En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
In de link staat een artikel uit begin 2012, waarin ook verwijzingen naar begin 2011. Het speelt dus al enige tijd.sephora30 schreef:Hier is dat al een tijdje dat ze per stuk verkocht worden (en duur ook!) maar niet al 2 jaar zoals een ander hier schreef.
Zijn er bij jou dan twéé hoogste bomen?newmikey schreef:Meteen een rechtzaak beginnen. Waar zijn onze huisjuristen als je ze nodig hebt! Prei staat op de zwarte lijst of was het grijs? Hang AH op aan de hoogste boom. Nee die andere, die eerste is al bezet door de KLM, KPN, BOL, V&D en een stuk of tig anderen...Corrie1958 schreef:Het viel mij vandaag bij Albert Heijn op dat prei per stuk verkocht wordt.
Als je een kleine prei koopt, betaal je even veel als een grote prei.
Hier zit wel wat in. Niet alleen dat, bij sommige winkels krijg je ontzettend veel blad mee, en bij anderen is het grootste deel van het blad al afgesneden. Als ik al prei haal, gebruik ik alleen de steel, blad niet.kweenie schreef:
Je kunt het trouwens ook andersom bekijken, misschien zouden grote, grove preien sowieso per kg goedkoper moeten zijn dan de fijnere dunne prei? Er is nl wel een kwaliteitsverschil tussen dun en dik. Dan is een prijsverschil ook niet raar en zou een prijs per stuk sowieso beter kunnen zij dan een prijs per kg.
Dat hangt ook van het seizoen af, prei kent een seizoen wat grofweg van oktober tot april loopt, en rond deze tijd is het dus schaarser. Dat kan ook een reden zijn om ze rond deze tijd per stuk te verkopen. De stukprijs was mij ook al opgevallen bij de AH, en dat was vorig jaar ook zo rond deze tijd. Echter heb ik begin van het jaar zeker weten nog prei bij dezelfde AH gekocht per kg.witte angora schreef:Hier zit wel wat in. Niet alleen dat, bij sommige winkels krijg je ontzettend veel blad mee, en bij anderen is het grootste deel van het blad al afgesneden. Als ik al prei haal, gebruik ik alleen de steel, blad niet.kweenie schreef:
Je kunt het trouwens ook andersom bekijken, misschien zouden grote, grove preien sowieso per kg goedkoper moeten zijn dan de fijnere dunne prei? Er is nl wel een kwaliteitsverschil tussen dun en dik. Dan is een prijsverschil ook niet raar en zou een prijs per stuk sowieso beter kunnen zij dan een prijs per kg.
sjohie schreef: Maar goed, het staat boven de groente op de bordjes erbij, en anders zijn er medewerkers die men bij twijfel kan vragen, dus ik zie het hele probleem niet zo?
dhc schreef:Dikke foei en boe!
Ik ben Hollander en ik zeur......
Ja ik probeer ook al een hele ochtend een Egyptische collega uit te leggen dat zij niet zo moeten zeuren met die onlusten daar, wij hebben tenminste ECHTE problemen, de (stuks)prijs van de Prei bijvoorbeeld.Ik ben Hollander en ik zeur......
Probeer het anders met het voorbeeld van de komkommers. Dat moet hij wel snappen.Ja ik probeer ook al een hele ochtend een Egyptische collega uit te leggen dat zij niet zo moeten zeuren met die onlusten daar, wij hebben tenminste ECHTE problemen, de (stuks)prijs van de Prei bijvoorbeeld.
Op een of andere manier wil hij dat maar niet begrijpen
Zeker voor iemand die dus totaal niet begrijpt hoe retail werkt........het is toch te gek voor woorden
Bob Schurkjens schreef: En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo
Ik geloof je hoor. Voor 1986 kan goed kloppen. Het waren in elk geval de vlegeljaren. De tijd dat sla nog een krop sla was en niet zo'n voorgewassen plastic zakje.dhc schreef:Bob Schurkjens schreef: En toch heb ik lang geleden veldsla los gekocht bij Hein Albert. En er een spinaziesticker opgeplakt. Kiloprijs van spinazie was iets van fl. 0,79. De veldsla kostte per kilo
Dat moet dan van vóór 1986 zijn geweest...Geloof me nou maar, in die tijd was veldsla niet los verkrijgbaar. Product was nog niet zo ingeburgerd dat AH dat "los' ging verkopen.
