| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Otto.nl webwinkel levertijd
Otto.nl webwinkel levertijd
Wat een drama..... hier het verhaal:
Op 15 December 2013 heb ik een BEEM Keukenmachine besteld bij Otto.nl
en direct betaald via IDEAL.
Op de site stond vermeld dat deze machine op voorraad was en een levertijd had van 5 tot max 10 werkdagen.
Hier kon ik mee leven, al is het wel een erg lange levertijd tegenwoordig.
Toen ik na de kerst 27 December nog niets binnen had ben ik voor het eerst gaan bellen met de Otto en kreeg ik te horen dat er wat vertraging was in het magazijn maar dat er hard aan gewerkt werd.
Vervolgens is ivm de feestdagen maar even laten gaan en op 3 januari maar weer is gechecked via de mail. Ik kreeg hetzelfde antwoord terug als op 27 december.
Toch een beetje achterdochtig heb ik s'avonds de klantenservice gebeld en vond men het vreemd dat ik nog niks had ontvangen omdat het op 18 december al zou zijn verstuurd. Men ging het uitzoeken.
Uiteraard helemaal niks meer van gehoord en ook de status op internet bleef onveranderd tot op heden.
Ik ben ondertussen 8 of 9 telefoontjes met de klantenservice verder en 4 of 5 emails naar deze mensen en ik heb de volgende 4 excuses al voorbij horen komen
* Problemen in het magazijn
* Problemen met de leveranciers
* Verstuurd zonder T&T gegevens, dus men wil eerst weten waar het pakket is
* Pakket moet uit een ander Magazijn komen en dat duurt langer.
Zoals jullie je kunnen voorstellen begin ik de OTTO een beetje schijtziek te worden, want ik heb nog steeds GEEN keukenmachine binnen waarvoor ik wel € 129.- euro heb betaald, en ondertussen heeft men deze ook van de site verwijderd !!!!
Tros RADAR kunnen jullie mij hier misschien nog mee helpen, want ik kom bij de OTTO werkelijk geen steek verder!!!
Alex
Op 15 December 2013 heb ik een BEEM Keukenmachine besteld bij Otto.nl
en direct betaald via IDEAL.
Op de site stond vermeld dat deze machine op voorraad was en een levertijd had van 5 tot max 10 werkdagen.
Hier kon ik mee leven, al is het wel een erg lange levertijd tegenwoordig.
Toen ik na de kerst 27 December nog niets binnen had ben ik voor het eerst gaan bellen met de Otto en kreeg ik te horen dat er wat vertraging was in het magazijn maar dat er hard aan gewerkt werd.
Vervolgens is ivm de feestdagen maar even laten gaan en op 3 januari maar weer is gechecked via de mail. Ik kreeg hetzelfde antwoord terug als op 27 december.
Toch een beetje achterdochtig heb ik s'avonds de klantenservice gebeld en vond men het vreemd dat ik nog niks had ontvangen omdat het op 18 december al zou zijn verstuurd. Men ging het uitzoeken.
Uiteraard helemaal niks meer van gehoord en ook de status op internet bleef onveranderd tot op heden.
Ik ben ondertussen 8 of 9 telefoontjes met de klantenservice verder en 4 of 5 emails naar deze mensen en ik heb de volgende 4 excuses al voorbij horen komen
* Problemen in het magazijn
* Problemen met de leveranciers
* Verstuurd zonder T&T gegevens, dus men wil eerst weten waar het pakket is
* Pakket moet uit een ander Magazijn komen en dat duurt langer.
Zoals jullie je kunnen voorstellen begin ik de OTTO een beetje schijtziek te worden, want ik heb nog steeds GEEN keukenmachine binnen waarvoor ik wel € 129.- euro heb betaald, en ondertussen heeft men deze ook van de site verwijderd !!!!
Tros RADAR kunnen jullie mij hier misschien nog mee helpen, want ik kom bij de OTTO werkelijk geen steek verder!!!
Alex
Re: Otto.nl webwinkel levertijd
Annuleer je aankoop gewoon. Geld terug.
-
langste adem
Ik heb ook ooit een bestelling gedaan bij otto, een hometrainer.
We zouden vantevoren doorkrijgen wanneer we de bestelling binnen zouden krijgen. Geen bericht gehad : op een gegeven moment lag er een briefje op de deurmat dat de bestelling bij onze buurvrouw was afgeleverd.
Toen we de doos openmaakten bleek het echt flutkwaliteit te zijn, en hebben we Otto gemeld dat we de aankoop wilden annuleren. Een aantal dagen later kwam er een koerier aan de deur die het pakket niet mee wilde nemen omdat het te groot/te zwaar was. Wederom Otto gebeld en het bleek dat de hometrainer niet bij Otto vandaan kwam maar van een andere leverancier die uiteindelijk ook de hometrainer weer heeft opgehaald. Bij het ophalen heeft men mijn vrouw nog proberen over te halen om de bestelling gewoon te houden, maar het product had niet de kwaliteit die we verwacht hadden en volgens otto konden we de zending gewoon binnen zoveel dagen retourneren , alleen de verzendkosten waren dan voor ons.
