prijskaartje klopt niet in Mango winkel
prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Hallo
Graag wil ik jullie op het volgende attent maken
Ik heb in Maastricht bij Mango een jasje gekocht . Op het prijskaartje stond een prijs van 69,99€ . Bij het afrekenen bleek dit opeens 79,99€ te zijn. De verkoopster gevraagd wat de reden van deze prijs was en in gebrekkig Engels kreeg ik te horen dat de prijs van 69,99€ alleen gold in Spanje en Portugal.
Als ik met de telefoon een barcode had gescand zou ik de juiste prijs zien werd me verteld alsof iedereen in een winkel de barcodes gaat scannen.
De verkoopster was niet voor rede vatbaar de prijs op het prijskaartje gold niet en ik moest 79,99€ afrekenen.
Het is dus de bedoeling dat iedereen een barcode scanner op zijn telefoon zet om te checken wat de prijs is bij Mango . Het is al helemaal van de zotte dat het personeel niet eens het engels machtig is laat staan nederlands praten
Graag wil ik jullie op het volgende attent maken
Ik heb in Maastricht bij Mango een jasje gekocht . Op het prijskaartje stond een prijs van 69,99€ . Bij het afrekenen bleek dit opeens 79,99€ te zijn. De verkoopster gevraagd wat de reden van deze prijs was en in gebrekkig Engels kreeg ik te horen dat de prijs van 69,99€ alleen gold in Spanje en Portugal.
Als ik met de telefoon een barcode had gescand zou ik de juiste prijs zien werd me verteld alsof iedereen in een winkel de barcodes gaat scannen.
De verkoopster was niet voor rede vatbaar de prijs op het prijskaartje gold niet en ik moest 79,99€ afrekenen.
Het is dus de bedoeling dat iedereen een barcode scanner op zijn telefoon zet om te checken wat de prijs is bij Mango . Het is al helemaal van de zotte dat het personeel niet eens het engels machtig is laat staan nederlands praten
- Bijlagen
-
- 1698503680977.jpg (68.61 KiB) 4 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- 1698503680974.jpg (58.46 KiB) 4 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
- alfatrion
- Berichten: 22097
- Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05
Beste antwoord
Gekozen door Wishmaker
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
De winkel doet een aanbod met dat prijskaartje. Een bedrag € 69,99 komt mij ook niet onrealistisch voor. Je aanvaard dat aanbod door de jas over te geven aan de verkoper. Daarmee is een overeenkomst tot stand gekomen voor betaling van € 69,99. Je hebt aan de kassa echter € 79,99 betaald, waarvan dus € 10,- onverschuldigd. Ik zou aanvoeren dat dit komt omdat ze de prijs niet goed in de kassa hebben verwerkt. Je kunt gewoon reclameren.
Als ze in Nederland de jas niet willen aanbieden voor € 69,99 dan moeten ze er een ander kaartje aan hangen.
Zij zullen stellen dat Spaans recht van toepassing is, maar daar moet je niet in mee gaan. Algemene voorwaarden worden in de winkel vaak niet op tijd van toepassing verklaard. Ik lees op hun site in de algemene voorwaarden overigens ook niet dat ze een keuze maken voor Spaans recht en de voorwaarden die er zijn voldoen niet aan dwingend recht.
[email protected]
Als een klacht niet inlevert, dan kun je bij de rechtbank procederen middels een formulier A van de Europese procedure voor geringe vorderingen. Je kan ook kiezen voor een online geschillenbeslechting van de Europese Commissie (volgens hun site):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Als ze in Nederland de jas niet willen aanbieden voor € 69,99 dan moeten ze er een ander kaartje aan hangen.
Zij zullen stellen dat Spaans recht van toepassing is, maar daar moet je niet in mee gaan. Algemene voorwaarden worden in de winkel vaak niet op tijd van toepassing verklaard. Ik lees op hun site in de algemene voorwaarden overigens ook niet dat ze een keuze maken voor Spaans recht en de voorwaarden die er zijn voldoen niet aan dwingend recht.
[email protected]
Als een klacht niet inlevert, dan kun je bij de rechtbank procederen middels een formulier A van de Europese procedure voor geringe vorderingen. Je kan ook kiezen voor een online geschillenbeslechting van de Europese Commissie (volgens hun site):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Volgende keer dan maar naar een andere winkel.
