LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pearle Opticiens: Professionele oplichters!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jonh16144

Pearle Opticiens: Professionele oplichters!

Ongelezen bericht door jonh16144 »

Hoi allemaal,

ik ben pas nieuw hier (lees de topics hier wel) maar had eigenlijk nooit echt een klacht ofzo. Tot laatst toen mijn moeder min of meer werd opgelicht door Pearl opticiens.

Mijn moeder had namelijk laatste een bril gekocht bij Pearl, waarbij ze volgens de verkoopster slechts 100 euro hoefde bij te betalen. De zorgverzekeraar zou de rest vergoeden, volgens de medewerkster 150 euro.

Echter, wat schetst haar verbazing als 2 maanden (!) later een naheffing van Pearl komt van 50 euro.Het bleek dat de verkoopster in de winkel 200 euro had gedeclareerd terwijl zij zelf tegen ons had gezegd dat het 150 euro was. Daardoor leek het also de bril 50 euro goedkoper was terwijl ze donders goed wist dat dit niet waar was.

Dus ik heb namens mijn moeder (ze is al wat ouder) nu een aantal keer contact opgenomen met Pearl waarbij ze eerst verwezen naar de bedrijfsleider en die verwees weer terug naar het hoofdkantoor. Uiteindelijk na vele pogingen tot contact gaven ze toe dat ze fout zaten maar ze wilden per se dat mijn moeder die naheffing betaalde.

Ik vind dit dus echt afschuwelijk (de oudere populatie oplichten omdat ze kwetsbaar zijn)en ik heb contact opgenomen met de consumentenautoriteit. Schijnbaar gebeurt het vaker volgens hen dus vroeg ik me af of er meer mensen dit hebben meegemaakt.
Laatst gewijzigd door jonh16144 op 10 nov 2010 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Re: Pearle Opticiens: Professionele oplichters!

Ongelezen bericht door crazyme »

geen koopovereenkomst opgesteld ? Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

jonh16144

Re: Pearle Opticiens: Professionele oplichters!

Ongelezen bericht door jonh16144 »

Er is een koopovereenkomst opgesteld waarbij dit vermeld stond. Mijn moeder heeft tot tweemaal toe hierop gewezen dat het niet klopte maar de winkelier verzekerde haar dat het klopte. Omdat ze dit geloofde heeft ze de koopovereenkomst ondertekend.

Er werd haar namelijk verteld dat ze boven op de vergoeding van de zorgverzekeraar nog een vergoeding kreeg van Pearle waardoor het teveel gedeclareerde bedrag goed leek. (Verder stond die korting niet ergens appart vermeld)

Pearle beroept zich nu op die handtekening en zegt dat ze ondertekend heeft. Hiermee zou zij verantwoordelijk zijn voor de eventuele niet vergoede kosten. Ze heeft deze overeenkomst alleen ondertekend onder de voorwaarde dat er geen extra kosten zouden komen. Dit werd ook tot twee keer toe bevestigd door de winkelier.

Gesloten