LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prei bij Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kweenie

Re: Prei bij Albert Heijn

Ongelezen bericht door kweenie »

O, jee, stel je voor dat je op je eten zou moeten kauwen! Nee, dat moeten we zien te voorkomen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Bob Schurkjens schreef:
Maar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.
Heel goed geobserveerd. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit opvalt. Verbaas me al jaren dat mensen deze muk braaf kopen. Voorgesneden groenten met prei koop ik nooit. Taaie stukkies heel donkergroene prei in je eten :shock:
Mensen die voor verpakte groenten kopen zijn het zelf schuld.
Google eens op hoeveel bacterie´s er in deze smurrie zitten, dan lust je echt geen groenten meer.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kantochanders schreef:Ik heb al in april AH hierover benaderd, zie onderstaande tekst en ook de reactie van AH...

Beste Albert Heijn, u heeft deze week extra veel groente & fruit voor een marktprijsje....dat zijn geselecteerde produkten, maar ik wil toch even zeggen dat ik het ronduit schandalig vind dat ik vandaag voor 1 stuks prei met een gewicht van 103 gram € 1,19 moest betalen.........!!! Ben nadat ik het avondeten voor mijn gezin klaar had (daarvoor had ik o.a. die prei nodig) toch even naar de groenteboer in mijn dorp gegaan, en wat blijkt.......1 hele kilo prei voor € 0.90, dus daar was ik voor mijn prei'tje, afgerond niet meer dan € 0,10 kwijt geweest.. En ja ik weet nu dat jullie de prei niet per gewicht maar per stuk verkopen...maar als jullie dan al op de kleintjes letten, vind ik dit toch zeker te gek voor woorden. Nog even en de druiven worden ook per stuk verkocht..

Sorry...maar dit moest ik toch even kwijt

Antwoord hierop was: (terwijl ik later in dezelfde week bij de boerderijwinkel € 0,59 per kilo betaalde)

• Door de lange koude periode is de groei van prei achtergebleven en tegelijkertijd de verkoop gestegen. Hier hebben niet alleen onze telers maar ook anderen last van waardoor er een algeheel tekort is aan prei. Dit veroorzaakt weer een verhoogde verkoop...Meer weergeven
Vind ik leuk • Beantwoorden • 26 april om 15:45

Albert Heijn , veel van onze groente en fruit worden bij de kassa gewogen. Op basis van het gewicht wordt de prijs bepaald. Prei is een groente die vanwege de lengte niet goed past op het weegplateau bij de kassa en kan daardoor vaak niet goed gewogen worde...Meer weergeven
Vind ik leuk • Beantwoorden • 26 april om 15:44

Dit gelezen hebbende was voor mij reden om veel meer naar de boerderijwinkel te gaan, daar betaal ik bv ook voor 10 eieren € 1,25 en bij AH iets van € 2,60...het is toch te gek voor woorden
Tsja, dat is dus appels met stoeptegels vergelijken. Je slaat allerlei prijsverhogende, maar ook gemak verhogende, stappen over, zo kan ik mezelf ook wel rijk rekenen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Maar je moest eens de zakken voorgesneden prei bekijken.......veelal met....juist loof.
Heel goed geobserveerd. Ben blij dat ik niet de enige ben die dit opvalt. Verbaas me al jaren dat mensen deze muk braaf kopen. Voorgesneden groenten met prei koop ik nooit. Taaie stukkies heel donkergroene prei in je eten :shock:
Google eens op hoeveel bacterie´s er in deze smurrie zitten, dan lust je echt geen groenten meer.

Oh, nou dan heb ik zeker schuldig dat ik destijds 10 duizenden mensen misschien wel een bacterie heb kunnen laten oplopen :roll: :roll:

Voorgesneden en verpakte groente dien je net als reguliere groente te wassen. Ondanks dat de voorgesneden en verpakte groente reeds gewassen is.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

nevermind schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Tsja, hetzelfde kan je zeggen over je eigen huid, vingernagels, gsm of fietsbel. Bacteriën zijn niet per definitie slecht, sterker nog, zonder bacteriën kan je niet eens leven. Waar het bijvoorbeeld mis gaat, is als darmbacteriën, door slecht handen wassen na wc bezoek, in je maag terecht komen met het eten, dáár wordt je ziek van.

