Pakketten niet ontvangen van Zalando
Pakketten niet ontvangen van Zalando
Ik heb twee pakketten van Zalando niet ontvangen. Zalando heeft mijn ID gevraagd om een onderzoek te starten. Resultaat was dat ik de niet geleverde pakketten alsnog moet betalen. Dit is onrecht! De pakkettenbezorger zegt dat hij het heeft afgeleverd, maar hij heeft het niet aan mij overhandigd. Ik woon in een appartementencomplex. Ik woon op de 4e etage. Vaak worden de pakketten of beneden in de centrale hal onbeheerd achtergelaten of het wordt in de lift gedaan. Er is wel eerder een pakketje kwijtgeraakt doordat het niet werd overhandigd. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen!
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Een copy aan Zalando gegeven, jaja, wie doet zoiets...
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Niet betalen voor wat je niet hebt ontvangen.
Je hebt er melding van gemaakt en dan moet de verkoper het maar uitvechten met de bezorgdienst.
Je hebt er melding van gemaakt en dan moet de verkoper het maar uitvechten met de bezorgdienst.
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
In uw situatie, pakketen in vervolg naar een afhaal punt laten sturen, anders gewoon naar de winkel.
Aygulf
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Niet meer thuis laten bezorgen! Of op je werk, of een afhaalpunt, of bij familie etc etc laten bezorgen.
Geen risico meer nemen, zou ik aanraden.
Zalando moet er maar induiken. U heeft niets ontvangen, dus hoeft ook niets te betalen.
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Het risico is voor Zalando. Ik weet niet of zij meelezen op dit forum....
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Ik had geen kopie van mijn ID gegeven.
De vervoerder is een hulppersoon van Zalando, zodat deze verklaring een partijverklaring is en dit niets bewijst.
Ik zou ook niet betalen.
-
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
U kunt aangeven dat u niets fysiek ontvangen heeft en dus niet gaat betalen. En als tip dezelfde die al gegeven in, in uw geval niet thuis laten bezorger tenzij het een bezorgdienst is die tot de voordeur komt.
U kunt aangeven dat u niets fysiek ontvangen heeft en dus niet gaat betalen. En als tip dezelfde die al gegeven in, in uw geval niet thuis laten bezorger tenzij het een bezorgdienst is die tot de voordeur komt.
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
En dus niets grijs aan. TS is niet verantwoordelijk.
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Op www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... -ontvangen en www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ staat alle informatie over dit onderwerp.
De webwinkel moet bewijzen dat u of uw huisgenoot het pakket ontvangen hebt. Het lijkt mij apart dat een verklaring van de pakket bezorger als bewijs dient. Uw handtekening is bewijs, dat de webwinkel niet aangetekend verstuurd is hun risico.
Neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2) of ga naar de geschillencommissie (stap 3). Ook kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Neem contact op met uw creditcard maatschappij of PayPal (indien u daarmee betaald hebt), doe een beroep op aflevering garantie.
De webwinkel moet bewijzen dat u of uw huisgenoot het pakket ontvangen hebt. Het lijkt mij apart dat een verklaring van de pakket bezorger als bewijs dient. Uw handtekening is bewijs, dat de webwinkel niet aangetekend verstuurd is hun risico.
Neem contact op met www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling (stap 2) of ga naar de geschillencommissie (stap 3). Ook kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Neem contact op met uw creditcard maatschappij of PayPal (indien u daarmee betaald hebt), doe een beroep op aflevering garantie.
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Als u de tekst had gelezen had u kunnen zien dat TS niet betaald heeft. Uw adviezen voor inschakeling creditmij of paypal danwel geschillencommissie zijn onjuist.
Bemiddeling is ook zinloos, er valt niets te bemiddelen, dit is een zaak tussen Zalando en vervoerder en TS hoeft geen enkele actie naar zich toe te trekken, werkt alleen maar contraproduktief.
Bemiddeling is ook zinloos, er valt niets te bemiddelen, dit is een zaak tussen Zalando en vervoerder en TS hoeft geen enkele actie naar zich toe te trekken, werkt alleen maar contraproduktief.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Is er een handtekening voor ontvangst gevraagd? Of een ID nummer? Ik zou anders niet weten waar uw ID bewijs anders voor nodig is bij het onderzoek.
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.NeoDutchio schreef: ↑25 jul 2023 17:27Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
-
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos. Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken. Pakketbezorging via de reguliere bedrijven (PostNL, DHL, DPD, enz) is altijd tot de eerste deur.alfatrion schreef: ↑25 jul 2023 20:27Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.NeoDutchio schreef: ↑25 jul 2023 17:27Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Als er zo gereageerd wordt, dan is de discussie inderdaad compleet nutteloos.
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Dit onderwerp is toch al meerdere keren van voor tot achter, van boven naar beneden en van binnen naar buiten, en alles ook nog vice versa, besproken.
Nou weten we het wel.
Nou weten we het wel.
Dorfje
, NeoDutchio
, Aygulf
, Moneyman
, moederslink
en WeerIemandanders
vinden dit leuk
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Nou, nee. Onjuiste standpunten die herhaaldelijk worden ingenomen, moeten (helaas) ook herhaaldelijk worden weerlegd.NeoDutchio schreef: ↑25 jul 2023 20:57Deze discussie is vaker gevoerd en derhalve compleet nutteloos.alfatrion schreef: ↑25 jul 2023 20:27Ik zie niet in hoe uit de overeenkomst tussen Zalando en TS zou volgen dat Zalando mag bezorgen aan de eerste deur.NeoDutchio schreef: ↑25 jul 2023 17:27Het grijze in dit geval is dat er bezorgd word tot de eerste deur. En dat is de deur beneden aan de straat. Echter had de bezorger wel moeten aanbellen en had u naar beneden moeten lopen, maar dat gebeurd zelden tot nooit.
Ik zie geen enkel geldig argument waarom TS zou moeten betalen en waarom er door Zalando correct aan TS geleverd zou zijn. Als jij die wel ziet, dan lees ik ze graag.
J. Deltoer
en BreejKC
vinden dit leuk
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Dat is alleen waar de goederen worden overgedragen. Daar dumpen volstaat niet, goederen zullen ook aan koper overgedragen moeten worden.NeoDutchio schreef: ↑25 jul 2023 20:57Bezorging is altijd tot de eerste deur tenzij anders afgesproken.
J. Deltoer
en Moneyman
vinden dit leuk
Re: Pakketten niet ontvangen van Zalando
Maar geloof jij dan dat TS baat heeft bij een pagina's lange discussie tussen de 2 bekende kemphanen, waarbij het echt niet uitmaakt wie er nu uiteindelijk gelijk heeft?
Wat dat betreft zie ik het punt van Lady wel.
WeerIemandanders
vindt dit leuk