Ik weet er echt wel iets van.....
Dat was toch de slogan van MM.Dit gelezen hebbende was voor mij reden om veel meer naar de boerderijwinkel te gaan, daar betaal ik bv ook voor 10 eieren € 1,25 en bij AH iets van € 2,60...het is toch te gek voor woorden
O.T. Jij kan niet verder van de waarheid afzitten over 'hoe ik zou zijn' dan je suggereert. Mensen die snel een boodschap doen laat ik voorgaan. En reuring maken doe ik ook nooit. Dus geen gemekker dat jij mij wel kent.Dat jij er nooit op gelet hebt, verbaast me niet. Lezen doe je ook hier niet. En wat is het doel van je plannetje? Mensen die even snel hun boodschappen willen afrekenen lekker laten wachten door je aandachttrekkerij?
Niet?tenormin schreef:En reuring maken doe ik ook nooit.
De zoveelste poging tot humor?tenormin schreef:Corrie1958, dit is werkelijk een eye opener. Nooit op gelet. Ga dit morgen gelijk 'uitproberen'; als dit zo is ga ik er wel iets over zeggen (in de wetenschap dat het natuurlijk geen worst uitmaakt) maar dan laat ik de prei wel bij de kassa liggen. Is dit alleen bij de AH, voor zover je weet?
Alweer iemand die niet kan lezen. Ik schrijf (als het zo is) dat ik er iets over zal zeggen. Overigens is het volkomen legaal om boodschappen die je achteraf niet wilt bij de kassa achter te laten. Als je nadenkt weet je ook waarom. Maar helaas, vandaag en morgen geen gelegenheid om het uit te vinden.Harrie Kierie schreef:Niet?tenormin schreef:En reuring maken doe ik ook nooit.
Wat is dit dan?
De zoveelste poging tot humor?tenormin schreef:Corrie1958, dit is werkelijk een eye opener. Nooit op gelet. Ga dit morgen gelijk 'uitproberen'; als dit zo is ga ik er wel iets over zeggen (in de wetenschap dat het natuurlijk geen worst uitmaakt) maar dan laat ik de prei wel bij de kassa liggen. Is dit alleen bij de AH, voor zover je weet?
Juist, maar ook de soepgroenten. Dat is een en al loof van de prei, met hier en daar een stukje wortel en nog wat. Daarom koop ik dus nooit van die soepgroenten. Voor die bamipakketten en alles geldt overigens hetzelfde.Teunbosseman schreef:Ach in mijn AGF tijd werden er door klanten eerst het loof ervan afgetrokken want dat werd toch niet gebruikt.
Daarop maakte ik dus de prei duurder en is zelfs tijdelijk de prei vooraf ingekort vanuit de leverancier.
Maar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.
Ja natuurlijk. En je kan het natuurlijk niet gewoon even vragen zonder een prei mee te zeulen. Vervolgens wil je ook nog even weten in welke andere supermarkten dit ook zo is, want dan kan je daar ook nog even lekker die prei bij de kassa laten liggen.tenormin schreef: Alweer iemand die niet kan lezen. Ik schrijf (als het zo is) dat ik er iets over zal zeggen. Overigens is het volkomen legaal om boodschappen die je achteraf niet wilt bij de kassa achter te laten. Als je nadenkt weet je ook waarom. Maar helaas, vandaag en morgen geen gelegenheid om het uit te vinden.
Heel goed geobserveerd. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit opvalt. Verbaas me al jaren dat mensen deze muk braaf kopen. Voorgesneden groenten met prei koop ik nooit. Taaie stukkies heel donkergroene prei in je etenMaar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.