En daarnaast is voorgesneden groente in sommige gevallen wel gemakkelijk. Als wij, als 2-persoonshuishouden, dezelfde hoeveelheid groente als in zo'n zakje willen, maar dan zelf gesneden van hele producten. Blijven we zitten met een halve winterpeen, courgette en zo nog wat groenten. :wink:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

En daarnaast is voorgesneden groente in sommige gevallen wel gemakkelijk. Als wij, als 2-persoonshuishouden, dezelfde hoeveelheid groente als in zo'n zakje willen, maar dan zelf gesneden van hele producten. Blijven we zitten met een halve winterpeen, courgette en zo nog wat groenten. :wink:
Helemaal mee eens, wil je als alleenstaande een 'verse' groentenmix kopen om te roerbakken ben je niet alleen veel meer geld kwijt maar net wat je schrijft: de rest is na enige dagen niet zo fris meer, plus, je gooit niets weg. Bijkomend is het gemak voor mensen die reuma hebben: snijden is al gedaan. Maar het moet natuurlijk wel in het budget passen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik koop ook vaak voorgesneden groente bij appie...nou niks smurrie of bac iets van dien aard,vers ,let goed op datums dat wel,sla bv moet je snel eten,haalt meestal de datum niet bruin en stinkt..

Als ik zelf een bloemkool moet snijden ligt de ene helft in de keuken en de andere buiten met die armen van mij :lol:
En ja dat ik dan meer betaal,daar kies ik voor....ik heb op tv gezien hoe het in de fabriek van appie gaat,en eerlijk gezegd.....schoner en verse kan niet,
Natuurlijk maak ik het zelf nog schoon..

Maar het maakt leven wel makkelijker voor sommige mensen,

Teunbosseman
Contacteer:

tenormin schreef:
Helemaal mee eens, wil je als alleenstaande een 'verse' groentenmix kopen om te roerbakken ben je niet alleen veel meer geld kwijt maar net wat je schrijft: de rest is na enige dagen niet zo fris meer, plus, je gooit niets weg. Bijkomend is het gemak voor mensen die reuma hebben: snijden is al gedaan. Maar het moet natuurlijk wel in het budget passen.

Wel eens aangedacht dat je verse gesneden groente prima kunt invriezen ? Wel dien je als je gaat roerbakken de ingevroren groente NIET te ontdooien want dan wordt snot, gewoon bevroren in de wok gooien.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Wel eens aangedacht dat je verse gesneden groente prima kunt invriezen ? Wel dien je als je gaat roerbakken de ingevroren groente NIET te ontdooien want dan wordt snot, gewoon bevroren in de wok gooien.
Nee, nooit aan gedacht, d.w.z. de enige groente die ik bevroren koop is rode kool met appeltjes (en die moet ook nog van Iglo zijn. Sorry, ben nogal fastidious, zei m'n man altijd.

Teunbosseman
Contacteer:

tenormin schreef:
Nee, nooit aan gedacht, d.w.z. de enige groente die ik bevroren koop is rode kool met appeltjes (en die moet ook nog van Iglo zijn. Sorry, ben nogal fastidious, zei m'n man altijd.

Bij deze dan.....prop je vriezer maar vol.

Wel doe ik net als bij smaakmakers de zakjes coderen en fifo ( first in first out ) zodat niet al te oud wordt.
Voor diegene welke ivm reuma, atritus of welke problemen dan ook waardoor snijden van verse groenten een probleem kan zijn, hiervoor is speciaal keukengerei cq snijmachines verkrijgbaar.