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
De winkel doet een aanbod met dat prijskaartje. Een bedrag € 69,99 komt mij ook niet onrealistisch voor. Je aanvaard dat aanbod door de jas over te geven aan de verkoper. Daarmee is een overeenkomst tot stand gekomen voor betaling van € 69,99. Je hebt aan de kassa echter € 79,99 betaald, waarvan dus € 10,- onverschuldigd. Ik zou aanvoeren dat dit komt omdat ze de prijs niet goed in de kassa hebben verwerkt. Je kunt gewoon reclameren.
Als ze in Nederland de jas niet willen aanbieden voor € 69,99 dan moeten ze er een ander kaartje aan hangen.
Zij zullen stellen dat Spaans recht van toepassing is, maar daar moet je niet in mee gaan. Algemene voorwaarden worden in de winkel vaak niet op tijd van toepassing verklaard. Ik lees op hun site in de algemene voorwaarden overigens ook niet dat ze een keuze maken voor Spaans recht en de voorwaarden die er zijn voldoen niet aan dwingend recht.
[email protected]
Als een klacht niet inlevert, dan kun je bij de rechtbank procederen middels een formulier A van de Europese procedure voor geringe vorderingen. Je kan ook kiezen voor een online geschillenbeslechting van de Europese Commissie (volgens hun site):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Als ze in Nederland de jas niet willen aanbieden voor € 69,99 dan moeten ze er een ander kaartje aan hangen.
Zij zullen stellen dat Spaans recht van toepassing is, maar daar moet je niet in mee gaan. Algemene voorwaarden worden in de winkel vaak niet op tijd van toepassing verklaard. Ik lees op hun site in de algemene voorwaarden overigens ook niet dat ze een keuze maken voor Spaans recht en de voorwaarden die er zijn voldoen niet aan dwingend recht.
[email protected]
Als een klacht niet inlevert, dan kun je bij de rechtbank procederen middels een formulier A van de Europese procedure voor geringe vorderingen. Je kan ook kiezen voor een online geschillenbeslechting van de Europese Commissie (volgens hun site):
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32257
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Wonderlijk. Je ziet wel vaker prijskaartjes met verschillende prijzen voor verschillende landen. Dan is het duidelijk welke prijs in welk land geldt. Er is geen enkele reden dat Mango een Portugese europrijs op een kaartje zet als de prijs in Nederland een andere zou moeten zijn.
Dat winkelpersoneel niet altijd Nederlands spreekt vindt ik al te triest voor woorden. We zijn in Nederland, de voertaal is nog altijd Nederlands. Er wonen hier 180 nationaliteiten, je kan niet verwachten dat iedereen maar even 180 talen gaat leren spreken om met iedere inwoner te kunnen communiceren. Dat er dan nog eens nauwelijks Engels wordt gesproken is inderdaad helemaal van de zotte.
Dat winkelpersoneel niet altijd Nederlands spreekt vindt ik al te triest voor woorden. We zijn in Nederland, de voertaal is nog altijd Nederlands. Er wonen hier 180 nationaliteiten, je kan niet verwachten dat iedereen maar even 180 talen gaat leren spreken om met iedere inwoner te kunnen communiceren. Dat er dan nog eens nauwelijks Engels wordt gesproken is inderdaad helemaal van de zotte.
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
In winkels waar geen Nederlands wordt gesproken loop ik altijd gelijk weer naar buiten. Laatst nog bij de Bever, jonge dame sprak alleen Engels. Nou dat koste de winkel dus mooi een omzet van ruim € 200,00.
Al weer enige jaren geleden, nieuwe tandarts in de praktijk, kwam uit Egypte en sprak wat Engels. De assistente zou wel vertalen.
Alleen van verbazing ging mijn mond open, en gelijk weer dicht. En weg was ik. Nooit een rekening van gehad trouwens......
Al weer enige jaren geleden, nieuwe tandarts in de praktijk, kwam uit Egypte en sprak wat Engels. De assistente zou wel vertalen.
Alleen van verbazing ging mijn mond open, en gelijk weer dicht. En weg was ik. Nooit een rekening van gehad trouwens......
