LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prei bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Bob Schurkjens

Re: Prei bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Euroshopper "pesto" (mogen ze het echt zo noemen?) die met een 5,2 de eerste prijs in de wacht sleept bij het prutprogramma Kassa van de Vara. Toe maar.

En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo

Afbeelding

:lol:

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

sephora30 schreef:Hier is dat al een tijdje dat ze per stuk verkocht worden (en duur ook!) maar niet al 2 jaar zoals een ander hier schreef.
In de link staat een artikel uit begin 2012, waarin ook verwijzingen naar begin 2011. Het speelt dus al enige tijd.

Maar wat al eerder is genoemd, ook bv paprika's kun je bij de ene winkel per kg kopen en bij de andere per stuk. En bv avocado's worden in nederland altijd per stuk verkocht, maar in sommige andere landen zijn die juist weer per kilo. Dat is gewoon de keuze van de winkelier, mits bij de prijzen duidelijk staat of de prijs per kg of per stuk is. (wat ook niet altijd zo is)

Je kunt het trouwens ook andersom bekijken, misschien zouden grote, grove preien sowieso per kg goedkoper moeten zijn dan de fijnere dunne prei? Er is nl wel een kwaliteitsverschil tussen dun en dik. Dan is een prijsverschil ook niet raar en zou een prijs per stuk sowieso beter kunnen zij dan een prijs per kg.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

newmikey schreef:
Corrie1958 schreef:Het viel mij vandaag bij Albert Heijn op dat prei per stuk verkocht wordt.
Als je een kleine prei koopt, betaal je even veel als een grote prei.
Meteen een rechtzaak beginnen. Waar zijn onze huisjuristen als je ze nodig hebt! Prei staat op de zwarte lijst of was het grijs? Hang AH op aan de hoogste boom. Nee die andere, die eerste is al bezet door de KLM, KPN, BOL, V&D en een stuk of tig anderen...
Zijn er bij jou dan twéé hoogste bomen?

witte angora

kweenie schreef:
Je kunt het trouwens ook andersom bekijken, misschien zouden grote, grove preien sowieso per kg goedkoper moeten zijn dan de fijnere dunne prei? Er is nl wel een kwaliteitsverschil tussen dun en dik. Dan is een prijsverschil ook niet raar en zou een prijs per stuk sowieso beter kunnen zij dan een prijs per kg.
Hier zit wel wat in. Niet alleen dat, bij sommige winkels krijg je ontzettend veel blad mee, en bij anderen is het grootste deel van het blad al afgesneden. Als ik al prei haal, gebruik ik alleen de steel, blad niet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
kweenie schreef:
Hier zit wel wat in. Niet alleen dat, bij sommige winkels krijg je ontzettend veel blad mee, en bij anderen is het grootste deel van het blad al afgesneden. Als ik al prei haal, gebruik ik alleen de steel, blad niet.
Dat hangt ook van het seizoen af, prei kent een seizoen wat grofweg van oktober tot april loopt, en rond deze tijd is het dus schaarser. Dat kan ook een reden zijn om ze rond deze tijd per stuk te verkopen. De stukprijs was mij ook al opgevallen bij de AH, en dat was vorig jaar ook zo rond deze tijd. Echter heb ik begin van het jaar zeker weten nog prei bij dezelfde AH gekocht per kg.

Maar goed, het staat boven de groente op de bordjes erbij, en anders zijn er medewerkers die men bij twijfel kan vragen, dus ik zie het hele probleem niet zo?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

sjohie schreef: Maar goed, het staat boven de groente op de bordjes erbij, en anders zijn er medewerkers die men bij twijfel kan vragen, dus ik zie het hele probleem niet zo?

Juist.
Dus het is bekend gemaakt door AH voor je na de kassa gaat.
Bevalt de prijs of het aantal niet, laten liggen, heel simpel.

Het artikel mee te nemen naar de kassa en daar laten liggen zoals tenormin doet, laat de mentaliteit/character van de mensen weer duidelijk zien.

Om niet te vergeten:
dhc schreef:Dikke foei en boe!