Familid van mij heeft divers keukengerei en werd destijds nog gedeeltelijk vergoed ook.
Ze heeft ook zon dekseldraai ding.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

nevermind schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Net zo veel of weinig als op je eigen schoongespoelde preitje...Heb je überhaupt wel kennis van de methodes die in de fabrieken van Vezet toegepast worden? Daar komt bijna geen mensenhand aan te pas en de gebruikte hoeveelheid water is 100% zeker , meer dan dat jij gebruikt.. Je weet er niets van.
Zou je graag eens uitnodigen daar te kijken.

rozemarijntje

Teunbosseman schreef:
tenormin schreef:

Bij deze dan.....prop je vriezer maar vol.

Wel doe ik net als bij smaakmakers de zakjes coderen en fifo ( first in first out ) zodat niet al te oud wordt.
Voor diegene welke ivm reuma, atritus of welke problemen dan ook waardoor snijden van verse groenten een probleem kan zijn, hiervoor is speciaal keukengerei cq snijmachines verkrijgbaar.

Familid van mij heeft divers keukengerei en werd destijds nog gedeeltelijk vergoed ook.
Ze heeft ook zon dekseldraai ding.

@ teun

ja ik ben wel eens bij ergo therapie geweest,maar het feit is dat ik geen kracht kan zette en spasmes heb en daar waren nou net geen dingen voor,dus ik behelp me ,gaat prima...

vd week watermeloen....ihihihiihihi mes kan ik erin zetten,meneer rozemarijn stond achter me...denk dat het beter is als ik ff verder ga...ja strak plan(eigenwijs ff willen proberen)..

joh heb brandzalf hier,dr is er al mee bekent ,zelfs pannen zijn niet veilig,kijk wel uit!!!!!
en geef dingen uit handen als het niet gaat,niet te eigenwijs,
maar bedankt voor de tip!!

idd schijnt diepvries groenten toch gezonder te zijn als verse(las ik?)

maar toch vind ik bepaalde dingen niet lekker...
dat is wel snot zeg maar....maar zo heeft ieder zijn smaak toch :wink:

en idd ik heb de fabriek ook op tv gezien komt geen mensen hadn aan te pas,
water nog keer water nog keer water etc...

en dan hier thuis nog een keer water...en gewoon goed opletten wat je pakt..als je al ziet ,zit nou we veel van dat in,andere..
voor mij is het een hele goed oplossing,gelukkig,
anders man kan het wel,maar die doet al zoveel......dus..dan maar zo :wink:

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ik zie het probleem met de prei echt niet. Als je niet te veel wilt betalen dan zoek je toch gewoon de grootste prei uit?

isabel

nevermind

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:

Oh, nou dan heb ik zeker schuldig dat ik destijds 10 duizenden mensen misschien wel een bacterie heb kunnen laten oplopen :roll: :roll:

Voorgesneden en verpakte groente dien je net als reguliere groente te wassen. Ondanks dat de voorgesneden en verpakte groente reeds gewassen is.[/quote]

Waar schrijf ik, dat je als AGF mannetje schuld bent aan een bacterie welke op een voor verpakte sla zit.

Natuurlijk krijg jij weer bacterie´s met wassen van de groenten af. :lol:

Teunbosseman
Contacteer:

nevermind schreef:
Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:

Voorgesneden en verpakte groente dien je net als reguliere groente te wassen. Ondanks dat de voorgesneden en verpakte groente reeds gewassen is.

Waar schrijf ik, dat je als AGF mannetje schuld bent aan een bacterie welke op een voor verpakte sla zit.

Euuh wat staat hier nu wat jij schrijft:
Mensen die voor verpakte groenten kopen zijn het zelf schuld. Google eens op hoeveel bacterie´s er in deze smurrie zitten, dan lust je echt geen groenten meer.
Ik was de verkoper maar ook de mens welke kocht dus als verkoper ben ik ook schuldig volgens jou dat ik wellicht mensen aan bacterie's hebt geholpen welke het weer naar eigen schuld hebben gekocht.......rare beredenering hoor.

Niet alleen ik krijg bacterie;s met wassen van groentes af, jij ook en een ieder ander.
Misschien Herman Finkers niet:

Ik was altijd mijn handen na het urineren, ja ALTIJD......waarom blijft mijn pielemans dan toch zo vies......wel ik was altijd mijn handen na het urineren.