EInd goed al goed zou je denken, maar op een gegeven moment kregen we een herinnering dat we de hometrainer niet betaald hadden. Weer otto gebeld en uitgelegd die zouden het uitzoeken. Vervolgens weer eem aanmaning. Weer met otto gebeld en nadien nooit meer wat gehoord. Voor mij geen otto meer.
We zouden vantevoren doorkrijgen wanneer we de bestelling binnen zouden krijgen. Geen bericht gehad : op een gegeven moment lag er een briefje op de deurmat dat de bestelling bij onze buurvrouw was afgeleverd.
Toen we de doos openmaakten bleek het echt flutkwaliteit te zijn, en hebben we Otto gemeld dat we de aankoop wilden annuleren. Een aantal dagen later kwam er een koerier aan de deur die het pakket niet mee wilde nemen omdat het te groot/te zwaar was. Wederom Otto gebeld en het bleek dat de hometrainer niet bij Otto vandaan kwam maar van een andere leverancier die uiteindelijk ook de hometrainer weer heeft opgehaald. Bij het ophalen heeft men mijn vrouw nog proberen over te halen om de bestelling gewoon te houden, maar het product had niet de kwaliteit die we verwacht hadden en volgens otto konden we de zending gewoon binnen zoveel dagen retourneren , alleen de verzendkosten waren dan voor ons.
EInd goed al goed zou je denken, maar op een gegeven moment kregen we een herinnering dat we de hometrainer niet betaald hadden. Weer otto gebeld en uitgelegd die zouden het uitzoeken. Vervolgens weer eem aanmaning. Weer met otto gebeld en nadien nooit meer wat gehoord. Voor mij geen otto meer.
Klantenservice mag zich bevinden in elk willekeurig land ter wereld. Wat dacht je van India? Dat land draait bijna op klantenservices..
Laatst gewijzigd door Radar op 26 feb 2014 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off topic
Reden: off topic
VanderO is wel heel snel met het sturen van, laat ik het zo stellen,niet erg fatsoenlijke pb's...
Buiten het feit dat deze persoon nogal stigmatiseren de opmerkingen maakt over het feit dat de klantenservice in Suriname zit en daarom zo traag is, heeft persoon nogal lef om de betaling aan Otto op te schorten vanwege het niet aanwezig zijn van een handleiding. Dat is dus geen legitieme reden en logisch dus dat Otto rente gaat berekenen.
Voor mij is het weer een opgeklopt verhaal vol gebakken lucht van een overspannen klant.
Otto, stuur die handleiding even naar de mail van die klager, zijn we weer gelukkig....
Buiten het feit dat deze persoon nogal stigmatiseren de opmerkingen maakt over het feit dat de klantenservice in Suriname zit en daarom zo traag is, heeft persoon nogal lef om de betaling aan Otto op te schorten vanwege het niet aanwezig zijn van een handleiding. Dat is dus geen legitieme reden en logisch dus dat Otto rente gaat berekenen.
Voor mij is het weer een opgeklopt verhaal vol gebakken lucht van een overspannen klant.
Otto, stuur die handleiding even naar de mail van die klager, zijn we weer gelukkig....
Wat bedoel je precies met die zin?VanderO schreef:Wij hebben ook een akkefietje met Otto. 27 Januari hebben wij een hoogslaper besteld bij deze webwinkel ondernemer. Al vinden wij dat zij weinig ondernemen om hun klanten goed te helpen.
Het feit is dat wij geen handleiding geleverd hebben gekregen bij een bestelde hoogslaper en dat wij dus niet het bed in elkaar konden zetten (anders is het een grote puzzel) en ook niet na konden gaan of alle onderdelen aanwezig waren. Goed levertijd was snel en we hadden gekozen voor betalen achteraf. Maar goed ook!
Klantenservice gebeld op 6 februari. Het werd geregeld. We hadden aangegeven dat de handleiding via mail toegestuurd mag worden. Wordt geregeld! Week later niets. Weer gebeld, wordt geregeld! Excuses! Er was een fout gemaakt aanvraag voor handleiding is opnieuw aangevraagd op 11 februari bij fabrikant in Duitsland. Na een aantal dagen wederom NIETS! Klanttevredenheids-mail ingevuld met slechte beoordeling. En dat... vonden ze niet leuk bij Otto. Ik werd gebeld door Otto zelf. Wat het probleem was! Wederom de belofte, wordt geregeld en we hoefde geen verzendkosten te betalen. Joepie! Maar weer geen handleiding in de bus. Dus weer klantenservice gebeld met elke keer hetzelfde verhaal. Meerdere mails gestuurd, maar geen reactie meer. Dus hebben we de rechtsbijstand gebeld voor advies. Otto ingebreke stellen, een groot deel betalen en een klein bedrag opschorten tot er geleverd is. Wij hebben dat netjes gedaan. MAAR.... op de dag dat de brief aangetekend is aangenomen krijgen wij een mail met daarin het verhaal... echt waar ... u moet rente betalen over het hele bedrag, dat terwijl er al een aantal dagen ervoor een heel groot deel was betaald. Deze zaak loopt nog steeds en wij hebben nog steeds geen handleiding binnen. Dit avontuur is nog niet voorbij!
