LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsopdrijving

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
WELE

prijsopdrijving

Ongelezen bericht door WELE »

Ik heb geconstateerd dat supermarkten goede producten die weinig reclame maken en dus goed betaalbaar zijn vervangen door eigen merk basisproducten van veel slechtere kwaliteit. Hierdoor worden klanten gedwongen duurdere producten aan te schaffen. Deze producten zijn tientallen tot honderden procenten duurder. Mijn inziens een bewuste strategie van de supermarkten om de prijs op te drijven en consumenten geld uit de zakken te kloppen...

WE

ciske

Re: prijsopdrijving

Ongelezen bericht door ciske »

nou ik koop nog steeds goede producten en betaal ook nog steeds hetzelfde.

je wordt nooit gedwongen , je kiest ten alle tijden zelf.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

WELE schreef:Ik heb geconstateerd dat supermarkten goede producten die weinig reclame maken en dus goed betaalbaar zijn vervangen door eigen merk basisproducten van veel slechtere kwaliteit. Hierdoor worden klanten gedwongen duurdere producten aan te schaffen. Deze producten zijn tientallen tot honderden procenten duurder. Mijn inziens een bewuste strategie van de supermarkten om de prijs op te drijven en consumenten geld uit de zakken te kloppen...

WE
Noem eens een paar concrete voorbeelden. Zo is het nogal een vage posting.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Eigen merk staat op ooghoogte, merkproducten daaronder of boven duidelijk minder opvallend. Heeft Uw supermarkt deze producten niet meer zoek dan een andere super, die ze nog wel verkoopt!

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Het is een SCHANDE!!!!!

Wat denken die supermarkten wel niet?
Dat we hier een vrije markteconomie kennen of zo?

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

WELE schreef:Ik heb geconstateerd dat supermarkten goede producten die weinig reclame maken en dus goed betaalbaar zijn vervangen door eigen merk basisproducten van veel slechtere kwaliteit. Hierdoor worden klanten gedwongen duurdere producten aan te schaffen. Deze producten zijn tientallen tot honderden procenten duurder. Mijn inziens een bewuste strategie van de supermarkten om de prijs op te drijven en consumenten geld uit de zakken te kloppen...

WE
Zo te lezen, ben jij een soort onderzoeker, die bij verschillende supermarkten de artikelen onder de loep neemt.
Ik weet niet waar je woont, maar bij ons hier heeft nog geen supermarkt mij gedwongen, om iets te kopen. :lol:
Leo The Emperor schreef: Noem eens een paar concrete voorbeelden. Zo is het nogal een vage posting.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

en consumenten geld uit de zakken te kloppen...
Je wil me toch niet gaan vertellen dat supermarkten commerciele instellingen zijn die uit zijn op winst ? :roll:

WELE

Ongelezen bericht door WELE »

Een paar voorbeeldjes van C1000 van de laatste tijd:
Jeager bier werd al eerder Baron bier: 4 euro nog wat per 24 en best drinkbaar, nu vervangen door niet te drinken slootwater van ander merk: goed alternatief nu al gauw 10 Euro/24 flesjes
Chocolademelkpoeder: gele zakken (Duits?) van goede kwaliteit vervangen door basismerk: 50% minder cacao, een of andere zoute drap Dus duurder alternatief nemen.
Surinaamse rijst 5?kilo zakken: wordt niet meer verkocht: alternatief ca 3 keer zo duur.
Betaalbare en goede kroepoek uit de schappen en vervangen door licht gekleurde smakeloze c1000 basis: dus alleen bijna 2 keer duurder alternatief mogelijk.
Koffie etc, diverse sappen etc. hetzelfde.
Maar ook: extra water bij sommige groenten of bij het verpakte vlees: soms loopt het de verpakking uit. Extra lange stronken aan Broccoli, etc.
Een zelfde trend heb ik ook bij AH waargenomen. In Noord- en Zuid Amerika schijnt het al langer een trend te zijn.

ciske

bier is onnodig :mrgreen:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zeg : Schültenbrau :mrgreen:

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

ciske schreef:bier is onnodig :mrgreen:
Fout!
Mijn lichaam heeft een motor. Deze motor heeft benzine nodig. Gezien de tank leegdrinken bij een tankstation per liter duurder is dan een liter bier, heeft mijn lichaam zichzelf daar bij neergelegd als goede vervanger.

Bier is dus wel degelijk nodig! :lol:

ciske

Daan_1978 schreef:
ciske schreef:bier is onnodig :mrgreen:
Fout!
Mijn lichaam heeft een motor. Deze motor heeft benzine nodig. Gezien de tank leegdrinken bij een tankstation per liter duurder is dan een liter bier, heeft mijn lichaam zichzelf daar bij neergelegd als goede vervanger.

Bier is dus wel degelijk nodig! :lol:

melk heet die motor :lol:

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

ciske schreef:melk heet die motor :lol:
2 flesjes bier per dag is gezonder dan 2 glazen melk! :lol:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Daan_1978 schreef:
Gemeentepils is voordeliger. :lol:

ciske

Emmy75 schreef:
Daan_1978 schreef:
Gemeentepils is voordeliger. :lol:
:lol: precies Emmy

Emmy75

Maar even alle gekheid op een stokje. De constatering van TS is mij nog niet zozeer opgevallen maar gegeven de voorbeelden vind ik dat vrij logisch. Het zijn producten / merken die ik niet gebruik.

Supermarkten wijzigen het assortiment aan de lopende band, zeker als het om de B en C merken gaat. Een meter schap kost nu eenmaal aardig wat dus ja moet ook zoveel mogelijk opleveren.

Desalniettemin men wordt niet gedwongen om het alternatief van die supermarkt te kopen. Men kan ook naar een andere winkel gaan oid.

ciske

Desalniettemin men wordt niet gedwongen om het alternatief van die supermarkt te kopen. Men kan ook naar een andere winkel gaan oid.
juist, ik vind het nogal overtrokken om te zeggen dat het zo onvoorstelbaar duur is, en inderdaad ga je toch ergens anders kopen , waar het misschien voordeliger is.

Karin079

Ongelezen bericht door Karin079 »

CSM schreef:Het is een SCHANDE!!!!!

Wat denken die supermarkten wel niet?
Dat we hier een vrije markteconomie kennen of zo?
:lol: :D

Emmy75

ciske schreef:
juist, ik vind het nogal overtrokken om te zeggen dat het zo onvoorstelbaar duur is, en inderdaad ga je toch ergens anders kopen , waar het misschien voordeliger is.
Schijnt dat de telegraaf zegt dat de boodschappen gemiddeld genomen goedkoper zijn geworden bij de appie ten opzichte van 2002.

ciske

Schijnt dat de telegraaf zegt dat de boodschappen gemiddeld genomen goedkoper zijn geworden bij de appie ten opzichte van 2002.
wat ze in de kranten schrijven geloof ik nooit zo erg.

Gesloten