** edit ** quote aangepast, stond verkeerd
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 22 aug 2013 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Contacteer:

rozemarijntje schreef:idd schijnt diepvries groenten toch gezonder te zijn als verse(las ik?)

maar toch vind ik bepaalde dingen niet lekker...
dat is wel snot zeg maar....maar zo heeft ieder zijn smaak toch :wink:

en idd ik heb de fabriek ook op tv gezien komt geen mensen hadn aan te pas,
water nog keer water nog keer water etc...

en dan hier thuis nog een keer water...en gewoon goed opletten wat je pakt..als je al ziet ,zit nou we veel van dat in,andere..
voor mij is het een hele goed oplossing,gelukkig,
anders man kan het wel,maar die doet al zoveel......dus..dan maar zo :wink:

Ff bietje ingekort.....:)

Ik kan niet oordelen of diepvries gezonder is dan vers, wel vindt ik vers beter van smaak. Maar diepvriesspinazie a la bloep vindt ik ook makkelijker dan vers hoor.

Ik ben ooit in een fabriek gellof Heemskerk geweest, man man man behalve de hoeveelheid water wat er doorheen ging ook hoe spik en span het overal was en hygieneplan.

Vervelend dat er geen speciaal keukengerei voor beschikbaar is.

nevermind

dhc schreef:
nevermind schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Net zo veel of weinig als op je eigen schoongespoelde preitje...Heb je überhaupt wel kennis van de methodes die in de fabrieken van Vezet toegepast worden? Daar komt bijna geen mensenhand aan te pas en de gebruikte hoeveelheid water is 100% zeker , meer dan dat jij gebruikt.. Je weet er niets van.
Zou je graag eens uitnodigen daar te kijken.
Hoezo weet ik er niets van?
Ik kan toch lezen en kijken!

Ik ken geen methodes van de Vezet fabriek, of is dit de enigste fabriek die afgepakte salades maakt?

Hoeveel gevallen moet ik hier neerzetten, waar de hygiene te wensen over laat?

Wat de bacterie betreft, mag je hier al een stukje lezen, dus zoveel naast zit ik er niet.

Sla kan je doodziek maken
Voorverpakt eten
Beestjes
24.03.2013 . 17.37

Zakjes met voorgesneden salade en groente zijn misschien wel makkelijk, maar je kunt er ook flink ziek van worden, beweert een Britse professor. Je kunt de blaadjes eigenlijk alleen eten nadat ze zorgvuldig zijn ontsmet.
Sla kan je doodziek maken Thinkstock Beestjes

Levensgevaarlijk

In de sla en voorverpakte groentes komen bacteriën voor die met andere methodes nauwelijks te doden zijn, zegt professor Hugh Pennington tegen The Telegraph. Vooral bij het eten van kant-en-klare gemengde sla en spinazie lopen mensen volgens hem de meeste kans om ziek te worden door bijvoorbeeld listeria of e-coli.

Door de toegenomen aandacht voor gezond eten, wordt er steeds meer voorverpakte groente verkocht. De sla wordt wel gewassen voor het verpakken, maar de meeste bacteriën krijg je alleen weg door verhitting of met chemische middelen. Ook zitten er soms nog kleine vliegjes of andere diertjes in.

"Je kunt beter een hamburger eten dan de sla die ernaast ligt", zegt de professor. Hij adviseert mensen om hun groentes thuis toch nog eens goed te wassen, om zeker te zijn dat er geen vieze beestjes inzitten.
http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html

En Bosseman krijgt ze afgewassen! :shock:
Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:
Teunbosseman schreef:

Niet alleen ik krijg bacterie;s met wassen van groentes af, jij ook en een ieder ander.
Misschien Herman Finkers niet:

Ik was altijd mijn handen na het urineren, ja ALTIJD......waarom blijft mijn pielemans dan toch zo vies......wel ik was altijd mijn handen na het urineren.