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Alfatrion heeft het correcte antwoord al gegeven. Al denk ik dat TS alleen maar even gal kwam spuwen.
witte angora
vindt dit leuk
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
[off topic] De praktijk is natuurlijk niet dat je alle talen moet spreken. Als iemand geen Nederlands spreekt is het in 99,99999999% van de gevallen Engels. En altijd nog liever Engelstalig personeel dan geen personeel toch? Bovendien is het ook grotendeels onze eigen schuld: zodra iemand Nederlands probeert te praten antwoorden de meeste Nederlanders in het Engels.witte angora schreef: ↑30 okt 2023 17:33Wonderlijk. Je ziet wel vaker prijskaartjes met verschillende prijzen voor verschillende landen. Dan is het duidelijk welke prijs in welk land geldt. Er is geen enkele reden dat Mango een Portugese europrijs op een kaartje zet als de prijs in Nederland een andere zou moeten zijn.
Dat winkelpersoneel niet altijd Nederlands spreekt vindt ik al te triest voor woorden. We zijn in Nederland, de voertaal is nog altijd Nederlands. Er wonen hier 180 nationaliteiten, je kan niet verwachten dat iedereen maar even 180 talen gaat leren spreken om met iedere inwoner te kunnen communiceren. Dat er dan nog eens nauwelijks Engels wordt gesproken is inderdaad helemaal van de zotte.
Dorfje
vindt dit leuk
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Dank voor de reacties . Een procedure bij de geschillen commisie is al duurder dan de 10€ die ze te veel aanrekenen. Mango heeft wel eindelijk gereageerd en ze gooien het op een menselijke fout en kassa is altijd de juiste prijs!
over de slechte communicatie vaardigheden is niets gezegd maar het klopt we worden steeds vaker in het engels aangesproken dan in het nederlands .
Ik zal voor ik weer in een Mango winkel binnenloop eerst vragen of de prijs klopt op het kaartje en bij gebrekkige communicatie naar buiten gaan en elders de aankoop doen
over de slechte communicatie vaardigheden is niets gezegd maar het klopt we worden steeds vaker in het engels aangesproken dan in het nederlands .
Ik zal voor ik weer in een Mango winkel binnenloop eerst vragen of de prijs klopt op het kaartje en bij gebrekkige communicatie naar buiten gaan en elders de aankoop doen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mar 2015 19:37
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Meerdere keren viel het mij op dat Mango tijdens de uitverkoop de originele prijs verhoogt!!
Als voorbeeld: Van €25,-voor €15,- Als je dan de rode uitverkoop sticker er afhaalt zie je dat de originele prijs €19,95 was.
Als voorbeeld: Van €25,-voor €15,- Als je dan de rode uitverkoop sticker er afhaalt zie je dat de originele prijs €19,95 was.
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Alles is altijd onze eigen schuld. De zelfhaat van sommigen hier is oneindig. Gooi de winkel maar dicht als je geen nederlandstalig verkooppersoneel kunt of wilt inzetten. Engels lullen we in Engeland. Hier praten we Nederlands.rwolters schreef: ↑31 okt 2023 10:08[off topic] De praktijk is natuurlijk niet dat je alle talen moet spreken. Als iemand geen Nederlands spreekt is het in 99,99999999% van de gevallen Engels. En altijd nog liever Engelstalig personeel dan geen personeel toch? Bovendien is het ook grotendeels onze eigen schuld: zodra iemand Nederlands probeert te praten antwoorden de meeste Nederlanders in het Engels.witte angora schreef: ↑30 okt 2023 17:33Wonderlijk. Je ziet wel vaker prijskaartjes met verschillende prijzen voor verschillende landen. Dan is het duidelijk welke prijs in welk land geldt. Er is geen enkele reden dat Mango een Portugese europrijs op een kaartje zet als de prijs in Nederland een andere zou moeten zijn.
Dat winkelpersoneel niet altijd Nederlands spreekt vindt ik al te triest voor woorden. We zijn in Nederland, de voertaal is nog altijd Nederlands. Er wonen hier 180 nationaliteiten, je kan niet verwachten dat iedereen maar even 180 talen gaat leren spreken om met iedere inwoner te kunnen communiceren. Dat er dan nog eens nauwelijks Engels wordt gesproken is inderdaad helemaal van de zotte.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 sep 2023 10:39
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Zeggen dat de prijs in de kassa altijd de juiste is, is wel kort door de bocht. Dan wordt je dus door het prijskaartje misleid.
