LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recessie ?????

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
voyager69
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2009 11:41

Recessie ?????

Ongelezen bericht door voyager69 »

Ik snap het allemaal niet meer,maar er is vast wel iemand die mij het kan uitleggen .
Al maanden lopen de winkelketens en de kleinere winkels te klagen dat ze last hebben van de recessie ( ik zal niet ontkennen dat er iets aan de hand is ) maar als je dan in de winkel komt,supermarkt,bouwmarkt,kledingwinkel,e.d.,dan kom je heel vaak lege schappen tegen en moet er vanalles besteld worden.
Het lijkt mij dat wanneer men zo'n last heeft van het feit dat mensen minder uitgeven dat de schappen dan gewoon vol moeten leggen en dat er genoeg op voorraad is.
Daarnaast lijkt het er ook op dat de prijzen zo ongeveer per week omhoog gaan en betaal je voor het simpelste dingetje een vermogen.
Ik weet ook wel dat het terug rekenen naar de gulden eigenlijk niet meer kan/mag maar als je dat zo af en toe eens doet dan is het schrikken en ik heb in de winkel al een paar keer de opmerking gemaakt met de vraag of het geen men verkoopt soms van goud is.
Deze opmerking wordt mij trouwens niet in dank afgenomen maar dat is dan jammer.
Ik snap best dat er prijs verhogingen nodig zijn maar het gaat echt te ver.
En dan dat geklaag van de grote winkelketens dat is mij helemaal onduidelijk.
Jaren lang hebben de heren hun zakken gevuld en nu gaat het iets slechter,zeggen ze,en meteen beginnen ze te huilen.
Maar volgens mij koopt nog steeds iedereen een brood,een stukje vlees en groenten/aardappelen,en drinken,dus wat is nou het probleem.
Oh ja,men let er nu wat beter op wat het kost,en als het brood bij de LIDLL goedkoper is dan bij AH,dan gaat men naar de LIDLL en is AH teleurgesteld,lijkt mij dat AH dan maar eens met LIDLL moet gaan praten om te vragen waar zij hun brood vandaan halen.
Maar goed genoeg nu,er zal vast wel iemand zijn die hierop kan reageren,ik ben heel benieuwd. :wink:

Deno
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2009 13:02
Locatie: Anna Paulowna

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door Deno »

Ja ik merk ook dat er vaak schappen leeg zijn in de winkelketens. Echter denk ik dat dit een gevolg is van de crisis, want wie gaat er in tijden van nood extra voorraad op zich nemen die eerst betaalt dient te worden en zichzelf dan nog moet verkopen. Kan ik me opzich wel in vinden. Dat terug rekenen moet je ook niet doen. Het is nou eenmaal zo en niet anders. Dat de euro te goedkoop is ingekocht kan je niet bij de ondernemer neerleggen, maar bij de staat. Als elke branche zich door toedoen van de crisis zijn producten voor de halve prijs moet wegdoen kan je net zo goed direct je deuren sluiten. Het brood van de AH en de LIDL is te vergelijken met de HDMI kabel van de Mediamarkt en die van de Action. Beide dienen ze hetzelfde doel, zijn evengoed, maar zodra er een label aan gehangen wordt moet je ervoor betalen.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Nou Deno dan heb jij nog nooit brood vd Lidl gegeten :mrgreen: wel degelijk verschil geldt ook voor die HDMI kabel van je echt appels en peren vergelijken ,kansloos dus 8)

spoon1
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2009 13:11

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door spoon1 »

@menasor2002......Verschil HDMI kabel zit 'm in de kleur, dikte, lengte, etc.....niet in functionaliteit. HDMI kabel van E5,00 is net zo goed/slecht als een HDMI kabel van E150,00. Fabeltje is tijdje geleden ontrafelt. Er is geen verschil.
Vwb brood kan ik je geen ongelijk geven.....

Deno
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 okt 2009 13:02
Locatie: Anna Paulowna

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door Deno »

Ja oke, die van het brood was niet helemaal correct.. Gelukkig kwam ik met de HDMI wel goed weg. :wink:

miaa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 sep 2009 20:43

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door miaa »

Recessie, en je hebt het gevoel dat het steeds duurder wordt, of dat je teveel betaald dan is het handig om je boodschappenlijstje te maken m.b.v. http://www.folderscan.nl :D .
Na een paar keer folderscan gebruiken kom je er achter dat je best goedkoop boodschappen kunt doen. De knal aanbiedingen kun je beter in het begin van de week halen, want vaak zijn deze aan het eind van de week uitverkocht, en dus lege vakken.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Recessie ?????

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ik werk in een winkel die in februari dicht gaat vanwege de recessie. En het is wel degelijk te merken.
Er komt bijna geen mens meer in de winkel. als ik de deur uit loop van de winkel en naar buiten kijk is het hardstikke rustig.

Vroeger kon je hier in de stad op de vrijdag avond en zaterdag wel over de hoofde lopen maar nu is het gewoon zo rustig. Wij hebben regelmatig dagen ertussen zitten dat er nul euro is omgezet of dat we zelfs in de min staan.

Daarom lopen winkelketens te klaren over de recessie.

Gesloten