeelden ook duidelijk dat ik na dit voorval meerdere keren boodschappen doe bij de Jumbo. Tot éénmaal bij het afrekenen de manager mij komt vertellen dat ik niet welkom ben.
Wat er via de videobeelden niet hoorbaar is natuurlijk, is dat de manager duidelijk zegt dat hij mij dit verbod oplegt wegens de klacht die ik heb ingediend.
Ik hoop dat dit het verhaal een beetje verduidelijkt. Het is nogal een krom verhaal inderdaad en in eerste instantie vroeg ik mij ook af of dit echt was gebeurd of dat het een rare droom was. Daarnaast heb IK een klant ingediend en op basis daarvan zijn zowel mijn vriend en ik niet meer welkom in de winkel. De andere vriend die ook mee was heeft later geprobeerd uitleg van de manager te krijgen, maar deze was er niet van gediend. Voor zover wij weten is hij nog wel toegestaan in de winkel. Al kreeg hij enkele dagen terug van de slager de woorden "naar mijn mening mag jij hier ook niet naar binnen, maar daar zal ik het met de manager nog wel over hebben".
Ik zie graag dat dit opgelost wordt, vandaar mijn vraag op dit forum voor meer informatie.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Waarom dient u hier ook geen klacht over in bij de consumentendienst van de Jumbo?
Verder zou ik niet eens meer in zo'n winkel mijn boodschappen willen doen.
Verder zou ik niet eens meer in zo'n winkel mijn boodschappen willen doen.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Zoals ook al in de reacties te lezen is, is het winkelverbod dus ongeldig, aangezien de juiste stappen daarvoor schijnbaar niet gevolgd zijn, en mag u in theorie gewoon de winkel in, als u dat nog zou willen na dit hele gebeuren. Wel kan u mondeling de toegang ontzegd worden, maar dat is dan alleen geldig voor dat moment, en geldt dus nietes permanent verbod. Doet u bijvoorbeeld op een mondeling verbod niets uit, kan het wel wat erger worden, maar het lijkt me ook niet dat u het zover wilt laten komen, maar er lievr gewoon samen uit wilt komen.
Persoonlijk zou ik de klachtenprocedure gewoon via het hoofdkantoor spelen, en de winkel links laten liggen. Voor het zelfde geldt loopt u of uw vriend een keer in de winkel als de slager net even wat vlees staat te snijden, wil niet weten wat dan de gevolgen kunnen zijn.
Persoonlijk zou ik de klachtenprocedure gewoon via het hoofdkantoor spelen, en de winkel links laten liggen. Voor het zelfde geldt loopt u of uw vriend een keer in de winkel als de slager net even wat vlees staat te snijden, wil niet weten wat dan de gevolgen kunnen zijn.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Dat zal wel wat meevallen, normaliter zit er een toonbank vol vlees tussen. Maar gelukkig is er nog een Jumbo in Leeuwarden, dus deze persoon vermijden is niet al te moeilijk.berndv schreef:Zoals ook al in de reacties te lezen is, is het winkelverbod dus ongeldig, aangezien de juiste stappen daarvoor schijnbaar niet gevolgd zijn, en mag u in theorie gewoon de winkel in, als u dat nog zou willen na dit hele gebeuren. Wel kan u mondeling de toegang ontzegd worden, maar dat is dan alleen geldig voor dat moment, en geldt dus nietes permanent verbod. Doet u bijvoorbeeld op een mondeling verbod niets uit, kan het wel wat erger worden, maar het lijkt me ook niet dat u het zover wilt laten komen, maar er lievr gewoon samen uit wilt komen.
Persoonlijk zou ik de klachtenprocedure gewoon via het hoofdkantoor spelen, en de winkel links laten liggen. Voor het zelfde geldt loopt u of uw vriend een keer in de winkel als de slager net even wat vlees staat te snijden, wil niet weten wat dan de gevolgen kunnen zijn.
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
Zie mijn reactie!Ik zie graag dat dit opgelost wordt, vandaar mijn vraag op dit forum voor meer informatie
Wij kunnen het niet voor u oplossen. U zult zich moeten voegen bij het hoofdkantoor van Jumbo.
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit afloopt. Houd u ins op de hoogte?
Re: onrechtmatig winkelverbod door de Jumbo?
als ik dit verhaal zo hoor, had het waarschijnlijk nog het beste geweest om aangifte bij de politie te doen.
ik weet niet of een eigenaar van een winkel iedereen een verbod op mag leggen, maar als uw verhaal klopt, dan is het in elk geval wel onterecht.
ik weet niet of een eigenaar van een winkel iedereen een verbod op mag leggen, maar als uw verhaal klopt, dan is het in elk geval wel onterecht.