Wat het (gebrekkig) Engels sprekende personeel betreft in de winkels, dat is pure noodzaak. Als de Nederlanders zelf niet in de winkels willen werken dan moet je wat als ondernemer. De winkel sluiten, zou dan ook weer onzin zijn.
Wat het (gebrekkig) Engels sprekende personeel betreft in de winkels, dat is pure noodzaak. Als de Nederlanders zelf niet in de winkels willen werken dan moet je wat als ondernemer. De winkel sluiten, zou dan ook weer onzin zijn.
Dirkie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Oplossing is simpel: jasje achterlaten bij de kassa en het pand verlaten.
Overigens leverde het scannen van het label geen prijsinformatie op.
Overigens leverde het scannen van het label geen prijsinformatie op.
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Nou dan blijven er maar verd*md weinig winkels open als ze die dicht moeten gooien omdat er geen Nederlands sprekende personeel gevonden kan worden. Bij steeds meer winkels, horeca, zorgsector enz. wordt Engels gesproken, wen er maar aan. Tuurlijk een winkel kun je links laten liggen, maar uit je zkh bed stappen omdat de arts of verpleegkundige Engels spreekt, wordt toch wat moeilijker.J. Deltoer schreef: ↑01 nov 2023 11:12Alles is altijd onze eigen schuld. De zelfhaat van sommigen hier is oneindig. Gooi de winkel maar dicht als je geen nederlandstalig verkooppersoneel kunt of wilt inzetten. Engels lullen we in Engeland. Hier praten we Nederlands.
Dirkie
vindt dit leuk
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Inderdaad, dit dus. Gewoon in het Nederlands: "prima, hou het dan maar". En product achterlaten en de winkel uitlopen.Consumentt schreef: ↑01 nov 2023 12:08Oplossing is simpel: jasje achterlaten bij de kassa en het pand verlaten.
witte angora
vindt dit leuk
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
We gaan off topic, maar er is in Nederland een bizarre situatie. Tal van organisaties kunnen geen mensen vinden en tegelijkertijd komen tal van mensen niet aan de bak en krijgen ze zelfs gaan kans op omscholing.ZeerPrivé schreef: ↑01 nov 2023 12:13Nou dan blijven er maar verd*md weinig winkels open als ze die dicht moeten gooien omdat er geen Nederlands sprekende personeel gevonden kan worden. Bij steeds meer winkels, horeca, zorgsector enz. wordt Engels gesproken, wen er maar aan. Tuurlijk een winkel kun je links laten liggen, maar uit je zkh bed stappen omdat de arts of verpleegkundige Engels spreekt, wordt toch wat moeilijker.J. Deltoer schreef: ↑01 nov 2023 11:12Alles is altijd onze eigen schuld. De zelfhaat van sommigen hier is oneindig. Gooi de winkel maar dicht als je geen nederlandstalig verkooppersoneel kunt of wilt inzetten. Engels lullen we in Engeland. Hier praten we Nederlands.
-
- Berichten: 1450
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Nee hoor, gewoon eisen dat het verkocht wordt voor de aangeboen prijs. Mij is ooit bij C&A verteld dat de regel dat het voor het bedrag van het prijskaartje verkocht moet worden, afgeschaft zou zijn. Gevraagd naar de chef en ik kreeg het artikel gewoon mee voor de prijs die erop stond.kuklos schreef: ↑01 nov 2023 12:38Inderdaad, dit dus. Gewoon in het Nederlands: "prima, hou het dan maar". En product achterlaten en de winkel uitlopen.Consumentt schreef: ↑01 nov 2023 12:08Oplossing is simpel: jasje achterlaten bij de kassa en het pand verlaten.
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
En wat als die chef ook niks aanpast? Jou is ooit verteld bij de C&A en een chef die daarna het aanpast zegt niks over wat andere winkels nu doen. Je kan inderdaad naar de chef vragen, maar als die ook niks doen, weglopen. laat ze maar met de rotzooi opgescheept zitten van de artikelen weer op moeten bergen.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: prijskaartje klopt niet in Mango winkel
Inderdaad, gebed zonder einde. Het leven is te kort om overal discussies over te voeren. Met name als het belang te gering is.