Ik ben Hollander en ik zeur......

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben Hollander en ik zeur......
Ja ik probeer ook al een hele ochtend een Egyptische collega uit te leggen dat zij niet zo moeten zeuren met die onlusten daar, wij hebben tenminste ECHTE problemen, de (stuks)prijs van de Prei bijvoorbeeld.
Op een of andere manier wil hij dat maar niet begrijpen :?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja ik probeer ook al een hele ochtend een Egyptische collega uit te leggen dat zij niet zo moeten zeuren met die onlusten daar, wij hebben tenminste ECHTE problemen, de (stuks)prijs van de Prei bijvoorbeeld.
Op een of andere manier wil hij dat maar niet begrijpen :?
Probeer het anders met het voorbeeld van de komkommers. Dat moet hij wel snappen.

kantochanders

Ongelezen bericht door kantochanders »

Ik heb al in april AH hierover benaderd, zie onderstaande tekst en ook de reactie van AH...

Beste Albert Heijn, u heeft deze week extra veel groente & fruit voor een marktprijsje....dat zijn geselecteerde produkten, maar ik wil toch even zeggen dat ik het ronduit schandalig vind dat ik vandaag voor 1 stuks prei met een gewicht van 103 gram € 1,19 moest betalen.........!!! Ben nadat ik het avondeten voor mijn gezin klaar had (daarvoor had ik o.a. die prei nodig) toch even naar de groenteboer in mijn dorp gegaan, en wat blijkt.......1 hele kilo prei voor € 0.90, dus daar was ik voor mijn prei'tje, afgerond niet meer dan € 0,10 kwijt geweest.. En ja ik weet nu dat jullie de prei niet per gewicht maar per stuk verkopen...maar als jullie dan al op de kleintjes letten, vind ik dit toch zeker te gek voor woorden. Nog even en de druiven worden ook per stuk verkocht..

Sorry...maar dit moest ik toch even kwijt

Antwoord hierop was: (terwijl ik later in dezelfde week bij de boerderijwinkel € 0,59 per kilo betaalde)

• Door de lange koude periode is de groei van prei achtergebleven en tegelijkertijd de verkoop gestegen. Hier hebben niet alleen onze telers maar ook anderen last van waardoor er een algeheel tekort is aan prei. Dit veroorzaakt weer een verhoogde verkoop...Meer weergeven
Vind ik leuk • Beantwoorden • 26 april om 15:45

Albert Heijn , veel van onze groente en fruit worden bij de kassa gewogen. Op basis van het gewicht wordt de prijs bepaald. Prei is een groente die vanwege de lengte niet goed past op het weegplateau bij de kassa en kan daardoor vaak niet goed gewogen worde...Meer weergeven
Vind ik leuk • Beantwoorden • 26 april om 15:44

Dit gelezen hebbende was voor mij reden om veel meer naar de boerderijwinkel te gaan, daar betaal ik bv ook voor 10 eieren € 1,25 en bij AH iets van € 2,60...het is toch te gek voor woorden

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

...het is toch te gek voor woorden
Zeker voor iemand die dus totaal niet begrijpt hoe retail werkt.....

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Bob Schurkjens schreef: En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo

Dat moet dan van vóór 1986 zijn geweest...Geloof me nou maar, in die tijd was veldsla niet los verkrijgbaar. Product was nog niet zo ingeburgerd dat AH dat "los' ging verkopen.
Ik weet er echt wel iets van.....

Bob Schurkjens

dhc schreef:
Bob Schurkjens schreef: En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo

Dat moet dan van vóór 1986 zijn geweest...Geloof me nou maar, in die tijd was veldsla niet los verkrijgbaar. Product was nog niet zo ingeburgerd dat AH dat "los' ging verkopen.
Ik weet er echt wel iets van.....
Ik geloof je hoor. Voor 1986 kan goed kloppen. Het waren in elk geval de vlegeljaren. De tijd dat sla nog een krop sla was en niet zo'n voorgewassen plastic zakje.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Dit gelezen hebbende was voor mij reden om veel meer naar de boerderijwinkel te gaan, daar betaal ik bv ook voor 10 eieren € 1,25 en bij AH iets van € 2,60...het is toch te gek voor woorden
Dat was toch de slogan van MM.