Maar nu komt het mooiste van het verhaal. De klantenservice van Otto is niet in handen van Otto zelf.
Ik hebben een aantal keer gevraagd om te worden doorverbonden met de betreffende afdeling. Dat kon niet! Elke kreeg ik hetzelfde riedeltje te horen. Maar ook kregen wij elk telefoontje een Nederlands sprekende buitenlandse vrouw of man aan de lijn. Dus heb ik letterlijk gevraagd waar de klantenservice zich bevondt!! Echt waar.... in SURINAME. Dit heeft Otto inmiddels bevestigd aan ons. Geen wonder dat het zo stroef verloopt. Daarom presteren ze waarschijnlijk zo slecht.
Dus Tros Radar, mag dit volgens de Nederlandse wet wel? Ik weet namelijk dat het in bijv. Amerika verboden is bij wet.
Maar goed. Ik ben benieuwd hoe deze zaak gaat aflopen. Ondertussen hebben we nog steeds geen handleiding en staat het bed nog in onderdelen in huis.
Pikant detail van dit geheel, elke keer horen we over de fabrikant in Duitsland. Maar onze bestelling bevat een aantal pakketen met etiketten die bevestigen dat de fabrikant in de UK zit. Nou heb ik geleerd op school dat UK staat voor Verenigd Koninkrijk en niet voor Duitsland. Of de geschiedenis moet een ander wending hebben genomen bij Otto?
Ik moest dit echt even delen. Koop niets bij Otto, dat is beter voor je gezondheid!
De levering van mijn lelijke pantoffels ging nog redelijk snel. Een week duurde het. Het retourneren van de lelijke dingen deed ik meteen. Na een week niks gehoord te hebben, gemaild. Het retourbericht staat op mijnOtto, schreef de dame. Jaha, dat heeft ze er gauw na mijn mail op gezet.(vanuit Suriname, begrijp ik uit andere klachten)
Nu, weer een week verder, het bedrag van de geretourneerde lelijke dingen nog steeds niet gehad! Daar trekken ze liever nog een paar weken rente van. ( o ja. op de vraag wanneer ik mijn geld krijg, heb ik na een week nog geen antwoord. Dus nogmaals gemaild.)
Kan iemand dit bedrijf een halt toeroepen? Dit lijken gewoon oplichterspraktijken.
Nu, weer een week verder, het bedrag van de geretourneerde lelijke dingen nog steeds niet gehad! Daar trekken ze liever nog een paar weken rente van. ( o ja. op de vraag wanneer ik mijn geld krijg, heb ik na een week nog geen antwoord. Dus nogmaals gemaild.)
Kan iemand dit bedrijf een halt toeroepen? Dit lijken gewoon oplichterspraktijken.
Nu, weer een week verder, het bedrag van de geretourneerde lelijke dingen nog steeds niet gehad! Daar trekken ze liever nog een paar weken rente van.
In de mail die ik kreeg op mijn vraag waar het geld bleef: we zetten uw geld zo snel mogelijk op uw rekening. Ze gaan er van uit dat je weer bij Otto bestelt, en daarom houden ze het geld vast voor een vlgd betaling. Mag dat zomaar zonder te vragen??? Ik wil helemaal NOOIT meer bij hun bestellen!!
In de mail die ik kreeg op mijn vraag waar het geld bleef: we zetten uw geld zo snel mogelijk op uw rekening. Ze gaan er van uit dat je weer bij Otto bestelt, en daarom houden ze het geld vast voor een vlgd betaling. Mag dat zomaar zonder te vragen??? Ik wil helemaal NOOIT meer bij hun bestellen!!
Is de 30 dagen termijn al voorbij? Zoniet, gewoon wachten. En wanneer houden we eens op met het roepen dat het oplichtingspraktijken zijn?
En je bestelt zelf die lelijke dingen toch? Of ben je blind?
En je bestelt zelf die lelijke dingen toch? Of ben je blind?
Nee, dat mag niet zomaar. De webwinkel moet uw geld zo spoedig mogelijk over maken. Zo spoedig mogelijk is een enigsinds flexibele term. Ik zie geen aanleiding om te vermoeden dat zo spoedig mogelijk hier langer dan 8 a 14 dagen is.