** edit ** quote aangepast, stond verkeerd

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Al het groenten en fruit was ik af, voorgesneden of niet.
En of men daar alle bacterieen met weg krijgt weet ik natuurlijk ook niet,
maar voor mijn idee is het dan oke.
Groentes worden toch gekookt, althans verse groentes.

Teunbosseman
Contacteer:

nevermind schreef:Hoezo weet ik er niets van?
Ik kan toch lezen en kijken!

Ik ken geen methodes van de Vezet fabriek, of is dit de enigste fabriek die afgepakte salades maakt?

Hoeveel gevallen moet ik hier neerzetten, waar de hygiene te wensen over laat?

Wat de bacterie betreft, mag je hier al een stukje lezen, dus zoveel naast zit ik er niet.

Sla kan je doodziek maken
Voorverpakt eten
Beestjes
24.03.2013 . 17.37

Zakjes met voorgesneden salade en groente zijn misschien wel makkelijk, maar je kunt er ook flink ziek van worden, beweert een Britse professor. Je kunt de blaadjes eigenlijk alleen eten nadat ze zorgvuldig zijn ontsmet.
Sla kan je doodziek maken Thinkstock Beestjes

Levensgevaarlijk

In de sla en voorverpakte groentes komen bacteriën voor die met andere methodes nauwelijks te doden zijn, zegt professor Hugh Pennington tegen The Telegraph. Vooral bij het eten van kant-en-klare gemengde sla en spinazie lopen mensen volgens hem de meeste kans om ziek te worden door bijvoorbeeld listeria of e-coli.

Door de toegenomen aandacht voor gezond eten, wordt er steeds meer voorverpakte groente verkocht. De sla wordt wel gewassen voor het verpakken, maar de meeste bacteriën krijg je alleen weg door verhitting of met chemische middelen. Ook zitten er soms nog kleine vliegjes of andere diertjes in.

"Je kunt beter een hamburger eten dan de sla die ernaast ligt", zegt de professor. Hij adviseert mensen om hun groentes thuis toch nog eens goed te wassen, om zeker te zijn dat er geen vieze beestjes inzitten.
http://www.wtf.nl/weird-science/9573/sl ... maken.html

En Bosseman krijgt ze afgewassen! :shock:

Als je mijn naam niet goed kan neerzetten is het meneer Bosseman.

En wat zegt die beste ?? Britse ?? professor in zijn laatste alinea :roll: :roll: Zie vetgedrukte.

Dus ook jij nevermind krijgt ze afgewassen. Daarbij is deze Britse professor bekend met de NL HACCP codes en overige hygiëne voorschriften in NL of is dit alleen op de UK gebaseerd ?

Hierbij trouwens het origineel:
http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink ... warns.html

rozemarijntje

@teun

tegenwoordig zijn al die bedrijven idd haccp gecertificeerd,heb hem het ook diploma nog gehaald..
is niet niks alles wat moet enz,alles regels....gel voor dit,gel voor dat,handschoen voor dat die kleur voor dat,om aan die regels te blijven voldoen...is heel wat nodig!
streng is het...en doe je het niet en krijg je controle zijn de rapen gaar...fikse boete!

net als bv kantoor of?is iso ....zo nog wat certificering!

eisen zijn tegenwoordig streng en ach ,kan ik geen voorverpakte groente kopen.
hoe zit het dan met vlees?wordt toch ok verpakt,moet ik dan zelf een koe slachten of een varken?
kip? wordt leuk hier :lol: :lol:

nou mijn brood zelf maar elke dag gaan bakken,want ja??als je weet wat er in de graansilo,s zit...menig muisje gezien die mee de maler in gaat :lol: :lol:

menig kakkerlakje gezien tussen de bevroren saucijzen broodjes en ja haccp...maar dat soort dingen doe je niks aan,als je alles doet,je kan niet alles tegen houden...

en laten we wel zijn ons lichaam heeft een systeem om af te weren mochten we bac oplopen,weten we de zalm nog,oh zo schone fabriek..maar ja?

dus conclusie ik koop gewoon lekker voorverpakt zoals half ned...

Gesloten