Maar inderdaad, is het makkelijk om bij een super als AH te kopen, want je krijgt ook de meeste dingen op een plaats.
Dan betaal je natuurlijk de hoofdprijs, ofwel het elders stukken goedkoper is.
De mens is toch gemakzuchtig.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat jij er nooit op gelet hebt, verbaast me niet. Lezen doe je ook hier niet. En wat is het doel van je plannetje? Mensen die even snel hun boodschappen willen afrekenen lekker laten wachten door je aandachttrekkerij?
O.T. Jij kan niet verder van de waarheid afzitten over 'hoe ik zou zijn' dan je suggereert. Mensen die snel een boodschap doen laat ik voorgaan. En reuring maken doe ik ook nooit. Dus geen gemekker dat jij mij wel kent.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

tenormin schreef:En reuring maken doe ik ook nooit.
Niet?

Wat is dit dan?
tenormin schreef:Corrie1958, dit is werkelijk een eye opener. Nooit op gelet. Ga dit morgen gelijk 'uitproberen'; als dit zo is ga ik er wel iets over zeggen (in de wetenschap dat het natuurlijk geen worst uitmaakt) maar dan laat ik de prei wel bij de kassa liggen. Is dit alleen bij de AH, voor zover je weet?
De zoveelste poging tot humor?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ach in mijn AGF tijd werden er door klanten eerst het loof ervan afgetrokken want dat werd toch niet gebruikt.
Daarop maakte ik dus de prei duurder en is zelfs tijdelijk de prei vooraf ingekort vanuit de leverancier.

Maar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Harrie Kierie schreef:
tenormin schreef:En reuring maken doe ik ook nooit.
Niet?

Wat is dit dan?
tenormin schreef:Corrie1958, dit is werkelijk een eye opener. Nooit op gelet. Ga dit morgen gelijk 'uitproberen'; als dit zo is ga ik er wel iets over zeggen (in de wetenschap dat het natuurlijk geen worst uitmaakt) maar dan laat ik de prei wel bij de kassa liggen. Is dit alleen bij de AH, voor zover je weet?
De zoveelste poging tot humor?
Alweer iemand die niet kan lezen. Ik schrijf (als het zo is) dat ik er iets over zal zeggen. Overigens is het volkomen legaal om boodschappen die je achteraf niet wilt bij de kassa achter te laten. Als je nadenkt weet je ook waarom. Maar helaas, vandaag en morgen geen gelegenheid om het uit te vinden.

witte angora

Teunbosseman schreef:Ach in mijn AGF tijd werden er door klanten eerst het loof ervan afgetrokken want dat werd toch niet gebruikt.
Daarop maakte ik dus de prei duurder en is zelfs tijdelijk de prei vooraf ingekort vanuit de leverancier.

Maar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.
Juist, maar ook de soepgroenten. Dat is een en al loof van de prei, met hier en daar een stukje wortel en nog wat. Daarom koop ik dus nooit van die soepgroenten. Voor die bamipakketten en alles geldt overigens hetzelfde.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

tenormin schreef: Alweer iemand die niet kan lezen. Ik schrijf (als het zo is) dat ik er iets over zal zeggen. Overigens is het volkomen legaal om boodschappen die je achteraf niet wilt bij de kassa achter te laten. Als je nadenkt weet je ook waarom. Maar helaas, vandaag en morgen geen gelegenheid om het uit te vinden.
Ja natuurlijk. En je kan het natuurlijk niet gewoon even vragen zonder een prei mee te zeulen. Vervolgens wil je ook nog even weten in welke andere supermarkten dit ook zo is, want dan kan je daar ook nog even lekker die prei bij de kassa laten liggen.

Bob Schurkjens

Heel goed geobserveerd. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit opvalt. Verbaas me al jaren dat mensen deze muk braaf kopen. Voorgesneden groenten met prei koop ik nooit. Taaie stukkies heel donkergroene prei in je eten :shock:

Gesloten